• مشخصات فنی s56at
  • مشخصات فنی s56at
  • مشخصات فنی s56at

مشخصات فنی هایما S5 6 سرعته اتوماتیک سال 1396 - 1403

470 دیدگاه
سال
S5 بعد از دوقلوهای S7، سومین محصول هایما در کشورمان است که تولیدانبوه آن در اواخر پاییز 96 در ایران خودرو خراسان آغاز شد. S5 هرچند تفاوت ظاهری آشکاری با S7 ایران خودرو دارد اما از زبان طراحی جدید هایما بهره می‌برد؛ همان زبانی که اولین‌بار در سومین فیس‌لیفت S7 (مدل 2017 بازار چین) نیز استفاده شد. هایما S5 در
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

تعلیق نرم
امکاناتی بیشتر از رقبا
سواری چالاک (نسبت قدرت به وزن)
بهبود عملکرد گیربکس با آپدیت (از مهر97)

نقاط ضعف

نرمی فرمان در سرعت‌ بالا
عملکرد گیربکس در سربالایی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

161 اسب‌بخار

گشتاور

223 نیوتن‌متر

شتاب

9 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4358 میلی‌متر

عرض

1823 میلی‌متر

ارتفاع

1630 میلی‌متر

فاصله محوری

2630 میلی‌متر

وزن

1435 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

215/60R17

چرخ عقب

215/60R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

کالیپر ترمز قرمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری - تنظیم هوشمند بلندی صدا

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - DVD - MP3 - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه تک رنگ

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
سعیدهایما 6 روز پیش
سلام دوستان ، من دیماه 1401هایما ای 5دارم . این ماشین به نسبت قیمت کره ای ها و... خودروی مناسب‌تری است . از نظر شتاب واقعا زمانی که توربو فعال میشه سرعت رو حس می کنید و ماشین جوان پسندی است از نظر گیربکس at واقعا با تیپ ترونیک عالی که داره حس کنترل خوبی را در کورس گذاشتن و جاده کوهستانی به شما منتقل می کنه و سیستم ترمز بسیار خوب ، تعلیق عالی از این خودرو یک ماشین قدر ساخته که اگر راننده باجرات پست آن باشد درجاده چالوس تمام کره ای های مدعی رو پشت سر می‌گذارد ، بقیه چینی ها که هیچ . مقداری در ارزیابی این ماشین بسیار خوب بی مهری شده ، ولی باجرات می گویم با این قیمت هرکسی خرید داشته باشه و لاستیک کره ای بندازه لذت رانندگی خوبی رو حس می‌کنه . بهرحال درحد خودش ماشین بسیار خوب و توانمند و چالاکی در همه زمینه ها است و شک در خرید آن نکنید . موفق باشید .
پاسخ
1
1
2
arashsadr 6 روز پیش
با سلام. بزرگترین علت اینکه قبلا این ماشین مطلوب نبود گیربکس سی وی تی نصب شده بروی آن و مشکلات مربوط به آن بود و همچنین بودن برادر بزرگتر هایما اس 7 با موتور توربو و گیربکس AT . اما با تغییر گیربکس انگار این ماشین به چند سطح بالاتر رسیده است. فقط مصرف بالا در ترافیکهای شهری که دقیق محاسبه کردم کولر هم روشن صدی 15.5 الی 16 وگرنه در مسیرهای جاده ای به راحتی مصرف 8 و زیر آن هم می آید.
0
1
وحید 1403/10/14
امروز جمعه چهاردهم دی 1403 بقیمت ترین و بهترین و کم استهلاک ترین کراس اور هایما S5 AT هست اختلاف کم قیمت با کارخانه در مقایسه با هایما s7 و 8s ارزش خریدشو بسیار بالا برده قیمت کارخانه اس ۷ و اس ۵ بیست میلیونه ولی بازار ۲۰۰ میلیونه حباب قیمتی زیادی نداره مثل 8s من یکساله دارمش ۲۳ هزارتا رفتم تو بدترین ترافیک ها آخ نگفته شتاب عالی هندلینگ عالی لوازم یدکی فراوان و ارزانتر نسبت به بقیه من ی پیچم هنوز نیاز نداشتم نور چراغهای جلو عالی کولر عالی اره یکم خشکه تک سرنشین ولی عقب دو نفر باشن نرم نرم میشه مصرف اتوبان ۸ مصرف ترافیک خیلی سنگین ۱۲ عایق صدا بسیار عالی صدای موتور داخل نمیاد رو حالت تیپ ترونیک با دور موتور میفهمی دنده پر شده باید دنده بدی والا صدای موتور اصلا تو نمیاد تو خریدش شک نکن رقیب نداره تو این رنج قیمت گیربکس cvt رو تو هیچ برندی سمتش نرید مگر ژاپنی باشه من نیسان جوک هم دارم اونم خشکه خیلی موتورش ضعیفه ولی خوب اتوبان صدی ۵.۵ میسوزونه نمیشه که بخوای ماشین با کولر روشن پرواز کنه مصرفم نکنه دیگه از ژاپنی که بالاتر نداریم گیربکس cvt رو ۱۲۰ تا کارکرد داره بخرج میوفته اتاقو میلرزونه گیربکس AT پاور تک کره رو هایما S5 جدیدا هست که رو ماشین ۲.۷ میلیاردی دیگنیتی پرستیژ گذاشتن بخاطر دوتا آپشن نرو سراغ cvt دوکلاچه خشک و تر تر کمتر داغی داره ولی اونم بخرج میوفته بعد ۸۰ تا کار AT. که اصلا داغ کردن نداره ، زنجیر گیربکس نداره مثل cvt که تو ۸۰ تا عوض بشه و صفحات اصطکاکی هم مثل دوکلاچه ها نداره که اونم عمر مفید داره خوشیدی و دنده های سیاره ای داره که مثل سرتوپ طلا دیفرانسبل کامیونهای ولو مرگ نداره
پاسخ
1
0
4
arashsadr 1403/10/17
با سلام. مزیت اصلی و مهم این خودرو کوچکتر بودن آن نسبت به اس7 و گیربکس مشابه اس7 AT6 میباشد بخصوص در تهران که معضل جای پارک وجود دارد. حساسیت حداقل به بنزین سوپر از مزایای دیگر است ولی مصرف سوخت بالا البته در ترافیک و خشک بودن با تایر کویر از معایب آن است.
0
2
demonoid 1403/10/11
سلام وقت بخیر خواستم از تجربیاتم از اس 5 بگم که شاید برای کسایی که هنوز تصمیم نگرفتند خوب باشه اول اینکه این خودرو بخاطر گیربکس CVT که توی نسخه ها ی قبل 1400 بود مورد استقبال بازار قرار نگرفت ولی اطلاع داشته باشید که از 1400 فقط حجم موتورش با نسخه اس 7 متفاوته و گیربکسش AT شده پس دیگه اون ضعف قبل رو نداره دوم برای قیمت که بگم تفاوت بازار و کارخونه متناسب تر از اس 7 هست چراش هم اینه که طبق صحبت توی مورد یک، ضعفی که در مدل های قدیمی داشت باعث عدم استقبال شد، وعلا قیمت کارخونه اس 7 و 5 سی میلیون هست ولی بازارش خیلی متفاوته سوم مصرف سوخت که هر جوری رانندگی کنید 10 هست که اونم باید با بقیه توی شرایط مشابه بسنجید چهارم نرمی و خشکی که بگم اکثرا از خودروهای سدان میاند که این خودرو رو بخرند پس با توجه به تجربه ای که از سدان داشتند، این خودرو براشون خشکه. ولی بگم که با تعویض تایر نسبتا رفع میشه ولی همچنا بخاطر ارتفاع بالا مثل سدان نرم نیست چهارم آپشن که در حد معموله و طراحی داشبورد قدیمی که بازم به نظر من چون خدمات مناسبی برای هیچ خودرویی توی ایران نداریم خودم سعی میکنم از آپشن هایی که ممکنه با خرابیش به زحمت بیوفتم دوری کنم و صرفا به نکاتی مثل تامین قطعات، در دسترس بودن نمایندگی ها، شتاب و قدرت، گیربکس و کیفیت مونتاژ و طراحی توجه کنم پنجم قیاس مناسب شما رو گمراه نمیکنه، پس از مقایسه با خودروهایی در سگمنت و قیمت خودش تصمیم بگیرید وعلا پر واضحه که پول بیشتری بدید خودرو بهتری میگیرید (البته نه توی همه موارد) ششم اینکه که اکثر کسایی که نظر میدند نه این خودرو رو داشتند نه سوار شدند و فقط تکرار حرفای بنگاه دارار رو میکنند که اونا هم بری هنوز میگند (ماشین فقططططط همون قدیمیا، سگششش شرف دارههه، یه ۲۰۱۰ بگیری بهتره ایناسسسس) حالا چرا شم اینه که خوب سودی توش هست دست آخر هم من توجه کردم که هرکی موقع خرید روی یه چیزی قفل میشه، پس اگه روی ایکس ۵۵ و تیگارد و جک و غیره قفلید برید بخرید...
پاسخ
1
0
2
arashsadr 1403/10/17
دوستان عزیز و گرامی ، ایران عزیزمان در کل کشوری کوهستانی با جاده های پر پیچ و خم است و خود تهران را ببینید چقدر شیب دارد در این شرایط گیربکس AT بخصوص در خودروهای چینی مطلوبترین است خود نمایندگی ایران خودرو بمن گفت هایما اس 5 شش دنده خوب ولی با گیربکس سی وی تی مطلوب نیست فقط نمونه AT مصرف سوخت بالاتری دارد فرضا حداکثر یک الی دو لیتر بیشتر در یکصد کیلومتر که با توجه به ارزانی بنزین در ایران اصلا اهمیتی ندارد.
0
1
shiralivand 1403/10/3
تسمه تایم داره یا زنجیره؟
پاسخ
1
0
0
وحید 1403/10/14
زنجیر تایم
0
0
محمد8538 1403/9/23
X55 پرو یا هایما s5 شش سرعته؟؟ کدومشون برای خرید بهتره؟
پاسخ
2
0
0
وحید 1403/10/14
گیربکس پاشنه آشیل تمام چینی هاست و فقط گیربکس AT مورد تایید تمام مکانیک هاست پس وقتی تو شک هستید اول ببینید گیربکس ماشین چیه اگه AT بود از دهها آپشن ارزش بیشتری داره
0
0
alisalamati 1403/9/25
در حال حاضر ایکس 55 پرو شو از تکنولوژی به روزتری استفاده شده و کم استهلاک تر و خوش فروش تر و پر اپشن تر هست
0
2