• دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس
  • دنزا D9 يک MPV لوکس

یک MPV لوکس، حاصل همکاری بی‌­وای‌­دی و بنز

معرفی دنزا D9

19 بهمن 1401 16:10

برند دِنزا (Denza) که از همکاری بی­‌وای­‌دی و مرسدس بنز متولد شده، در 15 آوریل 2022 نخستین محصول خود در کلاس MPV را با نام D9 معرفی کرد.

اکنون آقای ژائو که سمت مدیر فروش برند دنزا را برعهده دارد، ضمن اعلام ثبت آمار تولید 20 هزار دستگاه برای این خودرو، از آغاز فروش نسخه برقی بی‌وای‌دی دنزا D9 در ماه فوریه خبر داده است.

مشخصات فنی دنزا D9

دنزا D9 EV  براساس سومین نسل از پلتفرم مخصوص خودروهای برقی بی وای دی شکل گرفته و براساس اعلام سازنده، شعاع حرکتی 600 و 620 کیلومتر (براساس استاندارد CLTC) را ارائه می‌­کند. این خودرو به باتری Blade ساخت بی‌وای‌دی مجهز شده است و از جریان سریع 166 کیلووات هم پشتیبانی می‌کند، که نیروی لازم برای پیمایش 230 کیلومتر را در مدت 15 دقیقه فراهم خواهد کرد.

علاوه بر مدل کاملاً برقی، بی‌وای‌دی دنزا D9 را می‌­توان در 5 نسخه هیبرید با شعاع حرکتی ترکیبی 945 الی 1040 کیلومتر و قیمت 49,300 الی 65,600 دلار نیز سفارش داد.

بی‌وای‌دی دنزا D9 در نسخه هیبرید به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ، یک موتور برقی و سامانه برقی EHS170 مجهز شده است، که از شارژ سریع 80 کیلووات پشتیبانی کرده و در حالت کاملاً برقی، شعاع حرکتی 190 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می­‌کند.

طراحی دنزا D9

چراغ‌های زاویه­‌دار، جلوپنجره بزرگ با اجزای افقی به همراه حجم‌پردازی روی سپر جلو، چهره‌­ای خشن به این خودرو هدیه کرده است. تریم کروم در پایین درها، ستون انتهایی و سپر عقب، رینگ‌های چند پره بزرگ و چراغ نواری بزرگ در عقب و چراغ ترمز به طول یک متر، از مهمترین ویژگی‌­های ظاهری دنزا D9 است. طراحی درهای جانبی هم به صورت کشویی به همراه دستگیره طراحی شده است، که نسبت به برخی نمونه­‌های دیگر در خودروهای این رده، از نظر ایمنی و کاهش سروصدا برتری دارد.

ابعاد دنزا D9  در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.25، 1.96، 1.92 و 3.11 متر اعلام شده که در نسخه برقی هم تفاوتی نکرده است.

دنزا D9 یک MPV لوکس

دنزا قصد دارد این خودرو را در دو نسخه هیبرید و برقی با دو موتور عرض نماید. شعاع حرکتی نسخه هیبرید با سامانه DM-i در حدود هزار الی هزار و صد کیلومتر پیش­‌بینی شده است، درحالی‌که مدل برقی با شعاع حدودی 800 کیلومتر نیز در دو نسخه تک و چهار چرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود.

چند حالت رانندگی برای حرکت اقتصادی، عادی، اسپرت و برفی نیز در دنزا D9 پیش‌­بینی شده است.

کابین و امکانات دنزا D9

فرمان دو شاخه، نمایشگر 15.6 اینچی مرکزی با قابلیت چرخش، صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر، روکش دو رنگ پوشش‌ها، پلاستیک مشکی براق روی کنسول میانی و زیرآرنجی و اهرم تعویض دنده از جنس پلاستیک شفاف، از مهمترین موارد قابل تشخیص در فضای کابین دنزا D9 است. برخی دکمه­‌های حساس به لمس نیز در کنار دکمه­‌های عادی قابل تشخیص است.

دنزا D9 یک MPV لوکس

سیستم صوتی این خودرو نیز از برند دانمارکی DynAudio تامین شده است، که این روزها نام آن را در بسیاری از خودروهای چینی مشاهده می­‌کنیم. هریک از درهای کشویی عقب، سه بلندگو و چراغ‌های نورپردازی داخلی را در خود جای داده است.

اما نکته اصلی در ردیف دوم قرار دارد، جایی که دو صندلی خلبانی مجزا با فضایی برای لوازم کوچک و دو جالیوانی به همراه نمایشگرهایی در کنار و مقابل سرنشینان قرار گرفته است. این چیدمان لوکس اخیراً در خودروهای MPV مورد توجه قرار گرفته است و مشابه آن را در مکسوس G90 مشاهده کرده‌­ایم.

دنزا D9 یک MPV لوکس

سقف شیشه­‌ای، گرمکن، ماساژ و تهویه برای صندلی­‌ها و دریچه سقفی هوا برای سرنشینان ردیف دوم و سوم، از دیگر امکانات رفاهی پیش‌­بینی شده برای سرنشینان دنزا D9 است.

علاوه بر سامانه­‌های دستیار رانندگی سطح 2 خودران، قابلیت پارک ریموتی هم برای بی‌وای‌دی دنزا D9 EV پیش‌­بینی شده است. 

قیمت و برنامه عرضه دنزا D9

شرکت سازنده در آگوست 2022 از قیمت 57,300 الی 67,600 دلار برای نسخه برقی بی‌وای‌دی دنزا D9 خبر داده بود.

به نظر می‌­رسد که بازار خودروهای MPV یا همان ون در کشور چین پررونق باشد. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های خودروسازی سعی دارند نماینده‌­ای در این بخش از بازار داشته باشند. بیوک GL8، تویوتا سی­‌ینا و خودرویی چینی به نام iMAX8، از موفق‌­ترین خودروهای این رده در بازار چین هستند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران