مدیران‌خودرو سال‌ها پس از عرضه خودروهای چری با نشان ام‌وی‌ام، در سال 1394 تصمیم گرفت تا برخی مدل‌های جدیدتر شریک چینی‌اش را با نشان اصلی چری راهی بازار کند. سدان کامپکت آریزو5، که بر پایه پلتفرم مشترک با ام‌وی‌ام 315 شکل گرفته، یکی از این خودروها بود و از تابستان 1395 راهی بازار کشورمان شد. اختلاف قیمت اندک میان مدل‌ دستی با اتومات این چری، باعث شد تا اکثر مشتریان بتمایل به خرید نسخه اتوماتش را داشته باشند. مدل اتومات آریزو5 در دو تیپ «لاکچری» و «اکسلنت» فروخته می‌شود که طبق سنت نام‌گذاری مدیران خودرو، تیپ اکسلنت آن، نسخه فول محسوب می‌شود و نسبت به تیپ لاکچری به امکانات بیشتری مانند ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سانروف برقی، کنترل کشش و پایداری، کمکی حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، سنسور باد تایر و ... مجهز است. البته مدیران خودرو بعد از توقف عرضه آریزو اتومات، تمام آپشن‌های تیپ اکسلنت این خودرو را روی تیپ لاکچری هم قرار داد. به همین دلیل ممکن است با برخی مدل‌های لاکچری در بازار کشورمان مواجه شوید که تفاوت آپشن خاصی حتی با آریزو توربو هم ندارند!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای کابین
    • مصرف سوخت
    • اضافه شدن آپشن ها در برخی مدل‌های دنده ای لاکچری
  • نقاط ضعف
    • عملکرد جعبه‌دنده
    • کمبود تجهیزات در تیپ لاکچری
    • ساختار ساده سیستم فنربندی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1395 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 116 اسب‌بخار
  • گشتاور 141 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.8 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4532 میلی‌متر
  • عرض 1814 میلی‌متر
  • ارتفاع 1487 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1387 کیلوگرم
  • حجم باک 48 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R17
  • چرخ عقب 205/50R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1395 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 116 اسب‌بخار
  • گشتاور 141 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.8 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4532 میلی‌متر
  • عرض 1814 میلی‌متر
  • ارتفاع 1487 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1387 کیلوگرم
  • حجم باک 48 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1395 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 116 اسب‌بخار
  • گشتاور 141 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4532 میلی‌متر
  • عرض 1814 میلی‌متر
  • ارتفاع 1487 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1355 کیلوگرم
  • حجم باک 48 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی سفارشی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش سفارشی
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

75 دیدگاه

61Reza(5 روز پیش)

واقعا این ماشین با این همه آپشن تهویه اش دستیه!!؟

Rmrrza(14 روز پیش)

صحبت از ام وی ام کردم که بدانید محصولات چری و ام وی ام همگی متعلق به کارخانه چری چین هستند و مدیران خودرو انها را به دو نام تولید می کند.هر دو محصولات به نسبت پول پرداختی کیفیت خوبی دارند و چهره به روز.بنده بعد از 150 هزار کیلومتر هنوز از ام وی ام 110 که ضعیف ترین محصول چری است راضی ام.حداقل مثل تولیدات داخل مشکل برقی و واشر زدن و...را ندارند!!

S6rezaeii(24 روز پیش)

سلام ، میخواستم بدونم این ماشین چون توربو هم نداره شتابش چطوره ؟ ، گیربکسش هم چون سی وی تی هست چطوره؟ ، بخاطر این دو مورد یکم از خریدش مردد شدم. دوستان اگه کسی این ماشین رو داره ممنون میشم بدون تعصب تجربش رو بهم بگه . و اینکه در مقایسه با بسترن بی سی چطوره؟

Mohamadsadra(334 روز پیش)

جک j5 یا آریزو۵؟

m32 (312 روز پیش)

آپشن های ایمنی و رفاهی جک j5 رو باید با پژو پارس مقایسه کرد

Mahan84 (37 روز پیش)

بی شک آریزو حداقل ۲۰۰ میلیون اختلاف دارند

Javad1356(192 روز پیش)

سلام یه سوال داشتم که اریزو توربو اتوماتیک TEبخرم یا سراتو مونتاژ ۱۳۹۷؟؟ لطفاً یه راهنمایی کنید

RTK (153 روز پیش)

سراتو ۲۰۰۰ بخر ، یکم مصرف بنزینش بالاست ولی قدرتش عالیه ، من یه مونتاژ سایپاشو دارم از نظر قدرتی خیلی راضیم ازش

Mahan84 (37 روز پیش)

اگه در مقایسه با بسترن بود بی شک آریزو ولی حالا که صحبت از سراتو هست حتما حتما سراتو سراتو ،البته روی مزدا ۳ هم یه فکری بکن

Hjjjjjjj(161 روز پیش)

سلام دوستان من یک مگان1600 E1 مدل88 بدون رنگ دارم خواستم ببینم با اریزو ارزشش رو داره سوییچ با سویچ بزنم اریزو مدل95 بدون رنگ لطفا راهنمایی کنید

Djv (99 روز پیش)

اگه آریزو توربو هست مگان رو بده ولی اگه دنده ای هست مگان رو نگه دار ولی آریزو رو دیگه نمیتونی ۱۲ سال نگه داری.

Rmrrza (58 روز پیش)

گوش به حرف دیگران نده.ام وی ام سه سیلندر که از چری کیفیت تری دارد بنده از سال 84 دارم با 150 هزار کیلیومتر و فقط مصرفی عوض کردم.دور مگان و ماکسیما و که تولیدات سال 2000 میلادی اروپا هستند و استهلاکشان در کیلومترهای بالا وحشتناک است نرو!

Mahan84 (37 روز پیش)

جنابRmrrza اینجا کی صحبت از ام وی ام کرد؟

Mhl(56 روز پیش)

سلام من می خوام بخرم ولی فقط از سیستم تهویه ی این ماشین شک دارم لطفا راهنمایی کنید

Mahan84 (37 روز پیش)

بخر نگران نباش سیستم تهویش خوبه اینقدر آپشن و امکانات و ایمنی خوب بهت میده که تهویه رو فراموش میکنی

m32(312 روز پیش)

اکسلنت فول دارم ، بهترین انتخابه تو این رنج قیمت ، مصرف خوب... (برای خودم داخل شهر و ترافیک تا 12 و تو اتوبان تا 5 اومد و برای دوستان تا 3 )، امکانات ایمنی و رفاهی خوب در مقایسه با تمام هم رده هاش ، ایمنی 5 ستاره ، هشت ایربگ و سیستمهای ترمز، کشش و پایداری ..و.. که خیالتو راحت میکنه.. (هر ماشینی تو این قیمت نداره این ایمنیو دیگه خودتون تو باما مقایسه کنید با هم رده ها ) ، ظاهر خوب و اسپرت ، شتاب اولیش زیاد تعریفی نداره اما شتاب ثانویه قابل توجه... (ما که نخریدیم مسابقه بدیم ) . کیفیت کابین بهتر از هم رده هاش و درکل کیفیت ماشینای چری خوبه و مدلای بالاتر مثل اریزو 6 که عاالیه واقعا.. و فضای مناسب مخصوصا برای پشت که خوبه ، خیلی نرم نیست که رینگ های 17 اینچی فاق کوتاهش یکی از دلایلشه ، اما از ماشینایی مثل جک جی 5 و جیلی بهتره..، گارانتی 5 ساله هم که داره صفرش و ماشالله خوش بخر هم که هست نسبت به رقبا دیگه چینی، درکل راضی ام ، مشکل فنی خاصی هم که تاحالا نداشته این چندسال

javad9854 (51 روز پیش)

اون دوستانتون فکر کنم ماشینو روشن کردن بعد پیاده شدن و هول دادنش که میفرمایید مصرفشون 3 بود

Aliirezaa(145 روز پیش)

سلام بین اریزو۵ اکسلنت و بسترنb30کدوم بهتره؟ مخصوصا تو شتاب و سرعت

Djv (99 روز پیش)

اریزو ۵ از هز نظر ماشین بهتریه شتابشم خیلی از بسترن بهتره.

mani123456(187 روز پیش)

وزنش خیلی زیاده به نسبت قدرتش

Show More