بررسی مشخصات لکسوس ES
بررسی مشخصات لکسوس ES
بررسی مشخصات لکسوس ES

سدان‌های لوکس سایز متوسط در کشورمان محدود به ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E-class نمی‌شود چراکه لکسوس نیز در مقاطع زمانی مختلف با سری‌های ES و GS در این سگمنت حاضر بوده است. اولین سری از نسل ششم ES چهار سیلندر یکسال پس از ES350 و تنها در مدل‌های 2014 و 2015 به بازار ایران راه یافت و برای مدتی به تنها رقیب ب‌ام‌و سری 5 تبدیل شد. ES250 نسل ششم در مقایسه با برادر 6 سیلندرش، که فقط در مدل 2013 در بازار موجود است، هم به پیشرانه 4 سیلندر مجهز است و هم اینکه سنسورهایی مانند نقطه کور، تغییرلاین و رادار جلو را به‌صورت استاندارد ندارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای لکسوس ES

    • کیفیت ساخت بالا
    • دوام فنی
    • فضای کابین
    • امکانات رفاهی
    • عملکرد سیستم فنربندی
  • معایب لکسوس ES

    • عرضه محدود
    • شتاب ضعیف‌تر از رقبای آلمانی

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2013 تا 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 184 اسب‌بخار
  • گشتاور 235 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.8 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (XV60)
  • طول 4895 میلی‌متر
  • عرض 1821 میلی‌متر
  • ارتفاع 1450 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2819 میلی‌متر
  • وزن 1610 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 268 اسب‌بخار
  • گشتاور 336 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.3 ثانیه
  • سرعت 210 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (XV60)
  • طول 4895 میلی‌متر
  • عرض 1821 میلی‌متر
  • ارتفاع 1450 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2819 میلی‌متر
  • وزن 1660 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
53 دیدگاه

Amir6990(6 روز پیش)

سلام دوستان تفاوت مدل فول و نیمه فول ۲۰۱۴ در چه مواردی هست؟

DAVIDD(177 روز پیش)

دوستانی که تجربه سواری ES350 مدل 2008 تا 2012 6سیلندر رو داشتن. چون قصد خرید این ماشین رو دارم میخواستم صادقانه ازشون بپرسم در حال حاضر هزینه نگهداری این ماشین بعد از گذشت بیش از 10 سال چطوریه؟؟ خرابیش و قیمت قطعاتش در چه حده؟؟ و آیا قطعات یدکیش با توجه به تحریم پیدا میشه؟؟ آیا خرید این خودرو مثلا مدل 2008 اش رو بجای خرید یسری ماشین های کره ای دست دوم و یا چینی صفر کیلومتر هم قیمتش پیشنهاد میدین؟ شنیدم موتور گیربکسش با RX350 و آریون یکیه. میخواستم بدونم مشکلات گیربکس RX350 رو این ماشین هم داره؟؟؟؟؟؟

A4321 (157 روز پیش)

دوست عزیز بنده چند ماه هست ۲۵۰ مدل ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۰۰هزارتا خریداری کردم چند نکته بگم خدمتتون شاید برای شما و بقیه دوستان مفید واقع بشه. زمان خرید همه ماشین هایی که به بودجه‌م میخورد رو بررسی صفر تا صد کردم میتونستم سوناتا ۲۰۱۸ صفر تالیسمن ۲۰۱۸ کولیوس و بیشتر کره‌‌ای ها و… و ماشین های کارکرده c۲۰۰ ، ۳۲۸ و… که در نهایت با توجه به شناختی که روی دوام تویوتا و لکسوس داشتم و با توجه به قیمت معقول قطعات تویوتا و لکسوس در ایران به نسبت بنز و بی‌ام‌و و شرایطی که اگر قطعه‌ای از بی‌ام‌و شما خراب بشه مشخص نیست کی به دستتون میرسه و با چه قیمتی و بنزین بی کیفیت ایران و ۱۰ها عامل دیگه es خریداری کردم،روی کیلومتر ۱۰۰هزار تا هیچ قطعه ای از موتور ، جلوبندی ،کمک ها و غیره حتی نزدیک به خراب شدن هم نشده بودن،فقط ۱عدد دسته موتور بالا فقط به دلیل اینکه کمی ضعیف شده بود تعویض کردم به قیمت ۲/۸۰۰ت و موارد مصرفی مثل روغن موتور و گیربکس و شمع ها و درحال حاضر که استفاده میکنم از ماشین انگار نه انگار که ۱۰۰هزار راه رفته،داخل اتاق به گفته خود کمپانی Library-quiet یعنی سکوتی مثل کتابخونه رو داری ، چرم صندلی ها و تریم چوب فرمان و داخل اتاق فوق‌العاده حس لوکس بودن منتقل میکنه،سیستم تعلیق فوق‌العاده‌ای داره،ماشین فوق‌العاده نرم هستش،موتور گیربکس هم فکر نمیکنم نیاز به گفتن باشه،فوق‌العاده هماهنگ و تعویض دنده‌ای که انجام میشه اصلا حس نمیشه و لذت بخشه و گیربکس واقعا هوشمندی داره،سیستم صوتی مارک‌لوینسون که حرفی برای گفتن نمیذاره،یک نکته ای هم عرض کنم که بنده در شرایط فعلی ایران تویوتا و لکسوس رو توصیه میکنم و خودم هم خریداری کردم،در شرایط عادی احتمالا سراغ بنز و بی‌ام‌و میرفتم سپاس از توجه شما

DAVIDD (149 روز پیش)

A4321عزیز. ممنونم که تجربتون رو به اشتراک گذاشتید. بله کاملا حق با شماست کیفیت لکسوس یچیز دیگه ست. مدل ES250 واقعا معرکه است منم خیلی ازش تعریف شنیدم بغیر از موتور ضعیف ترش و تنبل بودنش به نسبت مدل 6 سیلندر واقعا هیچ ضعف دیگه ای نداره. منتها من قصد خرید ES350 شیش سیلندر موتور3500 رو دارم.چون واقعا موتوره غولی داره. ولی متاسفانه از گیربکسش که اگر اشتباه نکنم با آریون و RX350 یکیه خیلی بد شنیدم , و میگن خرابیش زیاده و هزینه تعمیرش بسیار بالاست. خیلی دوست داشتم ببینم کسی از دوستان تجربه شخصی راجبه مشکلات گیربکس این ماشین داره؟ و اینکه چطور میشه یه ماشین ژاپنی با اصالت مثل لکسوس گیربکسش به این راحتی به مشکل بخوره!!!!!

sdf(310 روز پیش)

سلام بعد از ۶ ماه رانندگی با مدل ۲۰۱۴ نظرم رو میدم قبل این ماشین اریون داشتم. از لحاظ شتاب خیلی تعریفی نداره البته در مقایسه با اریون(واقعا اریون یه چیز دیگس تو این بحث). تو سرعت های بالا عملکردش بهتر میشه من تا ۲۲۰ بیشتر نرفتم و تو اون سرعت شما همچنان حس ایمنی دارید توی ماشین. سیستم صوتی مدل من مارک لوینسون هست که واقعا یه کنسرت داخل ماشینه حرف نداره. لذت رانندگی بالا . فوق العاده نرم بدون کوچکترین صدا (توجه داشته باشید که ماشین من ۱۰۰ تا راه رفته) . فیس داخل و بیرون زیبا . در کل به نسبت پولی که دادم راضی هستم تنها مشکل این ماشین شتابشه یعنی تلفیق این ماشین با موتور ۶ سیلندر میتونست یه انتخاب فوق العاده باشه. ضمنا هزینه نگهداری زیادی نداره هر بار تعویض روغن حدود ۸۰۰ تومن میشه. لنت جلو من تازه عوض کردم ۲ تومن. روغن گیربکس رو من زمانی که خریدم تعویض کردم این ماشین ۱۰۰ تا راه رفته بود با روغن کارخانه حالبه بدونید هیچ تغییر محسوسی توش احساس نشد زمانی که روغن رو عوض کردم. ۳ گانه بودن کولر هم اپشن جالبیه. دسترسی به صندوق از داخل داره. پرده دور و عقب. گرم صندلی جلو. صندلی راننده ۳ تیکه(من قدم ۱۸۹ و این اپشن هیچ کارایی واسم نداره چون به مقدار لازم زیری جلو نمیاد . سرنشین گودی کمر رو پر میکنه. ایربگ راننده و سرنشین ایربگ زانو هردوطرف ایربگ پرده ای جلو و عقب داره . از کنسول عقب سیستم صوتی. کولر عقب و پرده برقی قابل دستزسیه . نور پردازیه خیلی ملویی روی درب و زیر پا داره یعنی نو پزدازی رو در ها به قدری ملو هستش که تو تاریکی میتونید ببینید و واقعا زیباست. ۴ درب کیلس داره. اتوترانک نداره. مدل من بلایند اسپات نداره. سقف پاناروماس ولی محافظ حلو و عقبش دستیه. ۴ تا شیشه اتومات هستن. چراغ شور و زنون داره. رادار جلو و عقب . مهمترین اپشن این ماشین سیستم صوتیشه. ۳ حالت رانندگی داره که من تاحالا سمت اکو هم نرفتم . فرمان برقی با تنظیم برقی داره. جای لیوان واسه سرنشین عقب دارن ولی لیوان دسته دار جلو نمیتونید بزارید . جا عینکی نداره. من سنم ۲۹ ساله این ماشین ایده ال ۱۰۰ درصدی من نیست ولی برای یه ادم بالای ۳۸ سال انتخاب بهتر از این نیست چون تنها نقطه ضعفش شتاب پایینشه در اخر هیچ وقت تویوتا و لکسوس رو با هیوندای و کیا مقایسه نکنید اونایی که دارن هم لطفا متعصبانه نظر ندن من یه سوناتا ۱۵ دداشتم که بعد ۴ سال زانندگی موتور رو ۱۰۰ تا یاتاقان زد هرچقدر هم که اینا ماشین های قشنگ پراپشن و ... باشن موتور ندارن علی الخصوص موتور های ام پی ای مثل سوناتا النترا سانتافه امیدوارم مفید باشه واستون.

iran (303 روز پیش)

سلام رفیق منم‌قدم ۱۸۹ هست ولی یه مقدار سقف ش پایینه و همه محصولات لکسس سیستم صوتی شون مارک لوینسون هست اگر جای شما بودم میرفتم سراغ جی اس یا ای اس

JVD (253 روز پیش)

دوست من متعصب که فرمودید، من این مفهوم رو از نظر شما برداشت کردم ( تویوتا و لکسوس رو با هیوندا و کیا مقایسه نکنید) بیایید از این تفکر جهان سومی رها بشیم، تعصب کورکورانه علیه خودروهای کره ای رو کنار بذاریم اینکه جنابعالی با سوناتا یاتاقان زدید ، عیب از خودرو نیست، عیب از نحوه نگهداری مالک ماشین هستش. تویوتا و لکسوس که جای خود، بنده آلمانی و امریکایی یاتاقان زده به شما نشون میدم، دلیل بر بد بودن خودرو نیست، مالک خوب نگهداری نکرده.

Mohsensfp (185 روز پیش)

این دوستمون نوشته تعصب کور کورانه نداشته باشید. اصلا مقایسه لکسوس با ماشین کره ای شوخیشم قشنگ نیست

Unknown2(315 روز پیش)

توی اکثر نظر ها نوشته بود بنز پیر مردیع😂 هر کی میگه بنز پیر مردیع و بی ام و مال جوان هاست تا حالا اصلا بنز سوار نشده. پیشنهاد میکنم یک بار بنز e کلاس یا c کلاس که جز پایین ترین بنز ها از نظر قیمت تو ایران هست مدل های ۲۰۰۸تا ۲۰۱۴ البته ۲۰۱۴ سی کلاس بعد بیان بگین که بنز پیر مردیع اگه پیر مردیع چرا میگن بی ام و از بنز بهتره ولی زمان خرید میشه همه میرن سمت بنز؟ اگه بنز خوب نیست و پیر مردیع چرا قیمتش از بی ام و بیشتره بی ام و سری ۵ ۲۰۱۷ حدودا ۴ تا ۶ تومنه ولی e کلاس ۲۰۱۷ بالای ۶ تومنه 😂

iran (303 روز پیش)

درسته

Sorannana (232 روز پیش)

گرونتره چون کمتره قیمت جهانیش و نگاه کن از سری پنج ارزونتره

Pr (193 روز پیش)

اولا که این دو خودرو نام برده شما از نظر قیمت جهانی دارای تفاوت هستن بعدشم اصلا آدم با پشت بنز نشسته کسر شأن هست براش که شطونی کنه و دستی بکشه ولی آدم پشت فرمون بی ام و واقعا دریفت میاد سراغش این رو هم همه تایید میکنن

Mohammad106(1001 روز پیش)

سلام همه ماشین های es350 لکسوس چراغ شور و پرده عقب دارند ؟

Nho3ein (460 روز پیش)

سلام چراغ شور ندارن هیچکدوم

Peymam.amg (446 روز پیش)

سلام چراغ شور رو ۲۰۱۳ ها دارن قبل فیس لیفت رو نمیدونم

V8V8V8 (287 روز پیش)

من پسر عموم ۲۰۱۳ داره چراغ شور داره

MTMT(301 روز پیش)

سلام با توجه با كاركرد و سال ساخت و ما بقي مزايا و معايب هر كدوم از ماشبن ها، با رنج قيمتي تقريبا يكسان، لكسوس es سال ٢٠١٤ رو انتخاب ميكنيد يا پاسات ٢٠١٨؟ ممنونم

VahidReza (296 روز پیش)

صد در صد پاسات اون قیمتی که شما دیدید زیادی بالا بود

iran(467 روز پیش)

سلام من مدل ۲۰۱۴ و ۲۵۰ رو داشتم و اول اگر میخواین از خصوصیات این ماشین بدنونین حتما بخونین و بخرین و کیف کنین خب اول از خوبی هاش میگم ولی اول بخونین هرکسی عمری یا سوالی داشت هن بگه هم بپرسه من درخدمتم خب شروع میکنم این ماشین عالیه از نظر کیفیت ولی خب تویوتا یا همین لکسس که نوع لووکس تویوتا هستش خب از نظر کیفیت معروف شدن و واقعیت داره کیفیت بی نظیر حرف نداره تا الان ۱۰۰هزار تا راه رفته حیکش در نیومده و عالیهه توی ماشین حوصله تون سرنمیره اپشن های بی نظیر و به درد بخور عالی ماشین برای مسافرت عالیهه و لکسس چیزی که برای مشتری هاش خواسته اینه که یه ماشین با کیفیت و با ارامش و حوصله سر نبر بسازن که مشتریشون راضی باشه و نمیدونم واقعو توی ماشین ارامش داره ادم حوصله اش در صندلی عقب و جلو سرنمیره عقبش خیلی باحاله با اون کنسول وسطش و سقفش که دوتیکه ست و این عالیههه لطفا با ماشین هایی که در حد این ماشین هستن مقایسه کنین اگر نظرتون روی کمری بود اگر ماشین لوکس و بهتر خواستین اینو بگیرین چون تقریبا قیمتش مدل ۲۵۰ با کمری یکیه ولی واقعا حرف نداره پیشنهاد میکنم بخرین و لذت ببرین عالیههه اگر ماشین سواری و لکس خواستین در لکسس یا تویوتا یا لکسس جی اس یا ایی اس یا ال اس اینها بهترین در سوارین لذت داره واقعا نرمه خیلی ماشین نرم نرم و احت راحت ادم راحته توش و پیشنهاد میکنم که تویوتا و لکسس بخرین حرف نداره اگر سوالی عمری داشتین من درخدمتم جوابتون هم میدم من تا الان از این ماشبن راضی بدوم و خواهم بود فقط چندتا ایراد داره موتورش خیلی ضعیفه و مدل ۳۵۰ راه میره و صندلی جلوش خیلی پایینه ارتفاعش عالیهه مدل ۲۵۰ راه نمیره اگر قدرتش و سرعتش براتون مهم نیستش ۲۵۰ بخرین اگر سرعت و قدرت مثل من براتون مهمه ۳۵۰ بخرین فقط مدل ۲۰۱۲ به پایینش خیلی ساده ست و اپشن خاصی نداره ولی مدل ۲۰۱۳ به بالا عالیهه و پیشنهاد میکنم که بخرین

Ii(517 روز پیش)

باسلام من حدود ۶ماه هست یک es350گرفتم ۲۰۱۱واقعا عالی هست ماشینهای خوبی سوار شدم ولی این از لحاظ شتاب نرمی کابین خوب حرف نداره قبلش کمری هیبرید داشتم اونم عالی بود

rez4lie(587 روز پیش)

سلام دوستان لكسوس es250 تعداد گرم كن سرد كنش در حال فابريك چنتاس ؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد

حمید تهرانی (565 روز پیش)

نهایت اگه عمانی باشه ۲تا سردکن داره اتاق جدید

amir___(1380 روز پیش)

من es250 2014 دارم اين ماشين فوق العاده نرم بي سروصدا جادار مطمئن سيستم صوتي فوق العاده قوي فقط چند تا عيب داره زير ماشين ي كم پايينه شتاب و عملكردش تو ماشين هاي ٢٥٠٠ تنفس طبيعي ٤ سيلندر از همه قوي تره سوناتا اپتيما و... همه رو به راحتي ميگيره ولي در برابر آلمانيا خيلي ضعيفه ولي نرمي و تعليق اين ماشين به جرئت از ٥٢٨ بهتر و ماشين تا ١ ميليارد همچين سواري اي نداره شايد تنها ماشيني كه سواري اين ماشينو داشته باشه E250 باشه ولي ماشين فوق العاده اي هست در كل و نداشتن گرم و سرد هم عيب بزرگي براي مدل ٢٥٠ هستش

Nahidrahimifard@gmail.com (1304 روز پیش)

منهم موافقم من بيش از ده ساله خودروهاي سدان خارجي استفاده مي كنم ولي لكسوس عاليترينه. تنها عيب براي من نداشتن گرمكن صندليهاست بقيه اپشن هاش كافيه چيزي كم نداره

Mmdof (1095 روز پیش)

باسلام امیر اقا تعلیقه ی 528i از سری ای کلاس بنز نرمتره و سواریه بهتری نسبت به ای کلاس داره

nimaamin (965 روز پیش)

ايي اس ٢٥٠ عاليه بيخود نيست كه توي دوبي تاكسي شده

Kiumarsssss (590 روز پیش)

اتفاقا من تا حالا ماشین به خشکی e250 سوار نشدم و ۵۲۸ از e250بنز حداقل بیست درصد نرمتره و دیوار لاستیک فابریکش یک سایز بلندتره که باعث نرمی بیشترش شده

Show More