• مشخصات فنی es250
  • مشخصات فنی es250
  • مشخصات فنی es250

مشخصات فنی لکسوس ES 250 سال 2013 - 2016

58 دیدگاه
سال
سدان‌های لوکس سایز متوسط در کشورمان محدود به ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E-class نمی‌شود چراکه لکسوس نیز در مقاطع زمانی مختلف با سری‌های ES و GS در این سگمنت حاضر بوده است. اولین سری از نسل ششم ES چهار سیلندر یکسال پس از ES350 و تنها در مدل‌های 2014 و 2015 به بازار ایران راه یافت و برای
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
دوام فنی
فضای کابین
امکانات رفاهی
عملکرد سیستم فنربندی

نقاط ضعف

عرضه محدود
شتاب ضعیف‌تر از رقبای آلمانی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2013 تا 2016

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

184 اسب‌بخار

گشتاور

235 نیوتن‌متر

شتاب

9.8 ثانیه

سرعت

200 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل ششم (XV60)

طول

4895 میلی‌متر

عرض

1821 میلی‌متر

ارتفاع

1450 میلی‌متر

فاصله محوری

2819 میلی‌متر

وزن

1610 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

215/55R17

چرخ عقب

215/55R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

تریم چوب - مموری

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 15 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی

مانیتور

8 اینچی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

10

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - اتومات سه‌گانه (سفارشی) - دریچه تهویه عقب - کنترل کیفیت هوا

کول باکس

صندلی‌ راننده

10 حالته برقی - تنظیم گودی کمر - مموری

صندلی سرنشین جلو

10 حالته برقی - تنظیم گودی کمر - مموری (سفارشی)

ویژگی صندلی عقب

کنسول دیجیتالی تاشو (سفارشی)

گرمکن صندلی

جلو (سفارشی)

سردکن صندلی

جلو (سفارشی)

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم نولوکس مشکی یا خاکستری یا کرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم چوب - ساعت آنالوگ داشبورد

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

پرده برقی عقب - پرده جانبی عقب - مموری آینه
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
mohammadcolman 1403/1/7
یکی از بهترین ماشین های حال حاظر ایران es350 فیس جدید هست از نظر خدمات که زیر مجموعه ایرتویاست قطعات و موتوری استهلاک پایین اتاق بزرگ و مسافرتی هندلینگ و رانندگی با پرستیژ اتاق بی صدا زیبایی رخ ( در مدل فیس جدید پلاک ملی) اپشن قابل قبول و کافی واقعا اگر بحث قیمت رو بزاریم کنار که خودش معیار سنگینی هست قیمت بالاش ، در تیپ سدان اگر نگیم بهترین ولی یکی از بهترین های بازار هست ( به شرط سلامت موتوری و قطعات نه اینکه رُس ماشین کشیده شده باشه)
پاسخ
0
0
0
Amir6990 1401/5/11
سلام دوستان تفاوت مدل فول و نیمه فول ۲۰۱۴ در چه مواردی هست؟
پاسخ
0
0
1
DAVIDD 1400/11/22
دوستانی که تجربه سواری ES350 مدل 2008 تا 2012 6سیلندر رو داشتن. چون قصد خرید این ماشین رو دارم میخواستم صادقانه ازشون بپرسم در حال حاضر هزینه نگهداری این ماشین بعد از گذشت بیش از 10 سال چطوریه؟؟ خرابیش و قیمت قطعاتش در چه حده؟؟ و آیا قطعات یدکیش با توجه به تحریم پیدا میشه؟؟ آیا خرید این خودرو مثلا مدل 2008 اش رو بجای خرید یسری ماشین های کره ای دست دوم و یا چینی صفر کیلومتر هم قیمتش پیشنهاد میدین؟ شنیدم موتور گیربکسش با RX350 و آریون یکیه. میخواستم بدونم مشکلات گیربکس RX350 رو این ماشین هم داره؟؟؟؟؟؟
پاسخ
3
0
0
Khm 1402/6/9
گیربکس اریون افتضاحه. مشکل مهندسی داره
0
0
DAVIDD 1400/12/21
A4321عزیز. ممنونم که تجربتون رو به اشتراک گذاشتید. بله کاملا حق با شماست کیفیت لکسوس یچیز دیگه ست. مدل ES250 واقعا معرکه است منم خیلی ازش تعریف شنیدم بغیر از موتور ضعیف ترش و تنبل بودنش به نسبت مدل 6 سیلندر واقعا هیچ ضعف دیگه ای نداره. منتها من قصد خرید ES350 شیش سیلندر موتور3500 رو دارم.چون واقعا موتوره غولی داره. ولی متاسفانه از گیربکسش که اگر اشتباه نکنم با آریون و RX350 یکیه خیلی بد شنیدم , و میگن خرابیش زیاده و هزینه تعمیرش بسیار بالاست. خیلی دوست داشتم ببینم کسی از دوستان تجربه شخصی راجبه مشکلات گیربکس این ماشین داره؟ و اینکه چطور میشه یه ماشین ژاپنی با اصالت مثل لکسوس گیربکسش به این راحتی به مشکل بخوره!!!!!
1
0
A4321 1400/12/13
دوست عزیز بنده چند ماه هست ۲۵۰ مدل ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۰۰هزارتا خریداری کردم چند نکته بگم خدمتتون شاید برای شما و بقیه دوستان مفید واقع بشه. زمان خرید همه ماشین هایی که به بودجه‌م میخورد رو بررسی صفر تا صد کردم میتونستم سوناتا ۲۰۱۸ صفر تالیسمن ۲۰۱۸ کولیوس و بیشتر کره‌‌ای ها و… و ماشین های کارکرده c۲۰۰ ، ۳۲۸ و… که در نهایت با توجه به شناختی که روی دوام تویوتا و لکسوس داشتم و با توجه به قیمت معقول قطعات تویوتا و لکسوس در ایران به نسبت بنز و بی‌ام‌و و شرایطی که اگر قطعه‌ای از بی‌ام‌و شما خراب بشه مشخص نیست کی به دستتون میرسه و با چه قیمتی و بنزین بی کیفیت ایران و ۱۰ها عامل دیگه es خریداری کردم،روی کیلومتر ۱۰۰هزار تا هیچ قطعه ای از موتور ، جلوبندی ،کمک ها و غیره حتی نزدیک به خراب شدن هم نشده بودن،فقط ۱عدد دسته موتور بالا فقط به دلیل اینکه کمی ضعیف شده بود تعویض کردم به قیمت ۲/۸۰۰ت و موارد مصرفی مثل روغن موتور و گیربکس و شمع ها و درحال حاضر که استفاده میکنم از ماشین انگار نه انگار که ۱۰۰هزار راه رفته،داخل اتاق به گفته خود کمپانی Library-quiet یعنی سکوتی مثل کتابخونه رو داری ، چرم صندلی ها و تریم چوب فرمان و داخل اتاق فوق‌العاده حس لوکس بودن منتقل میکنه،سیستم تعلیق فوق‌العاده‌ای داره،ماشین فوق‌العاده نرم هستش،موتور گیربکس هم فکر نمیکنم نیاز به گفتن باشه،فوق‌العاده هماهنگ و تعویض دنده‌ای که انجام میشه اصلا حس نمیشه و لذت بخشه و گیربکس واقعا هوشمندی داره،سیستم صوتی مارک‌لوینسون که حرفی برای گفتن نمیذاره،یک نکته ای هم عرض کنم که بنده در شرایط فعلی ایران تویوتا و لکسوس رو توصیه میکنم و خودم هم خریداری کردم،در شرایط عادی احتمالا سراغ بنز و بی‌ام‌و میرفتم سپاس از توجه شما
0
11
MTMT 1400/7/18
سلام با توجه با كاركرد و سال ساخت و ما بقي مزايا و معايب هر كدوم از ماشبن ها، با رنج قيمتي تقريبا يكسان، لكسوس es سال ٢٠١٤ رو انتخاب ميكنيد يا پاسات ٢٠١٨؟ ممنونم
پاسخ
2
0
0
mohammadcolman 1402/12/25
ماشین بی درد سر میخوای es. البته اگه مدل ۳۵۰ باشه که دیگه تمومه.پاسات خدمات کمتر و رسیدگی بیشتر میخواد مخصوصا بنزین.ولی لکسوس برعکسه خدمات عالی و رسیدگی خاصی لازم نداره و به بنزین هم حساس نیست له نظرم اتاقش هم بزرگ تر و جا دار تر هست es
0
0
VahidReza 1400/7/23
صد در صد پاسات اون قیمتی که شما دیدید زیادی بالا بود
1
1
sdf 1400/7/10
سلام بعد از ۶ ماه رانندگی با مدل ۲۰۱۴ نظرم رو میدم قبل این ماشین اریون داشتم. از لحاظ شتاب خیلی تعریفی نداره البته در مقایسه با اریون(واقعا اریون یه چیز دیگس تو این بحث). تو سرعت های بالا عملکردش بهتر میشه من تا ۲۲۰ بیشتر نرفتم و تو اون سرعت شما همچنان حس ایمنی دارید توی ماشین. سیستم صوتی مدل من مارک لوینسون هست که واقعا یه کنسرت داخل ماشینه حرف نداره. لذت رانندگی بالا . فوق العاده نرم بدون کوچکترین صدا (توجه داشته باشید که ماشین من ۱۰۰ تا راه رفته) . فیس داخل و بیرون زیبا . در کل به نسبت پولی که دادم راضی هستم تنها مشکل این ماشین شتابشه یعنی تلفیق این ماشین با موتور ۶ سیلندر میتونست یه انتخاب فوق العاده باشه. ضمنا هزینه نگهداری زیادی نداره هر بار تعویض روغن حدود ۸۰۰ تومن میشه. لنت جلو من تازه عوض کردم ۲ تومن. روغن گیربکس رو من زمانی که خریدم تعویض کردم این ماشین ۱۰۰ تا راه رفته بود با روغن کارخانه حالبه بدونید هیچ تغییر محسوسی توش احساس نشد زمانی که روغن رو عوض کردم. ۳ گانه بودن کولر هم اپشن جالبیه. دسترسی به صندوق از داخل داره. پرده دور و عقب. گرم صندلی جلو. صندلی راننده ۳ تیکه(من قدم ۱۸۹ و این اپشن هیچ کارایی واسم نداره چون به مقدار لازم زیری جلو نمیاد . سرنشین گودی کمر رو پر میکنه. ایربگ راننده و سرنشین ایربگ زانو هردوطرف ایربگ پرده ای جلو و عقب داره . از کنسول عقب سیستم صوتی. کولر عقب و پرده برقی قابل دستزسیه . نور پردازیه خیلی ملویی روی درب و زیر پا داره یعنی نو پزدازی رو در ها به قدری ملو هستش که تو تاریکی میتونید ببینید و واقعا زیباست. ۴ درب کیلس داره. اتوترانک نداره. مدل من بلایند اسپات نداره. سقف پاناروماس ولی محافظ حلو و عقبش دستیه. ۴ تا شیشه اتومات هستن. چراغ شور و زنون داره. رادار جلو و عقب . مهمترین اپشن این ماشین سیستم صوتیشه. ۳ حالت رانندگی داره که من تاحالا سمت اکو هم نرفتم . فرمان برقی با تنظیم برقی داره. جای لیوان واسه سرنشین عقب دارن ولی لیوان دسته دار جلو نمیتونید بزارید . جا عینکی نداره. من سنم ۲۹ ساله این ماشین ایده ال ۱۰۰ درصدی من نیست ولی برای یه ادم بالای ۳۸ سال انتخاب بهتر از این نیست چون تنها نقطه ضعفش شتاب پایینشه در اخر هیچ وقت تویوتا و لکسوس رو با هیوندای و کیا مقایسه نکنید اونایی که دارن هم لطفا متعصبانه نظر ندن من یه سوناتا ۱۵ دداشتم که بعد ۴ سال زانندگی موتور رو ۱۰۰ تا یاتاقان زد هرچقدر هم که اینا ماشین های قشنگ پراپشن و ... باشن موتور ندارن علی الخصوص موتور های ام پی ای مثل سوناتا النترا سانتافه امیدوارم مفید باشه واستون.
پاسخ
5
4
7
Adel1365 1402/10/15
درکل لکسوس نیاز به تعریف و تمجید نداره من نداشتم اما از کسانی هم که داشتن بهتر میشناسمش و دوستان کسی ک گفتم شش سیلندر سوار شده ن لکیوس لامبورگینی چهارم سوار شی از نظر روحی ارضات نمیکنه و همیشه میگی لامث شش چیز دیگه است اخرررررشم میفروشی میری شش سیلندر میگیری es350چرا قبوله حرف نداره اما خوب قیافه اینو نداره دیگه .اقا در مجموع بگم گرفتاریم با این منع واردات و اینا وگرنه همین ماشین شش سیلندرشو ب روز سوار میشدیم دیگه باید سوخت و ساخت تا زمانی که شایدکه فکرنکنم واردات۶سیلندر ازاد بشه
0
1
Adel1365 1402/10/15
همینه دیگه داش این همه پول دادی این همه تعریف میکنی اما ته دلت چیه؟؟؟راه نمیره ببین واسه کسی که شش سیلندرسوار شده این ماشین نیازشو براورده نمبکنه بالابری پایین پایین بیای گول فیس و اتاق جذابشو خوردی خریدی اره خوشکله بروزه هرکی میبینتت تو خیابون نگات میکنه اما تنها کسی که نگاهش نمیکنه کسی که پشت فرمونشه.البته واسه کسایی ک شش سیلندر سوارشدنا.اما واسه کسانی که هنوز ماشین شش سیلندر نداشتن محشره اما امان از کسی که پاش رو گاز شش سیلندر رفته باشه دیگه ماشین۴سیلندر سرتاپا طلاهم که باشه ته دلت همییییییشه ناراضی و حس رضایت نییییییست که نییییست که نییییییت از پیر نپرس از سر آمده بپرس که منم سرم اومده که دارم میگم.دوستان سا۸۹-۹۰بود ازرا۲۰۰۷تقریبا۹۰تا کار درجه یک خریدم ۴ ۵سال داشتم تا اینکه چشمم سوناتای ۲۰۱۱مشکی رو گرفت ب هرحال ازرا رو فروختم و رفتم سوناتا۱۱مشکیyfخریدم از تهران اومدم بیرون تو جاده تهران قم پامو گذاشتم رو گاز اون موقع فهمیدم چه کلاه گشادی سرم رفته به محض اینکه رسیدم خونه روز بعدش گذاشتم تو نمایشگاه فروختم رفتم سانتافه 2012خریدم یه سنگ گنده هم گذاشتم پشت پدال گاز ش مگه میشه گازش بدی پرواز میکرد .اخراون سنگه اومد جونمو بگیره بعد از گذشت چند ماه یک شب که کلم اجاره بود پامو چسبوندم تا انتها روی گاز پدال گیر کرد به سنگه و رسیدم پشت چراغ قرمز هرچه ترمز میزدم بیشتر گاز میخورد و ای بی اس فعال شده بود استارترهم بود هرچه دکمه رو فشار دادم ماشین خاموش نشد یک لحظه نمیدونم چجوری شد شانسی دستم خوردپشت دنده از قبل تا انتها پام رو ترمزبود ماشین میخکوب شد و با کله رفتم تو شیشه همونجا پیاده شدم سنگه رو در اوردم پرتش کردم بیرون تا۳روز اون صحنه میومد جلو چشمم و خوابم نمیبرد🤣🤣🤣سکته نزدم شانس اوردم چون تمام داروندارم این ماشین بوداون زمان خودم هیچ ماشینم🤣🤣🤣
0
1
Mohsensfp 1400/11/15
این دوستمون نوشته تعصب کور کورانه نداشته باشید. اصلا مقایسه لکسوس با ماشین کره ای شوخیشم قشنگ نیست
3
3
JVD 1400/9/7
دوست من متعصب که فرمودید، من این مفهوم رو از نظر شما برداشت کردم ( تویوتا و لکسوس رو با هیوندا و کیا مقایسه نکنید) بیایید از این تفکر جهان سومی رها بشیم، تعصب کورکورانه علیه خودروهای کره ای رو کنار بذاریم اینکه جنابعالی با سوناتا یاتاقان زدید ، عیب از خودرو نیست، عیب از نحوه نگهداری مالک ماشین هستش. تویوتا و لکسوس که جای خود، بنده آلمانی و امریکایی یاتاقان زده به شما نشون میدم، دلیل بر بد بودن خودرو نیست، مالک خوب نگهداری نکرده.
8
7
iran 1400/7/17
سلام رفیق منم‌قدم ۱۸۹ هست ولی یه مقدار سقف ش پایینه و همه محصولات لکسس سیستم صوتی شون مارک لوینسون هست اگر جای شما بودم میرفتم سراغ جی اس یا ای اس
1
5