مشخصات فنی چری تیگو 5 لاکچری سال 1394 - 1395
سال
در آذرماه 1394 چری بهعنوان برند لوکس مدیرانخودرو، نخستین محصولش را در قالب کراساوری با نام تیگو5 راهی بازار کرد؛ خودرویی که از نظر مشخصات فنی به مدل ارزانتر امویام X33 شباهت دارد اما به لطف تجهیزات رفاهی بیشتر، طراحی به روزتر و عایقبندی بهتر، بازار پر رونقی در ایران دارد. تیگو5 تا قبل از آمدن نسخه فیسلیفتش در سال
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای کابین
جعبهدنده اقتصادی
نقاط ضعف
فنربندی خشک
کشش در سربالایی
نبود دریچه تهویه عقب
کیفیت ادوات کابین
نفوذ صدای موتور در سرعت بالا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1394 تا 1395مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 7 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
139 اسببخارگشتاور
182 نیوتنمترشتاب
12.8 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (T21)طول
4506 میلیمترعرض
1841 میلیمترارتفاع
1740 میلیمترفاصله محوری
2610 میلیمتروزن
1537 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
225/65R17چرخ عقب
225/65R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
گارد و رکاب و جلوپنجره رنجرووری (سفارشی تیپ اسپرت) درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1402/9/18
سلام دوستان آخه میگن موتور تیگو 5 خرج میوفته این حرفا واقعا درسته؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1402/10/26
بعد از معمولا 80 تا 100 هزار تا اینگونه ماشین ها از نظر موتوری نیاز به اورهال دارند و بله نیاز به هزینه کردن دارد این طبیعت ماشین توی ماشین های کره ایی و ژاپنی این امر خیلی کمتره و در کیلومتر های بالاتر این اتفاق می افته
0
0
M.h.kazemzade 1398/6/25
سلام.من اول سال 95 تیگو5 گرفتم.تا الان از رانندگی با اون لذت میبرم.غیر از سرویس در نمایندگی تا بحال خودم کاپوت را بالا نزدم.واقعا عالیه
پاسخ
0
0
6
RAUL 7 1398/6/24
خدمت دوستانی که میخوان از یک ماشین ارزانتر اقدام به خرید ماشینی تو این رنج قیمت بکنن عرض کنم، کابین جادار و بسیار راحتی داره به حدی که من با قد 187 صندلی رو کامل عقب میدم باز هم کسی هم اندازه خودم به راحتی عقب میشینه مخصوصا برای مسافرت های طولانی خیلی صندلی راحتی داره علی الخصوص صندلی جلو.فقط صندوقش خیلی جادار و بزرگ نیستش که با یک بارند جعبه ای قابل حله. ارگونومی خوبی داره، دکمه های دقیقا جایی که باید باشن هستن بجز کلید های شیشه بالابر سمت راننده که یکم از حد معمول جلوتره.سیستم صوتی خوبی داره، همچنین کروز کنترل دقیقی داره، فضاهای خورد زیادی توش قرار دادن که اشیا بزارین. سو چراغ هاش عالی هستش.سیستم ESP خیلی عالی ماشین سرپیچ ها جمع میکنه، ترمز هاش ماشین با این وزن خوب جمع میکنن.
در کل از امکانات و کابینش کاملا راضی میشین.
ولی قسمت اصلی که موتور و گریبکس ماشین هستش، قدرت موتور نسبت به وزن 1.5 تنی ماشین خیلی جالب نیست که اگه مسافرت برید با 4 نفر و وسایل هم داشته باشین چیزی حدود 2 تن وزن ماشین میشه، که یعنی هر لیتر یک تن وزن حمل میکنه 69 اسب بخار برای هر تن محاسبه میشه. تو سربالایی ها تو حالت اکو کشش لازم به اندازه ای که بخواین داره. علی رقم سخن دوستان که میگن سربالایی کشش نداره اصلا این طور نیست من با ظرفیت کامل ماشین با حالت اکو هم گردنه باهاش رفتم هم مسیر مستقیم که اصلا کم نیاورد.
گریبکسش فوق العاده نرم دنده عوض میکنه که اصلا متوجه نمیشین، تو دورهای بالا یکم زوزه داره،حرکت اولیه نسبتا کندی داره ولی شتاب ثانویه خوبی داره مخصوصا برای سبقت گرفتن خیلی عالی به فشردن پدال گاز عکس العمل نشون میده. حالت اسپرتشم که دور موتور رو 5 و نیم تا 6 هزار عوض میکنه که شتاب ثانویهش خیلی بهتر میشه و از حداکثر قدرت استفاده میکنه.
در کل اگه دنبال یه ماشین برای خانواده میگردین که باهاش مسافرت برین و مصرف سوخت براتون مهم هستش(شهری حدود 11 تا 12 جاده ای با سرعت بین 110 تا 120 بدون کولر میانگین صدی 8 و با کولر 9 حدودا) و جاداری ملاکه و توربو بودن براتون مهم نیست ماشین خوبی هستش و خدمات خوبی هم داره، حداقل تو مشهد نمایندگی خیلی زیادی داره.
اما اگه برای جنگ و کورس گذاشتن و از این قبیل کارا میخواین سمت جک و هایما برید مسلما بهتره و راضی ترین.
پاسخ
1
4
12
9189623517 1402/10/10
کاملا درسته نظرات دوستمون منم دارم ۹۵ راضیم
0
0
el1860 1398/2/13
من الان دوساله تیگو۵ دارم هم ازلحاظ مصرف هم ازلحاظ قدرت هم ازلحاظ کیفیت خیلی سره
پاسخ
0
1
6
Ma1358ker 1398/2/7
سلام من از ٩٥ تا حالا دارم اين ماشين رو واقعا ازاين خودرو راضي هستم من حتي تو خاكي و تپه با اين ماشين رانندگي كردم و عالي بوده دنده L اين ماشين باعث شده تفاوت زيادي با هم ردهاي خودش داشته باشه من واقعا تو جاده هاي سربالايي با حالت دستي با سرعت و شتاب خوبي بالا مي رم و واقعا همه ماشين هاي هم رده و هم قدرتش رو جا مي زاره
پاسخ
1
1
8
113hhggf7 1402/10/24
سلام من میخوام مدل ۹۵ بخرم آیا واقعا ازهمه لحاظ خوبه کولر وباری. وسایلش خیلی گران نیست وایاراحت گیرمیاد؟ لطفا راهنمایی کنین
0
0