دی اس 7 کراس بک، ششمین محصول خانواده DS بود که آرین موتور آنرا در سال 97 به بازار کشورمان معرفی کرد. فرانسوی‌ها این پرچمدار را با پلتفرم EMP2 ساخته‌اند؛ همان پلتفرمی که قبلا هم در پژو 3008 نسل دوم، پژو 5008 نسل دوم و حتی سیتروئن C4 ایرکراس نیز امتحانش را پس داده بود. قطعا باید این کراس‌اور جمع و جور را گران‌ترین و حتی لوکس‌ترین خودرو فرانسوی‌ها بدانیم چراکه برای رقابت مستقیم با مرسدس بنز و آئودی پا به میدان گذاشته. این فوق لاکچری برای مشتریان مشکل پسند اروپایی ساخته شده و به همین دلیل ویژگی‌های بسیار خاصی دارد؛ مثلا جلوپنجره الماسی (معروف به دایاموند) آن برای اولین‌بار در خانواده DS استفاده شده، یا مثلا در کابینش دو مانیتور عریض با کیفیت HD دارد که یکی در بالای داشبورد قرارگرفته و دیگری هم بعنوان صفحه کیلومتر استفاده شده. ویژگی سوم دیگر این خودرو، ساعت آنالوگی است که در بالای مانیتور و مابین دریچه‌های تهویه، قرار گرفته و ساخت کمپانی فرانسوی B.R.M است. این ساعت بعد از فشردن دکمه استارت، دقیقا 180 درجه می‌چرخد و برای سرنشینان نمایان می‌شود. اما در طراحی ظاهری دی‌اس 7 نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، استفاده از چراغ‌های LED در جلو و عقب خودروست که در عقب، این چراغ‌ها به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند و ظاهر فریبنده‌ای دارند. اما قسمت مهم‌تر، چراغ‌های جلویی آن است که هرکدام‌شان به سه چراغ LED مکعبی (معروف به LED یخی) مجهزند. این مکعب‌های LED در زمان بازشدن قفل‌ درب‌ها، نور مایل به بنفشی تولید می‌کنند و سپس 180 درجه می‌چرخند. این چراغ‌ها همچنین به سنسور نور (شامل اتولایت و نوربالا اتومات) مجهزند و با حرکت فرمان نیز می‌چرخند. دی‌اس همچنین در نسخه‌های فول این خودرو از تکنولوژی Active LED Vision استفاده کرده که به لطف این تکنولوژی، شدت و زاویه نور چراغ جلو، بصورت هوشمند و در 6 حالت مختلف تنظیم می‌شود. این حالت‌ها عبارتند از: حالت پارک، حالت شهری (سرعت کمتر از 50)، حالت جاده‌ای (سرعت 50 تا 110)، حالت اتوبان (سرعت بیشتر از 110) و حالت بارانی. باید ثروتمندان ایرانی را یکی از خوش شانس‌ترین مشتریان 7 کراس‌بک در سراسر جهان دانست چراکه هم یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های این فرانسوی را در اختیار دارند و هم اینکه گیربکس دوکلاچه روی خودروشان نصب است. درباره پیشرانه این فرانسوی بد نیست بدانید که همان قلب دی‌اس 4 کراس‌بک است که در دل پژو 2008 ایران خودرو هم می‌تپد. 7 کراس‌بک قرار بود در سه تیپ پا به کشورمان بگذارد اما پای تیپ «پرفورمنس لاین» آن به ایران نرسید و نهایتا در تیپ‌های «اوپرا یا فول» و «ریوولی یا نیمه فول» فروخته شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • فضای جادار کابین
    • تعلیق کارآمد و هوشمند
    • سطح بالای تجهیزات رفاهی
    • پیشرانه قدرتمند (نسبت به رقبا)
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • خدمات پس از فروش
    • ساختار دیفرانسیل جلو (نسبت به رقبا)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه 3 حالته (اتو - کامفورت - اسپرت)
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ THP165
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 163 اسب‌بخار
  • گشتاور 240 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4573 میلی‌متر
  • عرض 1906 میلی‌متر
  • ارتفاع 1625 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2738 میلی‌متر
  • وزن 1425 کیلوگرم
  • حجم باک 62 لیتر
  • چرخ جلو 235/50R19
  • چرخ عقب 235/50R19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - کامفورت)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (CDC) با اسکن جاده - کنترل پایداری 3 حالته (برف - شن - گل) - کنترل پایداری تریلر (TSA)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه 3 حالته (اتو - کامفورت - اسپرت)
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ THP165
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 163 اسب‌بخار
  • گشتاور 240 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4573 میلی‌متر
  • عرض 1906 میلی‌متر
  • ارتفاع 1625 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2738 میلی‌متر
  • وزن 1425 کیلوگرم
  • حجم باک 62 لیتر
  • چرخ جلو 235/50R19
  • چرخ عقب 235/50R19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - کامفورت)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (CDC) با اسکن جاده - کنترل پایداری 3 حالته (برف - شن - گل) - کنترل پایداری تریلر (TSA)
86 دیدگاه

hrda1375(417 روز پیش)

سلام دوستان من قصد دارم حدودا ده میلیارد تا دوازده میلیارد خرج ماشین کنم یه ماشین شاسی و یک سواری سواری رو تصمیم گرفتم bmw730li بخرم لطفا منو راهنمایی کنید که ماشین شاسی رو از کدوم نوعش بگیرم؟ ممنون از راهنمایی شما دوستان گلم یاعلی

usvbdbb6 (413 روز پیش)

دستت بازه برا ماشین اگه داری لند کروز بخر یا بی ام x4

Mahdisharif (379 روز پیش)

usvbdbb6‏ در پاسخ به این دوستمون بله بنده هم موافقم با لندکروز چون ماشین ثابت شده ای هست و بازار دست دوم خوبی داره و توانایی آفرود خوبی هم داره ولی درکل با نصف این بودجه میتوان لکسوس Nxh200fsport خرید که باز این هم ماشین بسیار خود اقتصادی هست و از نظر استاندارد رتبه های بسیار بالایی کسب کرده من خودن این ماشین رو نداشتم ولی چند بار که سوارش شدم خیلی ازش خوشم اومد.

amirhosein12345 (300 روز پیش)

پورشه ماکان و پانامرا

AmirHosseiny (299 روز پیش)

با سلام این دیگه آخرش بود 10. 12 میلیارد مسلمون اینارو از هم کم کنی ۲ میلیارد وسط میمونه لازم نداری بده ما به نظر من میانگین رنج سنی کسانی که اینجا نظر میدن زیر ۲۵ سال هستش و هیچ کدوم از ماشین گرونقیمت ها رو ندارن نهایتا دیگه چینی دارن و ایرانی (بنده ۱۸ سالمه و پدرم هایما داره) خداوکیلی بعضی ها دوچرخه هم ندارن میان از ماشینشون که مثلا سری8 هستش تعریف میکنن و بعضی هاشون آدمای منطقی هستن و میان صادقانه اطلاعات میدن و صرفا نظر میدن نه کل کل چی بگم والله .لطفا ناظر پیام های سایت باما کل مطلب رو بزاره سری پیش نصفشو حذف کرده بودی برادر انصافا ناراحت شدم و اما DS این ماشین از نظر اقتصادی به هیچ عنوان توصیه نمیشه هم از لحاظ خرید و فروش هم خدمات شرکتی و هم قطعات از نظر آپشن فقط حرف برای گفتن داره و انصافا چهره جذابی داره از نظر فنی هم هیچی نگم بهتره تو این رنج قیمت افتضاحه با این قیمت BMW x3 NX200t و حتی فولکس واگن تیگوان پیشنهاد میکنم واقعا از DS خیلی منطقی ترن

1483 (295 روز پیش)

یه لند کروز بخر که باهاش دریا و صحرا و بیابون و کوهم بری، رقیبم نداره لندکروز،نه پورشه نه وولو نه ... هیچ کدوم حریفش نمیشن، پرادوهم خوبه..برا شاسی این دوتاگزینه،براسواری هم ۷۳۰ نخر خرج بالا داره خیلی زیاده،یه اپتیما جیتی بخر درسته بی ام و یه چیز دیگس ولی اپتیما پایداری خوب داره خرجشم کمتره

حمید مهربان (252 روز پیش)

لندکروز خیلی تکراری شده و با این قیمتها ماشینی لوکس تر و خاص تر میشه خرید

I2077 (252 روز پیش)

به نظر من اگه پول داری ولوو xc90 یا لکسوس lx

Amirmosaffa (245 روز پیش)

مشخصات یه شاسی بلند واقعی و بادوام از نظر تجربه و کارشناسی: شاسی فولادی و مستقل دو دفرانسیل بودن حجم موتور بالا (حداقل ۲۳۰۰) توربو نبودن موتور ابعاد ( طول بیش از ۴۴۰ سانتی متر_ عرض بیشتر از ۱۸۰ سانتی متر _ ارتفاع بیشتر از ۱۶۵سانتی متر) بهترین گزینه های شما پرادو و لندکروز و نیو اکتیون لاکچری ۲۰۱۵ هستند البته اکتیون قیمتش خیلی زیاد باشه ۷۰۰ تومن ولی شاسی مستقل تمام فولادی ۳ لایه داره به همراه موتور ۲۳۰۰ بنر و گیربکس ۶ سرعته اوتوماتیک تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دنده از روی فرمان و سیستم کنترل در سرازیری HDR در کل جون میدا واسه آفرود امکاناتی مثل صندلی های چرم و کروز و سانروف هم داره

Reza2o (214 روز پیش)

داداش راجب شاسی نمیتونم بگم دقیقا کدوم بخری ولی به نظر اصلا این ds با این مشخصات ضعیف رو نخر و همین طور لند کروز هم نخر چون هم تو بحث طراحی وقعا هیچ حرفی برای گفتن نداره چه داخل و چه بیرون ماشین.البته در یک صورت تو این همه ماشین خفن و پیشرفته انتخاب لند کروز معقوله اونم اینه که عشق افرود باشید چون تو افرود این ماشین حریفی نداره.اما نکته ای که خواستم بگم اینه که تصمیم با شماست و من فقط قصد راهنماییتون دارم که اشتباه نکنید.از جدا از بحث قیمت اگر بتونید مرسدس cla45 رو بخرید برای سواری بجای 730li خیلی خوب میشه.چون جدا از بحث طراحی که cla واقعا خوشگل هست به یاد داشته باشید سریع ترین سدان استاندارد دنیا هست.یه موتور دو لیتری تووین توربو داره که ۳۷۰!!اسب قدرت داره و صفر تا صدو به ۴ ثانیه رسونده که واقعا همین یک مورد کاری می کنه این ماشین کاملا خاص باشه.ولی خوب باید بحث لوازم یدکی رو هم در نظر بگیریم که کمی انتخاب بنز رو سخت می کنه ولی در کل مرسدس cla یک شاهکار به یاد موندنیه.امیدوارم کمکتون کرده باشم.موفق باشید

Nnnnn (205 روز پیش)

بهترین انتخاب ولوو xc90 هست.یه ماشینی که همه ی ابشن ها رو داره واز همه مهمتر ایمن ترین ماشینی هست که تو ایران وجود داره.

VahidReza (177 روز پیش)

پورشه ماکان یا ولوو xc90 فول آپشن

Ama (70 روز پیش)

از ایران برو بیرون کادیلاک اسکایلید ۲۰۲۲ بخر یک چهارم پولی که میخوای بذاری هم روت در نمیاد ولی تو ایران اصلا چنین ماشینی وجود نداره و اگرم بیاد چندین برابر بودجه ات مدل پنج سال پیشش رو روت میندازن ایران جای چنین هزینه ای برا خودرو نیست ارزش نداره

Zarabi (41 روز پیش)

لند نگیر اپشن هیچی نداره

Zarabi (41 روز پیش)

سلام منم میگم یا لکسوس یا ولوو اصلا طرف لندکروز نرو چون اپشن نداره لوکس هم نیست ولوو خیلی بهتره لکسوس هم عالیه اصلا به نظرم لندکروز ماشین زیاد جالبی نیست توی این دوره زمونه و با این گرونی ها

Amsd (37 روز پیش)

به نظر من ولوو بگیر

Pooyan1388(57 روز پیش)

ماشین بسیار لاکچری و فول آپشن

iman121(84 روز پیش)

نکته جالب در مورد تمام فرانسوی های بازار ایران اینه که همشون از یک موتور و گیربکس استفاده میکنند و هیچ تفاوتی بین تجهیزات فوق نیست. یعنی چه پژو 2008 و چه سیتروئن C3 و چه پژو 508 و تمام محصولات DS که در بازار ایران هست دقیقا یک موتور و گیربکس دارن. از نظر کیفیت ساخت هم هیچ تفاوتی فاحشی بین محصولات پژو و دی اس نیست. حتی سیتروئن C3 کاملا از نظر کیفی مشابه DS تو بازار ایران . فقط DS تعدادی آپشن اضافی داره که در عمل هیچ کاربردی نداره و 95 درصد افراد از روز خرید تا فروش خودرو حتی یکبار هم از این امکانات استفاده نمیکنن. بنابراین اگر کسی علاقه مند به خودروهای فرانسوی میتونه بجای خرید این ماشین سیتروئن c3 بخره و حدود 2500 میلیارد تومن ذخیره کنه و کار دیگه باهاش انجام بده. ضمن اینکه تو رنج قیمت این خودرو تو بازار ایران بهترین خودرو های دنیا قرار دارن که خودرویی مثل DS حتی 1 درصد هم شانس رقابت با انها نداره. برندهایی مثل لکسوس و تویوتا و بنز و بی ام و و فولوکس و اپل و هوندا و نیسان و ... . DS فقط بدرد کسانی میخوره که بدون زحمت و با رانت و رابطه یک پول مفتی بدست آوردن و الان میخوان خودرویی متفاوت داشته باشند. عرضه DS با این قیمت مثل این میمونه که ما موتور و گیربکس پراید بگیریم و روی اتاق شاهین بزاریم و بعد با قیمت 500 میلیون بفروشیم. البته خوب این کار با کمی قیمت کمتر سایپا د اره انجام میده و چون تو ایران این حرکات جواب داده فرانسوی ها هم همین مسیر میرن.

صالح(273 روز پیش)

نمیگم ماشینه بدیه اما ۳۵۰۰ پول ماشین با حجم‌موتور ۱۶۰۰ و دف جلو خیلی زیاد نیست ؟؟ ضمنا تو‌چین تولید میشه تنها حسنش اینه که خاصه کمه ولی به نسبت قیمتش خیلی زیاده تیگوان ۲۶۰۰ رکستون ۲۷۰۰ بشدت ارزش خرید بیشتری دارن

kalantari (267 روز پیش)

لندکروز 2500 حجم موتورشه و قیمتش 5میلیارده پس به حجم موتور ربطی نداره

ManiGR (159 روز پیش)

این ماشین فرانسوی هست زیر مجموعه سیتروئن هست

VahidReza (149 روز پیش)

این ماشین لوکس و تشریفاتی هست به این دلیل تعلیق نرمی داره و آپشن های خیلی زیادن و ماشین جادار هست پس انتظار آفرود و سرعت نداشته باشین

arianmask(166 روز پیش)

این خودروds7 و رنو کولئوس هم قیمت بودند! با این قیمت اصلا نمی صرفه

VahidReza (149 روز پیش)

نمی صرفه؟ اپشناش خیلی بیشتر از کولئوس هست! تعلیقش خیلی نرم تره ! چون ماشین لوکسیه و برای تشریفات یا کسایی که راننده دارن هست!

shayan.f(755 روز پیش)

خداييش خوشگله،دستشون درد نكنه،ولي آخه با اين موتور؟؟و اين قيمت🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

بهنام خان (742 روز پیش)

دقیقا

Amirmosaffa (245 روز پیش)

تنها تفاوتش با ۲۰۰۸ آپشن خیلی بیشتر و قیافه خیلی خوشکلتره که اون دوتا کلا قیمتو دو برابر میکنه بنظرم دی اس ۲ براش نهایت قیمته با این موتور اگه ۲ لیتر توربو سوپر شارژ مثل ولوو بود و دو دف بود ۶ هم می ارزید

VahidReza (177 روز پیش)

لوکس و پر آپشن هست همه چیز قدرت نیست

amirhosein12345(230 روز پیش)

همینطور که خودتون میدونید خیلی ها از این ماشین زیبا تعریف کردن ولی با این همه تعریف این ماشین در ایران بازار ضعیفی داره چون موتور کم حجم و ضعیفی داره کسی این ماشین رو نمیخره این ماشین خیلی آپشن داره ولی بعضی ها بدلیل همین موتور کم حجمش میرن یک bmw x1 میخرن اگه این ماشین رو دوست دارید و قصد خرید آن را دارید شک نکنید که این ماشین عالیه با این که موتور کم حجمی داره ولی عالیه این شما هستید که میتوانید بازار این ماشین زیبا و با آپشن را قوی کنید. من با این ماشین مسافرت رفتم و عالی عمل کرد و اصلا در سربالایی کم نیاورد

مهدی ۶۳(807 روز پیش)

خدا وکیلی این درسته که یه موتورُ رو ۴ مدل ماشین بزارن؟!!!!!!!

Amirmosaffa (245 روز پیش)

عزیز سودشون تو همینه یدونه خط تولید موتور دارن همونو برا ۱۰ تا ماشین میزارن

Amirmosaffa(246 روز پیش)

حجم موتورش خیلی کمه ولی خب باید در نظر بگیریم وزنشم خیلی نسبت به بقیه ماشینا پایین تره بنظر من حجم موتور و وزنش متناسبه ولی ماشینای تو این رده قیمتی همشون بالای ۲۰۰۰ سی سی هستش و همشونم دو دفرانسیل هستن بنظر من اصلا در حد لندکروز و پرادو و تیگوان و بی ام وه نیس

دایان(772 روز پیش)

سلام خسته نباشید دوستان عزیز بین این ماشین و لکسوس nx کدوم ماشین بهتری هست ؟ لطفا دلیلاتونم بگین ممنون

ستم (735 روز پیش)

Nx 200 t بخر هم قدرت داره و هم دو یفرانسیل هستش و هم تقریبا تمام امکاناته اینو داره

Parsa.k (701 روز پیش)

Ds 7 از همه لحاظ بهتره

nimaamin (598 روز پیش)

معلومه سوال نداره يه كلام لكسوس ان ايكس واقعا ماشين فوق العاده ايي هست

Amirmosaffa (246 روز پیش)

معلومه ک لکسوس بهتره

Show More