بررسی مشخصات کیا اپتیما
بررسی مشخصات کیا اپتیما
بررسی مشخصات کیا اپتیما

موفقیت نسل سوم اپتیما (TF) در بازار جهانی آن‌چنان بود که طراحان کیا، به محافظه‌کاری روی آوردند و نسل چهارم اپتیما را با حداقل تغییرات ظاهری ساختند؛ همان نسلی که از مدل 2016 به ایران رسید. بهره‌نبردن از طراحی جدید در کنار ثابت‌ماندن مشخصات فنی، البته تاثیر چندانی در انتخاب مشتریان ایرانی نداشت طوریکه اپتیما JF همچنان نیز از پرفروش‌ترین مدل‌های وارداتی کیاست. سهم زیادی از مدل‌های وارداتی اپتیما JF مربوط به تیپ GT Line آن بود. سری جی‌تی لاین محصولات کیا را می‌توان مدل‌هایی با کیت بدنه مختصر و ظاهری جذاب‌تر توصیف کرد. مواردی مانند کاهش ارتفاع تعلیق، رینگ‌های زیباتر، چراغ‌های اسپرت و دودی عقب، اضافه‌شدن دیفیوزر به سپر عقب، رکاب‌های جانبی جدید، حذف مه‌شکن 3تایی سپر جلو (و جایگزین شدن آن با ورودی‌های هوای اسپرت)، تغییر گرافیک چراغ جلو و جایگزینی یک لامپ تکی بای‌زنون با قابلیت چرخش در پیچ‌ها (به جای زنون‌های دوگانه در نسخه عادی)، روکش چرمی صندلی‌ها با دوخت رنگی، افزوده شدن پنل آلومینیومی به کنسول وسط، فرمان D شکل (یا اصطلاحا دی کات) با روکش چرمی و نصب نشان GT بر روی صندلی‌ها، از جمله تفاوت‌های مهم تیپ جی‌تی‌لاین در مقایسه با اپتیما JF معمولی هستند. البته از نظر فنی تفاوتی بین نمونه‌های جی‌تی‌لاین اپتیما و سری معمولی (تیپ EX) این سدان جذاب وجود ندارد. مدل‌های جی‌تی لاین موجود در بازار ایران یا فول شرکتی هستند یا فول وارداتی. اگر فول شرکتی باشند، مانیتور کوچک و «اتوپارک» دارند اما الزاما نباید «رادار» داشته باشند، ولی اگر رادار داشتند مطمئن باشید که این رادار، نصب شرکتی نبوده. اما نسخه‌های فول وارداتی اپتیما (چه در مدل ساده و چه در مدل جی‌تی لاین) علاوه بر اتوپارک، به «چهار رادار» خیلی مهم مجهزند که عبارتند از: «رادار نقطه کور»، «رادار تغییرلاین»، «رادار تصادف جلو (کروز هوشمند با ترمز اضطراری) و نهایتا «رادار تصادف عقب». البته پیداکردن اپتیماهای 4 رادار در بازار کشورمان، بدلیل واردات بسیار محدودشان، کار آسانی نیست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای کیا اپتیما

    • کیفیت ساخت
    • بازار دست‌دوم
    • شارژر وایرلس
    • پایداری در سرعت‌ بالا
    • سواری نرم‌تر از اپتیما TF
    • تجهیزات بیشتر در تیپ GT لاین
    • عملکرد بهتر پیشرانه با مکمل‌ بنزین
  • معایب کیا اپتیما

    • پیشرانه مشترک با نسل قبل (اپتیما TF)
    • شتاب اولیه (زیر 40 کیلومتر برساعت)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر GDI
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 178 اسب‌بخار
  • گشتاور 229 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 208 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (JF)
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1465 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1528 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 235/45R18
  • چرخ عقب 235/45R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ کرومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند فول وارداتی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر GDI
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 178 اسب‌بخار
  • گشتاور 229 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 208 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (JF)
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1465 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1528 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 235/45R18
  • چرخ عقب 235/45R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ کرومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند فول وارداتی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک سفارشی
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
250 دیدگاه

Mohammad1441(23 روز پیش)

سلام از مالکان محترم کسی هست از اتوپارک ماشین استفاده کرده باشه؟ دو ساله ماشینو دارم ولی میترسم یه موقع اشتباه بره کار بده دستم ماشین هم جوریه که اگه بدنَش آسیب ببینه افت قیمتش سنگینه.

Ruzbeh(62 روز پیش)

سلام دوستان بنظر شما اپتيما ٢٠١٦ بهتره يا تاليسمان ٢٠١٧ ؟؟

Alireza63 (51 روز پیش)

دوست عزیز من ۶ ماه قبل دقیقا بین گزینه های شما تلیسمان رو انتخاب کردم و از انتخابم هر روز که میگذره بیشتر راضیم متاسفانه اپتیما پیشرانه ی ضعیفی داره و با این مبلغ نمیرزه همچین ماشینی سوار بشی

ALI53(55 روز پیش)

دوستان بین کمری اس اسپیشال 2013 با حدود 88 هزار کارکرد و آپشن کنترل پایداری و اپتیما GT لاین JF با کاکرد 68000 مدل 2016 ، کدوم رو انتخاب می کنید و چرا ؟

Aliii63(70 روز پیش)

سلام ممنون میشم از دوستانی ک صاحب نظر هستن راهنناییم کنند.بین اوپتیما جی تی لاین و آزرا گرنجور ۲۰۱۳ کدومشون بهتر و بازار فروش بهتری داره.

Hosenuzi (65 روز پیش)

آزرا بازار خرید و فروش بهتری داره و درکل انتخاب مناسب تری هست

Fy(86 روز پیش)

به نظر من اپتیما GT لاین سیاهش بهتره

Pooya1234(194 روز پیش)

دوستان بین جنسیس ۲۰۱۳ و اپتیما ۲۰۱۷ کدوم برا من اول اپشن مهمه دوم سرعت سوم خاص بودن

Hadigh4 (130 روز پیش)

جنسیس

Amiral111 (94 روز پیش)

جنسیس

CHR208564(179 روز پیش)

سلام دوستان ببخشید این مدل اپتیما یعنی 2017 gt line وارداتی یاتاقان می زنه یا سوناتا 2017 بنزینی چی می زنه؟

Hamid1980 (130 روز پیش)

سلام دوست عزیز. در عصر جدید خودروهای خارجی این سوال شما کلا بی معنی شده

Shahrooooz(187 روز پیش)

سلام به نظر من اگر کسی واقعا ماشین باز باشه و بخواد یک چیز تک سوار بشه با این پول هوندا اکورو ۲۰۱۳ بگیره. هوندا هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ هندلینگ و .... از اپتیما با اختلاف سر تره. و برند ژاپن سوار میشی Honda accord 2013

Shayan2022 (178 روز پیش)

Shahrooooz چون ژاپنیه باید خرید ؟ عجب

pouriacar(249 روز پیش)

سلام دوستان من برام اول امنیت مهمه دوم اپشن سوم راحتی و چهارم شتاب و عملکرد خب حالا من برم اپتیما جی تی لاین نسخه فول بگیرم یا تالیسمان یا سوناتا ال اف هیبرید 2018

Mohammadmamuodi (247 روز پیش)

اگه با خشکی تالیسمان مشگل ندارید گزینه ی خوبی هست چون هم پایداری خوبی داره هم موتور گربکس عالی داره هم اینکه از اون دوتا آپشن های بیشتری داره

Mojabi (237 روز پیش)

سعی کن ماشین بدون توربو بگیری چون کیفیت بنزین پایینه و توربو به مشکل میخوره مثل تالیسمان، تا میتونی برو سمت ماشین ژاپنی تو ایران، کم استهلاک و سازگار با بنزین بی کیفیت به نسبت بقیه خودرو ها. تو این رنج قیمت یه تویوتا اریون پیدا کنی از همه این ماشین هایی که گفتی سرتره

Aaaaaa1 (235 روز پیش)

تالیسمان از لحاظ فنی از جفتش سرتره امنیت هم تالیسمان بدنش فولاد داره آپشن تالیسمان و اپتیما برابرن یه چیزای تالیسمان داره اپتیما نداره و یچیزای اپتیما که تالیسمان نداره جفتش سواری خشکی دارن ولی تالیسمان کمی بیشتره ولی از هندلینگ و پایداری فوق العاده تالیسمان نباید بگذریم در کل اگر با بنزین سوپر و اکتان مشکلی نداری و با سواری خشک تالیسمان(البته میتونی با یه مقدار هزینه سواری خشک تالیسمان رو هم حل کنی که ارزششو داره)

Hamid1980 (203 روز پیش)

دوست عزیز با توجه به مواردی که شماره بندی کردی نسخه فول ۳ رادار اپتیما بهترین گزینه برای شماست. شتاب اپتیما قابل قبول هست و امنیت و راحتیش به مراتب بهتر از بقیه اونایی که اشاره کردین.

AMIR52 KARIMI (196 روز پیش)

امنیتشونو خبر ندارم اما همه در سطح خیلی خوبین آپشن اپتیما خیلیییی داه راحتی هم اپتیما بهتره ولی تالیسمان شتاب داره به نظر من شما برید سمت کمری هیبرید راحت پرشتاب کم خرج کم دردسر آپشن ولی چندان تعریف نداره

Shahrooooz (187 روز پیش)

در مورد هوندا اکورد تحقیق کن .واقعا ماشین خاصیه. فقط یکبار باهاش درایو کن.

majid a7(198 روز پیش)

سلام. دوستانی که این ماشین مدل 2017یا 16 دارن راجب کولر و بخاریش و ترمز هاش و سواریش و اپشن هاش نظرشون چیه؟ ممنون میشم جواب بدن چون یکی از گزینه های احتمالی خریدمه.

Show More