بررسی مشخصات ام وی ام 110
بررسی مشخصات ام وی ام 110
بررسی مشخصات ام وی ام 110

همه‌چیز با او شروع شد؛ او سردمدار حضور خودروهای چینی در بازار ایران بود. ام‌وی‌ام 110 که خود را رقیبی برای پراید معرفی می‌کرد، خودرویی بحث‌برانگیز است که از سوی کمپانی مادر یعنی چری، با نام QQ شناخته می‌شود. وقتی کیوکیو توسط مدیران خودرو در کرمان تولید شد و به بازار آمد، همه او را ماتیز چینی نام‌گذاری کردند. ولی دووی باکیفیت کجا و 110 کجا؟ آن اوایل موجی از جوانان و به‌ویژه خانم‌ها، سراغ این خودرو رفتند. باید اعتراف کرد که اگر شرکت متولی ایرانی شرایط فروش آسانی را برای عرضه 110 فراهم نمی‌کرد، هرگز آینده‌ای برای او متصور نمی‌شد. سواری نرم و امکانات ساده‌ای که پراید از آن محروم بود، کاری کرد که روز به روز به صف خریداران آن اضافه شود. البته مباحث مربوط به ایمنی و کیفیت قطعات به مرور زمان 110 را به حاشیه بازار کشاند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ام وی ام 110

    • مصرف سوخت
    • شعاع گردش 6 متری
    • عملکرد بهتر در مدل 4 سیلندر
  • معایب ام وی ام 110

    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • قطعات گران‌تر از پراید
    • صدای باد در سرعت بالا

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1384 تا 1393

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 3 سیلندر
  • حجم موتور 0.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 51 اسب‌بخار
  • گشتاور 70 نیوتن‌متر
  • شتاب 18.7 ثانیه
  • سرعت 130 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 3.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک مینی
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (S11)
  • طول 3550 میلی‌متر
  • عرض 1495 میلی‌متر
  • ارتفاع 1485 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2340 میلی‌متر
  • وزن 880 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 155/65R13
  • چرخ عقب 155/65R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1389 تا 1392

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.1 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 68 اسب‌بخار
  • گشتاور 90 نیوتن‌متر
  • شتاب 15 ثانیه
  • سرعت 130 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 3.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک مینی
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (S11)
  • طول 3550 میلی‌متر
  • عرض 1495 میلی‌متر
  • ارتفاع 1530 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2340 میلی‌متر
  • وزن 900 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 155/65R13
  • چرخ عقب 155/65R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1387 تا 1395

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.1 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 68 اسب‌بخار
  • گشتاور 90 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 130 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 3.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک مینی
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (S11)
  • طول 3550 میلی‌متر
  • عرض 1495 میلی‌متر
  • ارتفاع 1530 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2340 میلی‌متر
  • وزن 890 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 155/65R13
  • چرخ عقب 155/65R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
100 دیدگاه

Majid4870

بابا اینقدر با پراید مقایسش نکنید. آخه کی گفته این ایمنیش از پراید بهتره کی کفته این ماشینه نرمیه ماشینهای چینی رده بالا سواری نرم ندارن یکسری ها از این ماشین خریدن برای اینکه اشتباه خودشونو توجیه کنند تعریف الکی میکنن و بقیه هم توی چاله میندازن پراید پول نقده هواستون باشه این ماشینو هرکی بخره باید نصف قیمت خریدش بفروشه هی الکی نگید از پراید بهتره اون آقا که نوشته کمکشاش عقبش میکوبه بعد نوشته نواریه خیلی نرمی داره اصلا معلوم نیست تکلیفش با خودش چیه من خودم مال فامیلمونو ۴ سیلندر بود دو هفته سوار شدم اصلا مصرف سوختش از پراید کمتر نیست. ایمنی هم نداره بدنه ضعیف و کاپوت کوچیکش فاصله راننده را با جایی که ماشین ضربه میخوره کم کرده و خطرناکتره ولی پراید کاپوت کشیده تر و بلندتری داره بدنه پراید از این قویتره من خودم چند سال پراید داشتم فروختم ال نود خریدم نمیخوام بگم پرایدم ماشین خوبیه و ایمنی داره و تبلیقشو کنم بله پرایدم ماشین خوبی نیست ولی ازین خیلی بهتره

Amir1400

ماشینای چینی جوری نرمن فکر میکنی رو هوا رانندگی میکنی... انگار تا بحال سوار نشدی؟ البته شاسی بلند ها برای بیابون طراحی شدن و سفتن... ماشین سواری سوار شو میفهمی نرمی فرمان و ترمز و کلاج و فنر و ...

ehsan.by

حداقل قبل از نظر دادن دوتا شو سوار شو.هرکیم عقب ماشینش میپره یا خشکه کمکش خرابه و باده چرخش زیاده. تاحالا در مورد قطر ورقه و طراحی سازه چیزی شنیدید؟ کلا اگر اطلاعات نداریم چرا نظر میدیم؟ من نمیدونم واقعا. هروقت سالمشو سوار شدی نظر بده دوست عزیز

ALI0069

منظور از نرمی فرمان برقی و ترمز ای بی اس هست نه فرمون سنگی پراید... البته پراید صفر سواریش خوبه ولی قیمت پرته... اون پول رو بدی کم کار ام وی ام 530 یا لیفان بخرید صدبرابر بهتر از پراید صفره... در مورد قیمت هم شما دست دوم نصف قیمت میخری و نصف قیمت میفروشی... الکی پول بدی ازت نمیخرن

Mehdi38o76

پراید بابا خیلی جادار تره...اینا یه چیزی میگن

مرتضی هستم

دوست عزیز Mehdi38o76 ارادت. ایا شما تجربه سوار شدن 110 رو داشتین؟ چون فضای داخلی 110 واقعا جادارتر از پراید هست. یکبار امتحان کنین!

Alimardi

من تا حالا چند تا ام وی ام ۱۱۰ ، ۳ سیلندر داشتم.اصلا با پراید قابل قیاس نیست.واقعا موتور سگ جونی داره.کولرش خیلی از پراید قویتره، کلاسش از پراید بالاتره، داخلش جادارتره.من خودم مکانیک هستم و از نظر من تنها ضعفش جلوبندیشه که اونم لوازم لاستیکیش زود خراب میشه که قیمتی هم ندارد. و قطعات اصلی این ماشین یه مقدار گرونه که اگر از جنس اصلی استفاده کنید ۱۰ برابر پولش کار می‌کنه.اصلا ام وی ام ۱۱۰ نسبت به تمام ماشین چینیا فرق می‌کنه انگار ماشین آمریکاییه ، خیلی کم خرابی داره.در ضمن این ماشین مناسب شهر و سرعت تا ۹۰ هست.اگر نحوه سواریشو بلد باشید(تعویض به موقع دنده‌،فشار نیاوردن بیش از حد) و ماشین سالم بخرید مرگ نداره.

Amirali1

سلام من قصد خرید مدل 86 تا 88 رو دارم .بنظرتون همین خوبه یا با همین قیمت ماشین دیگه ای بخرم؟

علی نوری

پراید هاچ بک بخری بهتره چون قطعات این ماشین کمیابه ولی پراید قطعاتش هست وهم تعمیرش آسون تره

Amir1400

کمیابی مهم نیست الان خرید ها سفارشی شدن از تهران گیر میاد حتی ماشینای عهد بوق... نایاب بودن بده که این ماشین تا ده سال حداقل نایاب نمیشه قطعاتش... نایابم باشه از کشورای دیگه میشه اینترنتی سفارش داد هر چیزی رو

زرتشت

آقا ehsan by عزیز:دوست من اگه شما با این ماشین با 140تا سرعت لایی کشیدی و به خیر گذشته خدا همراهیت کرده وگرنه شما چه علمی حساب کنی و چه بصورت تجربی بخوای درنظر بگیری،با 140تا سرعت....تازه اگه 140تا بره این ماشین!!!!قطعا عاقبت خوشی نداره.یا معنی لایی کشیدن رو درست نمیدونید یا سوار یه ماشین دیگه بودین و ام وی ام110 رو نمیشناسید.

ehsan.by

زرتشت عزیز: اول راننده مهمه بعد ماشین. ماشین بنده هم تقویت شدست. با سه سرنشیم صدو نود رفتم و بلخ ه قطعا لایی هم داشتم با اون سرعت. اینارو نمیگم که جو بدم ولی از قدیم گفتند رفیق بد و ماشین خوب آدمو به ... میدن بالاخره. خدا بزرگه عزیزم

am16in69

قیمت یه ام‌وی‌ام 110 مدل 94 با 50000 کارکرد چقدره؟!

saharbigdeli

سلام من ۱۰۰ تومن خریدم با ۸۰ تا کارکرد

Tahahamidi

الان دوربر ۱۳۰ تا ۱۵۰ تومن هست تمیزش

Tahahamidi

سلام دوستان درباره این ماشین بگم ماشین خوبی هسته از پراید هاچ بک بهتره هم ارزان تر هم جادارتر هم کم مصرف هم قدرت موتور قوی تری داره این ماشین در برابر قیمتش خیلی خوب و عالی هسته ما مدل ۹۰ با ۹۴ هزارتا کارکرد داریم و هنوز موتور باز نشده و با این همه سال هنوز مثل روز اول راه می‌ره تازه موتور سگ جونی هم داره ما ماشین منبع آب رادیات خراب بود آب کم کرده بود و ما رفتیم باهاش تو جاده دیدیم ماشین تا ته جوش آورده زدیم بغل دیدیم اینطوری شده و هیچ مشکلی هم براش پیش نیامده بود ن واشر زده بود نه چیره دیگه آیی فقط خرج ۳۰۰ تومن شد که اونم منبع رو عوض کردم ولی اگر پژو یا هر ماشینه دیگه بود واشر راحت میزد با اون جوشی که آورده بود

Vahid31

سلام.من یه ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر دارم.وقتی درجا گاز میدی یک ریپ میزنه ودر دنده یک اصلا جون نداره.میگن یه سیلندرش خوب کا نمیکنه ام موتورش سالمه.سوزن .شمع.وایر عوض کردم درست نشده علتش چیه

DAMOOON

دوستان ام وی ام کارکرده نخریدددددددددددددددددددددددد. من بیست روزه ام وی ام 110 سه سیلندر مدل 88 خریدم . از آشنا هم خریدم . اما متاسفانه متوجه شدم که ماشین آب و روغن قاطی میکنه و مشکل واشر و سرسیلندر داره . بردم نمایندگی . موتورو باز کرد . گفت فاتحه سرسیلندر خوندس . و باید عوض شه . گفت سرسیلندره چند بار رفته تراشکاری و دیگه کار نمیکنه . خلاصه به من گفتن که 20 میلیون تومان هزینه تعمیر خودرو است . سرسیلندر اوجینال شرکتی 10 میلیون و پانصد تومنه فقط . و سایر وسایل مث سوپاپ و میل سوپاپ و یاتاقان ثابت و متحرک و واشر کامل موتورو ... خلاصه دوستان دور از جون شما بنده همانند ... در گل گیر کردم . نخرید عاقا جان . نخرید .

حامد۹۸

سر سیلندر خودتون رو بدید تراش و یه واشر مسی 1 سانتی بندازید زیرش، نیاز به تعویض نیست

Amir1400

موتور همه ماشینا 20 خرجشه مگه ماشین دیگه خرجش کمتره؟ باید موقع خرید از قیمت حساب کنید به نفعتونه خودتون نو کنید با 20 تومن... ماشین قدیمی همینه باید پول سیلندر یا حتی گیربکس رو کم کنید + 10 میلیون لوازم مصرفی... ولی به جاش ماشین عین صفر میشه ارزش داره...

ehsan.by

موقع خرید دقت کن برادر من شما بنزم بخری همینه الان یه تعویض سر سیلندر پرایت ا تمام فراوانیش و ارزونیش پات 12 تا 20 در میاد یه دور دمه تمعمیر گاها بزن

ALI0069

ماشین مدل پایین رو باید همیشه 20-30 زیر قیمت بخری مگر مدل بالا باشه دوروبر 100 تا کار... در ضمن از صدای موتور معلومه در چ وضعیته... در ضمن از قدیم گفتن با اشنا بده بستان نکن...

Meysam73

داداش من لیفان دارم. کار ندارما. ولی شما مدل پایین خریدی و دقت نکردی؟ چندجا مکانیکی نبردی؟ اونجوری که میفرمایید سر سیلندر چندبار تعمیر شده بود. یعنی موتور تمیز کار می‌کرد که شما متوجه نشدی

Aaaaa1

در مورد نقاط ضعف که براش ذکر شده فقط قطعات گران تر از پراید درسته. در تعجبم من با سرعت ۱۲۰ در بدترین باد ها در اوتوبان رانندگی گردم ولی صدای بادی داخل اتاق نشنیدم ! وقتی شیشه رو پایین هم میدی حتی باد زیادی داخل نمیاد. مثل پراید نیست که وقتی باد میاد ماشین اینور اونور میره تعادل به هم میخوره! از هر لحاظ ام وی ام از ۱۱۰ سر تره صد در صد

Amir1400

کیفیت بالاتر و عمکر بیشتر = قیمت بالاتر... مطمئن باشید پولتون رو دور نریختید چون سالها کار خواهد کرد انشاالله

saharbigdeli

معلومه که بهتره من رانا داشتم سرطان تازه صفر خریده بودم ام وی ام خیلی جادار تره اتاقش و باکیفیت تره با اینکه دست دو خریدم تا حالا هیچی خرجش نکردم خدا برکت بده به این ماشینا خدایی قابل قیاس با پراید یا حتی ماشینای دیگره داخلی نیست.

majid56

این به 120برسه پرواز میکنه

AmirAbasMaleki

سلام دوستان من با ام وی ام ۱۱۰ کاتاف زدم اشکالی که نداره

ehsan.by

سلام تجربه 6 سال سواری از 94 تا امروز و براتون شرح میدم قبلش بگم که از پراید 74 تا بی ام سری هفت رو تجربه سواری و مسافرتشو دارم قابل مقایسه با پراید اصلا نیست این از این آپشن هارو که همه میدونن اینم هیچی از سواری بگم کمک عقب سالم باشه و یه جفت فنر هاچ بک پرایدی میشه دنبه ... معرکه لاستیک رو هم که هرکسی چارسال ماشین سوارشده باشه میدونه چقدر تاثیر داره تو رانندگی کلا شتاب و مصرفش خداییش خوبه روغن آبشو بهش برسی هیچ خرجی نداره تا چندین سال رانندگی من خیلی تند و سریعه باماشین پیست هم رفتم یه کپه استاندارد زدم که هیچ کجا گیر نمی کنه ولی تاثیرش روی هندلینگ چشم گیره تو جاده و طوفان کمترین تکون رو داره برای مسافرت دو نفره از نظر من کاملا راضی کنندست نگاه به کوچیکیش نکنید بارها تو 120 تا سرعت لایی ماشینم سر رفته ولی حتی تو سر رفتنشم تو دست بوده رانندگی شهری و کولر و بخاری هم عالیییی داخلش راحته و اینه هاشم خیلی دیده کاملی میده برای کسانی که تازه میخرند سطونای جلو یکم کوره تو گردش که بعد از یه مدت بهش عادت میکنید لاستیک 175 بیشتر زیرش نندازید بهتره که گیر نکنه تو گلگیر باد لاستیکهارو اگر ظرفیت کامل سواری نمی کشید جلو روی 30 و عقب روی 28 بزارید روی نرمی خیلی تاثیر داره مخارجش باتوجه به کیفیت لوازمش کاملا معقوله به جز مصرفی ها هم هیچ چیزه اضافه ای ازش تعویض نکردم تو مدت 6 سال لنت و تسمه ها لاستیکی های زیروبند به دلیل رانندگی هیجانی(دیسک و صفحه با 95 هزار کارکرد هنوز فابریکه و عالی) امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم اگر سوالی بود پرسید حتما راهنمایی میکنم

Show More