بررسی مشخصات چری تیگو 7
بررسی مشخصات چری تیگو 7
بررسی مشخصات چری تیگو 7

در میان خودروسازان چینی، چری خود را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو معرفی می‌کند و از همین‌رو برای حفظ بازار صادراتی محصولاتش، استفاده گسترده‌ای از تکنولوژی‌های روز را با همکاری مهندسان غربی در دستور کار خود قرار داده و این استراتژی زمینه توسعه سریع و چشمگیر خودروهای این شرکت را پدید آورده است. مصداق چنین عملکردی را می‌توان در تیگو7 دید که یک کراس‌اور مدرن با تکنولوژی‌هایی پیشرفته‌تر از تیگو5 است و به خوبی نقش پرچم‌دار چری در بازارهای جهانی را بازی می‌کند. عرضه تیگو7 در بازار ایران از اواسط مرداد 96 به شکل رسمی آغاز شد و ابتدا فقط در تیپ «اکسلنت» به‌دست مشتریانش رسید. اما مدیران خودرو در پاییز 97، تیپ IE آنرا هم معرفی کرد. تیپ IE که از مدل 98 به بازار کشورمان راه یافت، همان پیشرانه تیپ اکسلنت را دارد. ظاهر خارجی خودرو نیز تغییری نکرده ولی رینگ‌ها که قبلا از نوع 5 پره‌ای بود، حالااز نوع 10 پره‌ای شده است؛ در واقع این رینگ‌ها، تنها تمایز ظاهری تیپ جدید IE با تیپ قدیمی اکسلنت است. البته مهم‌ترین تفاوت تیپ IE با اکسلنت را باید در کابین خودرو مشاهده کرد چراکه طبق گفته مدیران خودرو،در کابین IE، حداقل 18 تغییر ریز و درشت رخ داده که مهم‌ترین‌شان عبارتند از: بهبود سیستم صوتی، بهبود صدای پیشرانه، حذف ترمز دستی و اضافه‌شدن ترمز پارک برقی (EPB)، اضافه‌شدن اتوهلد، اضافه‌شدن دو عدد پورت USB برای ردیف عقب، اضافه‌شدن کنترل سرعت در سرازیری (DAC)، اضافه‌شدن چراغ مطالعه در ردیف عقب، اضافه‌شدن دستگیره برای برداشتن زاپاس، اضافه‌شدن محفظه کارت در کنسول، روکش جدید صندلی‌ها با رنگ موکا، روکش جدید از جنس فوم نرم برای بالای داشبورد، روکش جدید رودری‌ها، طراحی جدید کنسول وسط، طراحی جدید جادستی کنسول، انتقال دکمه‌ سنسور پارک به روی کنسول و انتقال دکمه دوربین 360 درجه (AVM) به روی کنسول. مدیران خودرو همچنین از پاییز 1400 تیپ جدیدی با نام IE Sport را معرفی کرد که به رکاب برقی مجهز بود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای چری تیگو 7

    • فضای کابین
    • تعلیق نرم
    • امکانات رفاهی
    • زنجیر تایم
    • اضافه شدن ترمزپارک برقی و اتوهلد در تیپ IE
    • رکاب برقی در تیپ اسپرت
  • معایب چری تیگو 7

    • ابعادی مشابه تیگو5
    • نداشتن سیستم محرکه AWD
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1398 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4432 میلی‌متر
  • عرض 1837 میلی‌متر
  • ارتفاع 1670 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1440 کیلوگرم
  • حجم باک 57 لیتر
  • چرخ جلو 225/60R18
  • چرخ عقب 225/60R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 10 شاخه جدید

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.2 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4432 میلی‌متر
  • عرض 1837 میلی‌متر
  • ارتفاع 1670 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2650 میلی‌متر
  • وزن 1440 کیلوگرم
  • حجم باک 57 لیتر
  • چرخ جلو 225/60R18
  • چرخ عقب 225/60R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 شاخه

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
469 دیدگاه

DgErfan(10 روز پیش)

سلام تیگو 7 پرو اکسلنت بگیرم یا ie کدومش از لحاظ فنی بهتره لطفا کمک کنید.

Armindo(21 روز پیش)

با سلام آیا در مورد تیگو ۷ اینکه میگن در شتاب اولیه لگ داره درسته؟ منظورم شتاب اولیه هستش که پارو روی گاز میزاریم ولی با مکس عمل میکنه !

Porys(82 روز پیش)

سلام من ٨ ماه تيگو ٧خريدم. واقعا خيلي راضي هستم فقط يه سوال اينكه به من گفتن فقط بايد بنزين سوپر بزني ايا همينجوريه؟

EzA (63 روز پیش)

خیر میتونی هر هفته ۲ یا یک بار بنزین سوپر بزنی نیازی نیست همیشه بنزین سوپر بزنی

momen (47 روز پیش)

تاکید بر استفاده از بنزین سوپر به دلیل اوکتان بالای بنزین سوپر نسبت به معمولی هست . یعنی اگر از قبل تعدادی اوکتان بوستر ( که در جایگاه های سوخت گیری و فروشگاه های لوازم یدکی قابل خرید هست) در اختیار داسته باشید میتونید از همان بنزین معمولی هم با خیال راحت استفاده کنید . چه بسا اوکتان بنزین معمولی به علاوه اوکتان بوستر دارای درصد اوکتان بالاتری هم نسبت به بنزین سوپر است . من همیشه در سفر 4 قوطی اوکتان بوستر ( حتی برند کاسپین) در صندوق دارم و یک درمیان استفاده میکنم . البته من mg gs دارم .

Shayanm(67 روز پیش)

به نطرتون تیگو ۷ بخرم یا سیتروئن c3 ظاهر اولیت برام نداره فنی برام مهم تره

Shayanm (60 روز پیش)

نظر فنی صد در صد c3 خیلییی خیلی بهتره

momen (47 روز پیش)

هیجان و جاذبه میخواهید برید سراغ سیتروئن فضای کابین و آپشن میخواهید برید سراغ تیگو

Alireza1360(63 روز پیش)

دوستان عزیز سلام و عرض ادب ، من بین خرید تیگو7 و هایماs7 مردد هستم ، ممنون میشم دوستانی که اطلاعات و تجربه در این مورد دارن بنده رو راهنمایی کنند

Amin3472 (51 روز پیش)

من هایما رو پیشنهاد میکنم به خاطر فنی بهتر و اینکه خدمات پس از فروش بهتری داره

momen (47 روز پیش)

تیگو، اسپرت تر و هیجان انگیز تره . لذت رانندگیش هم خیلی بیشتره . چهره اش هم عامه پسندتره . ولی هایما خانوادگی تر و در دسترس تره . از نظر آپشن هم تقریبا در یک سطح هستند . بطور کل اگر جوان هستید و کمی تمایل به هیجان هستید تیگو ولی اگر سهولت نگهداری مد نظرتون هست هایما گزینه درست تریه . من هر دو رو تست کردم . تیگو در جاده های پر پیچ وخم لذت و امنیت بسیار بالای به شما انتقال میده . ولی هایما حس مسافرت رو بهتر میکنه و شاید کمی کمتر خسته بشید . ولی به طور جدی امنیت و ترمز تیگو یک سر و گردن از هایما بالاتره .

Aliii8(170 روز پیش)

سلام میخواستم که بنده رو راهنمایی کنید.من بین فیدلیتی و تیگو ۷ و جک k7 موندم کدوم رو بگیرم اگه میشه راهنمایی کنید لطفا از نظر قطعات و کیفیت مونتاژ.

ser123 (161 روز پیش)

فقط و فقط و فقط تیگو ۷ بگیر . البته خب جک k7 آپشن های بیشتری داره .

Wrdbt (159 روز پیش)

هیچکدوم! اسپورتیج ۲۰۱۱ توسان ۲۰۱۱ تیوولی ۱۴۰۰ بگیر

Arasht2 (49 روز پیش)

جک k7 رو با دیگنیتی و فیدلیتی مقایسه میکنن و از تیگو ۷ قیمتش هم گرونتره

EzA(81 روز پیش)

سلام ببخشید میخواستم بگم چری تیگو ۷ IEخوبه یا اکسلنت اگه میشه بهم بگین ممنون میشم

Sou (53 روز پیش)

تیگو ۷ IE

Zaher2(110 روز پیش)

سلام دوستان. ممنون میشم راهنماییم کنید با زدن راهنما به سمت چپ و راست تصویر بیرونی همون سمت روی نمایشگر ظاهر میشد الان این اتفاق نمیافته ، ایراد از چیه؟

Mehran1357 (82 روز پیش)

برای منم همینطور شده دوستان راهنمایی کنن

Korilpopo77(97 روز پیش)

به نظرتون تیگو ۷ بهتره یا کوراندو ۲۰۱۵ لطفا بگید

Mehran1357 (82 روز پیش)

برند و قدرت کوراندو ظاهر و امکانات تیگو۷

Mel(187 روز پیش)

سلام دوستان. لطفاً اگه کسی تیگو 7رو حداقل یک سال سوار شده نظر بده که خودروی خوبی هست یا نه واقعیت بین تیگو و جک 5 موندم

trueend5 (184 روز پیش)

اصلا تیگو هفت کجا جک اس ۵ کجا، این دو تا از دو دنیای متفاوت هستن دوست عزیز، هر گیربکس دو کلاجه ای کیفیت مشابه نداره، هر کنترل پایداری ای در خطرات احتمالی عملکرد یکسان نداره، هر موتوری در بلند مدت دوام و حفظ کیفیت عملکرد نداره و ... تیگو هفت موتور طراحی ای وی ال اطریش، گیربکس گتراگ آلمان، سیستم برقی و کنترل پایداری بوش و طراحی ظاهری دلپسند تر داره. و البته پنج ستاره ایمنی چین

ser123 (183 روز پیش)

سلام ، من تقریبا ۵ ساله که تیگو ۷ دارم و ۲۷۰ هزار تا باهاش رفتم . خیلی عالیه و هیچ مشکلی نداشته . حتما حتما تیگو ۷ بخر .

Ams24699314 (182 روز پیش)

من ۴ ماه تیگو ۷ صفر داشتم هر روز یه ایرادی داشت یه روز روغن ریزی داشت یه روز چراغ چکش روشن میشد و... اگر میتونی یه کره ای یا ژاپنی تمیز بگیر

Mjh110 (127 روز پیش)

شتاب جکs5 با موتور جدید ، خیلی عالیه، من قبلاً دنده ای شو داشتم، الان اتومات موتور جدیدشو گرفتم، فوق العادس، جک واقعاً به نسبت قیمتش خودروی فوقالعاده ای هست. کلیه آپشن های تیگو رو داره

Show More