موفقیت نسل سوم اپتیما (TF) در بازار جهانی آن‌چنان بود که طراحان کیا، به محافظه‌کاری روی آوردند و نسل چهارم اپتیما را با حداقل تغییرات ظاهری ساختند؛ همان نسلی که از مدل 2016 به ایران رسید. بهره‌نبردن از طراحی جدید در کنار ثابت‌ماندن مشخصات فنی، البته تاثیر چندانی در انتخاب مشتریان ایرانی نداشت طوریکه اپتیما JF همچنان نیز از پرفروش‌ترین مدل‌های وارداتی کیاست. سهم زیادی از مدل‌های وارداتی اپتیما JF مربوط به تیپ GT Line آن بود. سری جی‌تی لاین محصولات کیا را می‌توان مدل‌هایی با کیت بدنه مختصر و ظاهری جذاب‌تر توصیف کرد. مواردی مانند کاهش ارتفاع تعلیق، رینگ‌های زیباتر، چراغ‌های اسپرت و دودی عقب، اضافه‌شدن دیفیوزر به سپر عقب، رکاب‌های جانبی جدید، حذف مه‌شکن 3تایی سپر جلو (و جایگزین شدن آن با ورودی‌های هوای اسپرت)، تغییر گرافیک چراغ جلو و جایگزینی یک لامپ تکی بای‌زنون با قابلیت چرخش در پیچ‌ها (به جای زنون‌های دوگانه در نسخه عادی)، روکش چرمی صندلی‌ها با دوخت رنگی، افزوده شدن پنل آلومینیومی به کنسول وسط، فرمان D شکل (یا اصطلاحا دی کات) با روکش چرمی و نصب نشان GT بر روی صندلی‌ها، از جمله تفاوت‌های مهم تیپ جی‌تی‌لاین در مقایسه با اپتیما JF معمولی هستند. البته از نظر فنی تفاوتی بین نمونه‌های جی‌تی‌لاین اپتیما و سری معمولی (تیپ EX) این سدان جذاب وجود ندارد. مدل‌های جی‌تی لاین موجود در بازار ایران یا فول شرکتی هستند یا فول وارداتی. اگر فول شرکتی باشند، مانیتور کوچک و «اتوپارک» دارند اما الزاما نباید «رادار» داشته باشند، ولی اگر رادار داشتند مطمئن باشید که این رادار، نصب شرکتی نبوده. اما نسخه‌های فول وارداتی اپتیما (چه در مدل ساده و چه در مدل جی‌تی لاین) علاوه بر اتوپارک، به «چهار رادار» خیلی مهم مجهزند که عبارتند از: «رادار نقطه کور»، «رادار تغییرلاین»، «رادار تصادف جلو (کروز هوشمند با ترمز اضطراری) و نهایتا «رادار تصادف عقب». البته پیداکردن اپتیماهای 4 رادار در بازار کشورمان، بدلیل واردات بسیار محدودشان، کار آسانی نیست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • بازار دست‌دوم
    • شارژر وایرلس
    • پایداری در سرعت‌ بالا
    • سواری نرم‌تر از اپتیما TF
    • تجهیزات بیشتر در تیپ GT لاین
    • عملکرد بهتر پیشرانه با مکمل‌ بنزین
  • نقاط ضعف
    • پیشرانه مشترک با نسل قبل (اپتیما TF)
    • شتاب اولیه (زیر 40 کیلومتر برساعت)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر GDI
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 178 اسب‌بخار
  • گشتاور 229 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 208 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (JF)
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1465 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1528 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 235/45R18
  • چرخ عقب 235/45R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ کرومی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند فول وارداتی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر GDI
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 178 اسب‌بخار
  • گشتاور 229 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 208 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (JF)
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1465 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1528 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 235/45R18
  • چرخ عقب 235/45R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ کرومی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند فول وارداتی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک سفارشی
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

210 دیدگاه

34f(4 روز پیش)

خوشکل زیبا ولی لش ولی کم شتاب شتاب کمش و مصرف سوختش ادم رو نا امید می کنه

Mohammad111(16 روز پیش)

سلام دوستان عزیز توی بعضی کشورهای همسایه اپتیما والبته خیلی ماشینهای دیگه دو نوع سفارش داره سفارش آمریکا سفارش کشورهای عربی سوالم اینه اپتیما توی ایران هم همین جوریه ؟ ممنون می شم اگر جواب بدید

amir0326 (8 روز پیش)

سلام وقت شما بخیر معمولا ماشین های وارداتی که وارد ایران میشن از سوی کشور امارات میان بنابراین باید انتظار داشت سفارش اتحادیه عرب‌ هستن البته ممکنه تک و توک هم سفارش آمریکا وجودداشته باشه

Jjjj(8 روز پیش)

سلام برای خانواده ۵ نفره بین اپتیما ۲۰۱۶ یا سوناتا ۲۰۱۷ هیبریدی یا النترا ۲۰۱۸ کدوم بهتره ؟

VahidReza(8 روز پیش)

یعنی من عاشق این ماشینم ظاهر که فوق العاده عالی سواری که لذت بخش آپشن های زیاد در حد ماشین های خیلی مدل بالا بازار عالی شتاب ثانویه عالی رولینگ خوب مناسب خانواده ام هست ❤️👏👏👏👏👏

pouriacar(13 روز پیش)

برای یک خانواده 4 نفره اپتیما جی تی لاین خوبه دیگه نسخه فول فول

Sasha2(86 روز پیش)

سلام دوستان درسته که میگن این ماشین موتورش سرطانه و خیلی راحت شاتون و یاتاقان میزنه یا خیر ؟ ممنون میشم جواب بدید ؟ البته منظورم مدل جی تی لاین با موتور GDI هستش

Shayn (79 روز پیش)

نه دوست عزیز اون برای سورنتو هستش که اونم در شرایط تخت گاز و رعایت نکردن سرویس های دوره‌ایی اون اتفاق براش میوفته

Hamid1980 (33 روز پیش)

این حرفارو کی بهتون میزنه؟!! من اصلا نشنیدم تا حالا یه ماشین جدید کره ای یاتاقان زده باشه! مگه تراکتوره

mohammad nazari (31 روز پیش)

سلام خسته نباشيد تا جايي كه من ميدونم اين ماشين مشكل ياتاقان نداره و اوني كه زياد ياتاقان ميزنه سانتافه مدل ٢٠١٤ و ٢٠١٥ هست به دليل مشكل اويل پمپ كه اين مشكل توي نسخه ي فيس ليفت ( ٢٠١٦ به بعد ) حل شده و اويل پمپش بهينه شده

Mostafa30x12 (20 روز پیش)

کلا این موتور های ۲/۴ لیتری اسم شون بد در رفت بخاطر سانتافه و توسان که تعداد زیادی یاتاق زده

Shayn(22 روز پیش)

سلام این ماشین دارای روکش صندلی مارون هم هست که ذکر نشده

hooman7(206 روز پیش)

دوستان سلام سال نو مبارک من خیلی وقته قصد خرید ماشین دارم و خیلی دارم مواردی که با بودجه سازگاره بررسی میکنم خواستم خواهش کنم به من کمک کنید اپتیما 2016 جی تی لاین جزو انتخابهام هست ولی مواردی زیر خیلی خیلی برام اهمیت داره برای همین راهنمایی شما عزیزان را نیاز دارم 1: دوام فنی و کیفیت ساخت ( از تعمیرگاه رفتن به شدت متنفرم) و اصلا دوست ندارم به غیر از موارد مصرفی پام به تعمیرگاه و نمایندگی باز بشه مثلا همیشه تویوتا بخصوص کمری تو این مورد مشهوره حالا اپتیما هم 80% تویوتا هم باشه کفایت میکنه. آیا اپتیما از این نظر میتونه نظر منو بر آورده کنه یا خیر ؟ از بعضی از تعمیرگاه ها پرسیدم و گفتن موتورش یاتاقان میزنه ایا صحت داره؟ کلا رو این مورد میشه حساب کرد یا خیر؟ 2: نفوذ صدای موتور به کابین که در حال سکون و چه در حال حرکت به طور کل اپتیما از این نظر ماشین بی سر صدایی هست یا نه ؟چون بعضی از سایتها و فروم ها نظرات متناقض خوندم بعضی از این مورد شاکی بودن و بعضی ها میگفتن نه از این نظر خوبه نظر شما چیه؟ همچنین نفوذ صدای باد به کابین 3: هندلینگ این ماشین چطوره ؟ ممنونم از راهنماییتون 🙏🙏🙏

AliEs39 (203 روز پیش)

ژاپنی بگیر

arshiparshiya (195 روز پیش)

من مدت 3 سال اپتیما داشتم ماشین خوبی هستش از نظر خرابی اگه صفر بخری یا اپتیمایی بگیری که هیستوری کاملا شفافی داره یعنی تمام سرویس ها در نمایندگی کیا انجام شده و قابل استعلام باشه و فاصله سرویس ها 6 ماه یک بار بوده باشه و زیاد دست عوض نکرده باشه مناسب هست چون من خودم ماشینم رو به نمایش گاه دار که فروختم متوجه شدم کیلومتر ماشینم رو از 80 هزار به 34 هزار تا کاهش دادن و به نفر بعدی فروختن . در کل تو 80 هزار تا رانندگی یک بار هم خراب نشد و کلا هزینه ی زیادی برام نداشت البته این نکته رو هم بگم موتر mpi رو من داشتم در ال حاضر ماشین های 2016 و 2017 از موتور gdi استفاده می کنن که یکم به بنزین معمولی حساستر هستن و بعد 30 -40 تا کار کرد منیفولد به صدا می افته البته من موتور gdi رو در سورنتو امتحان کردم از صفر تا 70 هزار دستم بود و بیشتر مواقع رانندگی پور فشاری رو داشتم و شتاب گیری های زیادی باهاش کردم و تا 70 تا که دست من بود یاتاق نزد ولی حالا اپتیمای gdi هم درست مثل سورنتو جواب بده نمیدونم ولی چون ساختار یکی هست فکر نکنم به مشکل بخور ولی از نظر سر و صدا بپرسی میتونم بگم هر کدوم از محصولات کیا رو که سوار شدم تا الان بالای 100 تا سرعت ماشین داخلش صدای باد زیادی میاد و برای کسی که از تویوتا پیاده بشه و سوار کیا بشه غیر قابل تحمل هستش چند روز اول بعدش عادی میشه و قطعات مصرفیش هم همه جا پیدا میشه بازار دست دوم خیلی خوبی داره رو دستت نمی مونه و با توجه به شتابش هندلینگش هم مناسب هستش تالیسمان نمیشه ولی در جای خودش برای رانندگی منطقی کاملا مناسب هستش و در صورتی که نرمی و راحتی ماشین مهم ترین پارامتر شما برای خرید باشه با بودجه 300 ملیون بالا تر کمر 2016 غیر هیبرید رو پیشنهاد میکنم

Djv (190 روز پیش)

من سوناتا ۲۰۱۵ داشتم با کارکرد ۱۴۰ هزار تا فروختم و فقط لوازم مصرفی عوض کرده بودم دیگه تهش رفتم تیغه برف پاک کن عوض کردم.

Djv (190 روز پیش)

هندلینگش که حرف نداره و عالیه و صدای باد در سرعت ۲۰۰ تا هم برای من که سوناتا داشتم نمیامد تو.

Djv (190 روز پیش)

تازه جالبه بدونی که کیا در کشور های خارجی ۱۰ سال گارانتی داره.

VahidReza (130 روز پیش)

برای این چیزایی که گفتی ژاپنی و مخصوصا هوندا آکورد مناسبه اما چون آکورد خدمات پس از فروش ضعیفی داره کمری ۲۰۱۶ مناسب تره اما چون قدرت کمتری نسبت به اپتیما داره و شاید راضی نباشی بجاش رو همین اپتیما کیت اگزوز ببند تا اگه صداش زیاد میومد حداقل دلنشین باشه و اینکه پکیچ ضد کوبش هم بگیر برای تعلیق بهتر و نسخه فرمون برقیشو بگیر تا نرم تر باشه و هندلینگ عالی داشته باشه ولی درکل نظر بنده رو کمری هستش ، موفق و موید باشید. 🌹

Hamid1980 (47 روز پیش)

دوست عزیز این ماشین که جای خود داره و واقعا بی دردسر هست ؛ ولی شما اگر با پراید هم درست رفتار کنی مطمین باش هیچوقت به مشکل نمیخوری که نگران این موضوعاتی که مطرح کردی بشی. ولی اگه فکر کنی که اینا کلا خراب نمیشن و هر مدل دوست داری باهاش رفتار کنی بدون که پورشه هم باشه خراب میشه لندکروزم خراب میشه. من الان ۵ ساله دارم و ۲۷۰۰۰ تا کارکردش شده. هیچوقت با اینکه مشکی هست روش خاک نمیبینی چون بهش میرسم. مطمینا ۵ سال دیگه هم ببینی ماشین منو فقط روغن عوض شده و به همین نویی هستن. امیدوارم کمکی باشه صحبتام

Amin7654(595 روز پیش)

دوستان عزیز برای آدم مجرد و جوان که یکم هم اهل شیطنت باشه اپتیما بهتره یا سوناتا هیبرید؟اگه گزینه بهتری هم دارین پیشنهاد بدین

مرتضی هستم! (594 روز پیش)

امین جان ارادت. من تجربه هیچکدومو ندارم اما به نظرم جولیتا یا حتی GT86 گزینه های بهتری باشن واسه شیطنت :))

میر سعید (588 روز پیش)

سوناتا هیبرید از اپتیما Gt line سواری نرمتر ، شتاب بیشتر ، مصرف سوخت کمتر ( کمتر از نصف ) داره ضمن اینکه ابعاد و فضای هر دو خودرو مشابه هست . سراغ جولیتا و تویوتا GT86 هم اگه رفتی موقع فروش و تعویض ماشین حتما یاد حرف من میوفتی " ماشین در ایران کالای سرمایه ایی هست و قبل از خرید به فکر روز فروشش هم باید باشی " . در رنج قیمت حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ گزینه ی عالی هست .

Hhhhhhhhhhhhhhhh (453 روز پیش)

هیچکدام تالیسمان از نظر اینجور چیزا خیلی بهتره فقط سواریش خوشکتره اما برای شیطنت خیلی عالیه من خودم خیلی باهاش شیطنت می کنم کشش و فرماندهی بسیار خوبی داره و ماشین کاملاً گوش به فرمان شماست

M.os (446 روز پیش)

جناب Hhhhhhhhhhhh تالیسمان از سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ چیش بهتره؟ دقیقا چی؟؟ تالسیمانو بکشی بیشتر از ۲۳۰ تا نمیره من با سوناتا ۲۰۱۸ ، ۲۶۰ بیا برات پر کنم! اینکه از سرعت! آپشن هم سوناتا ۲۰۱۸ بیشتر داره! و بیشترش مورد استفادس! فضای کابین ک محشره هیچ ایرادی بهش وارد نیست ! و از تالیس بهتره! نرمی و کیفیت هم ک مشخصه دیگ! از نظر زیبایی ک واسه شیطنت اوکی باشه واقعا واقعا سوناتا خیلی خوشگله . شاید درباره زیباییش با تعصب گفتم اما واقعا زیباس عامه پسنده و به نظرم بهترین گزینه تو سگنمتشه

Hhhhhhhhhhhhhhhh (412 روز پیش)

آقای M.os آخه شما تلیسمان سوار شدی میگی بکشیش بیشتر نمیره. سوار شدی میگی کم جاست . سوار شدی میگی کیفیت کره ای بهتر از رنوی فرانسه بهتر هست که توی فرمول یک ماشین داره یا امکاناتش کمتره. خدایی تعصبی نظر نده آقا . هیچکدوم از این ماشین ها ۲۶۰ تا پر نمیکنن اونم هیبرید . اصلن شما دارید کره رو با اروپا مقایسه میکنید تو کدوم درگ سوناتا یا اپتیما تلیسمان و زده . بعدش قیافه سلیقه‌ای هست ولی در کل طراحی جدید رنو بسیار زیباست و سوناتا تکراری شده آنقدر زیاده و زیاد بودنش بخاطر اینه که خدمات پس از فروشش کمی بهتره و شناخته شده تره و در کل هیوندا و کیا تا سال ۲۰۱۴ خوب بود و بعدش ماشیناش الکی شده و باید منتظر نصل جدیدشون باشیم و از خود دوستام که سوناتا داره تالیسمان سوار شد و گفت که هندلینگ شون خیلی فرقی نداره اما تالیسمان با توجه به اروپایی بودنش هندلینگ بهتری داره و خودتون میدونید که برای کشورهای اروپایی اول کیفیت امنیت هندلینگ و شتاب مهمه من مطمئنم که شما تالیسمان سوار نشدید یا حتی اپتیما هم سوار نشدید چون سوناتا از اینا پایینتره و اپتیما از سناتا بهتره امیدوارم قانع شده باشید که البته نمیشید چون اصلاً بعد چیزهایی که شما گفتید من متعجب شدم که چقدر آدم میتونه تعصب داشته باشه خداوکیلی ⁦🤦🏼‍♂️⁦🤷🏼‍♂️⁩

Hhhhhhhhhhhhhhhh (412 روز پیش)

اگر حرف‌های من قانع کننده نبود اپتیما صددرصد بهتر از سوناتا هستش البته اپتیمای ساده چه بهتر اپتیما هیبریدی مصرفش کمتره اما من در کل ماشین های هیبریدی رو خیلی نمی پسندم و ساده را بیشتر دوست دارم

Mohammmmmad (399 روز پیش)

جناب Hhhhhhh ... تليسمان تو ناف فرانسه توليد نميشه !! اين ماشين توليد و مونتاژ كره جنوبى ميباشد .. تمام ؛)

Asea (146 روز پیش)

Hhhhhhhhhhhhhhhh میگی اروپا اروپا.. اولا تالیسمان در مرکز تحقیق و توسعه و سایت رنو سامسنوگ کره تولید شده دوما لطف بفرما ویدیو بررسی تالیسمان رو ببین که بچه های ایرانی رفتن به فرانسه و گزارش تهیه کردند. هر تیکه تالیسمان مال یک کشوره مدیاش هم شرکت چینی طراحی کرده. در آخر هم این خودرو اروپاییت به دلیل کیفیت پایین مجوز ورود به آمریکا رو نداره ولی سوناتا جزو بهترین ها در آمریکاست

kinli (144 روز پیش)

رفیق من تلیسمان 2017 دارم و میگم خیلی بهتر از کره ای ها هاست چون قبل خرید همه رو تست کردم و پرس و جو کافی هم انجام دادم. 40 درصد تا 50 درصد یه رانندگی خوب گرفتن از ماشین به گیربکس و پیشرانه ش بر میگرده؛اونوقت گیریکس اپتیما یه چیز واقعا ضعیفیه توی معکوس کشیدن،شک داری!؟برو امتحان کن،یه پاپاسی هم براش پول دادن اشتباهه...ما نمیریم اپتیما بخریم که باهاش ماشین چینی رو توی ریس بگیریم! میخریمش که حداقل باهاش بشه با یه ماشین ژاپنی یا اروپایی خوب یا حتی همون کادنزا ریس رو ببریم که خب تو همشون میبازه،سوناتا هم که نگم برات یه تن لش تموم عیار...همون هیبریدشم با تلیسمان توی درگ میبرم هرکی میخواد امتحان کنه...حالا همین تلیسمان خودش جلوی کمری هیبرید یا پاسات ممکنه کم بیاره دیگه چه برسه به ماشین کره ای! تلیسمان موتورش ژاپنیه و مونتاژ بدنش توی کره ست و روحش فرانسوی و با بیل رسما توش آپشن ریختن با یه شتاب خیلی خوب.

VahidReza (130 روز پیش)

هیچکدوم ، درسته این ماشینا شتاب ایناشون خوبه ولی بیشتر برای خیابونن چون فرمونشون برقیه و ماشینا هم سدانن برای خانواده اگه شیطنت میخوای تویوتا Gt86 هندلینگ مناسب و سرعت بالا و سلطان دریفت و شیطنت

Reza4398 (112 روز پیش)

آقای میرسعید ماشین هیبریدی رو با بنزینی مقایسه نمیکنن! شما مصرف بنزین اپتیما بنزینی رو با سوناتا هیبرید مقایسه میکنید

Hamid1980 (93 روز پیش)

دوست عزیز Hhhhhhhhhhh یه نگاهی به بازار و قیمتای این دوتا ماشین بندازی خیلی راحت میفهمی وقتی یک خودرو بازار بهتری داره طبیعتا طرفدار بیشتری نسبت به اون یکی داره. قیمت تالیسمان ۲۰۱۸ مشکی از اپتیما ۲۰۱۷ سفید هنوزم پایین تره.

ITSME (49 روز پیش)

تا میگی تلیسمان سریع میگن شتاب! انگار همه چیه ماشین فقط شتابه! خداروشکر یه موتور توربو رو تلیسمان انداختن که طرفداراش حرفایی واسه گفتن داشته بباشن یکی از گزینه های خرید خود من تلیسمان بود ولی بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم اپتیما رو بخرم. هرچی هم که میگذره از انتخاباتم راضی‌ترم. در مورد آپشن هم بعضیاشونو اپتیما داره و تلیسمان نه و بالعکس. میگیم سواری تلیسمان خشکه و کوبش خفن داره میگن اسپرته میگیم زودی به استفراغ میفته میگن توربوئه بنزین معمولی بهش نمیسازه! بنزین سوپرم که قطره‌چکونی داره توزیع میشه! وقتی به هر ایرادیش یه امتیاز میدن پس بهتره بحثی نباشه. و شرط انصاف نیست که از اپتیما بعنوان یه ماشین بی کیفیت و از سوناتا بعنوان یه تن‌لش نام ببرید. به متعصبین عزیز تلیسمان همین بس که بگم، فقط سیستم صوتی اعجاب انگیز اپتیما (و همینطور سوناتا) واسه به بند کشیدن تلیسمان کافیه چون در کنار سواری نرم و لذتبخشش، لذت رانندگیو براتون مضاعف میکنه. اگرچه روی محصولات کره تعصب ندارم ولی همین تلیسمان از برند نامحبوب رنو که بسیار پایین‌تر از کیا و هیوندای هست، توی کره تولید میشه❣️

Shayn(79 روز پیش)

من این رو بایه سی۲۰۰ سر به سر زدم ماشین خوبی بود و زیبا و آپشن های جالبی داشت اما شتاب جالبی نداشت و همچنین ترمز هاش زیاد خوب نبود ولی در کل ماشین خوبی بود

Show More