مازراتی کواتروپورته

سال
پکیج

اینکه علیرغم قیمت سرسام‌آور کواتروپورته، مدل جدید آن نیز راهی بازار کشور شد، هم می‌تواند دلیل بر محبوبیتش باشد و هم موفقیت مهندسی. البته نسل جدید این خودرو فرصت چندانی برای عرض‌اندام پیدا نکرد چراکه خیلی زود مشمول قوانین ممنوعیت واردات در سال 2014 شد. ویرایش جدید کواتروپورته به لطف بهینه‌سازی در زبان گرافیکی، کمی از آن حالت سنگین و تنبل فاصله گرفته است. نکته جالب درباره این خودرو آن است که دیگر روی آن خبری از پیشرانه‌های 4.2 و 4.7 لیتری نسل قدیم دیده نمی‌شود. هرچه هست شامل پکیج 3 لیتری استاندارد و 3.8 لیتری (فقط در GTS) بود که هردو با دو توربو، پرخورانی می‌شدند. به دلیل ناآگاهی مشتریان، معدود فروشنده‌های این کواتروپورته ادعا می‌کنند که جعبه‌دنده آن مشابه جعبه‌دنده فراری LaFerrari‌ است در حالیکه کواتروپورته جدید سال 2012 رونمایی شد و لافراری سال 2013. تعجبی ندارد که این خودرو بدون گارانتی، بدون خدمات پس از فروش و بدون وجود قطعات یدکی، غیر از «بحث‌های حاشیه اجتماعی» جذابیت مهم دیگری نداشته باشد!

ادامه...