مشخصات فنی چری آریزو 5 دنده ای لاکچری سال 1395 - 1399

142 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
مدیران‌خودرو سال‌ها پس از عرضه خودروهای چری با نشان ام‌وی‌ام، در سال 1394 تصمیم گرفت تا برخی مدل‌های جدیدتر شریک چینی‌اش را با نشان اصلی چری راهی بازار کند. سدان کامپکت آریزو5، که بر پایه پلتفرم مشترک با ام‌وی‌ام 315 شکل گرفته، یکی از این خودروها بود و از تابستان 1395 راهی بازار کشورمان شد. اختلاف قیمت اندک میان مدل‌
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
4/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

فضای کابین
مصرف سوخت
اضافه شدن آپشن ها در برخی مدل‌های دنده ای لاکچری

نقاط ضعف

عملکرد جعبه‌دنده
کمبود تجهیزات در تیپ لاکچری
ساختار ساده سیستم فنربندی

تریم های چری آریزو 5

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1395 تا 1399

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

116 اسب‌بخار

گشتاور

141 نیوتن‌متر

شتاب

10.5 ثانیه

سرعت

185 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

5.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4532 میلی‌متر

عرض

1814 میلی‌متر

ارتفاع

1487 میلی‌متر

فاصله محوری

2650 میلی‌متر

وزن

1355 کیلوگرم

حجم باک

48 لیتر

چرخ جلو

205/55R16

چرخ عقب

205/55R16

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

سفارشی

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

سفارشی

کنترل پایداری (ESC)

سفارشی

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سفارشی

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

سفارشی

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

سفارشی

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو و عقب

مانیتور

7 اینچی لمسی (سفارشی)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

(سفارشی)

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

سفارشی

ایربگ جانبی جلو

سفارشی

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

سفارشی

استارت دکمه‌ای

سفارشی

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو یک‌تکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه - (روکش چرم: سفارشی)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سفارشی

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای چری آریزو 5 دنده ای لاکچری در بازار

دنا پلاس EF7 5 دنده ساده

دنا پلاس EF7 5 دنده ساده

مقایسه
بسترن B30

بسترن B30

مقایسه
جیلی GC6 اکسلنت

جیلی GC6 اکسلنت

مقایسه
دیدگاه کاربران
Rk1001 1403/11/19
سال ۱۴۰۲ پارس tu5 مدل ۹۸ داشتم و فروختم دنبال یه ماشین بودم با بودجه ۷۰۰ خورده ای و گزینه هایی که داشتم دناپلاس اتومات ۴۰۲ کم کار و تارا اتومات ۴۰۲ کم کار ، جک جی۴ صفر و آریزو ۵ اتومات تنفس طبیعی مدل ۹۶،در نهایت پس از ساعت ها بررسی در فضای مجازی و بررسی حضوری ماشین ها ، آریزو مدل ۹۶ تنفس طبیعی با ۱۴۵ هزار کارکرد خریدم، دلایلم استحکام بدنه بیشتر و ۶ ایربگ بودن ، کیفیت بهتر ، موتور با کیفیت تر و زنجیر تایم ، همچنین توربو نبودن و طراحی زیباتر و باکلاس تر ، امروز یک سال و نیمه که سوارم و امروز براتون تجربیات صادقانه رو مینویسم ،امروز که کارکرد ماشین رسیده به ۱۷۷ هزارتا چیزی از ماشین خراب نشده و چیزایی که عوض کردم فقط مصرفی بود ، موتور هنوز کم صدا و بدون لرزش هست بر خلاف ماشین ایرانی که توی این کارکرد صدای ماشین و لرزشش بیشتر میشه ، آپشن ها سالم و بدون ایراد هستن ، از مزایا این ماشین میتونم به پایداری و هندلینگ عالی در جاده و دوام فنی اون اشاره کنم و از نکات منفی اون کوبش و خشکی که بدلیل فاق کم لاستیک ها و لاستیک ایرانی هست که اگر لاستیک خارجی بندازید بهتر میشه البته همین خشکی باعث شده توی جاده ماشین چسبیده به زمین باشه .موتور کم شتاب اما کار راه انداز ( من ترجیح دادم ماشین کم شتاب باشه اما دردسر نگهداري توربو نداشته باشم و اینکه واقعا شتاب نیاز نداشتم چون قرار نبود هروز مسابقه بدم، توی جاده هم با ۴ سرنشین و باربند و صندوق پر رفتم شمال که از نظر راه رفتن مشکلی نداشتم و جواب داد) .نکته جالب اینکه من تو این مدت که ماشین رو داشتم ۴_۵ بار باهاش رفتم مسافرت و از وقتی خریدم و تو این ۳۲ هزار کارکرد که من ازش استفاده کردم هنوز آب نریختم تو ماشین ینی یک قطره هم آب کم نکرده و جالبه ، امیدوارم کمک کرده باشم
پاسخ
1
1
2
saed5252 1403/12/13
مرسی از توضیحات صادقانتون
0
0
امیدحیدری65 1403/11/3
من حدود ۴ ساله که دارم این ماشینو و طی این چهار سال حدود ۱۲۰ میلیون خرجش کردم . ماشین بدی نیس ولی خوبم نیس.گیربکس دردسر داری داره که به گفته نمایندگی تقریبا هر سه چهار سال یکبار باید باز بشه..و امکانات خیلی کمی داره .مثلا صندلی ها دستی ، آینه ها دستی، اینه وسط بدون هیچ امکاناتی، دنا امکاناتش بیشتره
پاسخ
0
1
0
جاویدخان 1403/9/11
من میخوام تجربه خودم رو طی پنج سال و ۱۵۰ هزار کیلومتر مالکیت و رانندگی با آریزو ۵ تنفس طبیعی اتومات با شما عزیزان که قصد خرید این ماشین رو داریم. در میان بزارم. ۱_ بسیار کم اصطحلاک و کم هزینه بشرط اینکه ماشین اذیت نکنید بشکلی که فقط نیاز به تعویض معرفی ها هست ۲_ رخ بسیار زیبا با طراحی منطقی که حتی باعث شده بعد ۷ سال هنوزم هنوزه سری های جدید با کمی تغییر با همین فیس تولید بشن ۳_ داشتن آپشن های بسیار کاربردی و انصافا با دوام ۴_ کیفیت خوب مونتاژ به شکلی بعد ۱۷۰ تا کار ماشین هنوز به صدا نیافته ۵_ شتاب اولیه درسته زیاد نیست ولی واس منی که اتوبان و خیابون رو محل کورس نمی دونم همین مقدار شتاب اولیه کفایت میکنه ولی شتاب ثانویه خوبی داره ۶_ هندلینگ بسیار عالی در واقع ماشین کف جاده اس ۷_ استحکام بدنه فوق العاده . اینو میتونید با سر زدن به نمایندگی ها و دیدن ماشین های تصادفی بفهمید که سر شاسی و شاسی و بدنه این ماشین چه استحکام ی داره ۸_ رانندگی با ماشین گیربکس cvt غلق و مدل خودش رو می طلبه که اگر درست باهاش رفتار کنید قطعا عمر گیربکستون هم بیشتر خواهد شد که یکی از این موارد اینه که سعی نباید بکنید به این ماشین معکوس بدین چون دنده معکوس این نوع گیربکس بصورت مجازی با سبک و سنگین کردن دنده طراحی شده ۹_ صندلی های بسیار راحت و در بر گیرنده ۱۰_ خدمات پس از فروش مناسب مدیران خودرو که تقریبا در همه شهرها نمایندگی داره و قطعات این ماشین هم به وفور موجود است. در آخر من نمیگم این ماشین بهترین ماشین تولید چینه یا مثل خیلی ها بی جهت اغراق کنم ولی انصافا خیلی بهتر از ماشین های ایررانی و شاید بشه گفت چیزی از کره ای ها کم نداره یکسری هم که اینجا اومدن بد این ماشین میگن عمدتا برید ببینید تو صفحه مثلا بسترن گفتند که بسترن دارن با بی وای دی دارن و... و صرفا به جهت خراب بودن بازار خودروهاشون مثلا اومدن اینجا مشتری شکار کنن!!!! و مطلب آخر این که لطفا برای تحقیق و خرید فقط و فقط از دارندگان اون خودرو سوال کنید نه حتی مکانیکی که خودش هم پراید سواره!!! و در حسرت خریدن همون ماشین چینی ( اینو به عینه دیدم که میگم) و دلال جماعت هم اونیو تبلیغ میکنه که داره و حاشیه سود خوبی براش داشته باشه... پر روزی باشید.
پاسخ
1
2
2
ناشناس 1403/10/22
من خودم و پدر هر ۲ اریزو داریم و حدود ۱۰۰ هزار تا با ماشین راه رفتم به شدت با ۳ تا از چیزایی که گفتید مخالفم بقیش رو کاملا درست میفرمایید ۱ شتاب اولیه ماشین به شدت نا امید کننده هست و اریت کننده به دلیل نوع گیربکس ۲ استحکام بدنه و اتاق به شدت ضعیف هست هر دو‌ماشین تصادف ترافیکی ضعیف داشتن از عقب بهمون زدن با سرهت کم یک پرداید یه سمند خسارت وارده اون ها کم بود هر ۲ بار ولی هر ۲ ماشین ما سینی عقب راحت جمع شد و موقع فروش به مشگل خوردیم۳ مهمترین و بدترین چیز این ماشین گیربکس سی وی تی هست که به شدت ازار دهنده هست با هر. راننده و هر مدل مدارا کردن عمر کوتاه و هزینه تعمیر بسیال بالای داره خواستید لیست فاکتور تعمیری و قیمت بنویسم مورد اخر هم نمایندگی و قطعات هست قطعات این ماشن چندین کیفیت داره و حتی در صورت جنس اصلی کیفیت کاملا معمولی خواهد داشت و عمر بالای نداره نسبت به ماشین کره ای در شمن شما از نمایندگی های چری بخوای وقت بگیرین به شدت سخت وقت میدن به دلیل پر بودن و امر خرابی بالا احر اخرم اینه به خاطر گربکس این ماشین سمتش نرید کلا
0
1
مجید 1403/7/9
سلام دوستان بزرگوار بنده بین جک جی 4صفر و آریزو 5 کارکرده موندم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ
0
0
0
armana 1403/6/9
سلام من میخواستم حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ یک ماشین بخرم ولی بین چند تا گزینه موندم ۱. بسترن b50 ۲.بسترنb50f ۳.ساندرو ۴.شاهین اتومات ۵.شاهین دنده ای به نظرتون کدوم خوبه
پاسخ
2
0
0
Mlozp 1403/9/2
یا ساندرو یا پارس tu5
0
0
alisalamati 1403/6/10
ترتیبی که نوشتید خوبه فقط ساندرو بره اول بعد به ترتیب لیست خودتون گزینه های رو انتخاب کنید
0
0