مشخصات فنی فونیکس تیگو 7 پرو پریمیوم سال 1400 - 1403
سال
نسل جدید چری تیگو 7 که حالا با نام تجاری فونیکس در بازار ایران حاضر شده، استایل جدید طراحی شرکت چری را به همراه خود دارد. بر خلاف نسل پیشین، که از خطوط نرم و حجمهای محتاطانهتر استفاده شده بود، در این نسل تمامی فاکتورهای ظاهری یک کراساور اسپرت را به همراه دارد. شاید بتوان دلیل طراحی جسورانه ظاهر این
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای کابین
امکانات رفاهی
طراحی به روز و قابل قبول
بهبود عملکرد گیربکس (نسبت به نسل اول)
بهبود آپشنها در تیپ پریمیوم
محفظه بار 475 لیتری
نقاط ضعف
پیشرانه مشترک با نسل اول
ساختار تک دیفرانسیل (نسبت به رقبا)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 9 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندر توربو شارژحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
157 اسببخارگشتاور
230 نیوتنمترسرعت
185 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
دومطول
4500 میلیمترعرض
1842 میلیمترارتفاع
1746 میلیمترفاصله محوری
2670 میلیمتروزن
1540 کیلوگرمحجم باک
51 لیترچرخ جلو
R18چرخ عقب
R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
ریموت استارترسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - چراغ خوش آمدگویی - نورپردازی داخلی 7 رنگفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
10.25 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - AUX - MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتیک دوگانه با پنل لمسی - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتی ترپ درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
arya234 2 روز پیش
سلام من یک ساله این خودرو رو دارم و میخوام نقطه ضعف و قوت ماشین رو بگم.
اول اینکه ماشین سواری نرمی داره و از لحاظ سواری واقعا راضیم عایق بندی ماشین واقعا خوبه و صدای اذیت کننده ای داخل نمیاد.راجب آپشن حرفی نمیزنم چون صحبتی درش نیست و از لحاظ آپشنی کم نداره و خوبه.موتور یه شتاب متوسطی میده و توقع یه شتاب عالی نداشته باشید در حد خودش خوبه و من در سبقت های جاده ای مشکلی نداشتم و کم نیاورده ولی نباید توقع بالایی داشته باشید قابل قبوله از فیدلیتی با اختلاف کمی بهتره (شتاب و موتور گیربکس).
یه نکته راجب حساسیت به بنزین بگم،ببینیددوستان مشکل از ماشین نیست و از بنزینه این مملکته الان همه ماشینای توربو به بنزین حساس هستن حالا بعضیا کم بعضیا بیشتر.به نظرم اگر میخواید عمر موتورتون بالا بره یه هزینه ای کنید و اکتان(اصل) بگیرید و حتما از اصل بودن اکتان باخبر بشید از هر جایی اکتان نگیرید.در کل من که از ماشین راضی هستم وتا الان اتفاق خاصی نیوفتاده دوستان هم که گفتن مانیتور لگ داره و هنگ میکنه برای من فقط یکی دوبار در طول این مدت اینطور شد و تا الان مشکلی نداشته.
پاسخ
0
1
0
morteza 1403/7/30
کاربران خودروهای چینی با صداقت همه چیو بیان نمیکنن.
خودوهای چینی عمدتاً از کیفیت ضعیف برخوردارن،موتورهای توربو به بنزین با اکتان 93 یا 95 احتیاج دارن در صورتی که بنزین داخل کشور اکتان زیر 85 داره و این یعنی خرابی موتور ، ناک زدن،مشکلات درازمدت.
مصرف بیان شده شرکتهای برای خودروهای توربو روی کاغذه و واقیعت نداره.
موتورهای تنفس طبیعی در درازمدت از توربوها بهترن.
خودروهای توربو برای رانندگی هیجانی عملکرد مناسبی داره.
فعلاً از نظر من خودرو تارا v4 اتوماتیک با همه زشتی و گرانی خودش تو سواری ها صفر کیلومتر بازار از همه بهتره.
کراس اور بی ازار صفر تو بازار تیوولی
پاسخ
1
2
2
خودرو11 1403/8/2
دقیقا درسته مصرفی که واسه خودروهای توربو روی کاغذ قید شده اصلا درست نیست و یه خودروی توربو ۱۵۰۰ سی سی چینی به اندازه یه خودروی ۶ سیلندر مصرف میکنه تازه این زمانی است که معقول رانندگی کنی یعنی بخوای تو جاده مرتب شتاب بگیری و سرعت بالای ۱۲۰ رانندگی کنی واقعا به اندازه خودروی ۸ سیلندر مصرف میکنن... در ضمن خودروی توربو به درد درگ و شتاب گیری نمیخوره چون هر موقع بخوای گاز رو تخته کنه صدای ناک وحشت زدت میکنه !!!
1
2
ناشناس 1403/7/28
من خودم میخواستم تیگو ۷ بخرم ولی با تجربه هاییکهکردمو پرسیدم
رفتمآزارامدل۲۰۱۰
۱۰۰کارخریدم۱میلیارو ۷۰۰
زور داره بری پول به ماشین بدی ولی خواستی که داریو برآورده نکنه
حالا شما هر ماشین چینی که میگید بیاد بزاریم
بغل هم مقایسه کنید
پاسخ
1
2
2
خودرو11 1403/7/30
شک نکن بهترین کار رو کردی من کاری به کیفیت پایین و عدم رسیدگی در نمایندگی به مشکلات اساسی مشتری و گارانتی کاغذی که فقط واسه روغن و فیلتره و خیلی چیزهای دیگه ندارم، ماشین های چینی اکثرا توربو هستن و به یکی دو سال نکشیده با این بنزین بی کیفیت ما شاتون و پیستون خواهند زد و شما خواهید موند با آهن پاره ای که هیچ نمایندگی گردن نمیگیره و قطعه نداره، برو با همین آزرا حال کن تمام قطعاتش موجوده یه کوچولو خرجش کنی و قطعات اساسی مثل گردگیر پلوس و بوش و کمک فنر و... سرویس کنی یه عمر واست کار میکنه در ضمن دوست عزیز بنزین گیرت نیومد نفت یا گازوئیل حتی آب بریزی تو باکش واست کار میکنه ناک هم نمیزنه🤪... چرخش واست بچرخه دوست عزیز آزرا بسیار ماشین نرم و خوش بازاری است...
2
2
حمیدرضابرزگر 1403/7/21
سلام دوستان عزیز ،،، بین هایما S7 توربو و تیگو ۷ پرو موندم ،،، هایما زیره و جلوبندی خیلی مستحکم و اکسل عقب در حد سوزوکی گرند ویتارا داره و زنجیر تایم و از همه مهمتر گیربکس AT که کم استهلاک و بدون خرابی ترین گیربکس رو داره ،، موندم کدوم مورد رو انتخاب کنم ؟؟؟؟
پاسخ
2
0
1
arya234 2 روز پیش
هایما دیگه ار رده خارجه و نه طراحیش به پای تیگو ۷ پرو میرسه نه آپشنی گیربکسی هم که اشاره کردی برای ۷ یا ۸ ساله قبله و خیلی قدیمیه.مصرف سوخت بالایی داره کلا دیگه ارزش نداره بعد هایما توی رنج پایینتری قرار میگیره.
0
0
ناشناس 1403/7/28
خودت که داری میگی ایناش خوبه دیگه چرا موندی😂فازت چیه
2
1
ناشناس 1403/7/20
سلام بین لاماری و تیگو 7 کدام بهتر است
موندم که کدام یک را بخرم
سوال دیگه اینکه صفر بخرم یا کارکرده ؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/7/21
لاماری عملکرد فنی بهتر و ظاهری زیبا تر داره نسبت به تیگو 7 پرو ولی از اون طرف تیگو 7 پرو اپشنی سر تر اس لاماری هست در جواب سوال دوم اگر بتونید یه ماشین 1403 با 5 هزار کارکرد یا پیین تر با افت قیمت معقول پیدا کنید دست دوم بهتره ولی اگر خیلی حساس هستید و میخواهید مدت طولانی ماشین داشته باشید صفر خریداری کنید
1
1