گرامیداشت حضور در فرمول یک

معرفی استون‌مارتین ونتیج F1 ادیشن

2 فروردین 1400 20:36

پس از حضور 25 ساله و بی­‌وقفه محصولات مرسدس-آام‌گ به عنوان خودروی ایمنی مسابقات فرمول یک، امسال قرار است شاهد استفاده از دو محصول استون‌مارتین هم در این مسابقات باشیم. برای گرامیداشت این اتفاق خجسته، خودروساز بریتانیایی اقدام به معرفی نسخه سفارشی از مدل ونتیج با لقب F1 Edition نموده که نسبت به مدل استاندارد با بروزرسانی‌­هایی مشابه با مدل حاضر در مسابقات فرمول یک مواجه شده است.

امسال قرار است دو استون‌مارتین به عنوان خودروی ایمنی در مسابقات فرمول یک حاضر باشند، به همین مناسبت نسخه‌ای سفارشی از مدل ونتیج معرفی شده است.این خودرو که در هر دو نسخه روباز و کوپه قابل سفارش است، با پوشش سبز مشابه خودروی ایمنی فرمول یک تزئین شده که روی بدنه خودروهای تیم استون‌مارتین در این مسابقات نیز دیده می­‌شود. این رنگ در دو حالت براق و مات قابل سفارش است ضمن این‌که مشتریان در صورت تمایل می­‌توانند رنگ‌های دیگری برای تزئین این مدل را در کنار نوار گرافیکی خاکستری روی بدنه سفارش دهند.

کابین استون‌مارتین ونتیج F1 Edition به مدل استاندارد بسیار شبیه است، هرچند که به میله­‌های حفاظتی و کپسول اطفاء حریق نیز مجهز شده است. پوشش چرم مشکی و پارچه میکروفایبر خاکستری استاندارد است، اما امکان سفارش پوشش داخلی به رنگ‌های سبز، مشکی، خاکستری یا قرمز هم وجود دارد. لوگوی F1 روی پوشش داخلی درها را نیز نباید فراموش کرد.

استون‌مارتین ونتیج F1 ادیشن

استون‌مارتین ونتیج F1 Edition به پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو مجهز شده که ساخت AMG است و با توجه به تقویت اعمال شده، اکنون 528 اسب‌بخار قدرت و 685 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌­کند.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت نسخه‌­های کوپه و رودستر این خودرو به ترتیب 3.5 و 3.6 ثانیه و 312 و 304 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

نکته جالب درباره قطعات آیرودینامیکی روی بدنه استون‌مارتین ونتیج F1 Edition این است که براساس اعلام شرکت سازنده، نیروی اعمال شده روی بدنه این مدل تقریباً 200 کیلوگرم بیشتر از مدل کوپه استاندارد خواهد بود.

استون‌مارتین ونتیج F1 ادیشن

با افزایش سفتی کمک‌فنرهای عقب و برخی تغییرات دیگر در سیستم تعلیق استون‌مارتین ونتیج F1 Edition، از تکان­‌های احتمالی بدنه در سرعت­‌های بالا جلوگیری شده است. رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی به همراه تایرهای P Zero ساخت پیرلی و ترمزهای کربن-سرامیک (سفارشی) جزء سایر مشخصات این مدل خواهد بود.

ثبت سفارش برای استون‌مارتین ونتیج F1 Edition از هم اکنون آغاز شده و تحویل به مشتریان اهل ایالات متحده از تابستان شروع می­‌شود. قیمت پایه مدل کوپه 162 هزار دلار تعیین شده که تنها 20 هزار دلار گران‌تر از نسخه استاندارد است.

در مورد قیمت نسخه رودستر هنوز رقمی اعلام نشده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران