هوندا وزل، که در برخی بازارها با نام HR-V نیز شناخته میشود، کراساوور کامپکت اقتصادی از هوندا است که برای اولین بار در سال 2013 معرفی شد. نسل جدید هوندا وزل با اینکه در سال 2021 به بازار جهانی معرفی شد اما در اوایل سال 1403 به کشورمان آمد و اولین عرضه کننده آن، شرکت «معین خودرو ایرانیان» بود. نکته
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.2
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
مصرف و استهلاک پایین
صندوق عقب 335 لیتری
عملکرد اقتصادی و خانوادگی
امکانات رفاهی و ایمنی (تیپ فول)
رانندگی خودران سطح 2 (تیپ فول)
نقاط ضعف
عدم عرضه با رینگ 18 اینچ
ارزش خرید پایین در نسخه لوآپشن
ردیف عقب مناسب دو سرنشین
نداشتن صندلی برقی و صندوق برقی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2023 تا 2025مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با حالت اسپرتپیشرانه
4 سیلندر (L15ZF)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
124 اسببخارگشتاور
145 نیوتنمترشتاب
11.5 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل سوم (RV)طول
4380 میلیمترعرض
1790 میلیمترارتفاع
1590 میلیمترفاصله محوری
2610 میلیمتروزن
1296 کیلوگرمحجم باک
40 لیترچرخ جلو
215/60R17چرخ عقب
215/60R17سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
سفارشیکروز کنترل هوشمند (ACC)
سفارشیکنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
2 حالته (اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سفارشیسنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
سفارشیرادار ماندن در لاین (LKA)
سفارشیرادار تصادف جلو (FCW)
سفارشیرادار تصادف عقب (RCTA)
سفارشیرادار تابلوخوان (TSR)
سفارشیرادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سفارشیسایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - (فرمان صوتی: سفارشی)مانیتور
8 اینچی لمسی (9 اینچی لمسی: سفارشی)نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirroLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر آنالوگ با نمایشگر 4.2 اینچی - (صفحه کیلومتر دیجیتال با نمایشگر 7 اینچی: سفارشی)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
7ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات با فیلتر PM2.5 - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سفارشیسانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ - برف پاککن عقب - آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
HاËÎÑ 1404/3/12
نمیخوام بگم چینیهای تو ایران بهتر از هوندا و ... هستن. ولی این هوندا که وزله به نظرم ارزش خرید تو ایران نداره. اکثر ماشین های تو این رنج قیمت که وارد میکنن، نصف آپشناشو بر میدارن. تازه اونی که وارد میکنن، از ارزون تمرین مدل هاست که برای وارد کننده ها فقط به صرفه است. الان من خیلی هارو دیدم مثلاً از یه تیکه پلاستیک روی در هاوانا h6 hev ایراد میگیرن، ولی این بیشتر داشبوردش پلاستیک خشکه. من که خیلی از چینی های هم قیمتشو به این ترجیح میدم. کسی که اینو میخره فقط برای ظاهرش و اون آرم هونداش خریده. کلا میگم ماشین های وارداتی تو ایران نمیارزند. البته که اگه مثلاً تو اروپا بودم،هوندا رو ترجیح میدادم.
پاسخ
1
5
1
ps123 1404/3/26
دلایل شما منطقی نیست، مشخصه که از فنی سر در نمیارید
0
2
dayvid 1404/2/30
با اینکه نمایندگی در استانها ندارد و کیفت داخل هم زیاد خوب نیست و موتورش و قطعاتش هم ژاپنی نیست ولی زیر 2 بیاد طالب هستم.
پاسخ
0
4
0
ps123 1404/2/21
ماشین ژاپنی تویوتا و مزدا و اروپایی رنو و الفا رومئو داشتم و همشون خیلی خوب بودن ولی هوندا سوار نشده بودم واقعا یه سطح دیگه ای هست نه اینکه ماشینهای قبلی بد باشن، هوندا نداشتم به نظرم همه اجزا با هم هماهنگ هست انگار با هم یه تکه ساخته شده جالب بود برام مخصوصا تکنولوژی ivtec هوندا که عالی عمل میکنه دقیقا مثل توربو احساس میکنی که شتاب میده بعد از چند ماه رانندگی نظرم مثبت هست ماشین خوبیه کیفیتش هم خوبه، کیفیت رنگ واقعا عالیه صندلی ها هم خیلی راحت هست، مثل برندهای چینی تقه گیربکس نداره دنده عقب هم بدون تقه هست. به نظرم یمی از بهترین گزینه های وارداتی همین وزل هست.
پاسخ
0
0
5
یکدوستخوب 1404/2/11
خودرو اقتصادی همینه چه تو چین مونتاژ بشه چه تو ژاپن ساختار خودرو اقتصادی اینجوریه که ارزون باشه الان مدل بالاترین بنز ها هم تو چین دارن مونتاژ میشن ولی کیفیت متریال اونا اصلأ پایین نمیاد
پاسخ
0
0
3
Esmaeilz 1404/2/6
دیگه همه خودروها چینی شدن
کیفیت کرولا افتضاح
اینم از اون بدتر
پاسخ
0
7
0