• هونگچي HQ9
  • هونگچي HQ9
  • هونگچي HQ9

با قیمت پایه 59 هزار دلار

معرفی هونگچی HQ9

23 مرداد 1401 16:05

در سال‌های اخیر، شرکت FAW سرمایه­‌گذاری سنگینی برای افزایش تنوع محصولات هونگچی انجام داده است. این برند سازنده خودروهای لوکس است که تحت مالکیت FAW قرار دارد و با لوگویی قرمز رنگ شناخته می­‌شود، که یادآور پرچم کشور چین است.

پس از عرضه چندین مدل سدان و کراس‌­اور، اکنون یک مینی‌­ون به نام HQ9 توسط هونگچی رونمایی شده است، تا به مصاف با مکسوس میفا 9، زیکر 009 و دنزا D9 برود.

هونگچی HQ9 با قیمت پایه 59 هزار دلار از اواخر سال جاری وارد بازار چین خواهد شد.

مشخصات فنی هونگچی HQ9

البته برخلاف بسیاری از رقبا، هونگچی HQ9 یک خودروی برقی یا هیبرید نیست بلکه به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 252 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌­دهد. البته سازنده وعده نموده که نسخه پلاگین-هیبرید از HQ9 را نیز در آینده نزدیک روانه بازار کند.

سیستم تعلیق هونگچی HQ9 در محور جلو مک‌­فرسون و در عقب به صورت مولتی‌لینک طراحی شده است.

طراحی هونگچی HQ9

ابعاد بدنه هونگچی HQ9 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.222، 2.005، 1.935 و 3.2 متر اعلام شده، که در تمام موارد به جزء ارتفاع، از تویوتا آلفارد بزرگ‌تر است.

هونگچی HQ9

جلوپنجره بزرگ با اجزای عمودی، جزئیات کروم روی بدنه و رینگ‌های 18 اینچی، از مهمترین ویژگی‌­های ظاهری هونگچی HQ9 به شمار می­‌آید.

کابین و امکانات هونگچی HQ9

فضای کابین هونگچی HQ9 برای هفت سرنشین طراحی شده است، ولی تمرکز اصلی بر ردیف دوم قرار دارد، چراکه دو صندلی خلبانی با تنظیم برقی، گرمکن، تهویه، زیرپایی برقی، میزهای تاشو و نمایشگر روی زیرآرنجی در این بخش نصب شده است.

هونگچی HQ9

سرنشینان هر دو ردیف از تنظیمات تهویه و سقف پانوراما بهره‌­مند می­‌شوند، درحالی‌که صندلی‌های ردیف سوم با گنجایش سه نفر را می‌­توان به صورت برقی تنظیم کرد.

صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی مرکزی، تهویه مطبوع دومنطقه­‌ای، دوربین 360 درجه، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر و دستیار حرکت بین خطوط نیز در دسترس راننده قرار دارد.

دیدگاه کاربران