مشخصات فنی لکسوس ES 350 سال 2013 - 2016
سال
سدانهای لوکس سایز متوسط در کشورمان محدود به بامو سری 5 و مرسدس بنز E-class نمیشود چراکه لکسوس نیز در مقاطع زمانی مختلف با سریهای ES و GS در این سگمنت حاضر بوده است. اولین سری از نسل ششم ES چهار سیلندر یکسال پس از ES350 و تنها در مدلهای 2014 و 2015 به بازار ایران راه یافت و برای
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
دوام فنی
فضای کابین
امکانات رفاهی
عملکرد سیستم فنربندی
نقاط ضعف
عرضه محدود
شتاب ضعیفتر از رقبای آلمانی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2013 تا 2014مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
3.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
268 اسببخارگشتاور
336 نیوتنمترشتاب
7.3 ثانیهسرعت
210 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسط لوکسنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل ششم (XV60)طول
4895 میلیمترعرض
1821 میلیمترارتفاع
1450 میلیمترفاصله محوری
2819 میلیمتروزن
1660 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
215/55R17چرخ عقب
215/55R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
سفارشیرادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سفارشیسایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
تریم چوب - مموریمالتی مدیا
سیستم صوتی
8 اسپیکر - (سیستم پخش Mark Levinson با 15 اسپیکر: سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تاییمانیتور
8 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
10ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - اتومات سهگانه (سفارشی) - دریچه تهویه عقب - کنترل کیفیت هوا - کنترل دمای کابینکول باکس
صندلی راننده
10 حالته برقی - تنظیم گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
10 حالته برقی - تنظیم گودی کمر - مموری (سفارشی)ویژگی صندلی عقب
کنسول دیجیتالی تاشو (سفارشی)گرمکن صندلی
جلو (سفارشی)سردکن صندلی
جلو (سفارشی)ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم نولوکس مشکی یا خاکستری یا کرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم چوب - ساعت آنالوگ داشبوردآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
پرده برقی عقب - پرده جانبی عقب - مموری آینه درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Amir6990 1401/5/11
سلام دوستان
تفاوت مدل فول و نیمه فول ۲۰۱۴ در چه مواردی هست؟
پاسخ
0
0
1
DAVIDD 1400/11/22
دوستانی که تجربه سواری ES350 مدل 2008 تا 2012 6سیلندر رو داشتن. چون قصد خرید این ماشین رو دارم میخواستم صادقانه ازشون بپرسم در حال حاضر هزینه نگهداری این ماشین بعد از گذشت بیش از 10 سال چطوریه؟؟ خرابیش و قیمت قطعاتش در چه حده؟؟ و آیا قطعات یدکیش با توجه به تحریم پیدا میشه؟؟ آیا خرید این خودرو مثلا مدل 2008 اش رو بجای خرید یسری ماشین های کره ای دست دوم و یا چینی صفر کیلومتر هم قیمتش پیشنهاد میدین؟ شنیدم موتور گیربکسش با RX350 و آریون یکیه. میخواستم بدونم مشکلات گیربکس RX350 رو این ماشین هم داره؟؟؟؟؟؟
پاسخ
3
0
0
Khm 1402/6/9
گیربکس اریون افتضاحه. مشکل مهندسی داره
0
0
DAVIDD 1400/12/21
A4321عزیز. ممنونم که تجربتون رو به اشتراک گذاشتید. بله کاملا حق با شماست کیفیت لکسوس یچیز دیگه ست. مدل ES250 واقعا معرکه است منم خیلی ازش تعریف شنیدم بغیر از موتور ضعیف ترش و تنبل بودنش به نسبت مدل 6 سیلندر واقعا هیچ ضعف دیگه ای نداره. منتها من قصد خرید ES350 شیش سیلندر موتور3500 رو دارم.چون واقعا موتوره غولی داره. ولی متاسفانه از گیربکسش که اگر اشتباه نکنم با آریون و RX350 یکیه خیلی بد شنیدم , و میگن خرابیش زیاده و هزینه تعمیرش بسیار بالاست. خیلی دوست داشتم ببینم کسی از دوستان تجربه شخصی راجبه مشکلات گیربکس این ماشین داره؟ و اینکه چطور میشه یه ماشین ژاپنی با اصالت مثل لکسوس گیربکسش به این راحتی به مشکل بخوره!!!!!
0
0
A4321 1400/12/13
دوست عزیز بنده چند ماه هست ۲۵۰ مدل ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۰۰هزارتا خریداری کردم چند نکته بگم خدمتتون شاید برای شما و بقیه دوستان مفید واقع بشه. زمان خرید همه ماشین هایی که به بودجهم میخورد رو بررسی صفر تا صد کردم میتونستم سوناتا ۲۰۱۸ صفر تالیسمن ۲۰۱۸ کولیوس و بیشتر کرهای ها و… و ماشین های کارکرده c۲۰۰ ، ۳۲۸ و… که در نهایت با توجه به شناختی که روی دوام تویوتا و لکسوس داشتم و با توجه به قیمت معقول قطعات تویوتا و لکسوس در ایران به نسبت بنز و بیامو و شرایطی که اگر قطعهای از بیامو شما خراب بشه مشخص نیست کی به دستتون میرسه و با چه قیمتی و بنزین بی کیفیت ایران و ۱۰ها عامل دیگه es خریداری کردم،روی کیلومتر ۱۰۰هزار تا هیچ قطعه ای از موتور ، جلوبندی ،کمک ها و غیره حتی نزدیک به خراب شدن هم نشده بودن،فقط ۱عدد دسته موتور بالا فقط به دلیل اینکه کمی ضعیف شده بود تعویض کردم به قیمت ۲/۸۰۰ت و موارد مصرفی مثل روغن موتور و گیربکس و شمع ها و درحال حاضر که استفاده میکنم از ماشین انگار نه انگار که ۱۰۰هزار راه رفته،داخل اتاق به گفته خود کمپانی Library-quiet یعنی سکوتی مثل کتابخونه رو داری ، چرم صندلی ها و تریم چوب فرمان و داخل اتاق فوقالعاده حس لوکس بودن منتقل میکنه،سیستم تعلیق فوقالعادهای داره،ماشین فوقالعاده نرم هستش،موتور گیربکس هم فکر نمیکنم نیاز به گفتن باشه،فوقالعاده هماهنگ و تعویض دندهای که انجام میشه اصلا حس نمیشه و لذت بخشه و گیربکس واقعا هوشمندی داره،سیستم صوتی مارکلوینسون که حرفی برای گفتن نمیذاره،یک نکته ای هم عرض کنم که بنده در شرایط فعلی ایران تویوتا و لکسوس رو توصیه میکنم و خودم هم خریداری کردم،در شرایط عادی احتمالا سراغ بنز و بیامو میرفتم سپاس از توجه شما
0
10
MTMT 1400/7/18
سلام
با توجه با كاركرد و سال ساخت و ما بقي مزايا و معايب هر كدوم از ماشبن ها، با رنج قيمتي تقريبا يكسان، لكسوس es سال ٢٠١٤ رو انتخاب ميكنيد يا پاسات ٢٠١٨؟
ممنونم
پاسخ
1
0
0
VahidReza 1400/7/23
صد در صد پاسات
اون قیمتی که شما دیدید زیادی بالا بود
0
1
sdf 1400/7/10
سلام بعد از ۶ ماه رانندگی با مدل ۲۰۱۴ نظرم رو میدم قبل این ماشین اریون داشتم.
از لحاظ شتاب خیلی تعریفی نداره البته در مقایسه با اریون(واقعا اریون یه چیز دیگس تو این بحث). تو سرعت های بالا عملکردش بهتر میشه من تا ۲۲۰ بیشتر نرفتم و تو اون سرعت شما همچنان حس ایمنی دارید توی ماشین. سیستم صوتی مدل من مارک لوینسون هست که واقعا یه کنسرت داخل ماشینه حرف نداره. لذت رانندگی بالا . فوق العاده نرم بدون کوچکترین صدا (توجه داشته باشید که ماشین من ۱۰۰ تا راه رفته) . فیس داخل و بیرون زیبا . در کل به نسبت پولی که دادم راضی هستم تنها مشکل این ماشین شتابشه یعنی تلفیق این ماشین با موتور ۶ سیلندر میتونست یه انتخاب فوق العاده باشه.
ضمنا هزینه نگهداری زیادی نداره هر بار تعویض روغن حدود ۸۰۰ تومن میشه. لنت جلو من تازه عوض کردم ۲ تومن. روغن گیربکس رو من زمانی که خریدم تعویض کردم این ماشین ۱۰۰ تا راه رفته بود با روغن کارخانه حالبه بدونید هیچ تغییر محسوسی توش احساس نشد زمانی که روغن رو عوض کردم. ۳ گانه بودن کولر هم اپشن جالبیه. دسترسی به صندوق از داخل داره. پرده دور و عقب. گرم صندلی جلو. صندلی راننده ۳ تیکه(من قدم ۱۸۹ و این اپشن هیچ کارایی واسم نداره چون به مقدار لازم زیری جلو نمیاد . سرنشین گودی کمر رو پر میکنه. ایربگ راننده و سرنشین ایربگ زانو هردوطرف ایربگ پرده ای جلو و عقب داره . از کنسول عقب سیستم صوتی. کولر عقب و پرده برقی قابل دستزسیه . نور پردازیه خیلی ملویی روی درب و زیر پا داره یعنی نو پزدازی رو در ها به قدری ملو هستش که تو تاریکی میتونید ببینید و واقعا زیباست. ۴ درب کیلس داره. اتوترانک نداره. مدل من بلایند اسپات نداره. سقف پاناروماس ولی محافظ حلو و عقبش دستیه. ۴ تا شیشه اتومات هستن. چراغ شور و زنون داره. رادار جلو و عقب . مهمترین اپشن این ماشین سیستم صوتیشه. ۳ حالت رانندگی داره که من تاحالا سمت اکو هم نرفتم . فرمان برقی با تنظیم برقی داره. جای لیوان واسه سرنشین عقب دارن ولی لیوان دسته دار جلو نمیتونید بزارید . جا عینکی نداره.
من سنم ۲۹ ساله این ماشین ایده ال ۱۰۰ درصدی من نیست ولی برای یه ادم بالای ۳۸ سال انتخاب بهتر از این نیست چون تنها نقطه ضعفش شتاب پایینشه در اخر هیچ وقت تویوتا و لکسوس رو با هیوندای و کیا مقایسه نکنید اونایی که دارن هم لطفا متعصبانه نظر ندن من یه سوناتا ۱۵ دداشتم که بعد ۴ سال زانندگی موتور رو ۱۰۰ تا یاتاقان زد هرچقدر هم که اینا ماشین های قشنگ پراپشن و ... باشن موتور ندارن علی الخصوص موتور های ام پی ای مثل سوناتا النترا سانتافه
امیدوارم مفید باشه واستون.
پاسخ
3
4
6
Mohsensfp 1400/11/15
این دوستمون نوشته تعصب کور کورانه نداشته باشید. اصلا مقایسه لکسوس با ماشین کره ای شوخیشم قشنگ نیست
2
2
JVD 1400/9/7
دوست من متعصب که فرمودید، من این مفهوم رو از نظر شما برداشت کردم ( تویوتا و لکسوس رو با هیوندا و کیا مقایسه نکنید) بیایید از این تفکر جهان سومی رها بشیم، تعصب کورکورانه علیه خودروهای کره ای رو کنار بذاریم
اینکه جنابعالی با سوناتا یاتاقان زدید ، عیب از خودرو نیست، عیب از نحوه نگهداری مالک ماشین هستش.
تویوتا و لکسوس که جای خود، بنده آلمانی و امریکایی یاتاقان زده به شما نشون میدم، دلیل بر بد بودن خودرو نیست، مالک خوب نگهداری نکرده.
7
6
iran 1400/7/17
سلام رفیق منمقدم ۱۸۹ هست ولی یه مقدار سقف ش پایینه و همه محصولات لکسس سیستم صوتی شون مارک لوینسون هست اگر جای شما بودم میرفتم سراغ جی اس یا ای اس
0
4
Unknown2 1400/7/4
توی اکثر نظر ها نوشته بود بنز پیر مردیع😂 هر کی میگه بنز پیر مردیع و بی ام و مال جوان هاست تا حالا اصلا بنز سوار نشده. پیشنهاد میکنم یک بار بنز e کلاس یا c کلاس که جز پایین ترین بنز ها از نظر قیمت تو ایران هست مدل های ۲۰۰۸تا ۲۰۱۴ البته ۲۰۱۴ سی کلاس بعد بیان بگین که بنز پیر مردیع اگه پیر مردیع چرا میگن بی ام و از بنز بهتره ولی زمان خرید میشه همه میرن سمت بنز؟
اگه بنز خوب نیست و پیر مردیع چرا قیمتش از بی ام و بیشتره بی ام و سری ۵ ۲۰۱۷ حدودا ۴ تا ۶ تومنه ولی e کلاس ۲۰۱۷ بالای ۶ تومنه 😂
پاسخ
3
6
8
Pr 1400/11/6
اولا که این دو خودرو نام برده شما از نظر قیمت جهانی دارای تفاوت هستن بعدشم اصلا آدم با پشت بنز نشسته کسر شأن هست براش که شطونی کنه و دستی بکشه ولی آدم پشت فرمون بی ام و واقعا دریفت میاد سراغش این رو هم همه تایید میکنن
0
2
Sorannana 1400/9/27
گرونتره چون کمتره
قیمت جهانیش و نگاه کن از سری پنج ارزونتره
0
1
iran 1400/7/17
درسته
0
1