فولکسواگن، دومین برند پرفروش جهان در سال جاری توانست رشدی 5.3 درصدی را تجربه کند. این رشد جهانی فروش به مدد شرایط بهتر فولکسواگن در برخی کشورها رخ داد.
آمارها نشان میدهد که فولکسواگن در برزیل 34 درصد، در روسیه 25 درصد و در هلند 19 درصد، در فروش رشد داشته است؛ البته این برند در کشورهای مکزیک، آرژانتین و ترکیه با کاهش فروش مواجه شده است. در این گزارش به بررسی فروش فولکسواگن در دو بخش سگمنتها و کشورها میپردازیم.
افزایش سهم شاسیبلندها
برند فولکسواگن امسال در زمینه فروش چیز جدیدی را تجربه کرد. تقسیم بازار میان سگمنتهای مختلف که به لطف بازاریابی دقیق این شرکت عملی شد. مجموع فروش برند فولکسواگن در 5 ماه ابتدایی سال 2018 به 2.82 میلیون دستگاه رسید. فروش شاسیبلندها در این مدت با رشد 37.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بود. البته این سگمنت هنوز سهم 16.1 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد که با برندهای ژاپنی در این زمینه قابل مقایسه نیست.
دو سگمنت هاچبک و سدان 73.8 درصد از کل فروش را در اختیار خود داشتند و تغییر چندانی نسبت به سال پیش به خود ندیدند.
سگمنت | فروش * | درصد تغییر ** |
---|---|---|
هاچبک | 1,115,399 | -0.5 |
سدان | 930,177 | 0.1 |
شاسیبلند | 487,815 | 37.4 |
انواع ون | 222,197 | 3.1 |
پیکاپ | 58,698 | 6.4 |
کوپه | 7,662 | 817.6 |
مجموع | 2,826,578 | 5.3 |
چین و آمریکا، بزرگترین بازارهای فولکسواگن
فروش منطقهای فولکسواگن گستردگی نسبتاً خوبی دارد. بزرگترین بازار فولکسواگن چین است که تقریباً نیمی از فروش جهانی این برند را به خود اختصاص میدهد. آلمان دومین بازار پرفروش فولکسواگن است و پسازآن کشورهای ایالاتمتحده، برزیل، بریتانیا و ایتالیا قرار میگیرند. فرانسه، آرژانتین، مکزیک و اسپانیا نیز رتبههای هفتم تا دهم را به خود اختصاص میدهند.
رتبه | کشور | فروش * | درصد تغییر ** |
---|---|---|---|
1 | چین | 1,297,718 | 4.8 |
2 | آلمان | 294,846 | 8.0 |
3 | ایالت متحده | 145,563 | 7.4 |
4 | برزیل | 137,409 | 38.4 |
5 | بریتانیا | 105,801 | 2.2 |
6 | ایتالیا | 83,801 | 12.8 |
7 | فرانسه | 63,348 | 0.0 |
8 | آرژانتین | 62,904 | -4.3 |
9 | مکزیک | 62,310 | -20.2 |
10 | اسپانیا | 53,173 | 10.5 |
* ارقام فروش، بر اساس آخرین آمارها که در ماه می منتشر شده است، مربوط به مجموع فروش در 5 ماه ابتدایی سال است.
** در این دو جدول تغییر فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته محاسبه شده است.
نویسنده : مسلم تقوی
منبع : focus2move.com