گامی بلند برای خودروهای هوشمند

نخستین حضور خودران‌ فورد در واشنگتن

4 آبان 1397 19:00

خاص‌ترین شهر آمریکا که به خاطر قوانین سخت‌گیرانه‌اش در زمینه خودروها مشهور شده، برای نخستین‌بار برای کمپانی فورد اجازه تردد خودروهای خودران را صادر کرد.

براساس توافق بین فورد و کنگره، تنها در 8 ناحیه خودران‌های این شرکت، تست میدانی می‌شوند. براساس توافقات صورت گرفته بین فورد و کنگره، قرار است که تنها در 8 ناحیه خودران‌های این شرکت، تست میدانی شوند. بد نیست بدانید که پایتخت ایالات متحده آمریکا، تحت نظارت انحصاری کنگره ایالات متحده بوده و نتیجتاً بخشی از هیچ ایالتی نیست.

این شرکت خودروسازی درنظر دارد به کمک شریک خود -Argo Al- که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، فناوری حرکت در شهرهای شلوغ را توسعه دهد. فورد برای سرعت دادن به توسعه فناوری خودرانش، مرکز آموزشی را تأسیس کرده است که به مهندسان و کارکنان، قوانین و مقررات مربوطه را می‌آموزد. چراکه طبق قوانین ایالتی آمریکا هنوز هیچ خودرانی نمی‌تواند بدون راننده در خیابان‌ها حضور پیدا کند.

مدیران فود پیش‌تر در اظهارنظری گفته بودند: «حضور خودران‌ها در این شهر می‌تواند آینده وسایل نقلیه هوشمند را تضمین کند».

در این راه همکاری و پشتیبانی شهردار واشنگتن (خانم موریل بوزر) فوق‌العاده بوده است. فورد قصد دارد در فازهای بعدی آزمون خودران‌هایش ابتدا حمل و نقل هوشمند مواد غذایی را تجربه کند و سپس در فاز نهایی می‌خواهد توانایی خودروهای «متصل» خود را محک بزند.

دیدگاه کاربران