• مشخصات فنی avantemt
  • مشخصات فنی avantemt
  • مشخصات فنی avantemt

مشخصات فنی هیوندای آوانته دنده ای سال 1384 - 1391

77 دیدگاه
سال
هیوندای آوانته زمانی برای خودش، خودرویی لوکس به حساب می‌آمد. اواسط دهه 80 شمسی و در حالیکه سایپا با سیتروئن زانتیای خود پادشاهی می‌کرد، یک سدان کره‌ای آمد و چالش جدیدی برای این محبوب فرانسوی بوجود آورد. آوانته در واقع همان النترای نسل سوم (اتاق XD) است که در 2001 به بازار جهانی معرفی شد و از اواسط دهه 80
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

دوام قابل قبول
کیفیت ساخت
سواری مثال‌زدنی
بازار دست‌دوم
هماهنگی پیشرانه با گیربکس

نقاط ضعف

مصرف سوخت شهری
کیفیت روکش صندلی‌ها

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1384 تا 1391

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده ای

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

143 اسب‌بخار

گشتاور

182 نیوتن‌متر

شتاب

9.1 ثانیه

سرعت

206 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم - فیس لیفت (XD)

طول

4496 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1425 میلی‌متر

فاصله محوری

2611 میلی‌متر

وزن

1293 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
الیا 1402/6/9
آوانته اتوماتیک حرف اول رو ميزنه - تو سفر یار و همدمته و کم نميذاره برات چه در سرعت و قدرت -
پاسخ
0
0
0
Amirdr 1402/5/13
اقا بین دنده ایش با اتوماتش کودومو پیشنهاد میکنید؟
پاسخ
1
0
1
مرتضی هستم! 1402/5/16
ارادت 🙏 اگر تصمیمی برای رانندگی هیجانی با یک سدان خانوادگی رو ندارین و بودجه اتون به اتوماتیکش میرسه ، اتوماتیک گزینه مناسب تری هست
0
0
1988Alireza 1401/5/20
آقا شدیدا اوانته ماشینه خوبیه اون بنزینی که ماکسیما قورت میده کجا بنزین اوانته کجا، اصلا با اوانته یادت میره کی بنزین زدی زانتیا هم که در برابر اوانته عددی نیس
پاسخ
2
1
3
پلاس 1402/8/21
آقا حسام زانتیا حریف آزرا ماکسیما اوانته نمیتونه بشه مگر اینکه 3000 باشه
0
0
Hesam01 1401/7/22
البته دوست عزیز اینکه بخوای بگی که زانتیا در برابر آوانته تو سرعت چیزی نیست خیلی حرفه ... در واقع ماشین هایی مثل ماکسیما ۲۰۰ اسبی و آزرا ۲۲۰ اسبی تا حالا حریف زانتیا ۲۰۰۰ نشدن . لطفاً بی منطق حرفی رو نزنیم 🙏
4
1
Mehdi59 1400/12/12
سواری مثال زدنی استهلاک بسیار کم راحتی کابین برای مسافت‌های دور در کل در رنج قیمتی که داره ارزش خرید بالایی داره در برابر خودروهای ساخت داخل
پاسخ
0
0
5
m56 1400/10/25
خرابی تو کارش نیست جلوبندی قوی داره و کلا مراجعه به تعمیرگاه بسیار بسیار کم
پاسخ
0
0
4