تزریق روح مدرنیته در کالبد کلاسیک

زیمنس و نصب سیستم خودران برروی فورد موستانگ

23 تیر 1397 13:37

اگر در سال 1965 به کسی می‌گفتید که روزی برای راندن خودرو به راننده نیازی نخواهد بود، حتماً شما را مسخره می‌کرد. حالا پس از گذشت نزدیک به نیم قرن با ظهور نسل‌های اولیه خودران‌ها دیگر کسی بابت این ایده متعجب نخواهد شد.

برروی خودرو سنسورهایی نصب شده تا با تحلیل الگوریتم‌های کنترلی امکان هدایت خودرو بدون راننده فراهم شود.در یکی از تلاش‌های اخیر، شرکت زیمنس یک دستگاه فورد موستانگ مدل 1965 را به سیستم خودران مجهز کرده است و در فستیوال گودوود 2018 از آن رونمایی خواهد کرد. زیمنس با این حرکت مهندسی کلاسیک را با تکنولوژی عصر حاضر ترکیب کرده است. برای تزریق روح مدرنیته به این خودرو، زیمنس از دانشجویان دانشگاه کرنفیلد (Cranfield) نیز کمک گرفته است.

در جزییات فنی فورد موستانگ تغییری حاصل نشده اما برروی خودرو حسگرهایی نصب شده تا با تحلیل الگوریتم‌های کنترلی، امکان هدایت خودرو بدون راننده فراهم شود. این حسگرها در نقاطی از هود و محفظه بار قابل مشاهد هستند. علاوه‌براین نقشه پیست گودوود به صورت 3بعدی در حافظه سیستم ذخیره شده تا خودرو عملکرد بهتری در شناسایی مسیر داشته باشد. البته برای جلوگیری از بروز حادثه یک راننده در خودرو حضور خواهد داشت تا کنترل خودرو را به دست بگیرد.

همانند بدنه، در کابین هم تغییر چندانی به چشم نمی‌خورد، به جز دکمه‌ای قرمز که احتمالاً برای توقف سیستم خودران در صورت وقوع خطا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دست‌آورد جدید زیمنس همزمان با معرفی در فستیوال گودوود برای ثبت رکورد در پیست حضور خواهد یافت، پس برای بررسی عملکردش باید چند روز دیگر صبر کرد.

دیدگاه کاربران