بررسی مشخصات هیوندای آوانته
بررسی مشخصات هیوندای آوانته
بررسی مشخصات هیوندای آوانته

هیوندای آوانته زمانی برای خودش، خودرویی لوکس به حساب می‌آمد. اواسط دهه 80 شمسی و در حالیکه سایپا با سیتروئن زانتیای خود پادشاهی می‌کرد، یک سدان کره‌ای آمد و چالش جدیدی برای این محبوب فرانسوی بوجود آورد. آوانته در واقع همان النترای نسل سوم (اتاق XD) است که در 2001 به بازار جهانی معرفی شد و از اواسط دهه 80 شمسی نیز پا به ایران گذاشت. آوانته خودرویی بود که به عقیده اکثر مالکانش، یک رفیق تمام عیار برای جاده محسوب می‌شود. این خودرو که هنوز هم بازار دست‌دوم گرمی دارد، در دو مدل دستی و اتوماتیک توسط کرمان موتور مونتاژ شده و به دلیل استفاده از سیستم تعلیق مدرن، کیفیت سواری بسیار خوبی دارد. البته نمی‌توان از بد بودن صندلی‌هایش چشم‌پوشی کرد؛ صندلی‌هایی از جنس پلاستیک خام که در تابستان باعث عرق کردن و در زمستان موجب القای سرما به راننده می‌شود و نیاز به استفاده از روکش مرغوب را حتمی می‌کند. این کره‌ای با اینکه از نظر آپشن چیزهای خاصی ندارد اما نسبت به محصولات هم سن و سالش، چیزی کمتر ندارد. شاید مصرف شهری‌اش که به حدود 9 تا 10 لیتر می‌رسد، تنها نکته منفی آن باشد؛ نکته‌ای که البته چندان مهم نیست!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای هیوندای آوانته

    • دوام قابل قبول
    • کیفیت ساخت
    • سواری مثال‌زدنی
    • بازار دست‌دوم
    • هماهنگی پیشرانه با گیربکس
  • معایب هیوندای آوانته

    • مصرف سوخت شهری
    • کیفیت روکش صندلی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1384 تا 1391

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.3 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت (XD)
  • طول 4496 میلی‌متر
  • عرض 1720 میلی‌متر
  • ارتفاع 1425 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2611 میلی‌متر
  • وزن 1310 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1384 تا 1391

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده ای
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.1 ثانیه
  • سرعت 206 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم - فیس لیفت (XD)
  • طول 4496 میلی‌متر
  • عرض 1720 میلی‌متر
  • ارتفاع 1425 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2611 میلی‌متر
  • وزن 1293 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R15
  • چرخ عقب 185/65R15
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
73 دیدگاه

milad ghodsi(1489 روز پیش)

آقا من رانندگی کردم باهاش فوق العاده ست خیلی راحت گیربکس هوشمند موتور قوی فقط حیف اصلا زیبا نیست و آپشن هم نداره

Manira (627 روز پیش)

آبشن های کاربردی زیادی داره که

Hesam01 (161 روز پیش)

گیربکس های هیوندا آوانته مثل گیربکس های پژو ۴۰۵ به دلیل طراحی قدیمی حدودا ۳۰ سال پیش از نوع مکانیکی هستند و هیچ مکانیزم برقی و کامپیوتر هوشمندی ندارن ...

سیاوش اسدی(1356 روز پیش)

فوق العاده و رقیب زانتیا. کاش مونتاژ این خودرو و زانتیا متوقف نمیشد. هردو خودروهای خوب و هم کلاس هم هستن.

Manira (627 روز پیش)

داداش آوانته دنده رقیب ماکسیما اتوماته ، نه زانتیا

Fast (511 روز پیش)

واقعا به نظر شما این ماشین رقیب ماکسیما هست ؟؟!! موتور این کجا مال ماکسیما کجا اپشن و زیبایی این کجا و مال ماکسیما کجا

Hesam01 (161 روز پیش)

البته یک خودروی لوکس در زمان خودش مثل آوانته با یک گیربکس اتوماتیک نمی تونه حریف یک ماشین قدرتمند با گیربکس دستی باشه مثل ماکسیما و مخصوصا زانتیا ...

Pourya3030(611 روز پیش)

سلام دوستان. آوانته واقعا عالی به نظرم بی رقیب.حتی مصرف سوختشم عالی از همه نظر بهترین. ولی یکی از دوستان رو دیدم با زانتیا مقایسه کرده.این ماشین توی همه چیز عالیه اما هیچ وقت به سرعت زانتیا توی اتوبان نمیرسه من جفتشم داشتم زانتیا سرعت نهایی خیلی بالایی داره اصلا مقایسه نکن

Meysammm (338 روز پیش)

زانتیا شما احتمالا موتور لامبورگینی داشته 😂

Hesam01 (161 روز پیش)

بله درسته زانتیا از یک موتور 2000 قدرتمند به اسم XU10 J4R که یک نمونه از موتور های XU10 هست بهره می بره این دسته موتور رو شرکت پژو و سیتروئن تو مسابقات جهانی استفاده می کردن و به یک گیربکس ۵ سرعته دستی دنده ریز سرعتی مجهز هست که فقط تو دنده ۴ قادر به پر کردن ۲۲۰ کیلومتر هست . و اون سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکی که بهش اجازه داشتن بهترین هندلینگ رو میده .

1988Alireza(225 روز پیش)

آقا شدیدا اوانته ماشینه خوبیه اون بنزینی که ماکسیما قورت میده کجا بنزین اوانته کجا، اصلا با اوانته یادت میره کی بنزین زدی زانتیا هم که در برابر اوانته عددی نیس

Hesam01 (161 روز پیش)

البته دوست عزیز اینکه بخوای بگی که زانتیا در برابر آوانته تو سرعت چیزی نیست خیلی حرفه ... در واقع ماشین هایی مثل ماکسیما ۲۰۰ اسبی و آزرا ۲۲۰ اسبی تا حالا حریف زانتیا ۲۰۰۰ نشدن . لطفاً بی منطق حرفی رو نزنیم 🙏

HamiddimaH(734 روز پیش)

سلام من یک ۸۹ دارم هر چی از شتاب و سرعت و نرمی و جاداری اتاقش و راحتیه اتاقش بگم بخصوص در مسافرت و رانندگی طولانی مدت کمه در ضمن اوانته ماشینیه که با ماشینهای خیلی گرونتر و قلدر تر از از خودش تو کند و شتاب و قدرت موتور رقابت میکنه و پابه پاشون و حتی بهتر هم راه میره بنظرم اگر کسی بنده اپشنهایی که نداره نباشه واقعا یک استثناست از لحاظ خرابی هم که اصلا خرابی نداره از مکانیک بپرسید بهتون میگه که چه ماشینه عالی هست با ماشینای ایرای اصلا قابل مقایسه نیست دوستان فقط سوار شید یکبار می فهمید در ضمن ترمزاش ۴ چرخ دیسک و بسیار عالی و پر قدرته

atasalimod (718 روز پیش)

من با پروتون جنتو مدل۲۰۰۸اوانته رو زدم اونم سه بار تست کردیم توی هر سه تا خورد واقعا خودروی ۱۴۰اسبی در مقابل خودرو ۱۲۰اسبی نباید کم میاورد

Manira (627 روز پیش)

خب احتمالاً آوانته سالم نبوده یا رانندش راننده نبوده. دوست عزیز من با آوانته با بنزc200 تست گرفتم و حدود ۲ بار هم زدمش . حتی با ماکسیما هم انداختم پا به پاش تا ۱۴۰ رفتم . و حتی همون جن۲ که شما میگی رو هم زدم با آوانته حالا نمیدونم شاید ایرادی تو کار بوده!

HamiddimaH (201 روز پیش)

احتمالا طرف یا ماشینش مشکل داشته یا خودش چون اوانته با ماشینهای ۱۸۰ اسب بخاری هم کم نمیاره حالا چطور با پروتونی که 206 تو شتاب میگیرش اوانته رو گرفتی عجیبه!

Mehdi59(386 روز پیش)

سواری مثال زدنی استهلاک بسیار کم راحتی کابین برای مسافت‌های دور در کل در رنج قیمتی که داره ارزش خرید بالایی داره در برابر خودروهای ساخت داخل

m56(433 روز پیش)

خرابی تو کارش نیست جلوبندی قوی داره و کلا مراجعه به تعمیرگاه بسیار بسیار کم

mohamad-p8510@gmil.com(1295 روز پیش)

سلام.هیچ نقصی در رابطه این ماشین نمیتونید وارد کنید.فوق العاده هست

Manira (627 روز پیش)

آوانته تکرار نشدنیه

Ali m(1259 روز پیش)

سلام من یه مزدا ۳ مدل ۹۶ دارم چند وقت یه آوانته مدل ۹۰ خریدم برای داخل شهر انقدر ازش خوشم اومده که میخوام مزدا رو بفروشم فوق العاده ست این ماشین

Manira (627 روز پیش)

آره دقیقاً منم مثل شما . من از رانندگی با آوانته حس بهتری رو میگیرم تا مزدا

Deldar(1216 روز پیش)

بهترین سواری را به راننده اش می دهد. سه نقطه ضعف دارد اول بالا بودن مصرف سوخت دوم گرون بودن لوازم یدکی سوم نمای قدیمی جلوی ماشین خصوصا چراغ های جلو که نوربالا اصلا نمیشه زد و راننده جلویی متوجه نوربالای شما نمیشود. صادقانه بگم من بیست تا ماشین عوض کردم تا حالا، اما هنوز لذت راحتی رانندگی ماشین اتومات آوانته تو دلم هست.

Manira (627 روز پیش)

چهره نسبتاً رسمی داره ولی کلاً من ظاهرش رو هم می‌پسندم

Show More