• مشخصات فنی es250
  • مشخصات فنی es250
  • مشخصات فنی es250

مشخصات فنی لکسوس ES 250 سال 2013 - 2016

60 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
سدان‌های لوکس سایز متوسط در کشورمان محدود به ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E-class نمی‌شود چراکه لکسوس نیز در مقاطع زمانی مختلف با سری‌های ES و GS در این سگمنت حاضر بوده است. اولین سری از نسل ششم ES چهار سیلندر یکسال پس از ES350 و تنها در مدل‌های 2014 و 2015 به بازار ایران راه یافت و برای
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.8
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
7/10 ارزش در مقابل قیمت
8/10 کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
دوام فنی
فضای کابین
امکانات رفاهی
عملکرد سیستم فنربندی

نقاط ضعف

عرضه محدود
شتاب ضعیف‌تر از رقبای آلمانی

تریم های لکسوس ES

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2013 تا 2016

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

184 اسب‌بخار

گشتاور

235 نیوتن‌متر

شتاب

9.8 ثانیه

سرعت

200 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل ششم (XV60)

طول

4895 میلی‌متر

عرض

1821 میلی‌متر

ارتفاع

1450 میلی‌متر

فاصله محوری

2819 میلی‌متر

وزن

1610 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

215/55R17

چرخ عقب

215/55R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

تریم چوب - مموری

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 15 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی

مانیتور

8 اینچی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

10

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - اتومات سه‌گانه (سفارشی) - دریچه تهویه عقب - کنترل کیفیت هوا

کول باکس

صندلی‌ راننده

10 حالته برقی - تنظیم گودی کمر - مموری

صندلی سرنشین جلو

10 حالته برقی - تنظیم گودی کمر - مموری (سفارشی)

ویژگی صندلی عقب

کنسول دیجیتالی تاشو (سفارشی)

گرمکن صندلی

جلو (سفارشی)

سردکن صندلی

جلو (سفارشی)

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم نولوکس مشکی یا خاکستری یا کرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم چوب - ساعت آنالوگ داشبورد

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

پرده برقی عقب - پرده جانبی عقب - مموری آینه
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای لکسوس ES 250 در بازار

تویوتا کمری GLX

تویوتا کمری GLX

مقایسه
ب ام و سری 5 سدان 528i

ب ام و سری 5 سدان 528i

مقایسه
هوندا آکورد EXL

هوندا آکورد EXL

مقایسه
دیدگاه کاربران
MOHAMMAD008 1404/6/17
بهترین ماشین تو هم کلاسای خودش مخصوصا ES350 هم سواری هم کیفیت هم شتاب هم پرستیژ
پاسخ
0
0
0
Sajjadsh78 1404/6/5
آقا سلام،دوستان عزیز طریقه ی استارت این ماشین و میگید بی زحمت
پاسخ
0
0
0
mp313 1403/1/7
یکی از بهترین ماشین های حال حاظر ایران es350 فیس جدید هست از نظر خدمات که زیر مجموعه ایرتویاست قطعات و موتوری استهلاک پایین اتاق بزرگ و مسافرتی هندلینگ و رانندگی با پرستیژ اتاق بی صدا زیبایی رخ ( در مدل فیس جدید پلاک ملی) اپشن قابل قبول و کافی واقعا اگر بحث قیمت رو بزاریم کنار که خودش معیار سنگینی هست قیمت بالاش ، در تیپ سدان اگر نگیم بهترین ولی یکی از بهترین های بازار هست ( به شرط سلامت موتوری و قطعات نه اینکه رُس ماشین کشیده شده باشه)
پاسخ
0
0
5
Amir6990 1401/5/11
سلام دوستان تفاوت مدل فول و نیمه فول ۲۰۱۴ در چه مواردی هست؟
پاسخ
0
0
1
DAVIDD 1400/11/22
دوستانی که تجربه سواری ES350 مدل 2008 تا 2012 6سیلندر رو داشتن. چون قصد خرید این ماشین رو دارم میخواستم صادقانه ازشون بپرسم در حال حاضر هزینه نگهداری این ماشین بعد از گذشت بیش از 10 سال چطوریه؟؟ خرابیش و قیمت قطعاتش در چه حده؟؟ و آیا قطعات یدکیش با توجه به تحریم پیدا میشه؟؟ آیا خرید این خودرو مثلا مدل 2008 اش رو بجای خرید یسری ماشین های کره ای دست دوم و یا چینی صفر کیلومتر هم قیمتش پیشنهاد میدین؟ شنیدم موتور گیربکسش با RX350 و آریون یکیه. میخواستم بدونم مشکلات گیربکس RX350 رو این ماشین هم داره؟؟؟؟؟؟
پاسخ
3
0
0
Khm 1402/6/9
گیربکس اریون افتضاحه. مشکل مهندسی داره
1
3
DAVIDD 1400/12/21
A4321عزیز. ممنونم که تجربتون رو به اشتراک گذاشتید. بله کاملا حق با شماست کیفیت لکسوس یچیز دیگه ست. مدل ES250 واقعا معرکه است منم خیلی ازش تعریف شنیدم بغیر از موتور ضعیف ترش و تنبل بودنش به نسبت مدل 6 سیلندر واقعا هیچ ضعف دیگه ای نداره. منتها من قصد خرید ES350 شیش سیلندر موتور3500 رو دارم.چون واقعا موتوره غولی داره. ولی متاسفانه از گیربکسش که اگر اشتباه نکنم با آریون و RX350 یکیه خیلی بد شنیدم , و میگن خرابیش زیاده و هزینه تعمیرش بسیار بالاست. خیلی دوست داشتم ببینم کسی از دوستان تجربه شخصی راجبه مشکلات گیربکس این ماشین داره؟ و اینکه چطور میشه یه ماشین ژاپنی با اصالت مثل لکسوس گیربکسش به این راحتی به مشکل بخوره!!!!!
3
0
A4321 1400/12/13
دوست عزیز بنده چند ماه هست ۲۵۰ مدل ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۰۰هزارتا خریداری کردم چند نکته بگم خدمتتون شاید برای شما و بقیه دوستان مفید واقع بشه. زمان خرید همه ماشین هایی که به بودجه‌م میخورد رو بررسی صفر تا صد کردم میتونستم سوناتا ۲۰۱۸ صفر تالیسمن ۲۰۱۸ کولیوس و بیشتر کره‌‌ای ها و… و ماشین های کارکرده c۲۰۰ ، ۳۲۸ و… که در نهایت با توجه به شناختی که روی دوام تویوتا و لکسوس داشتم و با توجه به قیمت معقول قطعات تویوتا و لکسوس در ایران به نسبت بنز و بی‌ام‌و و شرایطی که اگر قطعه‌ای از بی‌ام‌و شما خراب بشه مشخص نیست کی به دستتون میرسه و با چه قیمتی و بنزین بی کیفیت ایران و ۱۰ها عامل دیگه es خریداری کردم،روی کیلومتر ۱۰۰هزار تا هیچ قطعه ای از موتور ، جلوبندی ،کمک ها و غیره حتی نزدیک به خراب شدن هم نشده بودن،فقط ۱عدد دسته موتور بالا فقط به دلیل اینکه کمی ضعیف شده بود تعویض کردم به قیمت ۲/۸۰۰ت و موارد مصرفی مثل روغن موتور و گیربکس و شمع ها و درحال حاضر که استفاده میکنم از ماشین انگار نه انگار که ۱۰۰هزار راه رفته،داخل اتاق به گفته خود کمپانی Library-quiet یعنی سکوتی مثل کتابخونه رو داری ، چرم صندلی ها و تریم چوب فرمان و داخل اتاق فوق‌العاده حس لوکس بودن منتقل میکنه،سیستم تعلیق فوق‌العاده‌ای داره،ماشین فوق‌العاده نرم هستش،موتور گیربکس هم فکر نمیکنم نیاز به گفتن باشه،فوق‌العاده هماهنگ و تعویض دنده‌ای که انجام میشه اصلا حس نمیشه و لذت بخشه و گیربکس واقعا هوشمندی داره،سیستم صوتی مارک‌لوینسون که حرفی برای گفتن نمیذاره،یک نکته ای هم عرض کنم که بنده در شرایط فعلی ایران تویوتا و لکسوس رو توصیه میکنم و خودم هم خریداری کردم،در شرایط عادی احتمالا سراغ بنز و بی‌ام‌و میرفتم سپاس از توجه شما
0
21