• مشخصات فنی maximairat
  • مشخصات فنی maximairat
  • مشخصات فنی maximairat
  • مشخصات فنی maximairat

مشخصات فنی نیسان ماکسیما اتوماتیک سال 1381 - 1391

336 دیدگاه
سال
سال 1380 بود که زمزمه‌های عرضه نیسان ماکسیما به‌عنوان یک سدان قدرتمند، سریع و لوکس در ایران شنیده شد و تنها یکسال بعد، نخستین سری این ژاپنی با گیربکس دستی و اتومات به‌دست مشتریان رسید. ماکسیما در طول 10 سال مونتاژ در ایران (تا سال 1391) همواره به‌عنوان یکی از برترین خودروهای مونتاژی کشور مطرح بود و علاقه‌مندان بسیاری داشته
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

دوام فنی
شتاب و عملکرد
بازار دست‌دوم
فضای جادار کابین

نقاط ضعف

فرمان‌پذیری
مصرف شهری
کمبود امکانات رفاهی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1381 تا 1391

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

4 دنده اتومات

پیشرانه

6 سیلندر

حجم موتور

3 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

227 اسب‌بخار

گشتاور

288 نیوتن‌متر

شتاب

9.6 ثانیه

سرعت

212 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

10.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل پنجم (A33)

طول

4930 میلی‌متر

عرض

1780 میلی‌متر

ارتفاع

1435 میلی‌متر

فاصله محوری

2750 میلی‌متر

وزن

1430 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

215/55R16

چرخ عقب

215/55R16

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

سفارشی

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سفارشی

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - چنجر 5 تایی

مانیتور

سفارشی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

سفارشی

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم برقی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Kamyar9606 1403/10/17
سلام دوستان من بین ماکسیما و مزدا۳ قدیم موندم،درسته مثلا ماکسیما مدل 82 تقریبا هم قیمت مدل 87اینا میشه ولی این مهم نیس،مهم برا من دوام و کیفیت خود ماشینه،اصلا هم قرار نیس با ماشین پرواز کنم،فقط از نظر فنی و کیفیت قطعات و کم اسطهلاک بودن برا من مهمه،هر کدومش رو هم بخرم حدود 100تومن خرج میکنم روش که به دل خودم بشه، از دوستانی که تجربه داشتن این دوتارو داشتن یه راهنمایی میخوام که کدومشش بهتره برا خریدن با شرایط من ممنون
پاسخ
1
0
0
alisalamati 4 روز پیش
اگر دوام و کیفیت کلی خودرو و قدرت بیشتر مد نظر شماست، ماکسیما گزینه بهتری است. اما اگر به دنبال خودرویی با مصرف سوخت کمتر و هزینه‌های نگهداری پایین‌تر هستید، مزدا 3 مناسب‌تر خواهد بود.
0
1
HoseinFaraji1389 1403/10/10
یکسری بچه سال جوگیر ریختن توی اتوبان و جاده، ما داریم راه خودمونو میریم اینا میان از راست سبقت میگیرن ذوق میکنن میگن ماکسیمارو زدیم. درصورتی که راننده ماکسیما اصلا شمارو ندیده و شما تو ذهن خودتون کل انداختین. بعدشم جای کل انداختن توی شهر و جاده نیست. همه توی خونه عزیز و چشم‌انتظار دارن. شما با بهترین ماشین و بهترین دست فرمونم در سرعت بالا روی جاده و بقیه ماشینا کنترل نداری. ضمنا ماکسیماسوارا به عشق گشتاور بالا و موتور ۶سیلندر نرم و ارامش توی جاده و ماکسیما گرفتن. نه ۰-۱۰۰ و درگ. اگر دنبال درگ و کل‌کل بودن میرفتن ماشین جمع و جور اسپورت میگرفتن تیون میکردن. چینی سوارا و پارس سوارا برید تو کوچه خودتون بازی کنید به ما نمیخورید:))
پاسخ
0
0
2
محمود صالح 1403/10/3
سلام . ماکسیما اتومات در سربالایی ، حالت ایستایی ( حفظ از عقب نرفتن ) داره ؟
پاسخ
1
0
0
HoseinFaraji1389 1403/10/10
اپشن اتوهلد نداره ولی وقتی دنده حالت دی باشه و نیش‌ترمز کنی ماشین عقب نمیره، اذیت نمیکنه در کل خیالت راحت
0
0
Reza 1403/8/30
سلام من از سال ٩٠ ماكسيما صفر گرفتم تا به حال سوارم.يه جمله خلاصه ميكنم.تكرار نشدني.
پاسخ
0
0
1
محمد 1403/8/20
درود ، من از جوونی ماشین ژاپنی سوار شدم واقعا حرف ندارن ، عالی هستن 👌
پاسخ
0
0
1