بعد از دیگنیتی، فیدلیتی (Fidelity) دومین تجربه بهمن موتور در عرضه محصولات چینی با برندسازی اختصاصی خودش بود. فیدلیتی در واقع همان جتور X70S است که چری در سال 2018 آنرا به بازار چین معرفی کرده اما بهمن موتور در اواسط سال 1400 آنرا به ایران آورد. درباره فیدلیتی، چند نکته جالب وجود دارد؛ اول اینکه موتور توربوشارژ 4T15C آن دقیقا همان موتوری است که در خانواده چری آریزو و همچنین چری تیگو نیز قبلا استفاده شده است. دوم اینکه فیدلیتی، نخستین محصول بهمن موتور است که خریدارانش هم می‌توانند نسخه 5 نفره و هم می‌توانند نسخه 7 نفره آنرا سفارش دهند. سوم اینکه طبق گفته‌های مدیرعامل بهمن موتور در سال 1400، موتور فیدلیتی در کارخانه تیوان (واقع در شهرک صنعتی کاسپین در قزوین) مونتاژ می‌شود. چهارم اینکه تایرهای 18 و 20 اینچی فیدلیتی، در کارخانه کویرتایر ساخته شده‌اند. پنجم اینکه مونتاژ فیدلیتی در ایران، با داخلی‌سازی 20 درصدی آغاز شده اما طبق برنامه‌ریزی بهمن موتور، قرار است این میزان تا 60% افزایش یابد. ششم اینکه با خواباندن صندلی‌های عقب فیدلیتی، فضایی معادل 1680 لیتر در اختیار دارید که تقریبا 20% بیشتر از کی‌ام‌سی K7 است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کابین جادار و بزرگ
    • پلتفرم مشترک با تیگو8
    • امکان سفارش در مدل‌های 5 و 7 نفره
    • پیشرانه مشترک با محصولات چری (4T15C)
  • نقاط ضعف
    • فضای پای ردیف سوم
    • ساختار تک‌دیفرانسیل (نسبت به رقبا)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (4T15C)
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 155 اسب‌بخار
  • گشتاور 230 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.9 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4735 میلی‌متر
  • عرض 1900 میلی‌متر
  • ارتفاع 1710 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2720 میلی‌متر
  • وزن 1575 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R20
  • چرخ عقب 225/45R20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (4T15C)
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 155 اسب‌بخار
  • گشتاور 230 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.9 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4735 میلی‌متر
  • عرض 1900 میلی‌متر
  • ارتفاع 1710 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2720 میلی‌متر
  • وزن 1575 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R20
  • چرخ عقب 225/45R20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها

67 دیدگاه

Mahdi83913(66 روز پیش)

اقا تو درگ با این جثه تونست تیگو خ رو ببره بعد بعضیا میگین موتور و گیبرکس این و تیگو ۷ یکین!موتور این ارتقا یافته موتور تیگو ۷ عه.بعدشم جثه ها ببینین متوجه میشین این ماشین غولیه برا خودش.من نخریدم ولی تو نمایندگی دیدم خودم تیگو ۵ دارم.در برابر ماشین ما بزرگتره و خیلی شیک و تازه ۷ نفرشم میتونی بخری.با این پول بهت چی میدن الان!!!

مرتضی هستم! (64 روز پیش)

مهدی جان ارادت. به درگ ها اعتماد نکنین. صرفا به چشم تفریح و سرگرمی بهشون نگاه کنید. پشت سر اون درگ بهمن موتور، حرف و حدیث های زیادی هست که گفته نشده.

i3233 (64 روز پیش)

اول اینکه تو درگ تیگو7 شانه به شانه فیدلیتی اومد و از نظر قیمت تو بازار تیگو7 صد تا دویست از فیدلیتی ارزون تره و فقط چند اسب بخار از تیگو7 بیشتر داره و گر نه همه چیزش با تیگو7 از نظر فنی یکیه

Alirezako (28 روز پیش)

من طرفدار فیدلیتی هستم و فیدلیتی رو از اکثر لحاظ به تیگو ۷ تر جیح میدم ولی اون درگ کاملا طوری چیده شده بود که فیدلیتی برنده باشه (ینی خود مسئول اون سایت گفت ما دستی و از قصد کاری کردیم که فیدلیتی برنده بشه)و اصلا نمیشه ب اون درگ اعتماد کرد اصلا شما چه میدونی توی فیدلیتی بنزین سوپر ریختن و توی تیگو معمولی؟منو شما چه میدونیم اون تیگو چند کیلومتر کارکرد داشته یه وقت مدل ۹۶ بوده و۱۲۰ هزار کیلیومتر کار کرده و اون موقع فیلتر هوا و شمعاش تو کثیف ترین حالت بوده و میدونید که ماشین کارکرده افت توان داره و فیدلیتی صفر بوده من نمیگم اون درگ درسته یا غلطه میگم حتی یه ذره هم نمیشع بهش اعتماد کرد

trueend5 (9 روز پیش)

فیدلیتی یا جتور ایکس هفتاد زیر مجموعه اکونومی و ارزان سازی شده چری هستش که قیمت و کیفیت محصولاتش از سری تیگو خیلی پایبن تره، تو بازارهای جهانی هم قیمت جتور ایکس هفتاد از تیگو هفت نسل اول هم ارزان تر هست. متاسفانه بهمن موتور با بی اخلاقی این ماشین رو برند لوکس چری تبلیغات کرده که خلاف واقع هست.

alinasr (2 روز پیش)

جناب trueend5‏ شما که اطلاعات درست ندارید لطفا دوستان رو به اشتباه نندازین بر خلاف چیزی که گفتین جتور زیر مجموعه ای برای ماشین های لوکس و لاکچری چری می باشد نه ماشین های اکونومی و حرف بنده هم قابل استناد است

trueend5 (1 روز پیش)

@alinasr دوست عزیز من چه دروغی دارم بگم، دیگه سایت خود شرکت چری و جتور هستن دیگه شما میتونید به اونها مراجعه کنید و توضیحات و قیمت ها رو مقایسه کنید اگه شک دارید، ضمن اینکه نرخ گذاری محصول توسط بهمن هم مشخصه دیگه عاشق چشم و ابروی خریدار نبوده که قیمت فیدلیتی رو پایین تر از تیگو هفت گزاشته. متاسفانه مصرف کنندگان ایرانی کیفیت هر ماشینی رو به ابعادش میسنجن فکر میکنن بدنه خودرو هر چی گنده تر بهتر.

مرتضی هستم! (1 روز پیش)

در جواب trueend5‏ : جتور زیرمجموعه اکونومی نیست. همونطور که شما فرمودید میشه از سایت جتور و مشاهده محصولاتش به این نتیجه رسید. این زیرمجموعه تا به امروز فقط و فقط کراس اور ساخته. ضمن اینکه خودروهایی با سایز کوچکتر از فیدلیتی هم نداره. در صورتیکه تویه محصولات چری میشه محصولات کوچیکتر و حتی ارزونتر هم پیدا کرد. البته در اینده قراره جتور کراس‌اورهای کوچیکتر و احتمالا با قیمت کمتر هم بسازه. پس برای مقایسه دقیق تر، بهتره که بگیم کدوم مدل چری رو میخوایم با کدوم مدل جتور مقایسه کنیم

مرتضی هستم!(1 روز پیش)

دوستان عزیز ارادت. چند وقتی هست که در فضای مجازی درباره داغ شدن مداوم گیربکس فیدلیتی و روشن شدن چراغ هشداردهنده دمای تویه ترافیک، زیاد بحث میشه. دقت کنید که گیربکس این ماشین از نوع دوکلاچه ست که البته چیز جدیدی نیست و ده ها خودرو قبلا از فیدلیتی هم تویه بازار کشورمون و با این گیربکس اومدن. فقط مراقب باشید که در توقف طولانی مدت، روی حالت D نزارید و به حالت N ببرید. چون درایو، شبیه نیم کلاچ گرفتن هست و فشار زیادی به گیربکس وارد میکنه و غیر از استهلاک بیشتر، باعث داغ شدن سریعتر گیربکس هم میشه. هیچ مشکلی از بابت خرابی گیربکس فیدلیتی هنوز گزارش نشده. مراقب شایعات باشید!

alinasr(2 روز پیش)

بنده این خودرو رو در مدتی یک ماهه داشتم هر کی سوال داره بپرسه جواب بدم

M511 (2 روز پیش)

ماشین نرمیه؟ گیربکس تقه نمیزنه؟ خدامت خوبی داره؟

CHR208564(7 روز پیش)

در ماشین های چینی به نظر من از همه بهتر جک s5 و هایما s7 و تیگو 5و تیگو 7 البته تیگو 7 خیلی قیمتش بالاست تیگو 7 قیمتش 600 میلیون تومان است نسبت به هیکلش ولی من از بین اینها جک و هایما رو انتخاب می کنم

Peyman60(22 روز پیش)

دوستان عزیز ممنون میشم صادقانه و بدون تعصب بنده را راهنمایی کنین بین فیدلیتی و swm کدوم گزینه را انتخاب کنم؟؟!!!

Akoa (18 روز پیش)

فیدلیتی امنیتش بالا تره

eblis1234 (17 روز پیش)

قطعا خدمات فیدلیتی بهتره و همینطور ظاهر و ابعادش

Mahan84 (16 روز پیش)

تا میتونی کلا چینی نگیر ولی از بین اینا فیدلیتی بزرگ تره آپشن ها و شتابش هم بهتره ،ظاهر هم که سلیقه ایه

Sobhan1 (13 روز پیش)

سلام و ارادات خدمت دوست عزيز ببينيد بنده حدود يكسال پيش swm مدل اف داشتم و اكنون فيدليتي دارم بخوام بهت خلاصه بگم فيدليتي چون نقطه قوت بزرگي بنام خدمات و قطعات داره چون قطعات اين ماشين با محصولات مديران خودرو مشترك و بهطبع تعميراتش هم اسونتر و از ي طرف ديگه بازار دست دومش به نظر من خيلي بهتره اما اگه اينا رو فاكتور بگيري اون موقع ميگم swm چون خيليييييي نرمتره و بخاطر رينگ ها و سيستم تعليق مناسب ترشه از ي طرف توي فني گيربكسش 6 دنده اتومات است اما فيدليتي 6 دنده دوبل كلاچه خشك هست و و مثل گيربكس wet دوكلاچه نيست توي رانندگي زاويه ديد راننده به جاده در swm خيلي بهتر بود اما فيدليتي بخاطر كشيدگي جلوي ماشين زاويه ديد خوبي نداشت نه اينكه بد باشه به نسبت swm مقايسش كردم در بحث اپشن پركاربردي ترين اپشن دوربين 360 است كه كيفيت تصوير در SWM بسيار بهتر بود اما در فيدليتي كيفيت تصوير مثل تيگو 7 است پايين تر از SWM من بودم جاي شما فيدليتي ميگرفتم چون با اينكه ضعف داره اما نقطه قوتي داره كه اون ضعف ها ريز رو ميپوشونه

Cooper(53 روز پیش)

سلام این ماشین تنها جیزی که کم داره بنظر تهویه اتوماتیک هست و نمیفهمم چرا با این همه آپشن این مورد نذاشته. البته موتور قویتر و دو دف بودن میتونست جذابترش کنه.

eblis1234 (17 روز پیش)

تهویه اتومات داره اما دوال نیست

Ahmad75(102 روز پیش)

بین فیدلیتی و دیگنیتی کدوم رو ترجیح میدین؟؟؟

Alirezako (101 روز پیش)

فیدلیتی از همه لحاظ بهتره جاداری ،موتور گیربکس،اپشن و.. فقط ظاهرش بهتره که اونم بسته ب سن کاربر سلیقه ای هست

heeeeel (101 روز پیش)

بنظر من دیگینیتی

King88 (100 روز پیش)

این رو میشه با ارفاق اس‌بو‌وی دونست موتور و گیربکس بهتری داره درصد داخلی سازیش بیشتره پلتفرمش با تیگو۸ یکی هست موتورش هم همون موتور ۱.۵ چری هست البته با بهبود و همگام سازی با شرایط ایران ک توان بهتری خواهد داشت کلن گیربکس سی‌وی‌تی ک روی دیگنیتی هست کند تر از دوال کلاج و اتوماتیک خواهد بود اما دیگنیتی تنها کراس کوپه صفر و داخلی هست

Hosain002 (86 روز پیش)

الان اگه شما پول جفتشو داری بورو تویوتا بخر چون سواریش از همه ماشین هایی که میشناسید بهتره تا کمری . تازه این ماشینهای چینی سواری خشکی دارن همراه با گویش فراوان چون رینگتون ۱۸ به بالاست . اگر اینقدر پول نداری چاره ای جز انتخاب فیدلیتی اداره و مجبوری رینگشم بعد از تحویل گرفتن عوض کنی

MRPF (47 روز پیش)

ببینید بستگی به سلیقه خودتان دارد . توجه کنید !!!!!! اگر ملاک ظاهری است من خودم دیگنیتی را پیشنهاد میکنم ( البته ظاهر فیدلیتی قابل قبول هستش ) از نظر *فنی ، فضا ، آپشن قطعا و ۱۰۰% فیدلیتی بهتر است 1. گیربکس ۶ سرعته ۲ کلاچه فیدلیتی از گیربکس CVT دیگنیتی قطعا و ۱۰۰% بهتر است . 2. آپشن هایی مانند مانیتور پشت آمپر ( که سایز بزرگش قابل توجه است ) ، رادار نقطه کور و رادار تغییر لاین و صندوق پران هوشمند و دیگر ........... 3. و از نظر فنی قطعا و ۱۰۰% فیدلیتی بخاطر گشتاور و اسب بخار و گیربکس بیشتر بهتر است ( البته این نکته را بگویم که سایز رینگ دیگنیتی ۱۸ اینچ و سایز رینگ ۲۰ اینچ فیدلیتی میتوانیم بگوییم که دیگنیتی بهتر است ) نتیجه : از نظر من فیدلیتی از همه لحاظ ( فنی ، آپشن ، ظاهری بهتر از خودرو دیگنیتی است .باتشکر ⚘⚘⚘⚘

Hjjjjjjj (23 روز پیش)

به قول دوستمون تویوتا میخری بهتر از اینه

eblis1234 (17 روز پیش)

فیدلیتی به دلیل شتابه بهترش و به نظرم تمرکز بهمن روی فیدلیتی بیشتره

Rmrrza(75 روز پیش)

ما ایرانیها استاد هزینه کردن برای چیزهایی که اشنایی با انها نداریم. موتور و گیربکس این خودرو دقیقا با تیگو 7 یکی است.پس چرا قیمت ان در بازار باید 200 میلیون تومان بیشتر باشد!؟تازه تیگو 7 گارانتی 5 ساله و خدمات بهتری دارد با امکانات مشابه و چهره بهتر.

i3233 (75 روز پیش)

کاملا درست است این خودرو با تیگو7 یک موتور و گیربکس دارند

trueend5 (71 روز پیش)

و این رو اضافه میکنم به فرمایشاتتون که قطعا میزان داخلی سازی فیدلیتی به مراتب بیشتر از تیگو ۷ هست و اصلا برای همین اسم برند محصول اصلی تغییر پیدا کرده پس با توجه به کیفیت قطعات اصلی به کاربرده شده در تیگو ۷ با فرض تشابه موتور و گیربکس دو خودرو میشه گفت خرید تیگو ۷ منطقی تره.

Mrad (69 روز پیش)

موتور با کمی تغییر در اسب بخار مشابه تیگو7 است ولی گیربکس کاملا متفاوت است و پلاتفرم مشترک هستند نام این خودرو در چین JETOUE X70S است در ضمن موتور یکسان ملاک مناسبی برای گرانتر یا ارزان بودن نیست مثلا موتور و گیربکس پژو 2008 برروی پژو 3008 و 5008 هم نصب شده

alinasr2005 (67 روز پیش)

بله از لحاظ قیمت بازار فیدلیتی گرون تره ولی از از لحاظ قیمت کارخونه 200 ملیون ارزون تره و این چیزیه که فیدلیتی رو خیلی بهتر از تیگو 7 می کنه . بعد هم همه میدونن بهترین خدمات رو بهمن موتور داره . قیافه هم که بیرون زیاد تفاوتی با هم ندارن ولی توی فیدلیتی خیلی خوشگلتره و آپشن ها بیشتری هم داره نسبت به تیگو 7 پس هیچ جوره تیگو 7 حریف فیدلیتی نیست

Alirezako (28 روز پیش)

اولا که گارانتی فیدلیتی هم ۵ ساله هست و حرف های نادرست خودتون رو ب مردم نگید! دوما اپشن و اتاق وجاداری و زیبای مهم نیست ؟موتور گیر بکسشون مثل همه ولی فیدلیتی قدرت بیشتری تولبد میکنه . مثلا موتور گیربکس اسپورتیج ۲۰۱۶ با موتور گیربکس اسپورتیج ۱۷ تا حد زیادی یکی هست ولی چرا ۵۰۰ میلیون اختلاف داره؟البته همین که مردم برای سوار شدن و مصرف خودشون فیدلیتی رو ترجیح میدن خودش یه دلیله و مردم خیلی بی دلیل برای ماشین زیر پاشون ب اون اقبال ندارن

Alirezako (28 روز پیش)

البته فیدلیتی رو پلتفرم تیگو ۸ هست و یه اتاق از تیگو ۷ بزرگتره و بخاطر داخلی سازی بالا هست که از تیگو ۷ ارزونتره و همین داخلی سازی احتمالا در اینده سبب خدمات بهتر هم میشه

Akoa (21 روز پیش)

اولا که قیمت نمایندگی چری ۱۳۰ تومن بیشتره ۲ اینگه امکانات فیدلیتی بیشتره ۳ اینکه بزرگتره فیدلیتی و اینکه ۵ سال و ۱۵۰ هزلر تا گارانتی داره هر دوش شتاب فیدلیتی از تیگو ۷ بیشتره درگشون هم تو سایت اسب بخار هست

Mrad(49 روز پیش)

برای راننده نسبتا خشک ولی برای سرنشینان عالی است دوربین ها بسیار بد و بی کیفیت ،امکانات دیگر عالی از نقاط ضعف آپشنها نداشتن حافظه صندلی و سرد کن صندلی و مستقل بودن سیستم تهویه و در هنگام دنده عقب قدری سنگین و نمیدانم چرا خودرو ما تق تق صدا میدهد. خودرو خانوادگی است ولی برای داخل شهر مناسب نیست

Sobhan1 (29 روز پیش)

دقيقا دوربين هاي محصولات چري كه در ايران هستند كلا كيفيت تصوير ندارن ولي از اون طرف من اس دبليو ام رو كه داشتم كيفيت دوربينش خيلي خفن بود ولي حيف كه خدمات و قطعات نگراني اصلي است

hatef.zarrin(32 روز پیش)

واقعا باید تاسف خورد برای این همه رانت. این ماشین همان jetour x70 هست با حدود قیمتی 100000 یوان در چین که میشه 430 میلیون تومان با نرخ آزاد که البته در چین حدود 12% ارزش افزوده میدن و همچنین در ایران قطعات این خودرو با ارز نیمایی و یوان 3500 تومانی وارد میشه یعنی منطقا هزینه وارد کردن قطعات این خودرو و مونتاژ آن با هزینه کارگر و انرژی ارزون ایران نباید بیشتر از 300 تا 350 میلیون باشه اما بهمن موتور می فروشه 650 و مشتری التماس میکنه و گیرش هم نمیاد و در بازار آزاد میشه 950 میلیون. بعد میری سهام خودرو ساز رو بخری میبنی یا ضرر ده هست یا سود نداره. این رو کجای دلم بذارم. با این قیمتها و این بازار فروش هر کس بود 100% سود می ساخت. این خودرو با موتور 1500 و 4 ایربگ و یک برند تازه تاسیس چینی زیر مجموعه چری نمیتونه توی کتگوری خودروی 1 میلیاردی باشه اما تبلیغات و جو سازی این رو به این قیمت رسونده. به نظر من هر کس به امید سود فروش می خره و مصرف کننده نیست با افزایش تعداد خودروهای در بازار به سودی نمیرسه و قیمت نهایی خودرو با توجه به این همه رانت برای تولید کننده نمیتونه از قیمت اعلامی بهمن موتور بیشتر باشه. بنابراین با ورود خودروهای جدید به بازار قیمت اون کاهش و به قیمت کارخانه نزدیک می شه.

Show More