


بعد از نزدیک به پنج شش سال حضور موفقیتآمیز نسل اول مرسدسبنز سیالاس، نسل دوم آن تقریباً همزمان با عرضه جهانیاش و در ابتدای دهه 90 شمسی وارد ایران شد. حالا نسخه جدید به لطف طراحی چشمگیر، حال و هوایی فضایی پیدا کرده بود. این برای نخستینبار بود که این کلاس از مرسدس مجهز به رابط کاربری هوشمند COMAND میشد؛ آپشنی که راننده به از طریق یک نمایشگر لمسی میتوانست کلیه مکانیزمهای خودرو را کنترل کند. نسل دوم سیالاس همچون برادر کوچکتر روی پلتفرم E-class طراحی و پیادهسازی شده بود. این یعنی بهره بردن از سیستم تعلیق منحصر به فرد ML که تنها در انحصار مرسدسبنز بود. بازار ایران با این نمونه بود که قویترین ویرایش این فستبک یعنی CLS550 را نیز تجربه کرد. شنیدهها حاکی از آن است که پیش از فاز اول ممنوعیت واردات خودرو بود که چندین نسخه AMG واقعی، یعنی CLS63 وارد کشور شد.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای بنز کلاس CLS
- تعلیق نرم
- کیفیت ساخت بالا
- شتابگیری عالی
- پلتفرم مشترک با E-class (اتاق w212)
-
معایب بنز کلاس CLS
- هزینه نگهداری
- فضای محدود ردیف عقب
- فرمانپذیری (بهویژه در پیچها)
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 7 دنده اتومات
- پیشرانه 6 سیلندر
- حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 302 اسببخار
- گشتاور 370 نیوتنمتر
- شتاب 6.1 ثانیه
- سرعت 250 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان فست بک بزرگ لوکس
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم (W218)
- طول 4940 میلیمتر
- عرض 2075 میلیمتر
- ارتفاع 1416 میلیمتر
- فاصله محوری 2874 میلیمتر
- وزن 1735 کیلوگرم
- حجم باک 80 لیتر
- چرخ جلو 245/45R17
- چرخ عقب 245/45R17
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها تعلیق بادی هوشمند (ایرماتیک) - تنظیم ارتفاع هوشمند
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان تریم چوب - مموری
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 14 اسپیکر 610 واتی با آمپلی فایر - سیستم پخش Harman Kardon - هندزفری - چنجر 6 تایی (سفارشی)
- مانیتور 7 اینچی با کنترلر - مانیتور ردیف عقب (سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 4.9 اینچی صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات چهارگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم برقی - مموری
- صندلی سرنشین جلو تنظیم برقی - مموری
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو
- سردکن صندلی جلو
- ماساژور صندلی جلو
- روکش صندلی چرم دیزاینو مشکی یا قهوهای یا قرمز یا بژ
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم چوب - ساعت آنالوگ
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری پرده برقی عقب - کیت بدنه AMG (سفارشی) - سقف جیر
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل عقب
- گیربکس 7 دنده اتومات
- پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
- حجم موتور 4.7 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 408 اسببخار
- گشتاور 600 نیوتنمتر
- شتاب 5.2 ثانیه
- سرعت 250 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان فست بک بزرگ لوکس
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم (W218)
- طول 4940 میلیمتر
- عرض 2075 میلیمتر
- ارتفاع 1416 میلیمتر
- فاصله محوری 2874 میلیمتر
- وزن 1890 کیلوگرم
- حجم باک 80 لیتر
- چرخ جلو 225/40R18
- چرخ عقب 285/35R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها تعلیق بادی هوشمند (ایرماتیک) - تنظیم ارتفاع هوشمند
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان تریم چوب - مموری
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 14 اسپیکر 610 واتی با آمپلی فایر - سیستم پخش Harman Kardon - هندزفری - چنجر 6 تایی (سفارشی)
- مانیتور 7 اینچی با کنترلر - مانیتور ردیف عقب (سفارشی)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 4.9 اینچی صفحه کیلومتر
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات چهارگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم برقی - مموری
- صندلی سرنشین جلو تنظیم برقی - مموری
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
- گرمکن صندلی جلو
- سردکن صندلی جلو
- ماساژور صندلی جلو
- روکش صندلی چرم دیزاینو مشکی یا قهوهای یا قرمز یا بژ
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم چوب - ساعت آنالوگ
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری پرده برقی عقب - کیت بدنه AMG (سفارشی) - سقف جیر
-
لکسوس GS
2013
-
پورشه پانامرا
2013
-
ب ام و سری 6 گرن کوپه
2013
Mehdiab(154 روز پیش)
من واقعا عاشق برند مرسدس بنز هستم،یه اصالت و یه حس فوق العاده خاص بودن داره،سی کلاس ،ای کلاس،اس کلاس،جی کلاس،جی ال سی،اس ال اس،سی ال کا،و الهه زیبایی سی ال اس،امیدوارم یه روزی همه بتونیم ماشین مورد علاقمون رو سوار شیم
entezar_saman(995 روز پیش)
به نظرتون x4 2017 بفروشم cls 509 بگیرم؟
VahidReza (611 روز پیش)
شک نکن سی ال اس خیلی بالاتر از این حرفاست فرمان پذیریش هم خوبه رو حالت اسپرت یا اسپرت پلاس
VahidReza (562 روز پیش)
البته داداش اگه آپشن و راحتی برات مهمه و شاسی بلند میخوای همون ایکس فور رو نگه دار اگه اهل سرعتی و میخوای ماشین اسپورت و خاصی داشته باشی سی ال اس
kiamehr (555 روز پیش)
درسته cls بی نظیره ولی خب ماشین 2017 وضعیت بهتری داره
V8V8V8 (545 روز پیش)
به نظرم اگه شتاب مهمع این کار رو بکن ولی اگه برات مهمه سال ساخت و جدید بودن ماشین نه نکن
ani98 (327 روز پیش)
نه
aliboshaqi (226 روز پیش)
دوست عزیز اگر شما چنین ماشین و پولی رو داشتید اول میرفتید پیش کارشناس و از اون سوال می کردید و نمیومدید تو سایت ها وقت خودتون رو تلف کنید و افرادی که 4 میلیارد تومن پول ماشین میدن طبیعتا چاله ای در زندگیشون ندارن !
VahidReza(516 روز پیش)
ماشین فوق العاده ایست ولی بنظرم کلاس ای بهتر هست اگه فنی را در نظر نگیریم هم فرمان پذیریش ، هم آپشن ها خیلی ها هم ظاهر ای کلاس را بیشتر میپسندن چون با پرستیژ تر هست البته سلیقه ایست البته کلاس ای بازارش بهتر است
kiamehr (492 روز پیش)
باید ماشین رو با ماشین هم سالش بسنجی که اگر این طور باشه cls از e بهتره
VahidReza (440 روز پیش)
من با ای کلاس هم سالش مقایسه کردم
kiamehr (433 روز پیش)
از لحاظ فنی تا اون جایی که من میددنم مدل E موتور ۶ با ۸ سیلندر و یا شتاب ۵ نداره
V8V8V8 (416 روز پیش)
باهاتون موافقم کیامهر
Mojabi (408 روز پیش)
از نظر ظاهر؟؟؟؟؟ ظاهر سی ال اس رو همه بیشتر میپسندن،الکی نیست بهش میگن الهه زیبایی
محمد هاشمی (376 روز پیش)
کلاس ای هم خوشگله ولی cls یه چیز دیگس
Mani77(944 روز پیش)
ببخشید به نظر من cls500 بگیرم یا c200 و قیمتاشم میشه بگید
VahidReza (611 روز پیش)
واقعا این چه مقایسه ایه؟ سی ال اس پونصد ده برابر از سی دویست بهتره 😑
Mahan13 (489 روز پیش)
Cls الان با کلاسe 2018 مقایسه میشه نه c200
Mh89 (443 روز پیش)
سی ال اس ۵۰۰ فقط
Amir(1445 روز پیش)
مزایاش نسبت به پانامرا و سری ۶ تعلیق نرم ، هزینه نگهداری ، طراحی جذاب (w218) و مصرف سوخت معایبش: شتابش از سری ۶ و پانامرا پایینتره ، قدرت موتور پایین تری رو داره ، فرمان پذیری افتضاخ
VahidReza (611 روز پیش)
فرمان پذیریش رو حالت معمولی رو اینجا نوشته ، رو حالت اسپرت پلاس از پانامرا بهتره
Mrreza (589 روز پیش)
اینکه نمیکوبه مزایا به حساب نمیاد چون ماشین اسپرت کوبش داره این نرم هست چون ارتفاعش بالاست و فرمان پذیری بدی داره
Mrreza (566 روز پیش)
آقای وحید همیشه که نمیشه رو اسپرت پلاس رانندگي کرد
امیرعلی (525 روز پیش)
آقا وحید به نظرم اینکه میگی هندلینگش از پانامرا بهتره ۱۰۰ درصد اشتباهه
7pouya(848 روز پیش)
الان قيمت اين ماشين تو چه محدوده اي قرار داره ؟
5769Sina (834 روز پیش)
کمکار ۲۰۱۳حدودی ۸میلیارد
Peymam.amg (789 روز پیش)
مدل ۲۰۱۲ و ۱۳ الان حدود چهار تا پنج تومن بستگی به کارکرد و رنگ و غیره
Kj (751 روز پیش)
۲۸۰۰ تا ۳ تومن بستگی به تمیزیش داره
Iu (630 روز پیش)
اقا سینا،الان ۳ میلیارد پولشه، نه ۸ میلیارد
AMIR52 KARIMI (544 روز پیش)
الان داغونش ۳۶۰۰ خیلی تمیز ۵۰۰۰
Soheiles(1009 روز پیش)
هندلینگ و فرمان پذیری cls نسب به رقیباش یعنی بی ام و سری ۶ و پورشه پانامرا خوب نیست و از نظر شتاب و قدرت هم در رده پایین تری نسبت به دو رقیبش قرار میگیره و از نظر امکانات نبود اپشنی مانند رادار عابر پیاده برای یک ماشینی بالای دو ملیارد زیاد جالب نیست در حالیکه این اپشن و خیلی اپشنای دیگر را در سری ۶ وجود دارد
VahidReza (611 روز پیش)
سری ۶ ، شش سیلندره و نسخه هشت سیلندرش خیلی محدوده خیلییییی پس نتیجه میگیریم سی ال اس اینجا بهتره پانامرا که انقدر خرج داره پدرت رو در میاره و حدودا ماهی ۲۵ تومن یا حتی بیشتر پیادت میکنه
AT(1191 روز پیش)
سلام به نظر شما عزیزان من اگه لند کروزو بفروشم سی ال اس بگیرم خوب هست میخوام کم هزینه هم باشه
محمد هاشمی (740 روز پیش)
سلام هزینه های cls از لندکروز بیشتره ماشین سدان با شاسی بلند مقایسه نمشه چون دو کلاس متفاوته
Homayun (739 روز پیش)
Cls350 هزینه نداره Cls500 داره نه خیلی ولی در عوض قویترین بنز تو ایرانه بعدم بنز به مراتب کم استهلاک تر از پورشه و بی ام و اند
1483 (716 روز پیش)
نه، میدونی چرا نمیخوام تعصبی بگم، ولی با لندکروز همه جا میری، آب باشه برف باشه کوه باشه کویر باشه و یه ایمنی و هوشمندی خاصی در لندکروز هست، خرجش کم هست.برای سفر بسیار احساس راحتی داری و به اطرافیان هم این حس راحتی و امنیت القا میشه، ولی با بنز یه ماشین خاص پر خرج داری که تو برف خیلی سخت خیلی سخت خیلی خیلی سخت میتونی سفر بری..بنز بدرد هوای بارونی میخوره ودور دور اندرزگو ولی لندکروز برای همه جا هست و هیچ وقت قدیمی نمیشه
13Kiarash(769 روز پیش)
رقیب این ماشین m6 گرن کوپه هس🤔
صالح(827 روز پیش)
هرچی باشه بنز ه. یکسروگردن از همه بالاتره شک ندارم چند ساعت باهاش رانندگی گردم با اینکهماشینخودمولوو هست ولی این یهچیز دیگه است