مشخصات فنی هیوندای آوانته دنده ای سال 1384 - 1391
سال
هیوندای آوانته زمانی برای خودش، خودرویی لوکس به حساب میآمد. اواسط دهه 80 شمسی و در حالیکه سایپا با سیتروئن زانتیای خود پادشاهی میکرد، یک سدان کرهای آمد و چالش جدیدی برای این محبوب فرانسوی بوجود آورد. آوانته در واقع همان النترای نسل سوم (اتاق XD) است که در 2001 به بازار جهانی معرفی شد و از اواسط دهه 80
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
دوام قابل قبول
کیفیت ساخت
سواری مثالزدنی
بازار دستدوم
هماهنگی پیشرانه با گیربکس
نقاط ضعف
مصرف سوخت شهری
کیفیت روکش صندلیها
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1384 تا 1391مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده ایپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
143 اسببخارگشتاور
182 نیوتنمترشتاب
9.1 ثانیهسرعت
206 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل سوم - فیس لیفت (XD)طول
4496 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1425 میلیمترفاصله محوری
2611 میلیمتروزن
1293 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CDسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Roozbeh.h 1403/9/11
واقعا اینو با ریو ولیفان مقایسه گذاشتی🤣🤣🤣
پاسخ
0
0
0
Ehsan69 1403/5/2
سلام خدمت همگی
از عزیزانی که تجربه رانندگی با این خودرو داشتند و صرفا از روی تعصب نظر نمیدن ممنون میشم راهنمایی کنید
بنده بین اوانته اتومات و مزدا ۳ قدیم مردد هستم
اولویت هم راحت بودن در مسیرهای طولانی و دوام فنی و استهلاک و دسترسی به قطعات هست و اینکه روی سقف هم جادر سقفی نصب میشه
با این تفاسیر نظراتتون رو ممنون میشم بفرمایید
پاسخ
1
0
1
92Mehrad 1403/5/20
قطعا آوانته بهتره اتاق جادار تر کم استهلاک تر نرم تر اما مزدا ۳ خوشگل تر و آپشنش بیشتره
0
2
ناشناس 1403/4/26
,سلام دوستان
من ی دنا اتوماتیک توربو شارژ مدل ۱۴۰۲ دارم با۱۰۰۰۰ کارکرد.آیا جایگزینی آن با آوانته اتوماتیک مدل ۹۰ منطقی و درست هست؟ ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/1/27
سلام.بین تویوتا کمری 2008glx و آوانته اتومات کدوم بخرم؟
پاسخ
3
0
0
Emam 1403/3/10
سلام برادر من ۶.۵ سال آوانته دارم قبلش مزدا ۳ داشتم،آوانته نسبت به قیمتش شاهکاره، کم مصرف کم استهلاک نرم خوش دست،اصلاً رفیق میشه بات؛ اما اما، تویوتا نرمیش یه چیز دیگهس ،حتماً یه سرو گردن از آوانته بالاتره
0
0
سیاوشم 1403/1/29
حواستون باشه تویوتا هرچقدر هم که نامیرا باشه بعد از 16 سال ممکنه نیاز به اورهاول فنی داشته باشه... اما قسمت جالب داستان اینجاست که قیمت قطعات تویوتا از هیوندای پایین تره و قطعات در دسترس تری هم داره... عملکرد گیربکس اتوماتیک هم توی تویوتا بهتره
0
0
alisalamati 1403/1/28
نتها مزایایی که قرار بشه من تویوتا کمری بخرم توی همین 1 خط خلاصه میشه استهلاک پایین قطعات، مصرف سوخت مناسب (نسبت به حجم موتور)، اتاق جادار و راحت، کیفیت سواری بسیار خوب، طراحی قابل قبول بدنه.
0
0
ناشناس 1403/1/20
سلام بین دنا پلاس معمولی و اوانته به نظرتون کدوم بهتره دوستان از لحاظ مصرفی هزینه استهلاک ورانندگی لطفا کسی که دنا هم داشته و ا آنته راهنمایی کنه ممنون
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/1/21
اگر اوانته خیلی سالم و سرحال گیر بیارید بله میتونه گزینه خیلی خوبی باشه ولی بعید هست ماشین با اون سن بیشه خیلی سرحال و سالم پیدا کرد اگر هم پیدا بشه باید یه هزینه خیلی اضافی پرداخت کنید در صورت نیاز ولی
0
0