در گذشته‌ای نه‌چندان دور، وجود فاصله قیمتی قابل توجه میان خودروهای ایرانی و خودروهای وارداتی باعث شده بود تا بسیاری از مشتریان از داشتن حق انتخاب، محروم بمانند و عملاً برای خریدن مدل‌های اتومات غیرایرانی، شانسی نداشته باشند. جک J5 از اولین خودروهای چینی بود که به لطف بهره‌بردن از امکانات پایه‌ای خوب، توانست این شرایط را تغییر دهد و پنجره انتخاب خودروهای متوسط چینی را برای خریداران ایرانی باز کند. بعد از عرضه مدل دنده‌ای، کرمان‌موتور مدل اتوماتش را هم به بازار فرستاد و البته تمرکز اصلی‌اش را به تولید J5 اتومات معطوف کرد؛ خودرویی که هم پیشرانه حجیم‌تری داشت و هم اینکه به چندین آپشن بیشتر مجهز بود مانند: دکمه‌های کنترلی فرمان، سنسور باد تایر و صندلی 8 حالته جلو.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تجهیزات پایه‌ای
    • عملکرد فنی
  • نقاط ضعف
    • مصرف سوخت (مدل اتومات)
    • عرضه محدود در مدل دنده‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1392 تا 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 141 اسب‌بخار
  • گشتاور 165 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4590 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1465 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2710 میلی‌متر
  • وزن 1355 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1392 تا 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 111 اسب‌بخار
  • گشتاور 146 نیوتن‌متر
  • شتاب 10 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4590 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1465 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2710 میلی‌متر
  • وزن 1315 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

148 دیدگاه

hadiparast64(189 روز پیش)

میشه لطفا راهنمایی کنید که جک j4 بهتره یا j5 ؟

ManiGR (4 روز پیش)

بابا از اسمش معلومه جی ۵ هم موتور بهتره هم جادار تره

ALI0069(20 روز پیش)

هر ماشینی خریدید دست دوم حتما این کارای کم هزینه رو روش انجام بدید و نتیجه فوقالعاده رو ببینید: 1. کاتالیست رو حتما عوض کنید... ماشین به شدت نرم و بی صدا و پر شتاب میشه. هزینش برای ام وی ام حدود 3-4 تومن میشه. قبلیا رو دونه ای 1 تومن ور میدارن حد اقل 2. لنت ها رو هر 4 تاش رو نو بندازید گرونترینش رو. حدود 700 میشه ماشینای خارجی چینی یا ایرانی در حد پژو و سمند 3. اگه اگزوز خرابه عوض کنید 1 تومن خرجشه. شمع ها خرابن نو کنید. صفحه کلاج رو نو کنید. بالانس و تنظیم فرمان کنید خرجی نداره در حد 50-100 تومنه این کارها رو انجام بدید ماشینتون واقعا سواریش عوض میشه. حداقل کاریه که باید انجام بدید مخصوصا کاتالیست و لنت

mani123456(179 روز پیش)

مدل 1500 خیلی بده 111 اسب بخار با 1315 کیلو وزن چجوری راه میره

Habiby801 (144 روز پیش)

سلام دوستان بر خلاف تصور با استفاده تکنولوژی vvt اصلا ضعیف بودن قدرت ماشین احساس نمی‌شود، من تنها ماشینی که لذت رانندگی ماشین آمریکایی قدیمی مثل دوج و شورلت را بهم داده این جک بوده. البته اونها هم شتاب بسیار بالایی نداشتند که نهایتا با یک دنده معکوس قابل حل هست

ALI0069 (20 روز پیش)

ماشینای جدید بهینه هستند فرق دارن با ماشینای قدیمی که فقط صدا میدن و بنزین اتیش میزنن

حمید صلحی(610 روز پیش)

سلام.جک جی فایو دنده از لحاظ مصرف سوخت در حد ۶ تا ۷ میسوزونه.فوق العاده کم هزینس .از سال ۹۴ خشک که خریدم تا الان که حدود ۱۰۰ هزار تا کار کرد داشته جز تو ۸۰ هزار تا که یه بار دیسک و صفحه واسش گرفتم هیچ هزینه اضافی واسم نداشته.سرعت و شتاب عالی و کم نیاوردن تو سرپالای واقعا خوبه.اون دوستانی که میگن میکوبه فنرهاش من تا حالا واسم چنین اتفاقی پیش نیومده .فقط یه مقدار لوازمش به خاطر تورم گرون شده که اونم صد البته ارزش داره هزینش کنی.البته لوارزم مصرفی مثل لنت و فیلترهای ماشین

Habiby801 (144 روز پیش)

کاملا موافقم اگر از تعمیر کاران خود نمایندگی کرمان موتور سوال کنید بدون دردسر ترین ماشین را جک دنده ای معرفی می‌کنند، من هم تنه مشکلم بعد از 6 سال افت شتاب بود که دیسک صفحه کلاچ تعویض کردم که البته لازم هم نبود چون مشکل از پر شدن کاتالیزور بود که با تخلیه اون شتاب از روز اول هم بهتر شد ولی صدای موتور کمی بیشتر

ALI0069 (20 روز پیش)

کاتالیزور رو تخلیه نکنید نوش رو بخرید قبلیا رو دونه ای یکی دوتومن ازتون ور میدارن مجموعه شاید 3 تومن خرج کاتالیست کنید ولی ماشین عین بنز نرم و بی صدا و پر شتاب میشه موتور هم عغمرش زیاد میشه یعنی اسیب نمیبینه این در مورد هر ماشینی صادقه

FoadFard(189 روز پیش)

با سلام خدمت دوستان , میدونم مقایسه ماشین های چینی و فرانسه و ژاپن اصلا درست نیست , ولی با توجه به سال ساخت و کارکرد و وجود قطعات و خدمات , میخوام بدونم با سرمایه ۲۵۰ میلیون تومن کدوم ماشین رو واسه خرید بهم پیشنهاد میدین . Mvm550 مدل ۹۵ مگان مدل ۸۹ آوانته مدل ۸۸ جک J5 مدل ۹۴ برلیانس H330 مدل ۹۵

Mansori (159 روز پیش)

قطعا آوانته

محمد هاشمی (23 روز پیش)

سلام اوانته بعدش مگان

Rezap(25 روز پیش)

سلام. وقت بخیر. دوستان بین خرید ۵۵۰ اتومات و ال نود اتومات مدلهای غیر پلاس و جک جی ۵ اتومات موندم. راهنماییم کنین لطفا. نمدونم از نظر فروش بعدشون، عمرشون، قطعاتشون , کارکردشون و ... کدوم به صرفه تر و راحتتر و بهتره

MohammadBigdeloo(51 روز پیش)

سلام،من مدل اتوماتیک رو حدود 5 ساله دارم ،واقعا محشره نسبت به هم رده هاش از همه بهتره هم شتابش خوبه ، هم رُخش خوبه ، و به جز قطعات مصرفی خرج دیگه ای برام نداشت.

Dyar(56 روز پیش)

سلام دوستان جک j5 دنده ای بهتره یا آریو دنده ای ؟؟ لطفاً بدون تعصب نظر دهید

mjs(308 روز پیش)

فقط برای کسایی که قصد خرید دارن نظر میدم که نقره داغ نشن.سمت دنده دستیش که اصلا نباید رفت سواری 206 ازش بهتره و قدرت موتور اصلا چه برسه به بقیه ماشینا.مدل اتوماتش رو خریدم و بعد سه ماه فروختمش. محاسن: قدرت موتور نسبتا خوب، اتاق جادار، قیمت قطعات نسبت به ماشین های چینی مناسب و در دسترس. معایب: وزن نسبتا زیاد، کوبش شدید در دست انداز ها که با هیچ چیز رفع نمیشه و مربوط به سیستم تعلیق و وزن زیاد هست، وزن سوخت وحشتناک که داخل شهر حتی با شمع ایردیوم سوزنی 12 هست، سر و صدای اتاق، کولر ضعیف به خصوص توی ترافیک که دلیلش هم ضعیف بودن سیستم فن هست، بالا رفتن دمای آب در تابستان، نفوز شدید صدای موتور داخل ماشین، خنگ بودن گیربکس و زود سبک کردن دنده که باعث میشه ماشین همش در حال مرده رفتن باشه و همین باعث نفوذ صدای بیشتر داخل اتاق هست و تنها علاجش عوض کردن دنده به صورت دستی هست. همه این موارد رو میتونین با یه سرچ ساده داخل گروه تلگرامی جک استعلام بگیرین.

Habiby801 (144 روز پیش)

کاملا مخالف هستم جک جی 5 دنده‌ای بسیار ماشین نرم و راحتی هست. حتی در شتاب هم مشکلی ندارد، من از سال 93 این ماشین را دارم و هیچ مشکلی با اون نداشتم، سنگینی ماشین خیلی روی شتاب ماشین تاثیر منفی ندارد و اتفاقا در جاده حس بسیار مطمنی به رانندگی می بخشد، تنه نکته منفی یه کم صدای مو تور هست که اون هم با یک موزیک خوب بر طرف میشه

FffRahim (83 روز پیش)

سال ٩٣ مدل اتومات گرفتم و هنوز هم دارمش معایب کاملا درست ذکر شده بیشترین ضعف ماشین تعلیق خشک و سر و صدا کابین هست وگرنه بسیار ماشین قدرتمند و خوبیه

Shakiba1895(153 روز پیش)

بسسسسیار ماشین خوب.نرم.پر شتاب و سبک حرکت می کنه.مثل دوو سی یلو.من خیلی لذت می برم ازش. در ضمن سانتافه هم دارم ۲۰۶ هم دارم.ولی این خیلی نرم و سبک حرکت می کنه و اصلا خستت نمی شه

Show More