رونمایی از استون‌مارتین V12 ونتیج V600

بازگشت ونتیج V12 پس از 20 سال

20 اردیبهشت 1397 16:45

در سال 1998 زمانی که شرکت استون‌مارتین از مدل ونتیج V600 با پیشرانه V8 مجهز به سوپرشارژر رونمایی کرد، این خودرو لقب قوی‌ترین مدل تولیدی آن دوران را به خود اختصاص داد.

تولید آن فقط محدود به 14 دستگاه است، شامل 7 کوپه و 7 رودستر.دو دهه بعد، V600 قرار است به عنوان آخرین مدل نسل قبلی ونتیج دوباره وارد بازار شود. این نسخه که بر پایه مدل V12 ساخته شده، از پیشرانه تنفس طبیعی 592 اسب‌بخاری و جعبه دنده 7 سرعته دستی بهره می‌برد و استون‌مارتین از آن با عنوان "بهترین ونتیج آنالوگ" یاد می‌کند.

شاخه Q استون‌مارتین مسئولیت طراحی و ساخت این مدل ویژه را بر عهده دارد، خودرویی که تولید آن فقط محدود به 14 دستگاه، شامل 7 کوپه و 7 رودستر شده است و تمامی این خودروها از یک بدنه کاملا فیبر کربنی بهره خواهند برد.

به یاد مدل سال 1998، این خودروها از هود عضلانی و طراحی متفاوت در بخش کناری بهره می‌برند و در عین حال، جلوپنجره تیره این خودرو، به طور خاص برای V600 جدید طراحی شده است. همچنین در قسمت عقب، دیفیوزر فیبرکربنی کاملا جدیدی نصب شده است، که چهار خروجی اگزوز بزرگ خودرو را در داخل خود جای داده است. رینگ‌های جدید آلومینیومی با طراحی خاص خود تغییرات ظاهری V12 ونتیج V600 جدید را تکمیل می‌کنند.

استفاده از فیبر کربن فقط محدود به بدنه نیست و داخل کابین هم ادامه پیدا کرده و برای زیباتر شدن ظاهر آن، کمپانی از تزیینات آلومینیومی بهره برده است. در طراحی کابین خودرو توجه خاصی به صندلی‌های سبک وزن آن شده و روکش صندلی‌ها اکنون طراحی جدیدی با سوراخ‌هایی ریز دارد.

همچنین برای زیبایی بیشتر کنسول وسط و زیر دستی با چرمی دست دوز روکش شده‌اند. علاوه‌براین سردنده‌ای فلزی برای جعبه‌دنده 7 سرعته آن انتخاب شده است.

در حال حاضر ثبت سفارش برای این خودرو آغاز شده و کار تحویل آن از سه ماه سوم سال جاری میلادی شروع خواهد شد. مقامات استون‌مارتین همواره در صحبت‌های خود می گویند که قصد دارند از پیشرانه توربو دوازده سیلندر خورجینی DB11 در نسل جدید ونتیج استفاده کنند، ولی باید منتظر ماند و دید این اتفاق بالاخره چه زمانی رخ خواهد داد.

دیدگاه کاربران