بررسی مشخصات ب ام و سری 5 سدان
بررسی مشخصات ب ام و سری 5 سدان
بررسی مشخصات ب ام و سری 5 سدان

نسل ششم سری5 یا همان اتاق F10، از موفق‌ترین خودروهای لوکس و گران‌قیمت در تاریخ ایران است. البته این موفقیت اتفاقی نبود. از یک طرف، ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در سال 2013، منجر به خداحافظی بسیاری از مدل‌های لوکس از بازار کشورمان شده بود. از طرف دیگر، اصلی‌ترین رقیب سری5، یعنی مرسدس E-class نسل چهارم، نیز با اینکه در سه مدل سدان (W212)، کوپه (C207) و کانورتیبل (A207) در ایران موجود بود ولی به‌روزرسانی دیرهنگام آن (در سال 2014) و واردات نامنظم و البته محدودش موجب شده بود تا افزایش قیمت قابل توجهی نسبت به سری5 داشته باشد. بنابراین با عقب‌افتادن مرسدس، این باوریایی دیگر هیچ رقیبی در کشورمان نداشت و به موفقیت بی‌نظیری رسید. از میان مدل‌های مختلف سری5 نسل ششم، نسخه‌های 535 که به تعداد انگشت شماری وارد کشورمان شدند، حرف اول را می‌زدند چراکه قلب 6 سیلندر توربو در سینه داشتند. نسخه 523 نیز علی‌رغم پیشرانه 6 سیلندرش اما چندان مشتری پسند نبود. نسخه‌های 520 و 528 نیز با اینکه هردو پیشرانه 4 سیلندر توربو داشتند اما نسخه 528 به لطف موتور بهینه شده (N20B20) با قدرت و گشتاور بالاتر و همچنین آپشن‌های بیشترش، توانست بازار سری5 ایران را در دست بگیرد. این نسل در مدل 2014 ، فیس لیفت بسیار مختصری را تجربه کرد که نتیجه آن، چراغ‌های LED جدید جلو، صفحه کیلومتر جدید، اضافه شدن تیپ‌های «اسپرت لاین» و «لاکچری لاین» به همراه آپشن‌های تازه و همچنین بهبود حالت های رانندگی که تا قبل از فیس لیفت از نوع 4 حالته بود اما بعد فیس لیفت به 5 حالته ارتقا داده شد. نسخه‌های فول سری5 در ایران را به عنوان 5 کلید می‌شناسند چراکه در سمت چپ فرمان آنها، پنج کلید (رادار جلو+رادار نقطه کور+رادار تغییرلاین+نایت ویژن+هداپ) وجود داشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ب ام و سری 5 سدان

    • فرمان‌پذیری
    • کیفیت ساخت بالا
    • آپشن های بسیار متنوع
    • عملکرد فنی بالا در مدل 535
    • بازار دست‌دوم در مدل 528
  • معایب ب ام و سری 5 سدان

    • بازار دست دوم در مدل 520
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2012 تا 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات با کنترل هوشمند
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (N20B20)
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 181 اسب‌بخار
  • گشتاور 270 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.9 ثانیه
  • سرعت 233 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (F10) - فیس لیفت شده در 2014
  • طول 4899 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1464 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2698 میلی‌متر
  • وزن 1610 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 245/45R18
  • چرخ عقب 245/45R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ 19 یا 20 اینچ: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - کامفورت - اسپرت - اسپرت پلاس) یا 5 حالته (اکو - اسپرت - اسپرت پلاس - کامفورت - کامفورت پلاس)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2011 تا 2012

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات با کنترل هوشمند
  • پیشرانه 6 سیلندر (N52B25)
  • حجم موتور 2.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 201 اسب‌بخار
  • گشتاور 250 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.2 ثانیه
  • سرعت 240 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (F10)
  • طول 4899 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1464 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2698 میلی‌متر
  • وزن 1700 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 245/45R18
  • چرخ عقب 245/45R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - کامفورت - اسپرت - اسپرت پلاس)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2011 تا 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات با کنترل هوشمند
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (N20B20)
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 241 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.2 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (F10) - فیس لیفت شده در 2014
  • طول 4899 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1464 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2698 میلی‌متر
  • وزن 1620 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 245/40R19
  • چرخ عقب 275/35R19
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک سفارشی
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - کامفورت - اسپرت - اسپرت پلاس) یا 5 حالته (اکو - اسپرت - اسپرت پلاس - کامفورت - کامفورت پلاس)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (سفارشی)

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 2012 تا 2013

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات با کنترل هوشمند
  • پیشرانه 6 سیلندر توربوشارژ (N55B30)
  • حجم موتور 3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 302 اسب‌بخار
  • گشتاور 400 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.1 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (F10)
  • طول 4899 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1464 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2698 میلی‌متر
  • وزن 1700 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 245/45R18
  • چرخ عقب 245/45R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ 19 یا 20 اینچ: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - کامفورت - اسپرت - اسپرت پلاس)
  • سایر ویژگی‌ها
170 دیدگاه

Mrz77

سلام من روزانه حدود ۲۰۰ کیلومتر پیمایش دارم به نظر شما هزینه نگهداری این ماشین با این مقدار پیمایش زیاد میشه ؟

AMIR52 KARIMI

سلام یعنی شما سالانه حدود خ۷۰ هزار تا با ماشین راه میرید که خیلی هزینه باید بکنید باید برید دنبال اریون یا ال اس ۴۶۰

Mojabi

ماشین ژاپنی بهترین گزینست برای شما،چون استهلاک کمی داره و با بنزین موجود سازگارتره. مثل اریون، یا لکسوس ای اس ۳۵۰ که نسخه لوکس اریون هستش

Xoyxyolv

C200 بگیر هم استهلاکش کمه هم جمع و جوره

Resist

عزیزانی که ۵۲۸میخوان بخرن.دست نگهدارن.چون اگه سوار شدید.دیگه نمیتونید ماشین دیگه ای سوار شید. به نظرم برید سراغ ماشینهای دیگه یه دوری بزنید. چون دیگه بعد از خرید ۵۲۸.دیگه راه برگشتی ندارید. حالا شاید فکر کنید من روی این ماشین تعصب دارم. اصلاً اینطور نیست. من سوار جنسیس.سوناتا.سانتافه.تلیسمان.بنزe۲۵۰.آزرا۲۰۱۸. سورنتو شدم. اگه مشکل قلبی دارید و هیجان براتون خوب نیست.پیشنهاد میدم صندلی عقب هم نشینید.چون صدای ضربان قلبتون گوشتون رو کَر میکنه.😍

rezazangeneh

به نظرم اگر دنبال هیجانی فقط یه بار سوار بی ام و ۱۲۵ مدل ۲۰۱۸ بشو پرواز میکنه هاچبکه سبکه ۲۵۰ اسب بخاره واقعا هیولاست تمام ماشینای هم رده قیمت خودش و بالاتر رو میزنه واقعا میزنه

Xoyxyolv

اگه اسم بنز رو نمیاوردی شاید قبول میکردم تعصبی نیستی ولی هیچوقت بی ام و بنز نمیشه

mohammad1981

این ماشین فوق العاده هست توی خریدش شک نکنید . شتاب و هندلینگ عالی و یه حس فوق العاده عالی رانندگی رو بهتون میده. دوست دارید دائم باهاش برونید . من قبلا کره ای و ژاپنی داشتم الان ک ب گذشته نگاه می کنم عمر مو با اونا تلف کردم . لذت رانندگی رو فقط با بی ام و احساس می کنید

Mb03

سلام دوستان خواستم اگه میشه نظرتون درباره‌ی مقایسه‌ی دو ماشین پایین بدونم: Toyota camry hybrid XLE 2016 vs BMW series5 528i 2015

VahidReza

همشون خوبن ولی خب بی ام و یه چیز دیگست نرم تر و با کیفیت تر هست ولی خب تویوتا هم تقریبا نرمه ولی مثل بی ام و اصلاااا نیست و فقط خرجش کمتر و دوامش بیشتره در کل اگه خرج ماهانه رو میتونی بدی بی ام و

Mohammadparsfa

سلیقه ای هست ولی کمری هیبرید شتاب بدی نداره ۷.۹ اما خب بی ام و از نظر شتاب واقعا سرتره از نظر نرمی و راحتی کابین تویوتا اما ظاهر و امکانات رفاهی بی ام و تویوتا خیلی کم دردسر تره و حتی میتونید تا چند سال اصلا به نمایندگی فکر هم نکنید ولی بی ام و هم اگه سرویس دوره ای هاش به موقع مثلا هر شش هزار تا انجام بشه اذیتت نمیکنه من خودم چون نرمی و جا داری کابین خیلی مهم بود تویوتا گرفتم ولی کلا بستگی داره از چه دیدی نگاه کنی چون اصولا در م رد سایپا و ایرا خودرو حرف نمی زنیم داریم در مورد بهترین خودرو سازی ها حرف می‌زنیم بسته به سلیقه فرد هر دو بی نظیرن

Mjd

سلام دوستان تورا خدا بدون تعصب بگین من یه کمری هیبرید ۲۰۱۶ دارم که رادار جانبی تصادف از جلو بین خطوط و تغیر لاینو داره خیلی خیلی نرمه شتابشم زیر ۷.۵ ثانیس مصرفشم رو ۵ و ۶ یه هزاری خرجم نداره میخوام بدمو حول هوش ۷۰۰ بزارم روش یه ۵۲۸ ۱۰۰ تا کار تک کلید ابو ظبی بخرم به نظرتون عاقلانس من سالی ۴۰ تا راه میرم میگن خیلی خشکه و خرجش بالاس حالا نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

Roooooooooooo

من الان میخواهم بخرم مدل 2013 یا 2014 بعضی میگن خرجش خیلییییی زیاده آیا برای منی که طی سالی ۱۰ هزار کیلومتر میرم مناسب هست ؟ممنون میشم جواب بدید

AMIR52 KARIMI

سالی ۷،۶ تومن خرجشه اگه تمیز باشه با میزان کارکرد شما

CHR208564

سلام ببخشید این ماشین مشکل قطعه و خدمات پس از فروش نداره؟ چون من قصد خریدشو دارم. میشه جواب بدید.

hajreza

پرشیا خودرو نمایندگی بی ام و است در ایران خیالت از بابت همه چیز خدمات راحت

MOoo

سلام اين ماشين شتاب اپشن زيبايي خوبي داره و خرجش كمه به جاي مدل 2014 اين ماشين چيز ديگه اي پيشنهاد ميديد يا اين ماشين بهترين گزينست ؟؟

Mahdi258078

به نظر شما بی ام و 535. مدل 2011 یا تالیسمان صفر کیلومتر ؟

احسان محسنی

بستگی به خودت داره ، اگر دوست داری که صفر سوارشی که هیچی . ولی اگر برند بهتر و معتبر تر ، شتاب قدرت و کشش بیشتر و .... میخوای ، برو دنبال سری ۵ .

امیرعلی

اصلا از هیچ نظر قابل مقایسه نیست مثل مقایسه کرولا با سیصد و بیست و هشت میمونه😕😐

VahidReza

بی ام و از هر لحاظ کیفیت نرمی آپشن کلاس قدرت سرعت تکنولوژی و ... مقایست مثل مقایسه پرادو و هایماست

VahidReza

مقایستون مثل مقایسه پرادو و هایماست. فرانسوی کجا آلمانی کجا. آپشن بیشتر ، هندلینگ و تعادل بهتر و کیفیت عالی و تکنولوژی بالا در ساخت مختص آلمانی هاست! رانندگی لذت بخش و همچنین سریع رو دارن

Amiral111

😐اصلا قابل قیاس نیست

Danial004

دوستان کسی اگه تجربه داشتن 520i رو داره ممنون میشم راهنمایی کنه.

Show More