










ایران خودرو در اواخر سال 99، مونتاژ هایما S7 پلاس را شروع و تحویل آنرا از مدل 1400 آغاز کرد. تیپ پلاس، با همان چهره هایما S7 توربو تولید شده اما چندین تغییر مختصر ظاهری هم داشته. مثل: اضافهشدن نام هایما در عقب، تغییر رنگ شیشه لچکی عقب، استفاده از آینههای جانبی جدید و همچنین اضافهشدن گل پخشکنهای جلو. در نمای داخلی هایما S7 پلاس، فرمان تغییری نداشته اما تریم فرمان، اندکی تغییر کرده. ضمن اینکه صفحه کیلومتر نیز کاملا جدید است. همچنین رودریها و روکش چرم و پارچه صندلیها نیز تغییر کرده و مشکی شده. لذا دیگر آن تریم نارنجی رنگ را درون کابین هایما نمیبینیم. اما بیشترین تغییرات هایما S7 پلاس را میتوان در طراحی داشبوردش دید؛ هایما از یک «پنل لمسی» در زیر مانیتور بهره گرفته تا با حذف دکمههای فیزیکی، ظاهر مدرنتری به کابین ببخشد. البته فراموش نکنیم که مانیتور لمسی تیپ پلاس، اندکی بزرگتر شده. حذف دیویدی پلیر، پشتیبانی از فایلهای MP5 برای مالتی مدیا و امکان بستهشدن کامل آینههای جانبی، مابقی تغییراتی است که در لیست آپشنهای هایما S7 پلاس اتفاق افتاده. ایران خودرو در کنار همه بهبودهای کوچک و بزرگی که در هایما S7 پلاس اعمال کرده، اما متاسفانه تغییری در مشخصات فنی مهم خودرو نداده و غیر از کاهش یک لیتری مصرف سوخت، چیز دیگری تغییر نکرده است. همچنین از نیمه دوم سال 1401، آپشن جدید «صندوق برقی» بصورت سفارشی روی خودرو نصب شد.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای هایما S7
- بهبود آپشنها (نسبت به S7 توربو)
- کاهش مصرف (نسبت به S7 توربو)
- دید و تسلط خوب راننده
- فضای 400 لیتری صندوق
-
معایب هایما S7
- عدم تغییرات فنی (نسبت به S7 توربو)
- نبود دریچه تهویه عقب
- ناسازگاری پیشرانه توربو با بنزین بیکیفیت
- فضای سر ردیف عقب (نامناسب برای قامت 185)
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1400 تا 1401
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 6 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
- حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 170 اسببخار
- گشتاور 230 نیوتنمتر
- شتاب 10.5 ثانیه
- سرعت 170 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم
- طول 4530 میلیمتر
- عرض 1830 میلیمتر
- ارتفاع 1730 میلیمتر
- فاصله محوری 2619 میلیمتر
- وزن 1510 کیلوگرم
- حجم باک 61 لیتر
- چرخ جلو 235/65R17
- چرخ عقب 235/65R17
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ بدرقه - تنظیم برقی ارتفاع نور
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 8 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3/MP5 - SD card - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 4
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی با تنظیم گودی کمر
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
- صندوق برقی با جک سفارشی
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم مشکی براق
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب
-
جک S5
1400
-
فیدلیتی پرایم
1400
-
دیگنیتی پرایم
1400
Atena2020(281 روز پیش)
سلام دوستان. به نظرتون هایما S7 پلاس بهتره یا فیدیلیتی؟ میخوام چند سال نگهش دارم.
AaaJjjjj (268 روز پیش)
از لحاظ گیربکس به نظر من هایما بهتره. چون گیربکس فیدلیتی دو کلاجه چشک هستش و استهلاک به نسبت بالا تره. تو گیربکس های دو کلاج همیشه یه کلاج در گیرن. باز اگه دو کلاجه تر بود یه چیزی!
ani98 (262 روز پیش)
فیدلیتی
Tahre (243 روز پیش)
به نظر من های ما بخر ولی کیفیت فیدلیتی یه کم بیشتره من خودم های ما پلاس دارم یک سالی میشه باهاش 20000 تا رفتم خوبه ولی متاسفانه اون قابلیت پیدا کردن خودرو رو سوییچ تبدیل شده به روشن کرده چراغ بدرقه که خب نکته منفی هست ولی برات 6تا7 سال کار میکنه ولی دارم باز میگم فیدلیتی کمی از لحاظ کیفیت کمی بهتره و کمی هم ارزش خریدن بیشتره تو فیدلیتی ولی باز تصمیم با خودتونه البته یه چیزی میخوام به شما و بقیه بگم که اصلاً هیچ کسی راجع بش نگفته این ماشین رو اگر تو دست انداز شدید با سرعت 30 تا برید قطعا چند دقیقه بعد چراغ esp روشن میشه و میکرو سوییچ استارت ماشین شل میشه و باعث میشه ماشین روشن نشه و یه چند مدت در گیر این ماشین بشید من تجربه این کار رو داشتم چه دو بار میکروسوییچ شل شد و کلا یک هفته درگیر بودم اما بنظر من اگر مراقبش باشی میتونه ماشین خیلی خوبی باشه خرجش هم کناره به نسبت رقبا ماشین خوبیه با مراقبت این نکته میکروسوییچ رو به کسانی که میخواهم این ماشین رو و یا معمولی اش رو بگیرند حتما بگید با تشکر.
Amirq3 (58 روز پیش)
فیدلیتی
Amir123(105 روز پیش)
سلام دوستان ممنون میشم بین x55 pro و هایما s7 plus راهنمایی کنید مخصوصا دوستانی که تجربه رانندگی با این ماشین هارو داشتن
Amirq3 (58 روز پیش)
X55 پرو اصلا قیافه نداره
Shafiee(75 روز پیش)
سلام با توجه به توقف تولید هایما اس ۷ در خود چین و جایگزینی اس ۸ به جای آن به نظر دوستان ممکنه در تامین قطعات بر به مشکل بخورد. چون ماشین های چینی در هیچکدام از همسایه ها استفاده نمیشه و تجربه نشان داده توقف تولید خودرو مشکلاتی برا تامین قطعات بوجود می اره
Yassin(87 روز پیش)
گفتن ناوگیشن داره ولی نداره ۷+
amokhtari(103 روز پیش)
سلام دوستان عزیز لطفاً راهنمایی بفرمایید هایما s7 فدلیتی یاk7 کدومش به نسبت قیمت بهتره
EfgAbcd (101 روز پیش)
فیدلیتی و دیگنیتی فقط قیافن هایما s7جدیداش خوبه هایما s5 at6عالی kmc k7هم عالی
Peymanpkk(179 روز پیش)
سلام دوستان من ميخواستم از اطلاعاتتون استفاده کنم و بدونم موتور و گریبکس هایما توربو ساخت کدوم کشور و کمپانی هست ایا ساخت خود چین هست یا کشورهای دیگر
Mohammadmn (169 روز پیش)
می گن ساحت هیوندای کره جنوبی است
88Aziz (158 روز پیش)
خود هایما یک شرکت مشترک چینی با مزدا ژاپن هست و اسم هایما هم ترکیب اسم این دو شرکت هس و اس هفت هم روی یک پلتفرم مزدا و فورد شکل گرفته.
46683mehrad(171 روز پیش)
سلام و ارادت، صندلي ماشين هايما s7 plus فقط صندلي راننده برقي است؟ صندلي شاگرد برقي نيست؟ ممنون ميشم اگر اطلاعات دارين جواب بدين
88Aziz (158 روز پیش)
سلام بله فقط صندلی راننده در 6 جهت تنظیم برقی هست.
Sina1995(193 روز پیش)
سلام من میخوام هایما بخرم ولی توی آگهی ها دیدم ماشین ۱۰.۰۰۰ تا کارکرده ولی موتور عوض شده مشکل چیه؟
Daneial65(253 روز پیش)
سلام دوستان هایما بگیرم بنظرتون یا اکتیون محصول سانک یانگ.البته جدا از ریخت وقیافه..سپاسگذارم
mohanad (247 روز پیش)
دوست عزيز اين ماشين را با ماشين در حد خودش مقايسه كن اخه اكتيون قابل مقايسه با اين ماشين نيست سلطان افرود و استقامت با موتور بنز
DAVOODB(280 روز پیش)
هایما هم که دیگه قیمتش داره مزخرف میشه که البته همون 600 تومن هم براش زیاد بود (نمیگم ماشینه بدیه خوبه،از خیلی از هم ردهاش بهتره ولی این قیمت نباید باشه) دیگه الان که چیزی به یه تومن نمونده،نمی دونم والا این قیمتا چطوری ارزیابی میشن،با چه قانونی مثال ماشینه 400 تومنی یه دفعه 200 تومن میاد روشن یا همین هایما یا تیگو و ...
AaaJjjjj (268 روز پیش)
الان دیگه قیمت همه ماشین ها مسخره شده مثلا تارا ۶۰۰ میلیون! ساندرو ۶۰۰ میلیون! ۲۰۰۸ ۱میلیارد و سیصد! پراید ۲۰۰ میلیون! 😂