مشخصات فنی پژو 207 تیپ 5 سال 1395 - 1403
سال
هرچند از اواخر سال 94، ایران خودرو ثبتنام 207 جدید را آغاز کرد اما اولین سری آن در مدل 95 بدست مشتریانش رسید. 207 نیوفیس به لحاظ ظاهری تنها در فرم چراغها (اضافهشدن دیلایت) و طراحی مجدد آینههای جانبیاش (اضافهشدن راهنمای LED) با سری اول 207 متفاوت است. درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
مصرف سوخت در مدل دستی
بهبود کیفیت ساخت نسبت به 206
بهبود امکانات نسبت به 207 سری اول
عملکرد جعبهدنده دستی نسبت به تیپ 5
بهبود موتور و گیربکس در نسخه TU5P
نقاط ضعف
پایداری در پیچهای تند
کیفیت غربیلک فرمان
کیفیت قطعات داشبورد
خشکی سیستم تعلیق
محدودیت فضای پا و سر در ردیف دوم
عملکرد گیربکس اتومات (مشابه 206 تیپ 6)
ضعف در سیستم خنککاری گیربکس AL4
عملکرد سیستم کروزکنترل {گزارش کاربران}
ایرادات فنی در سیستم مالتی مدیا {گزارش کاربران}
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
105 اسببخارگشتاور
142 نیوتنمترشتاب
11.6 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچبک جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفت دوم 206طول
3900 میلیمترعرض
1680 میلیمترارتفاع
1468 میلیمترفاصله محوری
2443 میلیمتروزن
1087 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسه ایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
رادیوپخش - اسپیکرهای جلو و عقبمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم خاکستریآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
آینه راهنمادار درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیوونه 18 ساعت پیش
207 TU3 یا اطلس ؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 2 روز پیش
چند ماه قبل بعد از کلی بررسی و البته استرس پژو ۲۰۷ تیپ ۵ (داشبورد ۲۰۶) خریدم. تا الان ماشین زیاد داشتم و تجربه رانندگی با ماشین های ژاپنی، کره ای، فرانسوی، چینی و ....را داشتم.
این مدل ۲۰۷، طبیعتاً نسبت به سایر ۲۰۷ ها آپشن کمتری دارد، و کابین دقیقا همان ۲۰۶ است (نه فقط داشبورد). برای من که ماشین زیاد تعویض کردم فنی اتومبیل شامل موتور، گیربکس، همخوانی موتور و گیربکس، سیستم برق و الکترونیک و زیبایی اتومبیل مهم است.
کلا این مدل ۲۰۷، از سیستم برق و علی الخصوص ECU اورجینال بهره می برد. کاملا اروپایی بوده (مجارستان و فرانسه) و حتی محل قرارگیری ECU در موتور هم سمت چپ است (مانند ۲۰۶ های اصلی و اورجینال اولیه) شاید به همین دلیل (استفاده از قطعات اصلی و اورجینال ۲۰۶ های اصلی و اروپایی) جایگذاری داشبورد ۲۰۷ در داخل کابین امکانپذیر نبوده. در هر صورت ماشینی است کاملا بدون Fault الکتریکی و الکترونیکی و کنترلی، پاسخ زمانی پدال گاز در موتور و گیربکس بسیار بالا و غیر قابل قیاس با ۲۰۷ های مدل ۹۱ به بالامی باشد و هیچگونه تاخیر زمانی و اصطلاحا خنگی ندارد. ECU به طور محسوس وظیفه اش را به بهترین شکل انجام میدهد و کلا یادآور ۲۰۶ های اورجینال فرانسوی نسخه های اول وارداتی است البته با ظاهر جدیدتر و فیس لیفت ۲۰۷. در کل فنی ماشین عالی است و اگر روی بعضی نکات در مونتاژ و ساخت بیشتر دقت میشد خیلی هم بهتر می شد.فنی این مدل با هیچیک از تولیدات اکنون ایران خودرو در این رنج قیمت و حتی تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون بالاتر قابل قیاس نیست و البته قیمت ارزانتری هم دارد. مالتی مدیا ندارد ولی ECU ساپورت مدیا دارد و می توان به راحتی از بیرون تهیه نمود.
پاسخ
0
0
0
Amirq3 2 روز پیش
میخوام بزارم روی دنده عقب یا جلو یکم ماشین تکون میخوره. برای شما ها هم همینه؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/7
تو این دو هفته ای که یه 207 ام سی گرفتم، از شتابش و تعویض دنده کاملا راضیم، مصرف سوختش هم خیلی بهتر از 207 با گیربکس AL4، ولی سیستم تعلیق خشکی داره و صندلی راننده هم اصلا راحت نیست، قد من ١٧٢ ولی تعجب میکنم چجوری صندلی 206 و 207 مدل پایین خیلی برای من راحت بود، انگار محل نشستن صندلی جلو کوتاه تر از مدل پایین شده، تیکه های قرمز روی بدنه اگر کسی دوست نداشته باشه با ٢ ۵ میلیون قابل همرنگ شدنه
پاسخ
0
0
0
Amirq3 1403/1/20
اینه ها برقی هست ولی هیچ دکمه ای برای جمع کردن نیست
پاسخ
1
0
1
ناشناس 2 روز پیش
داداش اینه فقط چراغ راهنما داره
0
0