«کراس‌اور تک‌دیفرانسیل چینی»؛ این عبارت سه کلمه‌ای تا پیش از ورود ام‌وی‌ام X33 به بازار برای مشتریان ایرانی، مفهوم چندانی نداشت اما پس از فروش فوق‌العاده چشمگیر این خودرو، رقیبان نیز به فکر عرضه محصولاتی مشابه افتاند که لیفان X60 مونتاژی کرمان‌موتور یکی از اولین این خودروها بود و با ظاهر خوب و مشخصات قابل قبولش، فروش قابل توجهی را نیز تجربه کرد. حدود سه سال پس از عرضه مدل دنده‌ای، کرمان‌موتور تصمیم به عرضه نسخه اتوماتیک لیفان X60 گرفت اما تولیدانبوه ان از اواسط 1395 شروع شد. ایکس 60 اتومات در لیست تجهیزات، فقط در داشتن سیستم پخش دی‌وی‌دی و دوربین عقب با X60 دنده‌ای متفاوت است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فرمان‌پذیری
    • جعبه‌دنده اقتصادی
    • بازار قوی‌تر در مدل دنده‌ای
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • امکاناتی کمتر از جک S3
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1391 تا 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 126 اسب‌بخار
  • گشتاور 168 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4325 میلی‌متر
  • عرض 1790 میلی‌متر
  • ارتفاع 1690 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2600 میلی‌متر
  • وزن 1330 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT دوحالته (اسپرت - برفی)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 126 اسب‌بخار
  • گشتاور 168 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4325 میلی‌متر
  • عرض 1790 میلی‌متر
  • ارتفاع 1690 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2600 میلی‌متر
  • وزن 1350 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

126 دیدگاه

ki(707 روز پیش)

با سلام خدمت تمامی عزیزانی که می خواهند x60لیفان بگیرند عرض کنن که فقط مدل و شکل شاسی بلند سوار می شوند و دیگه از امنیت هیچ خبری نیست موقع فروش هم به جلو هر بنگاهی می روید طوری با آدم برخورد می کنند مثل اینکه [...] جلو بنگاه نگه داشتی من یکی داشتم ۹۴ خریدم صفر به چند شرایط بدی فروختم چک بلند مدت من از اون موقع دیگه اسمش هم‌میاد می ترسم خودش ارزان قطعات گران قیمت واویلاست یکی پاش به مکانیک وا بشه دیگه خانه را هم باید بفروش تا x60 سوارشه

novin (41 روز پیش)

دوست عزیز بنگاهی ها که دلالن و دلال دنبال خودروی چینی نمیره نه به خاطر اینکه مشکل داره به خاطر اینکه شرکت قسطی میده و مثل خودروهای ایران خودرو و سایپا ثبت نامی و توی نوبت وایسادن نیست که قیمت بازار با کارخانه 50 تا 100 میلیون اختلاف داشته باشه واسه همین سود توی چینی نیست و همین باعث بازارگرمی برای آشغال های تولید اون دو شرکت معروف میشه و به طبع بازار دست دوم هم بهتر میشه. اگه مصرف کننده ای و دنبال ایمنی و امنیت برای خودت و خانوادت هستی باید چینی بخری . اون پایین تر فروختن هم باز به خاطر اینه که شرکت قسطی میده و کسی حاضر نیست مثلا با 30 تومن پایین تر نقد بخره خب میره با مبلغ پایین تری قسطی می خره و پولش هم توی اون مدت میذاره بانک!

م.افشار(879 روز پیش)

سلام خدمت دوستان گرامی بنده سالهای سال با انواع مختلف خودرو های آمریکایی مثل الدزمبیل اروپایی مثل بنز بی ام دابلیو ژاپنی تویوتا آریون و کرولا وایرانی پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ و سمند و پراید رانندگی کردم و در حال حاضر چندین خودرو متفاوت مثل رنو کولئوس مدل ۲۰۱۴ دارم. پارسال بعد از کلی نظر خواهی از دوستان متفاوت لیفان ایکس ۶۰ اتومات cvt خریدم در حدود ۷۰۰۰ هزار کیلومتر هم تا بحال باهاش رانندگی کردم و بجز ۲ مورد اشکال جزئی از این ماشین مورد خاصی ندیدم. نکته بسیار جالبی در مورد این خودرو وجود داره که تا بحال در هیچ یک از سایتهای داخلی به چشم بنده نخورده که موتور استفاده شده در این خودرو دقیقا موتور استفاده شده در خودرو تویوتا کرولا ۲۰۰۸ هستش که کوچکترین تغییری در این دو موتور نمیتونین پیدا بکنین. خواهش میکنم تو گوگل یه سرچ بفرمایین خودتان متوجه خواهید شد. پس بدون اغراق و بدون جانب داری از کشور سازنده و برند محبوبتون نظر بدین تا اشخاصی که قصد خرید دارند بتونن به درستی انتخاب کنن. در ضمن دوستانی که دنبال قطعه ای برای موتور هستند میتونن با یه مبلغ اصافه تر نوع ژاپنی قطعه رو با برند تویوتا جایگزین کنن. با تشکر

Saeed.F.O.F (840 روز پیش)

واقعا مردم رو گمراه نکنیم برای تبلیغ این خودرو. این اگه موتور کرولای 2008 روش نصب بود که قیمتش سه برابر این می شد و کیفیت ساختش انقدر پایین نمی شد

فرشید فرخنده (697 روز پیش)

دقیقا حق با شماست ، کاملا درست اشاره کردید . اظهار نظرها باید کارشناسانه باشه و یا حداقل پس از تست و تجربه مستقیم ، بیان شده باشه ... با سپاس.

novin (41 روز پیش)

دقیقا درست گفتید . دوستانی که ایکس 60 دارن اگه مشکل قطعه داشتن در بازار دنبال قطعه ی موتوری و فنی کرولا 2008 یا یه سال اینور اونور باشن. دوستمون که میگه 2008 من هم چندجا قبل از خرید خوندم که کرولای قدیمی همون سال 2007 و 2008.

امین آلپای(610 روز پیش)

سلام من میخوام ایکس۶۰ اتومات که کرمان موتور با قیمت ۱۲۹میلیون گذاشته بگیرم این ماشینا فاقد گارانتی رنگ و بدنه هست کسی اطلاع داره مشکل این ماشینا در چه حدی هست؟ مشکل فقط تو بدنه هست یا فنی هم ممکنه مشکل داشته باشن؟ اصلا ارزش داره بگیرم؟

امیر طاهری (538 روز پیش)

سلام بنده این خودرو را خریداری کردم خداییشم ازش راضیم سگش می ارزه به ماشینهای ایرانی یکی از حسن های این خودرو تسمه تایم نداره

novin (41 روز پیش)

از تمام ماشین های تولید داخل و همرده ی قیمتیش بالاتره. مثل پژوجات و سمندیجات و پرایدیجات و این جور ماشین ها منظورمه.

مهدی بیات(614 روز پیش)

من ماشینای زیادی داشتم از x33 تا tigo5 , زانتیا و پارس وجیلی و حتی بنز c240 اول اینکه از ماشین چینی نترسید خوبن و بعد این ماشین خیلی محکم و بی آزار از رخش خیلی خوشم اومد (بعد تیگو ) و به نسبت قیمت خیلی ارزش خرید داره کولرش معمولیه که برای این کابین بزرگ تو گرمسیر جواب نمیده مثل x33 , tigo یه ایراد کلی از تمام چینی ها میشه گرفت اینکه تو چاله چوله ها ضربه رو بیشتر منتقل میکنن ولی اگه جاده خوب باشه سواری استیبل تر و راحت تری از ماشین ایرانیا دارن و کیفیت و ایمنیشونم که به شدت بالاتره و اگه خارجی ها میگن ماشین چینی بیکیفیت و نا ایمن در مقایسه با پورشه و بنز و بی ام و میگن نه در مقایسه با پراید و سمند

Amirest (465 روز پیش)

عزیزم شما احتمالا سمند نداشتی یه بار پشت سمند ef7 بشین بعد پاشو بشین پشت این لگن چینی کلا تفاوت رو احساس میکنی اخه چرا احساسی نظر میدین!؟

رضا (453 روز پیش)

باید شیشه ها رو دودی کنین شیشه های بزرگ و فضای کابین بسیار بزرگ.منم اولش با ۲۰۶ اشغالی مدل ۸۵ که دارم مقایسه کردم و گفتم ضعیفه ولی فضای سرنشین لیفان دو برابر اون قفس مرغه و شیشه ها دید بسیار خوبی مثل یک پنت هاوس داره که باعث تابش بیشتر نور خورشید میشه.بنا براین مثل من ۳۰ درصد دودی کنین و از سرمای کولر لذت ببرین

novin (41 روز پیش)

در جواب amirest : صد تا سمند و پژو رو با لیفان عوض نمی کنم. مهمترین مسئله ایمنیه که به کل ایران خودرو و سایپا می ارزه. جون و سلامتی از همه چی مهمتره. ایشالا که تصادف سنگین نداشته باشی که اون موقع واسه فهمیدن این مطلب شاید دیر باشه. دومی کیفیت قطعاته که اصلا قابل مقایسه با پژوجات و پرایدیجات و سمندیجات نیست. تا سال ها قطعه ای خراب نمیشه بر عکس همون سمند و پژو و پراید و تیبا که باید از همون هفته های اول تو تعمیرگاه دنبال نوبت گرفتن باشی.

Saeex(152 روز پیش)

ماشین بسیار بسیار ضعیفیه درواقع دارید پول به سر و صدا کابین میدین اما اگه خیلی از بچگی رویای شاسی بلند داشتید قدش نسبتا بلنده همین

Roozi (115 روز پیش)

نسبت به جثه اش ماشین ضعیفی نیست انتظار ماشین سواری رو نباید ازش داشت، ماشین های تو این سبک شتاب انچنانی ندارند و برای رانندگی های پرسرعت و لايی کشیدن ساخته نشدن. از لحاظ کیفیت از ماشین های تولید داخل خیلی بهترن

novin (41 روز پیش)

نه اینکه تو این رنج قیمت ، ایران خودرو و سایپا قوی و با کیفیت هستن!!!! با پول پرشیا ماشینی میگیری که یه سری آپشن مناسب داره و ایمنی بسیار بسیار بیشتر از خودروهای دو خودروساز ایران خودرو و سایپا داره. کیفیت قطعات هم که چندین برابره همین پژوجات و پرایدیجات و سمندیجاته . اصلا تا 5 سال خرابی نداره. نمی دونم چرا بعضی ها دوست دارن خودرویی بخرن که از همان ماه اول تو تعمیرگاه باشن و آخرش هم مشکلشون رفع نشه و تو تصادفات چرخ کرده بیان بیرون و دیدشون این باشه که قطعش توی سوپرمارکت هم پیدا میشه!!!!

Mnob444(177 روز پیش)

شرکت لیفان کلا اعلام ورشکستگی کرده واسه همین قطعاتش کم یاب هست ماشین ظاهرش خوبه ولی امکانتش کمه 😑😑

novin (41 روز پیش)

نه ورشکسته نشده. خبر الکی بود. بعد هم شرکت های خودروسازی چون صنایع بزرگ و استراتژیک هستن معمولا دولت ها نمیذارن از بین برن و شرکت های دیگه اون شرکت رو می خرن و به تولیدش ادامه میدن . میلیاردها دلار هزینه شده برای هر شرکت خودروسازی به همین سادگی نمیذارن از بین بره . معمولا شرکت ها واگذار میشن . الان هم مدل های X70 و X80 رو داره می سازه.

Nimaat(782 روز پیش)

یه ماشین که پلاستیک داخل کابینش پلاستیک درجه ۳ و خشکه. حتی مدل دنده ایش صفحه نمایش لمسی هم نداره. یه ماشین مهندسی نشده که از هر جا اومده قطعاتو وصل کردن به همین خاطر صفحه دیسکش با گیربکس و موتور هماهنگی نداره امکانات جانبی هم که تقریبا در حد و اندازه یه پرایده که سنسور عقب و سانروف داره.

A.A (698 روز پیش)

خودتون مگه چی سوار میشید؟!

Nimaat (196 روز پیش)

همینو داشتیم که نظر دادم. در ضمن اگه جاییشو اشتباه گفتم اصلاح کنید

Moein9 (183 روز پیش)

کاملا با شما موافقم یک .... به تمام معناست . تنها مزیتش آینه های جانبی بزرگشه

novin (41 روز پیش)

فقط سری اول های دنده ای مشکل دیسک و صفحه داشتن که رفع شد. یه جوری میگی پلاستیک خشک انگار همه ی خودروهای تولید داخل دارن پلاستیک نرم و اسفنجی میزنن. خوب پراید و پژوجات و 206 و تیبا و بقیه پلاستیک بی کیفیت هستن با انواع صدا از همان روز اول. لیفان فقط بخش صندوقش پلاستیک هاش صدا میدن اون هم به خاطر کابین بزرگشه که یه مقدار پیچش داره اون هم در مسیرهای ناهموار.

S.b(349 روز پیش)

لطف میکنید تفاوت x22 دنده با لیفان x60 دنده منصفانه بگید؟ فردیکه تجربه سواری هر دو را داره یا شنیده باتوجه به تفاوت قیمتی حدود۵۰ت مدلهای کارکرده

Raf elevator (269 روز پیش)

دوست عزیز من هم مثل شما بین چند گزینه تردید داشتم و با کلی ترس و لرز ایکس 60 رو انتخاب کردم بهمن ماه 98 صفر کیلومنر اتومات رو خریدم بر خلاف آنچه که شنیده بودم و موجب تردیدم شده بود فوق العاده راضی هستم و به هیچ مشگلی برخورد نکردم در خریدش اصلا شک نکن

novin (41 روز پیش)

من هم 315 داشتم که با X22 دنده یکیه فقط ارتفاع عملا فرق داره و وزن هم خیلی فرق نداره. الان هم لیفان X60 اتومات دارم. 315 موتورش شاید کشش اولیش یه مقدار کمتر از مثلا 206 های قدیم باشه البته 206 جدیدها رو نمی دونم ولی دور موتور و کشش در سرعت های بالا و سربالایی ها خیلی خوبه طوری که در مسیرهای کوهستانی خوزستان و لرستان با کولر روشن و 4 نفر سرنشین و صندوق و صندلی و جلوی پای پر از بار با سرعت 120 تا به راحتی از اون شیب های اتوبان بالا می رفت ولی همه ی پژوجات و پرایدیجات و 206ها و سمندیجات مجبور بودن زیر 100 و 90 تا برن و هیچ کدوم این ماشین ها به گرد پاش نمی رسیدن. در مورد لیفان البته اتوماتش خب یه مقدار ماشین تنبله که به خاطر گیربکس CVT است که طبیعیه و اینکه حالت تعویض دستی داره که در جاده های کوهستانی میشه بذاریش رو دستی که یه مقدار بهتر میشه ولی نه خیلی. صدای موتور لیفان مخصوصا اگه تو شیب باشی و یه دفعه گاز بدی و معکوس بدی خیلی زیاده ولی با حاله و یه نعره ی خاصی داره. کلا حس اتومات لیفان ایکس 60 خوبه . ارتفاعش هم خوبه که ایمنی رو بالاتر می بره حتی نسبت به ایکس 22 . آپشناس در حد قیمتش خوبه مثل پاور ویندوز و پاور سانروف. آینه ها بزرگ که خیلی خوبه. مولتی مدیا و رهیاب و دوربین عقب خوبی هم داره. یه مقدار عقب ماشین می کوبه که واسه کراس اوور طبیعیه و می تونی با ضربه گیر کمش بکنی. تنها ضعف لیفان مونتاژ قطعات پلاستیکی به خصوص در قسمت عقب ماشینه که مثل اکثر ماشین های ایرانی از همون اول صدای قرچ و قوروچ میده البته تو مسیرهای موجدار و ناهموار. در مجموع هر دو خودرو خوب هستن و بسته به سلیقه و سایز می تونی یکی رو انتخاب بکنی. لیفان یه مقدار عضلانیه که خیلی ها می پسندن. هر دو خودرو هیچ هزینه ی اضافی نداشتن و فقط مصرفی عوض شده. مصرف سوخت 315 خیلی کم بود و تو جاده زیر 5 هم می سوزوند. من سری اول 315 رو داشتم که خیلی فنربندی نرمی داشت و اصلا هم با 206 و 207 قابل مقایسه نیست نه از نظر فضا نه راحتی. اگه واسه مصرف می خوای نه خرید و فروش و می خوای تا چند سال ماشین رو بدون درد سر داشته باشی همین چینی ها خوبن و سمت آت و آشغال های ایران خودرو و سایپا نرو که گرفتارت می کنه و از زندگی سیر میشی.

رضا د(865 روز پیش)

باید به مزایای این ماشین قیمت فوق العاده اون رو اضافه کنیم.من اتوماتش رو دارم.مصرفش از اینکه اعلام شده کمتره. گیربکس ۶ دنده که تعویض دنده اصلا حس نمیشه.ساخت یک شرکت بلژیکی .کشش قابل قبولی داره با توجه به طراحی انگلیسی موتور.البته بعضی دوستان هم هستن که از کشش شکایت دارن.مثل اینکه این ماشین شانسی هم هست.لاستیک فابریک رو عوض کردم کره ای انداختم از سواریهای ایران خودرو و سایپا نرمتر شد.در کل وقتی ماشین تولید شده در ایران با قطعات چینی بنام شرکت رومانی با ارم فرانسه قیمتش ۱۴۰ تومن باشه این ماشین واقعا مفته. وقتی از اون ماشین کوچولو تو این ماشین میشینی میفهمی از تو قفس در اومدی.فضای جادار لیفان ایکس ۶۰ از بیرون مشخص نیست فقط وقتی نشستی میفهمی چه جای پایی برای سرنشین عقب هست.ظرفیت صندوق حدود ۴۰۰لیتره که و قتی تا سقف میچینی بالای ۵۵۰ لیتر میشه که برای خانواده کافیه. صندلیهای عقب مثل جلو تنظیم میشه و با برداشتن پرده عقب میتونی راحت بخوابونی .ایرادش به نظر من تنظیم صندلی راننده هست که فقط در دو جهت هست و حتی مراجعه کردم شرکت برای تعویض که صندلی راننده قابل تنظیم در چند جهت نداشت. در کل تابحال یک لحظه هم از خریدش پشیمون نشدم و با توجه به اینکه این ماشین و ام وی ام قدیمیترین چینیهای بازار هستن و امتحان پس دادن و از سال ۹۲ دارن کار میکنن منم قصد دارم حداقل ۷_۸سال سوار شم

Majid235 (82 روز پیش)

بنده هم موافقم ماشین نرم و راحتیه البته نسبت به قیمتش

Janyar(271 روز پیش)

سلام دوستان لطفاً اگه ممکنه راهنمایی کنید بین ام وی ام ایکس ۳۳ اتومات و لیفان ایکس ۶۰ اتومات کدوُ بگیرم؟ ممنون

Esy (263 روز پیش)

X33 بهتره موتورش قویتره وضرایب دنده هاش سنگین تر عوض میشه، درضمن گشتاورش هم بیشتره، اگر تونستی x33s بگیری باز خیلی بهتره چون بازار بهتری داره.

Mnob444 (177 روز پیش)

لیفان بهتره چون x33 تو سربالایی خیلی کم میاره و لاستیکی که گذاشتن پشتت صندوق عقب واست یه مشکل خیلی بزرگ میشه و چسبندگی هم نداره

A0011222 (152 روز پیش)

ام وی ام به نطرم

A0011222 (152 روز پیش)

لیفان تو سربالاییبالا نمیده و تو برف گیر میکنه و موتور خیلی ضعیفه اصلا بدرد نمیخوره امکانات هم که نداره ایمنی هم نداره طراحی زشتی داره و به نظر من خیلی ماشین بدرد بخوری هی اصلا ماشین خوبی نیست

مهدی بیات (123 روز پیش)

آقای a001122 جمله هات که زیاد سر و ته نداشت اما در خصوص ایمنی تست تصادف ماشین ها هست در خصوص قدرت ماشینم اسب بخار و گشتاور حرف میزنه نه اسب بی بخار در خصوص زشتی نمای پشتی چند بار گفتی که اونم پیشنهاد میدم گران ترین شاسی بلند جهان رولز رویس رو ببینی

Ashkan84 (97 روز پیش)

لیفان خیلی بهتره چون ایمنیش بالاتره ظاهرش قشنگ تره و داخلش خیلی زیبا تره که اگ ببینی متوجه میشی

Show More