انتخاب پیشرانه 8 سیلندر فراری برای سومین سال پیاپی

فراری و کسب عنوان پیشرانه سال

21 خرداد 1397 12:42

بر کسی پوشیده نیست که فراری راه و روش ساخت پیشرانه‌های فوق‌العاده را به خوبی می‌داند. این خودروساز ایتالیایی به اعتقاد خیلی‌ها، اعتبار فعلی خود را به لطف توان مهندسی بالا و عملکرد فوق‌العاده خودروهای خود به دست آورده است. خودروهای این ابرخودروساز ایتالیایی در کنار قدرت بالای پیشرانه، صدای اگزوز گیرایی هم دارند که مانند این ترکیب را در خودروهای دیگر کم‌تر می‌توان یافت.

فراری امسال برای دو پیشرانه مورد استفاده در مدل‌های 488 پیستا و 812 سوپرفست جایزه برد.با همه این اوصاف آیا فراری واقعاً به نمایش جوایزی که در طول سال‌ها به دست آورده نیازی دارد؟ الزاماً نه! ولی این بدین معنی نیست که این شرکت آن‌ها را در دفتر مرکزی خود در معرض نمایش نخواهد گذاشت. هرچند، اکنون تنها کاری که فراری باید انجام بدهد این است که جا برای یک جایزه دیگر باز کند، زیرا پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو آن توانسته جایزه بین‌المللی موتور سال 2018 را به خود اختصاص دهد.

تاج پادشاهی برای فراری

این سومین سال متوالی است که پیشرانه 3.9 لیتری فراری این جایزه را به خود اختصاص می‌دهد. از زمان آغاز این مراسم اهدای جوایز سالیانه در 20 سال پیش، فراری روی هم رفته توانسته 27 عنوان کسب کند. فراری توانست رقبای خود را با اختلاف زیاد شکست دهد و 486 امتیاز از 68 داور بین‌المللی دریافت کند. رتبه دوم را پیشرانه 3 لیتری توربوی پورشه با 198 امتیاز به دست آورد. رتبه سوم هم با 158 امتیاز به فراری برای پیشرانه 6.5 لیتری دوازده سیلندر خورجینی مورد استفاده در مدل 812 سوپرفست رسید.

دین اسلاوینچ، از مدیران جوایز IEOTY در این مورد گفته: «در مدل 488GTB، پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر خورجینی نمونه‌ای فوق‌العاده از یک پیشرانه قدرتمند توربو است که به راحتی توانست رقبای خود را کنار بزند. فراری با اعمال تغییراتی روی این پیشرانه و بهره همندی از آن در مدل 488 پیستا، بهترین پیشرانه دنیا را به نحو احسنت ارتقا داده است. این پیشرانه در با قدرت باورنکردنی و بدون داشتن تأخیر در سیستم توربو، قطعاً یک اثر هنری است!»

مشخصات پیشرانه برتر

پیشرانه مذکور با قدرت 711 اسب‌بخار و گشتاور 770 نیوتن متر در مقایسه با آنچه در سینه 488GTB قرار گرفته، تقریباً 50 اسب‌بخار قدرت و 10 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد، تا به گفته فراری قوی‌ترین پیشرانه هشت سیلندر خورجینی در تاریخ شرکت لقب بگیرد. صفرتاصد فراری 488 پیستا با این پیشرانه 2.85 ثانیه زمان می‌برد.

دیدگاه کاربران