ام وی ام 110
سال
همهچیز با او شروع شد؛ او سردمدار حضور خودروهای چینی در بازار ایران بود. امویام 110 که خود را رقیبی برای پراید معرفی میکرد، خودرویی بحثبرانگیز است که از سوی کمپانی مادر یعنی چری، با نام QQ شناخته میشود. وقتی کیوکیو توسط مدیران خودرو در کرمان تولید شد و به بازار آمد، همه او را ماتیز چینی نامگذاری کردند. ولی دووی باکیفیت کجا و 110 کجا؟ آن اوایل موجی از جوانان و بهویژه خانمها، سراغ این خودرو رفتند. باید اعتراف کرد که اگر شرکت متولی ایرانی شرایط فروش آسانی را برای عرضه 110 فراهم نمیکرد، هرگز آیندهای برای او متصور نمیشد. سواری نرم و امکانات سادهای که پراید از آن محروم بود، کاری کرد که روز به روز به صف خریداران آن اضافه شود. البته مباحث مربوط به ایمنی و کیفیت قطعات به مرور زمان 110 را به حاشیه بازار کشاند.
ادامه...
28 دیدگاه دیدگاه خود را ثبت کنید
حامد۹۸ (99 روز پیش)
من چهار سیلندر مدل ۹۴ دارم واقعا راضیم.ترمز عالی.نرمی.اطاق بی صدا.فقط دور موتورش بالاست که برای شهر مزیته اما داخل جاده اذیت میکنه. یه درش به پراید می ارزه
mohammad f (74 روز پیش)
لاستیک 175 بنداز ، تفاوت سواریش چشمگیره
Mousavi (110 روز پیش)
من میخواماین ماشین مدل ۸۶ یا ۸۷ بخرم نسبت به بودجه ام.لطفا راهنمایی کنید این مدل mvmبگیرم یا پراید؟اینکه میگنبازار فروشنداره درسته؟
2127 (93 روز پیش)
دوست عزیز بنده ۴ ساله چهار سیلندرشو برای خانومم خریدم و داره استفاده میکنه بنده خودم مکانیک هستم و مدرک دانشگاهیم هم ساخت و تولیده نمونه ۳ سیلندر با توجه به وزن اتاق یه مقدار ضعیف تر عمل میکنه و به موتور فشار میاد ولی اگر ۴ سیلندر بخرید واقعا نسبت به پراید گزینه بهتر و مناسب تری خواهد بود از لحاظ فنی هم در خصوص نظر برخی دوستان که گفتند آب کم میکنه باید عرض کنم خیر اینطور نیست و این قضیه مربوط میشه به پولکی های دور سیلندر که بارها بنده حداقل در ۱۰ مورد این قضیه رو مشاهده کردم که به دلیل عدم تعویض مایع خنک کننده و یا استفاده از آب لوله کشی و ضد یخ نامرغوب از پولکی پشت دنده فلایویل و پشت تسمه تایم نشتی پیدا کرده که قابل مشاهده نیست و همچنین جنس آهنی این پولکی ها که اگر با نمونه برنجی تعویض بشه دیگه مشکلی به وجود نخواهد آمد. جلوبندی از پراید قویتره ...لوازمش گرانتره...سواری و شتاب خیلی بهتره و فقط عقبش روی سرعتگیر خیلی ناجور میکوبه از لحاظ ایمنی هم نه تنها پراید بلکه از تموم این خودروهای داخل بهتره و محکمتر اگر کم کار و سالمشو بخرید اصلا آزار و اذیت این خودروهای داخلی رو نخواهد داشت.
mohammad f (74 روز پیش)
مدل زیر 90 دردسر زیاد داره.بهتره کم کار کرد بگیری
Lovesboy8 (87 روز پیش)
سلام دوستان من واسه اسنپ میخوام بگیرم چون مصرف سوخت برام مهمه و البته استهلاک بودجم نمیرسه مدل بالاشو بگیرم . لطفا کسایی که این خودرو رو داشتن مصرف و استحلاک mvm 110 بهتره یا ماتیز. ممنون میشم راهنمایی کنید
mohammad f (74 روز پیش)
مصرف سوخت mvm 110 پایین تر از پرایده .استهلاکشم پایین هست.لاستیک 175 بندازی خیلی سواریش نرمتر میشه. قیمت قطعات مثل بدنه و بعضی از وسایلاش از پراید گرون تر هست ولی کیفیت قطعاتش بهتره.
Aligar (139 روز پیش)
بسیار کم مصرف و پر شتاب مخصوصا" داخل شهر اما بدنه ظریف و بعضا" ضعیف. اتاق مدرنتر و جادارتر از پراید. در هر موقعی باید حتما" آب و روغن را چک کنید. برای دو نفر عالیست اما برای خانواده پرجمعیت و سنگین! و برای مسافتهای طولانی جالب نیست. در دور موتور 3000 و سرعت حدود 80 تا 90 بنزین را فقط بو میکشد تا جایی که اگر برای داخل شهر استفاده میکنید حتما" تاریخ سوختگیری قبلی را به یاد نخواهید آورد! نه 3 سیلندر و نه اتوماتیک، فقط 4 سیلندر بخرید!!! تعویض دنده سیستم اتوماتیک، برقی است و به همین دلیل در بسیاری از موارد بی موقع و به اشتباه دنده تعویض میکند که مسلما" بر قدرت موتور تاثیر منفی وارد کرده و موتور به صدا می افتد!!! چون اتاق ضعیفی دارد باید به سرعتگیر و دست اندازها دقت بیشتری کنید. نکته پایانی: برای یک خانمی که تازه راننده شده ماشین بسیار مناسبی خواهد بود!!!
sanaz (140 روز پیش)
من سه سیلندر مدل 85 دارم- در کل از پراید خییییییییییییییییلی بهتره- من راضیم
alirezapoorbakhshandeh@yahoo.com (377 روز پیش)
ام وی ام 110 از نظر طراحی داخلی به نسبت آنچه تصور میشود جادار و دارای صندلی های راحتی میباشد . فنر بندی ماشین خشک و دارای کمک فنر های بسیار بی کیفیتی بوده که راننده جهت رفع مشکل مجبور به تعویض کمک فنر ها با نمونه ژاپنی آن میباشد. قطعات موتور دارای کیفیت بسیار پایین بوده بطوری که بیشتر این نوع از اتومبیل ها پس از 50000 کیلومتر دچار کم کردن آب بصورت جدی(کم شدن 1 لیتر آب در ازای هر صد کیلومتر) بر اثر مشکلات ناشی از واشر سر سیلندر گردیده و هزینه تعویض واشر سر سیلندر در حدود 1 ملیون تومان بوده و پس از 40 تا 50 هزار کیلومتر مشکل نام برده دوباره ایجاد میگردد.هزینه تامین قطعات فنی در حدود 2 برابر یک پراید براورد گردیده و در خصوص قطعات بنه این رقم به 5 برابر نیز میرسد. قدرت موتور و گیر بکس آن در حدود 60 درصد پراید ارزیابی گردیده است. گیربکس ضعیف و دنده های برنجی این نوع اتومبیل بسیار بی کیفیت بوده بطوریکه پس از 50 تا 60 هزار کیلومتر مجبور به تعمیر اساسی گیر بکس خواهید شد. میتوان از دیسک و صفحه پراید در مدل های 4 سیلندر و 3 سیلندر استفاده نمود.از دیگر مشکلات این اتومبیل عدم اعتماد به سیستم تعلیق و جلوبندی آن بوده که با در نظر گرفتن شاسی بسیار ضعیف به هیچ عنوان جهت انجام مسافرت های خانوادگی توصیه نمیشود. از نقاط قوت این اتومبیل میتوان به دارا بودن لوازم جانبی مانند آیینه برقی ،شیشه بالابرهای برقی ،چراغ مه شکن ،برف پاک کن عقب و راحتی در پارک نمودن خودرو در شهرا های شلوغ نام برد.
Rahmansediq@gmail.com (300 روز پیش)
مسلما حتی سوار این ماشین نشدید دوست محترم !
Mohsen ganji (167 روز پیش)
قطعا تا الان این ماشین رو از نزدیک ندیدی 😁
sanaz (140 روز پیش)
قشنگ معلومه کپی پیست شده از جایی!!!
پارسا m (149 روز پیش)
دوستان ،راست و حسینی لطفا جواب بدید من یک سه سیلندرشو برای مادرم میخوام میخواستم بدونم از شما ها کسی بوده این مدل رو داشته باشه و ازش راضی بوده باشه؟ لطفا جواب بدید
Eli (145 روز پیش)
سلام،بله من داشتم... ماشین خوبی بود البته این دیگه بستگی داره مدل چه سالی رو بگیرید و ایا لگن شده باشه یا نه،،مال من ۹۱ بود و چهل تا کلا کار کرده بود،،ماشین خیلی خوبیه برا خانم ها،فقط دیگه باهاش ۱۰۰ الی ۱۱۰ تا بیشتر نمیشه رفت به هیچ عنوان،و اینکه چون چرخ هاش کوچیکه رو دست انداز ها یکم پرت میکنه بالا و میکوبه زمین،باید خیلی اهسته رفت.بجز همون سرعت،تفاوت دیگه ای با مدل4 سیلندرش نداره
حسینی بای (183 روز پیش)
قیمتش چنده
0913 (184 روز پیش)
از نظر سواری خیلی از پراید سر تر هست و ترمز های قابل اعتماد تری داره ولی کیفیت ضعیف و گرون بودن لوازم و اینکه هر مکانیکی سر در نمیاره ولی اگر مکانیک ماهر داشته باشین و آشنا خیلی از پراید بهتره من مدل۸۵ دارم و سه سیلندر
م حصاری (185 روز پیش)
دوستان قیمتش الان چنده
Ava (217 روز پیش)
بین پراید و ام وی ام کدوم بهتره؟ لطفا ینفر راهنمایی کنه
2127 (200 روز پیش)
با عرض سلام به عنوان یک شخص فنی و مصرف کننده عرض میکنم خدمتون که اصلا با پراید قابل قیاس نیست....بنده ۴ ساله برای همسرم خریدم و ایشون بنا به شرایط کاریش در ماه حدود ۱۵۰۰ کیلومتر راه میره ...تا الان که ماشین حدود ۷۵۰۰۰ راه رفته یک دست لنت و ضدیخ و تسمه تایم تعویض شده.... از لحاظ ایمنی از پراید خیلی خیلی بهتره ...سواری نرمتری داره...برخلاف ظاهر داخلش جادار و راحته....امکاناتش از پراید بیشتره...لوازمش از پراید گرونتره ولی از ۲۰۶ ارزونتره...شتابه چهارسیلندر از ۴۰۵ و ۲۰۶ تیپ ۲ و پارس بیشتره (تو سربالایی با همشون انداختم به گردش نمیرسن) پراید که اصلا تو شتاب و سرعت حرفی واسه گفتن نداره ...جلوبندیش ۱۰۰درصد از پراید قویتر و محکم تره سوختش بستگی به رانندگی از ۳ونیم درصد تا ۹ متغیره از پراید خیلی نرنتر و بی صدا تره ولی عقبش از سرعت گیر که رد میشه میکوبه فرمان بسیار نرمی داره ...امکاناتش ۴شیشه برقیه با پاور ویندوز ...نشانگر مصرف لحظه ای سوخت ...دو ایربگ و ای بی اس...آینه های جانبی برقی در مجموع بهترین گزینه برای داخل شهر و مخصوصا مناسب بانوان
farnaz (223 روز پیش)
من میخوام بخرم لطفا نظر بدین بخرم یا نه یکی میگه خوبه یکی میگه خوب نیس موندم پراید111 بخرم یا mvm
Bahram bbc (215 روز پیش)
من ٤ ساله يه ٤ سيلندرشو دارم. به قصد تركوندنن ميرونمش. نه ملاحظه سرعت كير و دست انداز ميكنم نه حتي يك بار آب و روغنش رو چك كردم. هميشه رو دور موتور ٤.٥ و بيشتر دنده عوض ميكنم و ٩٨ هزار تا روندمش، از اواسط ارديبهشت تا اوايل آبان كولرش روشنه شبانه روز ، يعني همه ميگن مگه ماشين حمل مرغ منجمده. از اول هم كه خريدم قصدم نگه داشتنش نبود . ولي خيلي دوسش دارم. حالا كلا تو اين ٤ سال چي خرجش كردم : ٢ بار تسمه تايم كه بايد عوض ميشد يه بار لنت ترمز كه اونم مصرفيه لاستيكاش هموناس كه از اول زيرشه يه ٣٥ هزار تومن دادم پمپ برف پاك كن يه ٣٥٠ تومن راديات بخاري و مخزن ضد يخ كه اونم تقصير خودم بود ، اينقدر ضد يخ نريختم كه سوراخ شد يه ٢٥٠ تومن بابت سوزن انژكتور كه خودش خراب شد يه يك ميليون و دويست هزار تومن بابت جلو بندي كه واقعا صداي فرغون ميداد خدايي اگه پرايد بود الان داغون شده بود يه باطري ٣٥٠ تومن همه اين هزينه ها رو هم سال ٣ ام به بعد انجام دادم الانم سالمه سالمه و بازم ميرونمش مصرف بنزينش تو تابستون ٩ و بقيه اوقات زير ٦ ليتره من ازش راضي ام خيلي عاليه
Rahmansediq@gmail.com (300 روز پیش)
سواری بسیار عالی داره ، کم هزینه و کم استهلاک ، سواری و کم صدا بودنش در حد ۲۰۶ تیپ ۲ هست ، شعاع گردش ۶ متری ، همه جا میشه پارک کرد ، جادارتر از ظاهرشه ، فرمون خیلی نرم ، به طور کلی اوراقش هم از پراید بهتره !
مصطفی تمدن (237 روز پیش)
اکی من مدل۹۵ سه سیلندرش را دارم واقعا ازش راضیم کارش بیسته کم مصرف.کم استهلاک.نرم.باوجود۳سیلندر بودنش شتاب عالی ودرسرعت بالابدون کوچکترین لرزش در محورها البته mvm 110s لاکچری
مانی (242 روز پیش)
خیلی خوب نیست ولی برای کار های روزمره خوبه
mojtaba_eftekharzadeh (263 روز پیش)
ماشین نسبت به پراید عالی و غیر قابل مقایسه هست،کیفیت ساختش از 405 بهتره،تنها ایرادش کمک فنرهاش بعد از 20، 30 هزار روندن هست،بیشتر کسانی که انتقاد می کنند حتی سوارش نشدن یا اوراقیشو خریدن
نوید (321 روز پیش)
بسیار ماشین عالی هست نسبت به قیمتش... تا 100 هزار تا هیچ خرجی جز روغن ندارد البته تسمه تایم و لنت رو عرض نمیکنم... اما بعد از این کیلومتر هرچی میگن حق دارن...
Mohammadrezai (263 روز پیش)
من این ماشینو سه سیلندرشو دارم الان ۲۰۰هزارتا باهاش رفتم. مسافرت تا دلتون بخواد باهاش رفتم از شمال گرفته تا جنوب و حتی گردنه های بسیار شیب تند بدون کوچکترین ایراد و با سرعت بالا. در گردنه ها با پراید کل کل کردم و بسیار سره از پراید.شتاب فوق العاده بالایی داره به خاطر ۱۶ سوپاپه بودنش و در مدل سه سیلندر هم ۱۲ سوپاپه که من دارم و به جرئت میگم حتی سه سیلندر از پراید هم قدرتش در عمل و هم شتابش خیلی بالاتره.ذره ای هم آب و روغن کم نمی کنه.(بر خلاف سایر خودرو های ایرانی باید دور موتور این خودرو مخصوصا نمونه سه سیلندر بین ۴ و ۵.۵ باشه.این توصیه مکانیک این خودرو هست که خودش هم ام وی ام ۱۱۰سه سیلندر داره.) کمک فنر های فوق العاده نرمی داره و اصلا کوبشی به اتاق و سرنشین ها وارد نمی کنه.مصرف بنزین بسیار پایینی داره من خودم چندین بار حساب کردم که در شهر ۶ و در جاده با دنده ۴ سه و نیم و با دنده ۵ وسرعت ۱۳۰تا۱۵۰فقط به چهار و نیم می رسه. زیروبند فوق العاده محکمی داره من با سرعت خیلی زیاد از سرعت گیرهای تو شهر رد میشم و تا حالا کوچکترین خرابی نداشته.امکانات بیشتری هم نسبت به پراید داره.از نظر ایمنی هم جالبه بدانید که وزن این ماشین ۹۰ کیلو بیشتر از پراید و توی گوگل تست تصادف این خودرو را با پراید البته با فیلم واقعی پراید نه انیمیشن آن ، مقایسه کنید.موفق باشید
پاسخ به نظر