مشخصات فنی هیوندای آوانته دنده ای سال 1384 - 1391
سال
هیوندای آوانته زمانی برای خودش، خودرویی لوکس به حساب میآمد. اواسط دهه 80 شمسی و در حالیکه سایپا با سیتروئن زانتیای خود پادشاهی میکرد، یک سدان کرهای آمد و چالش جدیدی برای این محبوب فرانسوی بوجود آورد. آوانته در واقع همان النترای نسل سوم (اتاق XD) است که در 2001 به بازار جهانی معرفی شد و از اواسط دهه 80
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
دوام قابل قبول
کیفیت ساخت
سواری مثالزدنی
بازار دستدوم
هماهنگی پیشرانه با گیربکس
نقاط ضعف
مصرف سوخت شهری
کیفیت روکش صندلیها
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1384 تا 1391مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده ایپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
143 اسببخارگشتاور
182 نیوتنمترشتاب
9.1 ثانیهسرعت
206 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل سوم - فیس لیفت (XD)طول
4496 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1425 میلیمترفاصله محوری
2611 میلیمتروزن
1293 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CDسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
الیا 1402/6/9
آوانته اتوماتیک حرف اول رو ميزنه - تو سفر یار و همدمته و کم نميذاره برات چه در سرعت و قدرت -
پاسخ
0
0
0
Amirdr 1402/5/13
اقا بین دنده ایش با اتوماتش کودومو پیشنهاد میکنید؟
پاسخ
1
0
1
مرتضی هستم! 1402/5/16
ارادت 🙏 اگر تصمیمی برای رانندگی هیجانی با یک سدان خانوادگی رو ندارین و بودجه اتون به اتوماتیکش میرسه ، اتوماتیک گزینه مناسب تری هست
0
0
1988Alireza 1401/5/20
آقا شدیدا اوانته ماشینه خوبیه
اون بنزینی که ماکسیما قورت میده کجا بنزین اوانته کجا،
اصلا با اوانته یادت میره کی بنزین زدی
زانتیا هم که در برابر اوانته عددی نیس
پاسخ
2
1
3
پلاس 1402/8/21
آقا حسام زانتیا حریف آزرا ماکسیما اوانته نمیتونه بشه مگر اینکه 3000 باشه
0
0
Hesam01 1401/7/22
البته دوست عزیز اینکه بخوای بگی که زانتیا در برابر آوانته تو سرعت چیزی نیست خیلی حرفه ...
در واقع ماشین هایی مثل ماکسیما ۲۰۰ اسبی و آزرا ۲۲۰ اسبی تا حالا حریف زانتیا ۲۰۰۰ نشدن .
لطفاً بی منطق حرفی رو نزنیم 🙏
4
1
Mehdi59 1400/12/12
سواری مثال زدنی استهلاک بسیار کم راحتی کابین برای مسافتهای دور در کل در رنج قیمتی که داره ارزش خرید بالایی داره در برابر خودروهای ساخت داخل
پاسخ
0
0
5
m56 1400/10/25
خرابی تو کارش نیست
جلوبندی قوی داره
و کلا مراجعه به تعمیرگاه بسیار بسیار کم
پاسخ
0
0
4