بعد از نزدیک به پنج شش سال حضور موفقیت‌آمیز نسل اول مرسدس‌بنز سی‌ال‌اس، نسل دوم آن تقریباً هم‌زمان با عرضه جهانی‌اش و در ابتدای دهه 90 شمسی وارد ایران شد. حالا نسخه جدید به لطف طراحی چشم‌گیر، حال و هوایی فضایی پیدا کرده بود. این برای نخستین‌بار بود که این کلاس از مرسدس مجهز به رابط کاربری هوشمند COMAND‌ می‌شد؛ آپشنی که راننده به از طریق یک نمایشگر لمسی می‌توانست کلیه مکانیزم‌های خودرو را کنترل کند. نسل دوم سی‌ال‌اس هم‌چون برادر کوچک‌تر روی پلت‌فرم E-class طراحی و پیاده‌سازی شده بود. این یعنی بهره بردن از سیستم تعلیق منحصر به فرد ML که تنها در انحصار مرسدس‌بنز بود. بازار ایران با این نمونه بود که قوی‌ترین ویرایش این فست‌بک یعنی CLS550 را نیز تجربه کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که پیش از فاز اول ممنوعیت واردات خودرو بود که چندین نسخه AMG‌ واقعی، یعنی CLS63 وارد کشور شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تعلیق نرم
    • کیفیت ساخت بالا
    • شتابگیری عالی
    • پلتفرم مشترک با E-class (اتاق w212)
  • نقاط ضعف
    • هزینه نگهداری
    • فضای محدود ردیف عقب
    • فرمان‌پذیری (به‌ویژه در پیچ‌ها)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 7 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 302 اسب‌بخار
  • گشتاور 370 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.1 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان فست‌ بک بزرگ لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (W218)
  • طول 4940 میلی‌متر
  • عرض 2075 میلی‌متر
  • ارتفاع 1416 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2874 میلی‌متر
  • وزن 1735 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 245/45R17
  • چرخ عقب 245/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق بادی هوشمند (ایرماتیک) - تنظیم ارتفاع هوشمند
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 7 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 4.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 408 اسب‌بخار
  • گشتاور 600 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.2 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان فست‌ بک بزرگ لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (W218)
  • طول 4940 میلی‌متر
  • عرض 2075 میلی‌متر
  • ارتفاع 1416 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2874 میلی‌متر
  • وزن 1890 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 225/40R18
  • چرخ عقب 285/35R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق بادی هوشمند (ایرماتیک) - تنظیم ارتفاع هوشمند
41 دیدگاه

VahidReza(87 روز پیش)

ماشین فوق العاده ایست ولی بنظرم کلاس ای بهتر هست اگه فنی را در نظر نگیریم هم فرمان پذیریش ، هم آپشن ها خیلی ها هم ظاهر ای کلاس را بیشتر میپسندن چون با پرستیژ تر هست البته سلیقه ایست البته کلاس ای بازارش بهتر است

kiamehr (63 روز پیش)

باید ماشین رو با ماشین هم سالش بسنجی که اگر این طور باشه cls از e بهتره

VahidReza (11 روز پیش)

من با ای کلاس هم سالش مقایسه کردم

kiamehr (4 روز پیش)

از لحاظ فنی تا اون جایی که من میددنم مدل E موتور ۶ با ۸ سیلندر و یا شتاب ۵ نداره

Mani77(515 روز پیش)

ببخشید به نظر من cls500 بگیرم یا c200 و قیمتاشم میشه بگید

VahidReza (182 روز پیش)

واقعا این چه مقایسه ایه؟ سی ال اس پونصد ده برابر از سی دویست بهتره 😑

Mahan84 (59 روز پیش)

Cls الان با کلاسe 2018 مقایسه میشه نه c200

Mh89 (14 روز پیش)

سی ال اس ۵۰۰ فقط

Amir(1016 روز پیش)

مزایاش نسبت به پانامرا و سری ۶ تعلیق نرم ، هزینه نگهداری ، طراحی جذاب (w218) و مصرف سوخت معایبش: شتابش از سری ۶ و پانامرا پایین‌تره ، قدرت موتور پایین تری رو داره ، فرمان پذیری افتضاخ

VahidReza (182 روز پیش)

فرمان پذیریش رو حالت معمولی رو اینجا نوشته ، رو حالت اسپرت پلاس از پانامرا بهتره

Shayn (160 روز پیش)

اینکه نمیکوبه مزایا به حساب نمیاد چون ماشین اسپرت کوبش داره این نرم هست چون ارتفاعش بالاست و فرمان پذیری بدی داره

Shayn (137 روز پیش)

آقای وحید همیشه که نمیشه رو اسپرت پلاس رانندگي کرد

امیرعلی (96 روز پیش)

آقا وحید به نظرم اینکه میگی هندلینگش از پانامرا بهتره ۱۰۰ درصد اشتباهه

7pouya(419 روز پیش)

الان قيمت اين ماشين تو چه محدوده اي قرار داره ؟

5769Sina (404 روز پیش)

کم‌کار ۲۰۱۳حدودی ۸میلیارد

Peymam.amg (360 روز پیش)

مدل ۲۰۱۲ و ۱۳ الان حدود چهار تا پنج تومن بستگی به کارکرد و رنگ و غیره

Kj (322 روز پیش)

۲۸۰۰ تا ۳ تومن بستگی به تمیزیش داره

Iu (201 روز پیش)

اقا سینا،الان ۳ میلیارد پولشه، نه ۸ میلیارد

AMIR52 KARIMI (115 روز پیش)

الان داغونش ۳۶۰۰ خیلی تمیز ۵۰۰۰

entezar_saman(565 روز پیش)

به نظرتون x4 2017 بفروشم cls 509 بگیرم؟

VahidReza (182 روز پیش)

شک نکن سی ال اس خیلی بالاتر از این حرفاست فرمان پذیریش هم خوبه رو حالت اسپرت یا اسپرت پلاس

VahidReza (133 روز پیش)

البته داداش اگه آپشن و راحتی برات مهمه و شاسی بلند میخوای همون ایکس فور رو نگه دار اگه اهل سرعتی و میخوای ماشین اسپورت و خاصی داشته باشی سی ال اس

kiamehr (126 روز پیش)

درسته cls بی نظیره ولی خب ماشین 2017 وضعیت بهتری داره

Zarabi (116 روز پیش)

به نظرم اگه شتاب مهمع این کار رو بکن ولی اگه برات مهمه سال ساخت و جدید بودن ماشین نه نکن

Soheiles(580 روز پیش)

هندلینگ و فرمان پذیری cls نسب به رقیباش یعنی بی ام و سری ۶ و پورشه پانامرا خوب نیست و از نظر شتاب و قدرت هم در رده پایین تری نسبت به دو رقیبش قرار میگیره و از نظر امکانات نبود اپشنی مانند رادار عابر پیاده برای یک ماشینی بالای دو ملیارد زیاد جالب نیست در حالیکه این اپشن و خیلی اپشنای دیگر را در سری ۶ وجود دارد

VahidReza (182 روز پیش)

سری ۶ ، شش سیلندره و نسخه هشت سیلندرش خیلی محدوده خیلییییی پس نتیجه میگیریم سی ال اس اینجا بهتره پانامرا که انقدر خرج داره پدرت رو در میاره و حدودا ماهی ۲۵ تومن یا حتی بیشتر پیادت می‌کنه

AT(762 روز پیش)

سلام به نظر شما عزیزان من اگه لند کروزو بفروشم سی ال اس بگیرم خوب هست می‌خوام کم هزینه هم باشه

محمد هاشمی (311 روز پیش)

سلام هزینه های cls از لندکروز بیشتره ماشین سدان با شاسی بلند مقایسه نمشه چون دو کلاس متفاوته

Homayun (310 روز پیش)

Cls350 هزینه نداره Cls500 داره نه خیلی ولی در عوض قویترین بنز تو ایرانه بعدم بنز به مراتب کم استهلاک تر از پورشه و بی ام و اند

1483 (287 روز پیش)

نه، میدونی چرا نمیخوام تعصبی بگم، ولی با لندکروز همه جا میری، آب باشه برف باشه کوه باشه کویر باشه و یه ایمنی و هوشمندی خاصی در لندکروز هست، خرجش کم هست.برای سفر بسیار احساس راحتی داری و به اطرافیان هم این حس راحتی و امنیت القا میشه، ولی با بنز یه ماشین خاص پر خرج داری که تو برف خیلی سخت خیلی سخت خیلی خیلی سخت میتونی سفر بری..بنز بدرد هوای بارونی میخوره ودور دور اندرزگو ولی لندکروز برای همه جا هست و هیچ وقت قدیمی نمیشه

13Kiarash(340 روز پیش)

رقیب این ماشین m6 گرن کوپه هس🤔

صالح(398 روز پیش)

هرچی باشه بنز ه. یک‌سرو‌گردن از همه بالاتره شک ندارم چند ساعت باهاش رانندگی گردم با اینکه‌ماشین‌خودم‌ولوو هست ولی این یه‌چیز دیگه است

Ooooooooooo(404 روز پیش)

با سلام همه سی ال اس ۵۰۰ ها از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ که هستش ۴ نفرن؟

Show More