S5 بعد از دوقلوهای S7، سومین محصول هایما در کشورمان است که تولیدانبوه آن در اواخر پاییز 96 در ایران خودرو خراسان آغاز شد. S5 هرچند تفاوت ظاهری آشکاری با S7 ایران خودرو دارد اما از زبان طراحی جدید هایما بهره می‌برد؛ همان زبانی که اولین‌بار در سومین فیس‌لیفت S7 (مدل 2017 بازار چین) نیز استفاده شد. هایما S5 در رده کراس‌اورهای کامپکتی مانند ام‌وی‌ام X33S، لیفان X60، چانگان CS35 و جک S3 بوده اما به‌لطف توربو، تنها رقیب مستقیمش هاوال H2 است. در بحث تجهیزات نیز هایما S5 تقریبا مشابه جک S3 است ولی کروز کنترل و دوربین 360 درجه را بیشتر از جک دارد اما درعوض، جک S3 از فرمان برقی بهره می‌برد درحالیکه فرمان هایما S5 از نوع هیدرولیکی است. صندوق عقب S5 نیز هرچند 80 لیتر کوچک‌تر از S7 است اما با داشتن 320 لیتر، فضای نسبتا خوبی (تقریبا معادل 206 صندوقدار) در اختیارتان قرار می‌دهد. ایران خودرو همچنین از نیمه دوم سال 1400 عرضه نسخه جدید هایما S5 را آغاز کرد. در این نسخه جدید، با اینکه بهبودهایی در مجموعه موتور، پلوس‌های جلو، دسته موتور، رادیاتور، کاتالیست اگزوز و سوییچ چراغ ترمز عقب انجام شده است اما مهم‌ترین ویژگی آن تغییر گیربکس بود؛ هایما S5 قبلا از گیربکس CVT بهره می‌برد ولی در این نسخه جدید، گیربکس به اتوماتیک (AT) تغییر یافته. در نمای ظاهری S5 جدید، به غیر از قرمزشدن کالیپرهای ترمز، تغییر چشمگیری وجود ندارد. در نمای داخلی کابین نیز علاوه بر تغییر صفحه کیلومتر، رنگ رودری‌ها که قبلا دو رنگ بود، حالا به مشکی تغییر یافته است. رنگ روکش صندلی‌ها که قبلا دو رنگ بود، حالا به رنگ تیره درآمده و جنس روکش‌ها نیز که قبلا چرمی بود، حالا به چرم و پارچه تبدیل شده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تعلیق نرم
    • امکاناتی بیشتر از رقبا
    • سواری چالاک (نسبت قدرت به وزن)
    • بهبود عملکرد گیربکس با آپدیت (از مهر97)
  • نقاط ضعف
    • نرمی فرمان در سرعت‌ بالا
    • عملکرد گیربکس در سربالایی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتوماتیک
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 161 اسب‌بخار
  • گشتاور 223 نیوتن‌متر
  • شتاب 9 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4358 میلی‌متر
  • عرض 1823 میلی‌متر
  • ارتفاع 1630 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1435 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 161 اسب‌بخار
  • گشتاور 223 نیوتن‌متر
  • شتاب 9 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4358 میلی‌متر
  • عرض 1823 میلی‌متر
  • ارتفاع 1630 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1435 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
298 دیدگاه

Ghazanfar1111(8 روز پیش)

دوستان سلام هایما های جدید هنوز نیومدن پس این ۲۰ تا اگهی چیه ؟

Shariatinia (8 روز پیش)

سلام دوست عزیز هایما s5 قابل مقایسه با هیچ کدام از این چهارتا ماشین نیست حتی از هایما s7 هم قویتر و هم زیباتر هست

Sag30bil (4 روز پیش)

چون تولید اول بوده، ماشین تا تولید میشه فاکتور میشه!!! به جای ۳ ماه انبار شدن!!!!

amir138787(9 روز پیش)

سلام بین هایما s5 و جک s3 و ایکس ۳۳ نیوفیس at و چانگان و تیگو۵ کدوم بهتره شاسی بلند بهتری تو این رنج بود بگید لطفا

ف.خ (8 روز پیش)

فیلم درگ میان 5 خودرو بنام SUV با هایما S5 در سایت اسب بخار که در تاریخ 22دیماه نشر شده پاسخ تمام شایعات و کارشناسی های درست و غلت را در خود دارد . لطفا ملاحظه فرمایید .

AAAAAm(65 روز پیش)

سلام من بین خرید S5وs7 موندم هایما رو میگم لطفا راهنمایی کنید ممنون

REZA13679421 (42 روز پیش)

هایمااس۷ جاداره تره صندوقش بزرگتره موتورش وگیربکسش بهتره شتاب اس۷ ۹ اس۵ ۱۰ اس۵ توی سربالایی به دلیل گیربکسcvt کم میاره

@ mahan (39 روز پیش)

ارزش خرید s5 به مراتب بالاتر از s7 است... هم از نظر زیبایی و هم شتاب و تعلیق و پایداری و استهلاک بهتر از s7 می باشد.همچنین ایمنی s5 به دلیل فولادهایی فوق مستحکم به کار رفته در ماشین و کسب ۵ ستاره ایمنی و همچنین ارتفاع کمتر که باعث پایداری بهتر و چسبندگی بیشتر به زمین می شود بهتر از s7 می باشد.

Shariatinia(83 روز پیش)

سلام من مدل ۹۹ صفر هایما s5خریدم الان ۷ماهه دارم قبلا سراتو سایپا اسپورتیچ ۲۰۱۴ داشتم واقعا تورنج قیمت ۶۰۰الی ۷۰۰میلیون بهترین ماشین موجود تو ایرانه هم شاسی بلنده هم اصلا تکون نداره تو سربالایی صد بار امتحان کردم اصلا کم نمی یاره چون گیربکس cvt گیربکس به روز هست ترمزها عالیه مانند ماشین های ژاپنی پا را از گاز که میکشی دور موتور سریع پایین می آید واقعا بینظیرهست تو ظاهر هم مثل ماشین های به روز هست

Hirad4(95 روز پیش)

بخدا گیج شدیم کامنت هر ماشینو رو نگاه می کنی همین‌ها رو نوشته یه سری که این ماشین رو دارن ازش تعریف می کنند یه سری میگن شتاب نداره یه سری میگن ایراد فنی زیاد داره

مرتضی هستم! (94 روز پیش)

هیراد جان ارادت. حرف شما کاملا درسته اما این یک مشکل نیست. موضوع این هست که هرکسی از زاویه دید خودش، نظر میده و خودروی مورد علاقش رو انتخاب میکنه. فاکتورهای مهم و با ارزش، برای هر خریداری ممکنه فرق داشته باشه. مثلا بعضی ها دنبال ظاهر و اپشن هستن. بعضی ها دنبال دوام هستن. بعضی ها دنبال خدمات پس از فروش هستن. بعضی ها هم صرفا دنبال خرید و فروش راحتتر هستن. این همه سلیقه مختلف، قطعا باعث نتیجه گیری های مختلف و انتخاب های مختلف هم میشه. اما دیدگاه های متضاد، یک مزیت خیلی مهم و خیلی خوب هم داره: اینکه صرفا به نوشته ها نباید اعتماد کرد!

Khodaei20 (94 روز پیش)

سلام فقط کافیه به آمار تولیدی قید شده تو این سایت که میزان تولیدی شرکت های خودروسازی رو تو چند سال زده مراجعه کنی. بعد به نتیجه میرسی که بخری یانه. این پیج مربوط به هایماست. https://carsalesbase.com/china-haima/

Kavehamin(165 روز پیش)

من الان ۳ ساله این ماشینو دارم. دارم عوضش میکنم. بی طرف بگم، پر از ایرادات فنی هستش که نمایندگی هربار بری میگه نمیتونیم بخاطر تحریما حلشون کنیم. اگر کولر بگیرید بعد نیم ساعت ماشین صدای افتضاحی میده. پاتو میزاری رو پدال گاز ماشین میپره و تو سربالایی اگر مجبور به ایست بشید دیگه نمیکشه که بره بالا. اما اپشنای زیادی داره خوشگله اما از لحاظ فنی من یکی رو حداقل کلافه کرد و اینم بگم همه این اتفاقا تا کیلومتر ۳۰ افتاده در واقع اونقدی کار نکرده. تو جاده خوبه اما توربو باعث مصرف سوخت زیادش میشه. من نمیخوام منصرف کنم کسی رو ولی باید بدونید و تعجب میکنم از کامنتای کاملا راضی! چون تو کلوپ هایما سواران که همه ناراضین! من به شخصه ایراداتش نمیزاشت از خوبی‌های ماشین لذت ببرم

Asasas (100 روز پیش)

برادررر توربو مصرف رو پایین میاره بعدشم شما یا ماشین پر اشکال گرفتی یا ... ! من سه ساله این ماشینو سوارم یه بار چراغ های خوش آمد گوییش خراب شد همون لحظه عوضش کردن چون گارانتی داشت هم پولی نگرفتن!

Alisama(193 روز پیش)

سلام دوستان. این ماشین با بنزین معمولی مشکلی نداره؟ لطفا جواب بدین. تو منطقه ما بنزین یورو 4موجوده

mehr123 (160 روز پیش)

ن رفیق ۳ ساله داریم معمولی میزنیم

Asasas (100 روز پیش)

اگه بتونی اکتان بریزی خیلی خوبه ولی با یورو چهار هم مشکلی نداره ما سه ساله داریم مشکلی پیش نیومده ولی اکتان بریزی ماشین خیلی بهتر میشه

m021(116 روز پیش)

باسلام ، تجربه خودمو بعد ۳ ماه رانندگی با ماشین براتون میگم : از نظر شتاب بسیار عالی من قبلا البته نه قبل از این ماکسیما داشتم ولی شتاب این از ماکسیما اتومات بهتره و تو سربالایی ها با هر سرعتی که بخواین گاز بدین میره ، البته مشکل سربالایی که میگن رو عرض میکنم خدمتتون بعدا که دقیقا چیه ، سیستم تعلیق نرمه ولی کیفیت قطعات زیربندی و تعلیق مثل بقیه چینیها دلچسب نیست ، هندلینگ زیاد خوب نیست و به درد مانور و لایی کشی نمیخوره این ماشین ، امکانات رفاهیش خوبه ، موتور و گیربکس کاملا کم صدا ، عملکرد گیربکس تو حرکت ثانویه خیلی عالی و در حرکت اولیه کند که مشکل سربالایی هم مربوط به این میشه ، اما جریان دقیقا چیه ؟؟!! این ماشین مثل پژو ۲۰۰۸ سیستمی داره در گیربکس که وقتی ترمز کامل میکنین نیروی موتور رو کاملن از چرخها قطع میکنه و به عبارتی میره تو حالت خلاص . وقتی پاتونو از ترمز بردارین حدودا ۰/۵ ثانیه طول میکشه تا گیربکس از خلاص دربیاد و نیرو رو به چرخها منتقل کنه . حالا اینجا دو ضعف پیش میاد که باید با هوشمندی خودتون موقع رانندگی برطرف کنید ، یکی در ترافیک و ترمز و حرکت پیاپی و یکی در سربالاییهای مدل رمپی و کوتاه که باید با سرعت کم طی کنید، تو ترافیک وقتی پاتونو از ترمز برمیدارین بلافاصله گاز ندید ! صبر کنید خودرو بدون گاز استارت حرکت رو بزنه بعد شما گاز بدید . بعد از چند روز به این عادت میکنین . در سربالاییهای رمپ و کوتاه ، سعی کنین اگر ممکنه ایست نکنین و با دستی کردن دنده با ۱ بالا برین و اگر هم ایست کردین حتما و حتما اون نکته مربوط به ترافیک رو رعایت کنید و بعد گاز بدید . مشکل سربالایی که میگن اینه وگرنه تو جاده چه اتوبان چه پر پیچ و خم سربالایی هارو میخوره و بالا میره ، حتی گاز که میدین تو سربالایی سرعت هم اضافه میکنه ، چه برسه به اینکه ثابت نگه داره در کل راضیم ازش اگه کیفیت قطعات و خدماتش اذیت نکنه موفق و موید باشید

Mohammad22222(252 روز پیش)

سلام من نزدیک دوساله این خودرو را دارم خیلی ماشین نرم و با سواری چالاکی است و اصلا مشکل نرمی فرمان رو نداره و این نظرات که میگن تو اتاق بو بنزین میاد اصلا این طوری نیست و اصلا مشکل سربالایی نداره و شتابش که عالیه حتی از s7 بهتره و تیگو5 هم به پاش نمیرسه و این الکیه که با جک s3 مقایسه میشه جکs3 سواری تنبلی داره و بگرد هایما نمیرسه تمامی قطعات هم به راحتی پیدا میشه و میشه گفت تا ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیون بهترینه و چند تا مشکل داره که اونم کمی خشک بودن عقب است که با لاستیک درجه۱ اروپایی درست میشه و نکته بعدی مصرف بالا در روشن شدن موتور توربو است که درسته شتاب عالی میگره اما با روشن شدن توربو مصرف میره بالا و بهتره بنزین با کیفیت یا اکتان مصرف کنید و در کل هایما به خاطر ظاهر جذاب و استفاده بعضی قطعات ژاپنی ارزش خرید داره

MMMMM87 (235 روز پیش)

با نظر شما موافقم

mehr123 (160 روز پیش)

خداراشکر یکی حرف راست رو زد ممنون از شما ولی اینکه میگی مشکل سر بالایی نداره ولی داره چون گیربکس سی وی تیش یک خورده با تاخیری گاز رو میده هرچند نمیشه گفت ایراده ذات گیربکسش اینجوریه همه سی وی تی های دنیا اینجورین ولی سی یو وی یا همون دو کلاجه بود وحشت می‌شد

W567JD5 (125 روز پیش)

البته مقایسه شما با هایمااس۷ توربو اشتباهه شتاب هایما ۸.۵هست هایما اس۵ حدود۱۰ با این موتور جدیداگه گیربکس هماهنگ باشه ۱۱میزنه اگه نه۱۲.۵

[email protected](1068 روز پیش)

با سلام بعداز سه ماه سواری با هایما تجربه خودم را برای دوستان به اشتراک می گذارم باشد که مورد استفاده قرار گیرد. اینکه قبل از این ماشین چی سوار شده اید خیلی مهمه چون حدود انتظار از یک اتومبیل تغییر می کنه. بنده قبلا سراتو مونتاژ سوار می شدم و با توجه به تبلیغات و کامنتهای دوستان در سایتهای مختلف چون ماشین باز نیز می باشم جهت تنوع تصمیم به تعویض آن با هایما 5 شدم. در لحاظ آپشنها با توجه به انتظاراتی که از خودرو های چینی می رود خوب بود غیر از موارد قاطی کردن پخش و .. که لاینفک محصولات چینی می باشد. از لحاظ موتور و گیریبکس حال و جس گیریبکسهای سیاره ای را به آدم نمی دهد با توجه به پیوسته بودن افزایش سرعت و همینطور در یک مورد مسافرت به مناطق کوهستانی در گردنه ها باعث خجالت می شد. از لحاظ ظاهر عقب و جلو خوب طراحی شده ولی از کنار تو ذوق می زند مخصوصا داخل بودن لاستیکهای جلو از گلگیر که خوب این در اکثر خودروهای چینی مشاهده می شود در کل بنده تصمیم به فروش هایما گرفتم و به لطف دلالان سریع به فروش رفت و بجای آن مجددا سراتو را ترجیح می دهم دوستانی که این ماشین را دارند ناراحت نشوند ولی بنظر بنده در همان حد و حدود 160 ارزش خریدن دارد و نه بیشتر دلالان این روزها بصورت پلکانی قیمت آن را بالا می برند در صورتی که ارزش آن را ندارد.

[email protected] (1067 روز پیش)

شما قطعا سوار اين ماشين نشدين دوست عزيز قاطي كردن مولتي مديا براي من تو اين ٤ ماه نه تنها اتفاق نيوفتاده بلكه كيفيت بسيار بالاي صداي خروجي و پخش تصويري لذت بخشه در مورد شرمنده شدنتون در سربالايي هم فقط شما شنيدين ، من كه سوار ميشم و هر دو هفته ميرم تا پيست اسكي خور نديدم اونم تازه با صندوق پر بار و ظرفيت غير مجاز هر كي خريد حال كرد ما را هم دعا كنه

ssina (631 روز پیش)

ظاهرا فرمایشات شما بر اساس تجربیات‌تان نیست. حداقل این مورد قاطی کردن پلیر را اولین باره از شما میشنوم. چون حتی پراید هم سیستم پخشش قاطی نمیکنه، حتی خیلی از فرمتهای ویدیویی را هم پخش میکنه... ضمنا فرمودید در گردنه کم میاره؟ خیلی عجیبه احتمالا خودروی شما ایراد داشته (امیدوارم که واقعا طبق فرمودتون حداقل یکبار سوارش شده باشین)، چون به لطف توربو و 161 اسب بخار توان و 223 نیوتن متر گشتاور خنده داره بگیم در گردنه گم میاره، تندترین سربالایی ها را با هایما اس 5 طی کردم و هیچجا کم نیاورده. تاخیر جزئی شروع حرکت در سربالایی تند (نه سربالایی معمولی) رو داره ولی فقط در آستانه حرکت (یعنی ماشین کاملا ساکن باشه) که اسم‌اش تاخیر پدال گاز هستش و در خیلی از ماشین‌ها هستش. تنها کاری که در آستانه حرکت در سربالایی نیاز هست انجام دهید این است که مثل تمام ماشین‌ها پدال گاز را خوب فشار دهید و صرفا به برداشتن پا از روی ترمز اکتفا نکنید. ضمنا سراتو سدانه نباید با یه کراس اور مقایسه بشه... مقایسه شما شبیه مقایسه وانت با کامیونه... ولی با این وجود هم هایما اس 5 از سراتو آپشنال سرتره از خیلی جهات، اتکای شما فقط به کیا بودن سراتو هستش، چرا که عادت کردیم پراید رو 20 سال با اسم کیا بودن سوار بشیم. سراتو وارداتی بحث‌اش جداست. ولی شما چه وجه اشتراکی بین سراتو مونتاژ و وارداتی (کره ای) میبینید؟ جز یک اسم هیچ تشابهی ندارند و حتی یه ESP ساده رو هم نداره... یک خودروی ظاهر و باطن ایرانیزه شده... با قیمت نجومی بالاتر از هایما اس 5. امیدوارم نظراتم مبین باشد. موفق باشید...

Mapoorfalah (145 روز پیش)

چرا میگید تو سربالایی کم نمیاره من منزلم عظیمیه کرج هست این ماشین تو سربالایی همراه با ترافیک کم میاره و بسیار اذیت میکنه شما سربالایی رو با سراتو برید متوجه ضعف این ماشین میشد ولی ارزونترین شاسی بلند واسه طبقه متوسطه اینم بگم کیفیتشم خوبه مشکل نرمی زیاد فرمان رو نداره من تعریف اضافه نمی کنم اما تعریفای نابجا باعث ایجاد سردرگمی سایر خریداران عزیز میشه اگه پولتون میرسه اس ۷ بهتره اما جک بازار فروش و کیفیت این خودرو رو نداره هیچ چیزیش هم مزدای ژاپن نیست تحت لیسانسه مزدا هست

Show More