برای مشتریان ثروتمند ایرانی، کنار آمدن با نسل چهارم GS اندکی دشوار بود چرا که تصور آنها از این خودرو برپایه نسل سومش شکل گرفته بود؛ همان نسلی که با دو نسخه GS430 و GS460 به ایران آمد و با پیشرانه 8 سیلندر قدرتمندش رقبای آلمانی‌ را شگفت‌زده کرد. اما نسل چهارم این خودرو در سال 2013 و با مدل 6 سیلندر GS250 به ایران برگشت درحالیکه چیزی از نسل گذشته‌اش را به ارث نبرده بود و دیگر خودرویی با توانایی اسپرت مثال‌زدنی محسوب نمی‌شد. داستان چهارمین GS فقط مربوط به تغییر طراحی و یا افزایش قدرت موتور نمی‌شود. تویوتا به‌عنوان مالک لکسوس در نظر داشت تا پلت‌فرم این خودرو را نیز به‌کلی دستخوش تغییر قرار دهد. استفاده از پلت‌فرم سری N این شرکت اقدامی جسورانه و البته هوشمندانه بود چراکه هم‌زمان لکسوس IS و SC‌ نیز روی آن طراحی می‌شدند؛ دو مدلی که خواص اسپرت‌گرایی‌شان بیشتر بود. علاوه بر حضور نسل‌های جدید مرسدس E200 و ب‌ام‌و 528i مشکلی که GS250 با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، نزدیکی قیمتش به نسخه‌های فول ES250های همان سال بود. از این‌رو بسیاری از مشتریان GS به سراغ ES رفتند درحالیکه ESها هم 4 سیلندر بودند و هم اینکه ابعاد کوچکتری داشتند. همچنین تعدادی از GSهای وارداتی از تیپ اف اسپرت هستند که در تریم داخلی، چرم اختصاصی صندلی‌ها و فرمان، تعلیق و چند آپشن دیگر از GSهای استاندارد، متمایزند. حتی در برخی از مدل‌های وارداتی این خودرو می‌شد تریم چوب بامبو را نیز مشاهده کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • دوام فنی
    • تجهیزات رفاهی کامل
    • فضای جادار کابین
    • پیشرانه خوش‌صدا
    • کیفیت ساخت بالا
  • نقاط ضعف
    • بازار ضعیف‌تر نسبت به 528i
    • ایرادات جزی در تاچ پد
    • صندلی غیرتاشو عقب (نسبت به رقبا)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2013 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 209 اسب‌بخار
  • گشتاور 253 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.6 ثانیه
  • سرعت 230 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (L10)
  • طول 4850 میلی‌متر
  • عرض 1840 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2850 میلی‌متر
  • وزن 1640 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 235/45R18
  • چرخ عقب 235/45R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2013 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 2.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 209 اسب‌بخار
  • گشتاور 253 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.6 ثانیه
  • سرعت 230 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (L10)
  • طول 4850 میلی‌متر
  • عرض 1840 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2850 میلی‌متر
  • وزن 1640 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 235/40R19
  • چرخ عقب 265/35R19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - اسپرت پلاس)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند اف اسپرت

18 دیدگاه

Mobin2001(443 روز پیش)

سلام دوستانی که تجربه رانندگی با gs و is رو دارن خواهشا بگن کدوم مدل در حالت کلی بهتره ممنون

Mohammadparsfa (236 روز پیش)

صد در صد gs ولی طراحی is امروزی تره ما خودمون gs داریم خیلی راضی هستیم

ManiGR (120 روز پیش)

is خیلی بهتره هم قیافه امروزی تره هم امکانات بیشتره البته لکسوس is مدل f امکانات از GS بهتره

rez4lie(131 روز پیش)

اين جا نوشته گرم كن داره جلو ولي من تو خيلي برسي ها ديدم ميگفتن فقط سرد كن داره جلو عقبش هم كه هيچي نداره اخرش كدوم درست چجوري ؟

س. وحید(909 روز پیش)

من در زمستان 93 مدل 2015 اونو از ایرتویا تحویل گرفتم، تا حالا بیش از 80 هزار کیلومتر باهاش رفتم. در یک جمله میتوانم بگویم ماشینی بی نظیر، فوق العاده ایمن، نرم، راحت، باکلاس و کم هزینه.جالبه کیفیت سواریش تو این چهار پنج سال هیچ افت نکرده.ضمناً خیلی از آپشنهایی که اینجا گفته نداره، ماشین من داره مثل کروز هوشمند، نایت ویژن، کنترل خواب آلودگی راننده، نوربالا اتومات،و .......

Amin jafari (368 روز پیش)

عجب چطور آخر سال ۹۳ که میشه اول سال ۲۰۱۴ ماشین ۲۰۱۵ تحویل گرفتین....!!! قشنگ معلومه داشتین این ماشینو ... یکمم به نظری که دارین میزارین فکر کنین ....چه بسا کسی با نظر شما سراغ این ماشین بره و ایناییی که گفتین براش محقق نشه!!

1777amirali (332 روز پیش)

آقای امین جعفری عزیز ایشون حدود سه سال پیش نظر دادند!

Amin jafari (305 روز پیش)

آقای امیر علی عزیز دقت کنید ۱ سال و ۸ ماه پیش این پیام رو گذاشتن ایشون ۳ سال رو نمی‌دونم چطور حساب کردین موفق باشید😊🙏🏻

eefe (272 روز پیش)

الآن سال 99 این و از اواسط دی ماه شده 2021. از اواسط دی ماه 93 هم میشه 2015. خیلی به خودتون فشار نیارین

vahid68 (255 روز پیش)

دوست عزیز زمستان ۹۳ دقیقا آغاز سال ۲۰۱۵ هست دقت کن لطفا

Manirazavi(442 روز پیش)

الان یلکه رنگ زیر۹۰ تا کار بخوای بخری چند درمیاد؟!

Rezapoor(447 روز پیش)

من چند ماهی هست is250 خریدم. خواستم بپرسم فرقش با gs250 چی هست دقیقا؟

Salman7270(475 روز پیش)

فوق العاده عالی و بی نظیر شاید از نظر شتاب از آلمانی ها پایین تر باشه ولی سواری و هزینه نگهداری از آلماني ها خیلی پایین تره

آبتین(887 روز پیش)

من حدود دو ماهی میشه که یه جی اس 2015 گرفتم خدا رو شکر جی اس دیگه فول و نیمه فول نداره و همگی نوع فول اپشن هست از نظراپشن من فکر میکنم فقط گرم کن نداره و سقف پانوراما و اینکه صندلی عقب قابلیت تا شوندگی نداره که با توجه به اپشنهای خیلی زیادش میشه اونا رو در نظر نگرفت اما از نظر سواری و قدرت باید بگم چون این ماشین دف عقب هستش برای شروع حرکت عادی یه کوچولو ممکنه ضد حال باشه (البته برای کسانی که ماشینهای دف جلو سوار شدن) ولی با اشاره بیشتر به گاز کاملا میفهمید که با یه ماشین قلدر و قابل طرف هستید البته من معمولا با حالت اسپرت رانندگی میکنم و یکی از لذت بخش ترین لحظه های رانندگی تو جی اس شنیدن صدای روح نواز موتور 6 سیلندرشه که اگه پشتش بشینی حتما باهاش حال میکنی ... از نظر هندلینگ فک نمیکنم جایی برای حرف بمونه و با خیال راحت این هیولا رو میتونی به اینورو اونور بکشونی و یا تو پیچها با خیال راحت وقتی همه ترمز میکنن تا ماشین از دستشون در نره شما با گاز بیشتر برو با خیال راحت البته نرمی این ماشین با خاطر قابلیتهای اسپرتش به اندازه ای اس نیست و میشه گفت از نظر نرمی ای اس تو کلاس خودش فوق الاده اس و یه نکته ای که که به ذهنم رسیداینه که سنسور باد در سری ES250 جالبتره و هر چرخ به صورت جداگانه به شما میزان باد رو دیسپلی میده ولی توجی اس 250 اینطور نیستو فقط الارم کم بودن باد رو میده...و در اخر اینکه لذت این اپشنها و رانندگی رو شاید با یه سری از ماشینهای دیگه مثل بنز سری E یا BMW سری5 بتونی ببری اما هزینه استهلاک فوق العاده این ماشین کجا و هزینه های بنز و بی ام دبلیو کجا.... به هر حال امیدوارم اگه دوسش دارید شرایط خریدش براتون فراهم بشه.راستی از سیستم صوتیش هم بگم که صدای بسیار خوب و بلند بدون نویز یا خر خری حتی تو ولومهای بالا خواهید داشت

S.Kh (882 روز پیش)

سلام، بسیار با نظراتتون موافقم. مخصوصاً صدای موتور و بحث استهلاک تو این بازار خیلی‌ مهم هست. فقط جسارتا خواستم بگم این ماشین هم فول و نیمه فول (به غیر از بحث کیت F Sport) دارد. در نمونه فول شما چراغ جلو LED (به اشتباه به ۲ زنون معروف شده)، مانیتور ۱۲ اینچ، نایت ویژن، هد آپ و سنسور تشخیص خواب آلودگی‌ را دارید که در نمونه نیمه فول موجود نیست.

nimaamin (675 روز پیش)

كاملا با دوست عزيزمون موافقم استهلاك لكسوس بسيار پايينه ولي بنظر ميرسه جي اس از نظر رادار كني ضعيفه كي حيف

ShMasood(712 روز پیش)

سلام ،من یک سوال دارم که مغزمو درگیر کرده بین gs250 و bmw 630 کروک مدل ۲۰۱۰ ،نظر شما چیه؟

Rouzbeh (689 روز پیش)

حالا راجب بی ام وه هم نظرم رو میدم من حدودا ۵سال پیش یه مدل۲۰۰۹ داشتم،کروک هم بود هم استهلاکش بالاس و هم به خاطر وزن سنگینش شتاب خوبی نداره خیلی فقط سر و صداش خوبه با رخ جذابی داره خدایی اگه الانم بخوای بگیری تمیز۲۰۰۹ رو حداقل باید۶۰۰ تومن هزینه کنی و اصلا به صرفه نیست چون هزینه سرویس دوره ایش خیلی بالاس.

Show More