مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرو مکس اکسلنت سال 1401 - 1404

455 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
شرکت مدیران خودرو از اواخر زمستان 1401، نسخه ارتقایافته تیگو8 پرو را با پسوند MAX به بازار کشورمان فرستاد. تفاوت ظاهری تیگو8 پرو مکس با نسخه‌های معمولی تیگو 8 پرو، تنها به موارد جزیی مانند افزایش ابعاد جلوپنجره با حاشیه بزرگتر، سپر جدید، گرافیک متفاوت چراغ‌ها و افزایش نامحسوس ارتفاع خودرو، محدود شده است. البته اگر به نمای عقب خودرو
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.5
امتیازهای پنج‌گانه
7/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

امکانات رفاهی متعدد
آپشن‌های ایمنی
صندلی ردیف سوم
بهبود آپشن‌ها در تیپ IE
گیربکس DCT از نوع خیس (wet)
سیستم محرکه دو دیفرانسیل (نسبت به 8 پرو)
عملکرد فنی موتور (نسبت به 8 پرو)

نقاط ضعف

قیمت گذاری بالا
حساسیت پیشرانه به بنزین بی‌کیفیت
رقابت قیمتی با شاسی‌بلندهای 4WD
کیفیت پایین لاستیک‌های فابریک {گزارش کاربران}

تریم های فونیکس تیگو 8 پرو مکس

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1401 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

تمام چرخ محرک با کنترل الکترونیکی

گیربکس

7 دنده اتومات دوکلاچه

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4J20)

حجم موتور

2.0 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

254 اسب‌بخار

گشتاور

390 نیوتن‌متر

شتاب

8.1 ثانیه

سرعت

210 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

کراس اور متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم - فیس لیفت

طول

4722 میلی‌متر

عرض

1860 میلی‌متر

ارتفاع

1745 میلی‌متر

فاصله محوری

2710 میلی‌متر

وزن

1712 کیلوگرم

حجم باک

51 لیتر

چرخ جلو

235/55R18

چرخ عقب

235/55R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

6 حالته (نرمال-اکو-اسپرت-برفی-گل‌آلود-آفرود)

سایر ویژگی‌ها

ریموت انجین

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سنسور هشدار بازشدن درب‌ها (DOW)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

نورپردازی کابین - چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر - سیستم پخش سونی - تشخیص صدای انگلیسی

مانیتور

12.3 اینچی لمسی یکپارچه

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - Apple CarPlay - Android Auto

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دوگانه اتومات با پنل لمسی - تنظیم مجزا برای ردیف دوم - تنظیم شدت باد برای ردیف سوم

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر 4 حالته - مموری 3 حالته

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی - امکان تنظیم صندلی از ردیف دوم

ویژگی صندلی عقب

تاشو دو تکه - صندلی ردیف سوم

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم دو رنگ (قهوه‌ای و مشکی)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

شارژر وایرلس

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - آنتی ترپ شیشه‌ها و سانروف و درب صندوق - رکاب برقی
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای فونیکس تیگو 8 پرو مکس اکسلنت در بازار

فیدلیتی پرستیژ تیپ 2 هفت نفره

فیدلیتی پرستیژ تیپ 2 هفت نفره

مقایسه
جتا VS7 1.4 لیتر توربو

جتا VS7 1.4 لیتر توربو

مقایسه
دیدگاه کاربران
Aliiiii8432 دیروز
سلام دوستان کسی ۱۸فروردین ثبت نام کرده ،قضیه افزایش دیون دولتی چیه باز؟
پاسخ
0
0
0
Alis110 2 روز پیش
سلام دوستان من دو سال تیگو ۸ دارم سواری خوبی داره نسبت به قیمت ماشین های اروپایی و ژاپنی خوبه. ولی متاسفانه در مورد خدمات پس از فروش اصلا خوب نیستند ماشین من بخاطر کمپرسور کولر الان بیست روز تو نمایندگی خوابیده و هیچ کس جواب گو نیست حتی نمایندگی مرکزی شکایت هم کردم ،لطفا دوستان جهت خرید هر ماشینی یه سری به تعمیرگاه نمایندگی ها بزنند ببینند که بعضی از ماشین ها بخاطر قطعه خوابیده مثل کمپرسور کولر من
پاسخ
0
0
1
Mohsen40 1404/2/15
سلام من تیگو ۷پرو دارم ولی هر بار برای سرویس دوره ای میرم نمایندگی فونیکس، همه از ماشین هاشون راضین و میگن دوباره ماشین از همین شرکت میخریم، اما نمیدونم چرا کسایی که ماشین های ما رو ندارن یا حتی سوار نشدن از ماشین های چینی ناراضین این خیلی عجیب و خنده داره
پاسخ
1
2
7
کاوهساعی 4 روز پیش
عجیب و خنده دار نیست عزیزجان. همشون ماشین قبلیشون خیلی پائین تر از تیگو بوده. مسلم هست که باید راضی باشن.
2
0
1374Moein 1404/2/13
سلام استهلاک تیگو ۸ پرومکس چطوره؟
پاسخ
0
1
0
Ehsan2183 1404/2/13
در پاسخ به Mohammedcar: حرف زدن که پولی نیست برادر من، همه فکر میکنن چون از ظاهرش خوششون نمیاد میتونن نظر بدن. ما هفته پیش باهاش ۷ هزار کیلومتر راه رفتیم، و موقع برگشتن هم از قشم تا تهران رو یه کله اومدیم و فقط برای بنزین وایسادیم دوبار، و ۶۰ درصد مسیر رو ۱۵۰ و ۱۶۰ میومدیم. بنظر من بزرگترین اشکال این ماشین تا الان ، لاستیک های بارز فابریکش هست . شما لطفا بیشتر توضیح میدین که توی این ۸۰ هزار تا کارکرد چطور بوده ماشینتون، و اینکه برای شما مشکلی پیش اومده تا الان یا نه.
پاسخ
1
1
4
Mohammedcar 1404/2/13
سلام برادر درست میگی من مشکل اصلیشون گقتم تو این ۸۰ هزارتا سفر زیاد رفتم از تهران به تبریز یا از شمال به تهران خیلی دیگه گیربکسا نرم تعویض میشه ولی تو کلاستر دیر تعویض میکنه و لگ سیستم مولتی مدیا که خیلی اذیت نمیکنه بجز موقعی که داریم راه میریم ولوم صدا رو بالا پایین میکنی بعد ۱ ثانیه اتفاق میوفته بدترین مشکل مشکل چرماست که واقعا بده ولی با اسپری حل میشه یکی دیگه از مشکلات که خودتون اشاره کردین اینه که ماشین تو سرعت ۱۲۰ تا ۱۴۰ یه لرزشی داره که بخاطر لاستیک های کویره نقاط قوت ماشین ماشین خیلی نرمه صدا داخل کابین نمیاد شتاب فوق‌العاده خوبی داره هندلینگ قابل قبول و خوبی داره آپشن های زیاد و کاربردی مثل کروز کنترل تطبیقی که بعضی مواقع واقعن کمک میکنه کولرم خوبه یه تنظیماتی داره که دیگه تو فشار زیاد قطع نمیشه گرمکن و سرد کن صندلی داره که خوب عمل میکنه عقب گرمکن داره ولی تو نسخه ie واسه ما اکسلنته و یک نقطه قوت خیلی خوب جاپای بسیار خوبی داره ما یه بار صندلی شاگرد رو تا ته جلو اوردیم ولی شاگرد فضای پای خوبی داشت و حتا میتونم بگم از ۲۰۶ هم بیشتر بود اینطوری ردیف دومم میاد جلو و راحت میشینه و ردیف سومم راحت میشه کامل البته کلن ردیف سوم واسه بچهاس ولی خیلی کاربردیه و دوستانی میگن کیفیت نداره و فلان الان خیلی از تیگو ۵ ها هستن بعد ۱۰ سال کار کرد هیچ اتفاقی نیوفتاده واسشون ماهم تیگو ۵ داشتیم و ۵ سال نگه داشتیم و دقیقا ۸۰ هزارتا راه رفته بود ولی فقط یبار بخاریش خراب شد و دیگه هیچ مشکلی نداشتیم امیدوارم کمکتون کرده باشه
2
3