مشخصات فنی نیسان ماکسیما اتوماتیک سال 1381 - 1391
سال
سال 1380 بود که زمزمههای عرضه نیسان ماکسیما بهعنوان یک سدان قدرتمند، سریع و لوکس در ایران شنیده شد و تنها یکسال بعد، نخستین سری این ژاپنی با گیربکس دستی و اتومات بهدست مشتریان رسید. ماکسیما در طول 10 سال مونتاژ در ایران (تا سال 1391) همواره بهعنوان یکی از برترین خودروهای مونتاژی کشور مطرح بود و علاقهمندان بسیاری داشته
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
دوام فنی
شتاب و عملکرد
بازار دستدوم
فضای جادار کابین
نقاط ضعف
فرمانپذیری
مصرف شهری
کمبود امکانات رفاهی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1381 تا 1391مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
3 لیترعملکرد فنی
قدرت
227 اسببخارگشتاور
288 نیوتنمترشتاب
9.6 ثانیهسرعت
212 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
10.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل پنجم (A33)طول
4930 میلیمترعرض
1780 میلیمترارتفاع
1435 میلیمترفاصله محوری
2750 میلیمتروزن
1430 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
215/55R16چرخ عقب
215/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
سفارشیکروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سفارشیسنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - چنجر 5 تاییمانیتور
سفارشینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CDسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
تنظیم برقیصندلی سرنشین جلو
تنظیم برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
محمد 1403/8/20
درود ، من از جوونی ماشین ژاپنی سوار شدم واقعا حرف ندارن ، عالی هستن 👌
پاسخ
0
0
0
Afmafs 1403/8/11
دوستان تا بودجه ۱۴۰۰ ماکسیما یا مزدا نیو
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/8/12
ماکسیما ، ولی اگر سالم بتونید پیدا کنید از هر لحاظی عالیه ولی از اونطرف هم مزدا واقعا ماشین خوبیه فقط در بعضی موارد کیفیت رنگ بدنه اش ازار دهنده هست
0
0
Afmafs 1403/8/1
دوستان دنده بخریم یا اتومات؟
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/8/8
هر دو کیفیت خودشون دارند ولی لذت ماشین به تعویض های دنده هستش مخصوصا توی این ماشین
0
0
milad royat 1403/7/29
سلام دوستان
میخواستم ببینم با بودجه ۷۰۰ ۸۰۰ مزدا ۳ قدیم مدل ۸۷ ۸۸ بخرم بهتره یا ماکسیما مدل ۸۳ ۸۴؟
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1403/7/30
هردو گزینه ماشین های خوبیه ولی فقط به شرطی که بتونید سالم این ماشین ها رو پیدا کنید حداقل 20 سال از ماکسیما گذشته و باید خیلی دقت کنید بلاخره اهنه پوسیده میشن بعد از 20 تا حدی ولی اگر سالم پیدا کرد برای داخل شهر مزدا براتون مناسب تره ولی اگر مسافرت و در جاده زیاد تردد دارید ماکسیما گزینه خوبیه
0
0
ناشناس 1403/7/11
سلام دوستان بنده هایما S7 مدل 1402 دارم بنظرتون بفروشم ماکسیما تمیز مدل 89 یا 88 دنده ای بگیرم اذیت نمیکنه!
پاسخ
1
1
0
Hossini123 1403/7/16
اگر میفرماید سالم هست نه چرا اذیت کنه فقط حتما از سلامت فنیش اطمینان حاصل فرماید چون بعدا براتون تبدیل میشه به بد ترین انتخابتون
0
0