اینکه علیرغم قیمت سرسام‌آور کواتروپورته، مدل جدید آن نیز راهی بازار کشور شد، هم می‌تواند دلیل بر محبوبیتش باشد و هم موفقیت مهندسی. البته نسل جدید این خودرو فرصت چندانی برای عرض‌اندام پیدا نکرد چراکه خیلی زود مشمول قوانین ممنوعیت واردات در سال 2014 شد. ویرایش جدید کواتروپورته به لطف بهینه‌سازی در زبان گرافیکی، کمی از آن حالت سنگین و تنبل فاصله گرفته است. نکته جالب درباره این خودرو آن است که دیگر روی آن خبری از پیشرانه‌های 4.2 و 4.7 لیتری نسل قدیم دیده نمی‌شود. هرچه هست شامل پکیج 3 لیتری استاندارد و 3.8 لیتری (فقط در GTS) بود که هردو با دو توربو، پرخورانی می‌شدند. به دلیل ناآگاهی مشتریان، معدود فروشنده‌های این کواتروپورته ادعا می‌کنند که جعبه‌دنده آن مشابه جعبه‌دنده فراری LaFerrari‌ است در حالیکه کواتروپورته جدید سال 2012 رونمایی شد و لافراری سال 2013. تعجبی ندارد که این خودرو بدون گارانتی، بدون خدمات پس از فروش و بدون وجود قطعات یدکی، غیر از «بحث‌های حاشیه اجتماعی» جذابیت مهم دیگری نداشته باشد!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • پایداری در سرعت
    • کیفیت ساخت بالا
    • صندوق عقب 530 لیتری
    • بهبود کارایی پیشرانه (نسبت به نسل قبل)
    • بهبود مصرف سوخت (نسبت به نسل قبل)
  • نقاط ضعف
    • هزینه نگهداری
    • آپشن‌هایی کمتر از رقبای آلمانی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات ZF
  • پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 3.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 523 اسب‌بخار
  • گشتاور 650 نیوتن‌متر
  • شتاب 4.7 ثانیه
  • سرعت 307 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان بزرگ مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (M156)
  • طول 5262 میلی‌متر
  • عرض 1948 میلی‌متر
  • ارتفاع 1481 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3171 میلی‌متر
  • وزن 1900 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 245/40ZR20
  • چرخ عقب 285/35ZR20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی (اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق با حالت اسپرت - کاهش ارتفاع تعلیق - کنترل گشتاور پیشرانه (MSR)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات ZF
  • پیشرانه 6 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 404 اسب‌بخار
  • گشتاور 550 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.1 ثانیه
  • سرعت 285 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان بزرگ مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (M156)
  • طول 5262 میلی‌متر
  • عرض 1948 میلی‌متر
  • ارتفاع 1481 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3171 میلی‌متر
  • وزن 1860 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 245/45ZR19
  • چرخ عقب 275/40ZR19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی (اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند الکترونیکی - کنترل گشتاور پیشرانه (MSR)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات ZF
  • پیشرانه 6 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 345 اسب‌بخار
  • گشتاور 500 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.5 ثانیه
  • سرعت 270 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان بزرگ مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (M156)
  • طول 5262 میلی‌متر
  • عرض 1948 میلی‌متر
  • ارتفاع 1481 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3171 میلی‌متر
  • وزن 1820 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 245/45ZR19
  • چرخ عقب 275/40ZR19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی (اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق با حالت کامفورت - کنترل گشتاور پیشرانه (MSR)

9 دیدگاه

aston dw(761 روز پیش)

ضمن درود،..من این اتومبیل رو در اختیار دارم در کنار گیبلی‌ ....حتی با تمام نقاط ضعفی که البته نظر دوستان بود و ذکر شد .....به محض استارت وفقط حتی گرفتن فرمان در دست میشود تفاوت زمین تا اسمان یک اثر هنری را با رقیب المانی حس کرد.... البته لذت رانددگی با گیبلی ملموس تر است.

Homayon (748 روز پیش)

درود - عذر خواهي ميكنم اين تعريف بسيار بسيار شما براي ماشين بوگاتي ويرون يا شيرون بود. نسبت به يه سوپر ماشين اصلا راضي كننده نيست نميشه كشوري كه توي صنعت در دنيا حرف اول رو ميزنه ( آلمان ) از ماشينهاش خرده گرفت.

MA.H (586 روز پیش)

به گرد پانامرا توربو نمیرسه،چه از لحاظ قدرت،چه از لحاظ صدا،چه از لحاظ بزرگی و جاداری...در ضمن اون داشبوردی که پانامرا توربو داره میخوره به کل فضای داخلی این خودرو...لامصب پانامرا توربو تکه تو ایران!

Kiatash (478 روز پیش)

دوست عزیز ma.h برا ۲۰۰ امین بار سریع تر از پانامرا توربو تو ایران و تو گاراژ های اطراف شهر ریخته

1483 (376 روز پیش)

توی ایران به دلیل اینکه ماشین های الملنی با رانت وارد میشه به خاطر این نمیزارن مانند ماشین های المانی ،، ماشین های ایتالیایی وارد بشه وگرنه توی دنیا از نظر امنیت و شتاب و کیفیت و اثر زیبای طراحی اول ایتالیا بعد ولوو بعد المان و ژاپن.. ولی چون ایران شما فقط بنز و بی ام و میبینی فکر میکنی اینا بهتر از ایتالیای ها هستن..حتی در برخی موارد ژاپن با تویوتا لندکروز و پرادو و راوفور از المان جولو زده

aaaa212aaa (241 روز پیش)

دوست عزیز سوپر لوکس و لوکس فرق داره بنز s500.رولزرویس ماشین لوکسه یا کواتروپورته اینو نباید با سوپر لوکس بوگاتی یا فراری .... مقایسه کرد.

Shayn (24 روز پیش)

من حتی از شکل فرمونشم خوشم نمیاد چه برسه ماشین مازراتی به سلطان صدا معروفه اونقدر هم چیز شاخی نیست فقط صدای مازراتی رو دوست دارم و گرنه همه جانبه پورشه...

Ali.nsd(203 روز پیش)

بعضي كلاس هاي خودرو رو ميگم جهت اگاهي بيشتر بعضي افراد كه اينجا نظر دادند چون ديدم اشتباه ميگن، لوكس ميشه اس كلاس و سري هفت و مثلا A8 ائودي،سوپر لوكس ميشه بنتلي و رولزرويس اسپرت مثل جنسيس كوپه و در نهايت سوپر اسپرت ميشه بوگاتي و لامبورگيني اين چيزا

amirone92 (141 روز پیش)

البته بوگاتي ميشه هايپر کار