• شرايط فروش کرمان ديزل
  • شرايط فروش کرمان ديزل
  • شرايط فروش کاميون دايون

بدقولی کرمانی‌ها و ادامه زیان مشتریان

شرایط فروش کرمان دیزل (مرداد 1402)

16 مرداد 1402 10:47

بدقولی کرمان دیزل و زیان مشتریان

مرداد 1402: مشتریان کرمان دیزل همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. ماجرا از این قرار است که شرکت کرمان دیزل از طریق نمایندگی‌هایش در سراسر کشور، اقدام به پیش‌فروش تعداد زیادی کشنده و کامیون کرده است در حالیکه پلیس راهور، اجازه شماره‌گذاری به خودروهای تولیدی شرکت مذکور را نمی‌دهد؛ این در حالی است که خریداران محصولات کرمان دیزل، هر ماه مبلغی را بابت قسط خودرویی که تحویل نگرفته‌اند، پرداخت می‌کنند! به همین دلیل، مشتریان این شرکت از وزارت صمت، سازمان حمایت‌ مصرف‌کنندگان و تولیدکننندگان و سازمان تعزیزات خواسته‌اند تا به این موضوع، هرچه سریع‌تر رسیدگی شود.

یکی از مشتریان در این باره گفته شرکت کرمان دیزل از دو طریق برای عرضه کامیون و کشنده اقدام کرد؛ یک راه عرضه از طریق سرای ایرانی و دیگری عرضه از طریق نمایندگی‌ها. مشتریان باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت، به خودروساز تحویل می‌دادند و بقیه مبلغ را از طریق چک باید تسویه می‌کردند. اما پلیس راهور به دلایلی، مجوز شماره‌گذاری به این خوردوساز را نداد و بنابراین چندماه با وجود اینکه اقساط خودروها از مشتریان دریافت می‌شد، این خودروساز نتوانست خودرویی تحویل مشتریان دهد. حدود یک ماه پیش مشکل شماره‌گذاری حل شد و افرادی که برای خرید از طریق سرای ایرانی اقدام کرده بودند کامیون یا کشنده خود را از شرکت کرمان دیزل تحویل گرفتند. اما همچنان عده‌ای از خریداران که از طریق نمایندگی‌‌های این شرکت خودروساز اقدام به خرید کرده‌اند، بلاتکلیف هستند و با وجود اینکه مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت به خودروساز پرداخت‌ و چندین قسط را نیز پرداخت کرده‌اند، هنوز کامیون یا کشنده خود را تحویل نگرفته‌اند.

تاخیر در تحویل محصولات کرمان دیزل

در این موضوع چند مساله‌ قابل توجه است؛ اول اینکه خودروساز در خصوص موعد تحویل خودرو بدقولی کرده زیرا براساس قرارداد منعقده این خودروها باید 180 روزه تحویل مشتریان می‌شد و این در حالی است که اکنون بیش از یک سال از زمان تحویل گذشته و هنوز خودرویی تحویل نشده است.‌

وی افزود برخی افرادی که در ابتدای سال 1400 برای خرید کشنده و کامیون از کرمان دیزل اقدام کرده‌اند هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند.  همچنین تحویل خودرو به افراد صرفا براساس تاریخ ثبت‌نام نبوده و متاسفانه عده‌ای با پارتی‌بازی‌ توانسته‌اند خودرو خود را زودتر تحویل بگیرند. اگرچه در قرارداد قید شده قیمت خودرو قطعی است  وقیمت قطعی نیز با محاسبه بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه شماره‌گذاری تعیین می‌شود اما کرمان دیزل با عناوینی مانند توسعه فروش و با این عنوان که ارزش افزوده جزء قیمت قطعی خودرو نیست و محاسبه آن جداگانه انجام می‌شود حدود 400 تا 500 میلیون بیشتر از مشتریان خود تحویل می‌گیرد.

وی ادامه داد همچنین این خودروساز تعدادی خودرو با مدل 1401 به تازگی به مشتریان تحویل داده در حالی که با توجه به گذشت 5 ماه از سال باید مدل این خودروها با مدل 1402 به مشتریان تحویل می‌شد.  این موضوع نیز موجب ضرر به مشتریان شده است زیرا حداقل 100 میلیون تومان بین کامیون و کشنده مدل 1401 با مدل 1402 اختلاف قیمت وجود دارد.

اعلام قیمت کامیون دایون N8 جدید

در سکوت کامل خبری، پیش فروش کشنده دایون N8 نیوفیس، در برخی از نمایندگی‌های کرمان دیزل آغاز شده است. با اینکه این شرکت، واکنشی به انتشار این خبر نداشته اما آنطور که منابع آگاه خبر داده‌اند، کشنده 2 محور دایون N8 با قیمت قطعی 3 میلیاردو 80 میلیون تومان و تحویل در نیمه دوم سال، قابل خریداری است.

»» کاتالوگ رسمی کشنده دایون N8 جدید ««

قیمت کامیونت دایون کرمان دیزل

شرایط فروش کامیونت دایون از سوی شرکت کرمان دیزل و به صورت محدود ویژه اردیبهشت‌ماه 1401 اعلام شد. ثبت نام کامیون دایون فاقد محدودیت زمانی بوده و تا زمان تکمیل ظرفیت فروش خودرو ادامه دارد. در این مرحله از فروش کرمان دیزل، مشتریان امکان خریداری کامیونت 10/100 با موعد تحویل 120 روز کاری و کامیونت 6 تن با موعد تحویل 180 روز کاری را دارند.

مدل قیمت نقدی واریزی اول واریزی دوم صدور دعوتنامه
کامیونت 10/100 1 میلیاردو 589 400 400 110
کامیونت 6 تن 1 میلیاردو 379 359 350 100

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.
*واریزی اول در زمان ثبت نام و واریزی دوم نیز یکماه پس از ثبت نام خواهد بود.

در این مرحله از فروش کرمان دیزل، فروش حواله دایون بصورت نقدی و با قیمت 1 میلیارد و 650 میلیون تومان و تحویل 30 روزه نیز امکان‌پذیر است.

آرشیو

کاتالوگ دایون N8 جدید

5 خرداد 1401
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران
سجادچ 1402/7/26
سلام شرکتی بسیار ضعف در تحویل و خدمات و گارانتی شرکتی بی در و پیکر نه کسی جوابگو مشتری هست نه چیزی واقعا آشغالترین شرکت هست
پاسخ
0
0
0
Soheylb 1402/6/24
دادستان کرمان، استاندار ، نمایندگان کرمان به داد مردم برسید. به خدا زمان ثبت نام حرفی از توسعه فروش و ارزش افزوده و ... نبود.
پاسخ
0
0
0
71811 1402/5/25
سلام آقای رئیس جمهور آقای وزیر ضمن به فریاد این مشتریان کرمان دیزل که کامیون و کشنده خریداری کردند برسید ای پول اسقاط و توسعه فروش و این صیغه های جدید چیه ما طلای دست زن و بچه فروختیم که باهاش تکمیل وجه کنیم کار راه بیندازیم روزی حلال تو این شرایط ببریم حالا گیر افتادیم گرفتار شدیم شرمنده زن و بچه شدیم تو را به قرآن پیگیری کنید حالا که مشکل پلاک گذاری حل شده کامیون ها رو تحویل بدن زودتر تا مشکل همه حل بشه یه نظارتی کنید و الا ما مجبوریم شکایت کنیم از طریق دیوان عدالت اداری و راه قانونی
پاسخ
0
0
1