





بعد از تجربیات فراوانی که ماموت خودرو در عرصه خودروهای تجاری کسب کرد، این شرکت در سال 1395 رسما نمایندگی فولکس واگن را گرفت و اندکی بعد واردات پاسات، تیگوان و گلف را شروع کرد. اما از آنجایی که موضوع واردات خودرو، همیشه در بازار ایران با فرازونشیب همراه بوده، دیری نگذشت که جلوی واردات را گرفتند و ماموت خودرو، در میان انبوهی از شرکتهای واردکننده کوچک و بزرگ ایران، قربانی این موضوع شد. اما این پایان داستان نبود؛ حالا که اروپاییها وابستگی کامل به آمریکاییها پیدا کرده بودند، ماموت خودرو نگاهش را به بازار آسیای شرقی برگرداند و در چین، شریک جدیدی برای خودش پیدا کرد؛ شرکتی که چه تحریم باشد و چه نباشد، تاثیری روی فعالیتش در بازار ایران نداشت. به این ترتیب، قرارداد همکاری میان ماموت خودرو و خودروسازی دایون (Dayun) بسته شده که اولین نتیجه آن، تولید پیکاپ دایون V5 در سال 1400 بود. ماموت خودرو نیز مانند سایر خودروسازی خصوصی ایران، راه دور زدن قوانین تحریم را میدانست و به همین دلیل، برند جدیدی با نام «مکث موتور» را تاسیس کرد و نام پیکاپ دایون را هم به کلوت (Kalut) تغییر داد. برای بیاباننشیننان یا ساکنین مناطق مرکزی ایران، نام کلوت، نام آشنایی است که از ترکیب دو کلمه کل (به معنی آبادی) و لوت (نام کویر لوت) تشکیل شده و به تپههای کلوخی مرتفع، در دل کویرهای ایران میگویند. پیکاپ کلوت، در ابتدا قرار بود با موتور 2.0 لیتری در کشورمان تولید شود اما خوشبختانه مکث موتور تصمیمش را تغییر داد و از موتور توربوشارژ 2.4 لیتری که همان موتور پرکاربرد 4K22 میتسوبیشی است، استفاده کرد. پیکاپ کلوت همچنین از سیستم محرکه دو دیفرانسیل 3 حالته (2H و 4H و 4L) بهره میبرد و برای طی کردن مسیرهای آفرودی، از زاویه حمله 29 درجهای و زاویه فرار 24 درجهای بهره میبرد. کلوت مانند اکثر پیکاپهای چینی بازار، مجهز به گیربکس دستی است ولی شرکت مکث موتور از اواسط سال 1401، نسخه اتوماتیک انرا هم عرضه کرد. تنها تغییر رخ داده در کلوت اتوماتیک، نصب داشبورد جدید با پنل لمسی سیستم تهویه است.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای مکث موتور کلوت
- توانایی آفرود متوسط
- دو دیفرانسیل 3 حالته
- پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی
- موتور مشترک با آسنا اتوماتیک
- اولین پیکاپ مونتاژی با تایرهای AT
- بهبود عملکرد گیربکس در مدل اتوماتیک
-
معایب مکث موتور کلوت
- خدمات پس از فروش
- ناهماهنگی گیربکس دستی با موتور
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1401
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل عقب
- گیربکس 6 دنده اتوماتیک
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (4K22)
- حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 215 اسببخار
- گشتاور 320 نیوتنمتر
- شتاب ثانیه
- سرعت 160 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 12.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه پیکاپ بزرگ
- نوع شاسی مستقل
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 5330 میلیمتر
- عرض 1870 میلیمتر
- ارتفاع 1864 میلیمتر
- فاصله محوری 3100 میلیمتر
- وزن 1920 کیلوگرم
- حجم باک 72 لیتر
- چرخ جلو 245/70R17
- چرخ عقب 245/70R17
- سایر ویژگیها ظرفیت بار تا 1000 کیلوگرم
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای - کنترل ترمزها در پیچ (CBS)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو -
- سایر ویژگی روشنایی تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 8 اسپیکر
- مانیتور 8 اینچ لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی AUX - USB
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتوماتیک با پنل لمسی
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1400 تا 1401
مشخصات فنی
- محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل عقب
- گیربکس 6 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (4K22)
- حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 215 اسببخار
- گشتاور 320 نیوتنمتر
- شتاب ثانیه
- سرعت 160 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 10.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه پیکاپ بزرگ
- نوع شاسی مستقل
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 5330 میلیمتر
- عرض 1870 میلیمتر
- ارتفاع 1864 میلیمتر
- فاصله محوری 3100 میلیمتر
- وزن 1920 کیلوگرم
- حجم باک 72 لیتر
- چرخ جلو 245/70R17
- چرخ عقب 245/70R17
- سایر ویژگیها ظرفیت بار تا 1000 کیلوگرم
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای - کنترل ترمزها در پیچ (CBS)
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 8 اسپیکر
- مانیتور 9 اینچ لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی AUX - USB
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتوماتیک
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
-
فوتون تونلند
1400
-
کی ام سی T8
1400
-
آمیکو دو کابین آسنا
1400
AsgharB(89 روز پیش)
سلام و درود دوستان از خدمات پس از فروش مکث موتور راضی هستین ؟ راستش می خوام کلوت بگیرم ولی شبکه نمایندگی هاش خیلی کمه و نگران کننده است برام . از لحاظ قطعات و خدماتی که نمایندگی هاش ارایه می دن راضی هستید ؟
farazt34(147 روز پیش)
این ماشین روی داینو بیشتر از 120 اسب بخار نمیده بعد چطوری اعلام شده 215 اسب بخار
مرتضی هستم (144 روز پیش)
دوست عزیز ارادت. چیزی که شما میگید احتمالا برای موتور تنفس طبیعی هست
Shahraki(211 روز پیش)
دوستان راجب خرید لوازم آفرود این ماشین ( مثل سوپر لید و وینچ) تو مشهد اطلاعی داره؟ لطفا راهنمایی کنید.
مرتضی هستم (205 روز پیش)
دوست عزیز ارادت. از نمایندگی مشهد پیگیری کردین؟ چون ظاهرا برخی از اکسسوری های کلوت توی خود نمایندگیا فروخته میشن. حتما از طریق شرکت استعلام بگیرید. شاید از طریق نمایندگی بتونین تهیه کنین
Yasser(242 روز پیش)
معروفه به پهلون پنبه چون تو پیج های معتبر بردن رو داینو دیدن رو چرخ ۱۲۸ اسب قدرتشه در حالی ک کمپانی میکه ۲۱۵ اسبه🥴
Shahraki (206 روز پیش)
شما بهتره ویدوی دوم همون کانال یوتیوب رو دوباره ببینی که با کالیبره مجدد چه نتیجه ای گرفتن، اونوقت احتمالا نظرتون عوض بشه
Mmohsenmohammad(207 روز پیش)
ماشین ارزندهی هست نسبت به قیمتش من یه هفته هست خریدم راضیم شتابش خوبه ردیف عقبش جاداره و افرود خوبی میشه ازش کشید و از همه مهم تر صفره
srssirous(322 روز پیش)
من این ماشینو دو ماهی هست که خریدم از نظر قدرت و نرمی خیلی بهتر از هایلوکس هست توی شهر که بیشتر از دنده ۴ نمیخواد تو جاده هم با دنده ۵ ۱۷۰ تا رفتم هنوز دنده ۶ هم داره به خاطر گشتاور بالایی که داره تو دنده ۳ تو سربالایی دور موتور ۱۵۰۰ اصلا حس دنده مرده نمیده قبل این میخواستم t8 بگیرم پشتشم نشستم ماشین خوبیه ولی در مقابل کلوت از نظر فنی هیچ حرفی برای گفتن نداره صندلی ها نشیمن راحتی داره ردیف عقبش هم خیلی بزرگه فضای پای راحتی داره فقط تنها ایرادی که میتونم بگیرم کیفیت پایین دوربین دنده عقبشه که اونم با تعویض دوربین مشکلت حل میشه تا ۳ سال هم گارانتی داره چون ماموت دست گذاشته روش خیالت راحته توی قیمتی که داره با این شرایط کشور بهترین انتخابه
AREF1400(389 روز پیش)
کیفیت رو که نمیدونم ولی قدرت موتورش واقعا خوبه
CitroenXsara (342 روز پیش)
فقط حیف که نشد 6 سیلندر و غیر توربو باشه
MOHSEN1400(353 روز پیش)
با سلام به نظر از لحاظ مشخضات موتوری خودروی خوبی باید باشه کیفیت این خودرو رو تا چند سال دیگر متوجه میشویم خودروی با کیفیتی بوده یا نه فعلا از خریدش منصرف شدم باید دید وضعیت این خودرو به کجا خواهند کشید از لحاظ خدمات میتوانه رضایت مشتری رو جلب بکنه یا نه به نظرم ریسک نکنید تا چند سال چون فیات ثبت نام کردیم هنوز نه پولی نه خودرویی به ما تحویل دادند با تشکر
جی تی ار(378 روز پیش)
یادش بخیر یه زمانی سال90و89 نیسان پیکاپ تولید میشد که فکر کنم حدود 37 تا 39 میلیون قیمت داشت باکیفیت و مقاوم الان چی کلی پیکاپ چینی تولید میشه که نه کیفیت ونه قیمت پیکاپ رو داره