هیوندای آوانته زمانی برای خودش، خودرویی لوکس به حساب میآمد. اواسط دهه 80 شمسی و در حالیکه سایپا با سیتروئن زانتیای خود پادشاهی میکرد، یک سدان کرهای آمد و چالش جدیدی برای این محبوب فرانسوی بوجود آورد. آوانته در واقع همان النترای نسل سوم (اتاق XD) است که در 2001 به بازار جهانی معرفی شد و از اواسط دهه 80
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
دوام قابل قبول
کیفیت ساخت
سواری مثالزدنی
بازار دستدوم
هماهنگی پیشرانه با گیربکس
نقاط ضعف
مصرف سوخت شهری
کیفیت روکش صندلیها
تریم های هیوندای آوانته
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1384 تا 1391مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده ایپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
143 اسببخارگشتاور
182 نیوتنمترشتاب
9.1 ثانیهسرعت
206 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل سوم - فیس لیفت (XD)طول
4496 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1425 میلیمترفاصله محوری
2611 میلیمتروزن
1293 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CDسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mazdh 1404/8/19
سلام و عرض ادب
من یه مدل 87 دارم کارکردش 220هزارتا ست و بسیار سواری راحتی داره .حدودا ده سال هست دارمش و خیلی ازش راضی هستم مصرفش هم در جاده میانگین صدی 5لیتره
پاسخ
0
0
0
Hamedddd 1404/8/7
با این رنج قیمت ارزش خرید داره نسبت به ماشینای ایرانی
هم از نظر راحتی و امنیت و کیفیت کدوم ماشین ایرانی رو میشه باهاش مقایسه کرد
پاسخ
0
1
1
dayvid 1404/8/6
مدل 89 دارم 365 هزارتا کارکرده تا حالا فقط روغن، فیلتر و تسمه و زغال دینام، تعمیر گاه موتوری نرفته _کولر عالی _ مصرف دقیقا سه چهارم 207 چون هر دو رو سوار میشم، سواری نرم شتاب و سرعت مناسب، بی صدا، فرمان پذیری خوب و.... ، هر چیزی اصالت خودشو داره و ارزش هر چيزی به اصالتشه، آپشنی که کاربرد نداره و یا امکانات کاربردش وجود نداشته باشه به چکار میاد؟ بعد از 15 سال با خیال راحت سوار میشی تا اونور ایران میری برمیگردی، ماشینی که 16 تا آپشن داره امکان استفاده از 5تاش نیست و بدلیل نبود قطعه و نبود اطمینان از موتورش و سازگاری با بنزین و نبود خدماتش با ترس مسافرت میری! یعنی فقط پولتو دادی!
پاسخ
0
1
3
majidardalan 1404/7/27
سلام آقا این ماشین هیچ آپشنی نداره و با مدل پایین چرا باید اینقدر گرون باشه؟!!!!
پاسخ
1
1
1
Mehrad1371 1404/8/13
گجاش گرونه بهتر از تمام ایرانی ها و چینی های هم قیمتشع
1
1
saaaaaaa 1404/7/19
در مقایسه با ال 90 کدوم سرتره ؟و اینکه هزینه هاش نسبت به ال 90 خیلی بیشتره؟
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/7/23
بله بهتره هزینه ال 90 شاید باورتون نشه بیشتر از اینه
0
0


