سال 1380 بود که زمزمههای عرضه نیسان ماکسیما بهعنوان یک سدان قدرتمند، سریع و لوکس در ایران شنیده شد و تنها یکسال بعد، نخستین سری این ژاپنی با گیربکس دستی و اتومات بهدست مشتریان رسید. ماکسیما در طول 10 سال مونتاژ در ایران (تا سال 1391) همواره بهعنوان یکی از برترین خودروهای مونتاژی کشور مطرح بود و علاقهمندان بسیاری داشته
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
دوام فنی
شتاب و عملکرد
بازار دستدوم
فضای جادار کابین
نقاط ضعف
فرمانپذیری
مصرف شهری
کمبود امکانات رفاهی
تریم های نیسان ماکسیما
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1381 تا 1391مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
3 لیترعملکرد فنی
قدرت
227 اسببخارگشتاور
288 نیوتنمترشتاب
9.6 ثانیهسرعت
212 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
10.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل پنجم (A33)طول
4930 میلیمترعرض
1780 میلیمترارتفاع
1435 میلیمترفاصله محوری
2750 میلیمتروزن
1430 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
215/55R16چرخ عقب
215/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
سفارشیکروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - چنجر 5 تاییمانیتور
سفارشینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CDسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
تنظیم برقیصندلی سرنشین جلو
تنظیم برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Ehsanza 1404/2/8
سلام،دوستان هزینه نگهداری مزدا ۳ نیو بیشتره یا ماکسیما؟
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1404/2/10
ماکسیما اگر سالم نباشه و مشکل فنی داشته باشه هزینه اش بیشتره
0
0
Mohammad001 1404/1/17
سلام
دوستانی که ماکسیما دارن، نداشتن esp مشکل ساز نشده براشون در حین رانندگی؟
پاسخ
1
0
0
ShayanAH4489 1404/2/10
نه دوست عزیز هندلینگ همش به رانندس و جو الکی میدن بعضیا هندلینگشم تو سرعت بالا عالیه و تو پیچم شاید مول خیلیا دیگ نباشه ولی خوبه چون خودم دارم و تا الان با هندلینگش هیچ مشکلی نداشتم
0
0
Reza789 1403/12/18
یک سوال دارم و لطفا بدون تعصب جواب بدید. ماکسیما با ۲۵۰-۳۰۰ هزار کارکرد، استهلاکش چه طور هست و چه قدر باید خرجش کرد هر ماه یا هر سال؟
پاسخ
1
0
0
ShayanAH4489 1404/2/10
بسته به مالک قبلی هست اگه خوب نگه داشته که خرید اون منطقیه و اینو بدونید کارکرد ۲۵۰ تا اینا برا ماکسیما مثل کارکرد ۱۵۰ تا برا کره ای میمونه
0
0
Kamyar9606 1403/10/17
سلام دوستان
من بین ماکسیما و مزدا۳ قدیم موندم،درسته مثلا ماکسیما مدل 82 تقریبا هم قیمت مدل 87اینا میشه ولی این مهم نیس،مهم برا من دوام و کیفیت خود ماشینه،اصلا هم قرار نیس با ماشین پرواز کنم،فقط از نظر فنی و کیفیت قطعات و کم اسطهلاک بودن برا من مهمه،هر کدومش رو هم بخرم حدود 100تومن خرج میکنم روش که به دل خودم بشه،
از دوستانی که تجربه داشتن این دوتارو داشتن یه راهنمایی میخوام که کدومشش بهتره برا خریدن با شرایط من
ممنون
پاسخ
2
0
0
ShayanAH4489 1404/2/10
هردو عالی هستن ولی صرف اینکه بگید من قراره یه ماشین کاردار بخرم و خرجش کنم درست میشه یه چیز حتمی نیست و بنظرم ماکسیما گزینه بهتریه
0
0
alisalamati 1403/10/22
اگر دوام و کیفیت کلی خودرو و قدرت بیشتر مد نظر شماست، ماکسیما گزینه بهتری است. اما اگر به دنبال خودرویی با مصرف سوخت کمتر و هزینههای نگهداری پایینتر هستید، مزدا 3 مناسبتر خواهد بود.
0
2
HoseinFaraji1389 1403/10/10
یکسری بچه سال جوگیر ریختن توی اتوبان و جاده، ما داریم راه خودمونو میریم اینا میان از راست سبقت میگیرن ذوق میکنن میگن ماکسیمارو زدیم. درصورتی که راننده ماکسیما اصلا شمارو ندیده و شما تو ذهن خودتون کل انداختین. بعدشم جای کل انداختن توی شهر و جاده نیست. همه توی خونه عزیز و چشمانتظار دارن. شما با بهترین ماشین و بهترین دست فرمونم در سرعت بالا روی جاده و بقیه ماشینا کنترل نداری.
ضمنا ماکسیماسوارا به عشق گشتاور بالا و موتور ۶سیلندر نرم و ارامش توی جاده و ماکسیما گرفتن. نه ۰-۱۰۰ و درگ. اگر دنبال درگ و کلکل بودن میرفتن ماشین جمع و جور اسپورت میگرفتن تیون میکردن. چینی سوارا و پارس سوارا برید تو کوچه خودتون بازی کنید به ما نمیخورید:))
پاسخ
1
1
11
ShayanAH4489 1404/2/10
خیلی زیبا گفتید دوست عزیز
0
0