



سال 1380 بود که زمزمههای عرضه نیسان ماکسیما بهعنوان یک سدان قدرتمند، سریع و لوکس در ایران شنیده شد و تنها یکسال بعد، نخستین سری این ژاپنی با گیربکس دستی و اتومات بهدست مشتریان رسید. ماکسیما در طول 10 سال مونتاژ در ایران (تا سال 1391) همواره بهعنوان یکی از برترین خودروهای مونتاژی کشور مطرح بود و علاقهمندان بسیاری داشته و دارد. مدلهای دستدوم ماکسیما، بهخصوص در نسخههای اتومات که به وفور در بازار وجود دارند، یکی از معدود خودروهای ایران است که بعد از گذشت چندین سال همچنان بازار دستدوم پرسود و منحصربه فردی دارد. پارس خودرو در مدلهای 90 و 91، تیپ 3 یا اصطلاحا تیپ آپشنال را در دسترس خریداران ماکسیمای اتومات قرار داد که چهار آپشن سنسور عقب، دوربین عقب، مانیتور لمسی و کروز کنترل، بصورت فابریک روی خودرو نصب شده بود.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای نیسان ماکسیما
- دوام فنی
- شتاب و عملکرد
- بازار دستدوم
- فضای جادار کابین
-
معایب نیسان ماکسیما
- فرمانپذیری
- مصرف شهری
- کمبود امکانات رفاهی
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1381 تا 1391
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 4 دنده اتومات
- پیشرانه 6 سیلندر
- حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 227 اسببخار
- گشتاور 288 نیوتنمتر
- شتاب 9.6 ثانیه
- سرعت 212 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 10.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل پنجم (A33)
- طول 4930 میلیمتر
- عرض 1780 میلیمتر
- ارتفاع 1435 میلیمتر
- فاصله محوری 2750 میلیمتر
- وزن 1430 کیلوگرم
- حجم باک 70 لیتر
- چرخ جلو 215/55R16
- چرخ عقب 215/55R16
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
- کروز کنترل سفارشی
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
- سنسور عقب سفارشی
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - چنجر 5 تایی
- مانیتور سفارشی
-
نویگیشن
-
هدآپ
- دوربین عقب سفارشی
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی CD
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم برقی
- صندلی سرنشین جلو تنظیم برقی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1381 تا 1390
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 6 سیلندر
- حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 227 اسببخار
- گشتاور 288 نیوتنمتر
- شتاب 8.4 ثانیه
- سرعت 230 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 10.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل پنجم (A33)
- طول 4930 میلیمتر
- عرض 1780 میلیمتر
- ارتفاع 1435 میلیمتر
- فاصله محوری 2750 میلیمتر
- وزن 1410 کیلوگرم
- حجم باک 70 لیتر
- چرخ جلو 215/55R16
- چرخ عقب 215/55R16
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - چنجر 5 تایی
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی CD
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده تنظیم برقی
- صندلی سرنشین جلو تنظیم برقی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
-
تویوتا کمری
2011
-
هیوندای سوناتا
2011
-
رنو فلوئنس
2012
نام
شماره تلفن
ایمیل
Mohammad1990(353 روز پیش)
سلام خدمت دوستان لطفا راهنماییم کنید من بین ماکسیمای مدل بالا و تمیز و شاسی بلندای صفر چینی موندم خلاصه اینکه کدوم شاسی بلند چینی هایما یا جک یا تیگو بحثش جداست که هنوز بین اونا تحقیق نکردم ولی دوستان ملاک من برای ماشین یکیش نرمی ماشینه و دومیش اینکه خرجش فقط مصرفی هاش باشه کمخرج باشه، و اینکه هرکدوم رو بخرم حداقل۱۰سال واسم کار کنه ،ماشینای چینی ۵ سال گارانتی دارند ولی تمام ماشین ها بعد۲۰ سال کارکرد فرسوده شدند حتی بهترین ها و ماکسیما ۱۰سال عمرشو کرده بنظرتون میتونه ۱۰ سال هم دست من باشه(و خرج باز نکنه)
Jhb (293 روز پیش)
ماکسیما اگر درست نگهداری شده باشه وهمچنان هم بهش برسی ده سال دیگه احتمالا سالم خواهد بود
Mehddii110 (78 روز پیش)
دوست عزیز اگه دنبال ماشین نرم و راحت و پرشتاب و کم خرج هستی بهترین گزینه برای شما جیلی هست تنها ماشین چینی هست که سفارش امریکاست و اروپا فروش داره من داشتم قدرشو ندونستم الانم پشیمونم جک و تیگو و هایما اصلا قابل مقایسه با جیلی شاسی نیستن قطعاتش هم اصلا خراب شدنی نیستن تا وقتی که با چکش نزنی نشکونی
mohsen93(159 روز پیش)
من ماکسیما ۸۶ اتومات دارم یه مدت بود که بعضی اوقات چراغ روغن روشن پیشد البته خیلی کم و دوباره خودش خاموش میشد حالا یک ماههی که سوارش نشدم و الان استارت میخوره ولی روشن نمیشه اگر دوستان تجربه ای دارن بفرمایید
Mortezataati (85 روز پیش)
من الان خوندم. خب داشته یاتاقان میزده. باید همون موقع میرفتی مکانیک. اویل پمپ تعمیر یا تعویض میکرد تا خرجش زیاد نشه. ماکسیما تا دویست هزارتا کار کنه باید ببرن پیش مکانیک تا اویل پمپ عوض کنن
Amirhossein88(143 روز پیش)
سلام به نظر شما آیا ارزش داره ماکسیما مدل ۸۶ رو بفروشم و اکتیون مدل ۲۰۱۵ لاکچری رو بخرم؟
CitroenXsara (87 روز پیش)
سلام از لحاظ آپشن و بروز بودن بله ولی اگه ۶ سیلندر ماکسیما رو بهتر میدونید پس از نظر خودم خیر ولی پیشنهاد میکنم هر دو رو از نزدیک مشاهده کرده.
Masoud6217(98 روز پیش)
سلام این ماه یه تارا اتومات تحویل میگیرم به نظر شما بفروشم ماکسیما بگیرم یا همون تارا رو سوار شم
CitroenXsara (89 روز پیش)
سلام واقعا به این بستگی داره که شما مشکلی با کم بودن آپشن ماکسیما نسبت به تارا رو نداشته باشید و اینکه خیلی از ماکسیما ها در معرض داشتن رنگ مجدد، تصادفات و کارکرد زیاد هستن و شما باید این رو قبول داشته باشید، نکته بعدی هزینه هست. خبر دارم که نیسان ماشین کم استهلاک تولید کرده و تولید خواهد کرد ولی باید این رو قبول داشته باشیم که همه توانایی این رو دارن که کمر و گردن شما رو بشکنن و ماکسیما هیچ فرقی با آنها در این روز ها نداره! تعمیراتش گران تمام می شود و مصرف آنقدر خوبی نداره که ماشین اقتصادی یا حداقل نزدیک به آن حساب بشه به دلیل موتور ۶ سیلندرش. ولی این رو میگم که بله ماکسیما خوش استایل هست، پر قدرت هست، کیفیت بالایی داره و اگه شما سالمش رو پیدا کردید شک نکنید که به تقریباً تمام خودروهای داخلی می ارزه! نظر خودم را در میان گذاشتم و بستگی به شما و انتخاب خودتان داره.
Javad62(102 روز پیش)
عالیه حتی الان که دیگه تولید نمیشه
Javad62(105 روز پیش)
بسیار ماشین زیبا و عالیه ، موتور گیربکس ش عالیه ، سر گاز پرواز ، اصلا با چینی قیاس نکن ،تمیزشو بخر برای یک عمر
Mohawmad(471 روز پیش)
دوستان خرید ماکسیما مدل 81 الی 83 با کارکرد بالا منطقیه یا برم سراغ پارس و چینی؟
Https (459 روز پیش)
سلام من ماکسیما سوار نشدم ولی پارس و چینی سوار شدم اگه من بجای شما بودم یه زانتیا ۸۹ تک برگ سند یا نهایتش دو برگ سند میخریدم خودمون هم زانتیا داشتیم خیلی ماشین نرم، راحتی هستش و اینکه میگن زانتیا ایمنی نداره باید بگم زانتیا تو دوتا فاز تولید شد فاز۱ فاز۲ زانتیا فاز۱ اصلا ایمنی نداشت ولی فاز۲ ایمنی خوبی داشت زانتیا فاز۱ هم تو ایران نیستش اگر هم باشه واس قبل دهه ۸۰ هستش من بودم فقط زانتیا
Tonder (181 روز پیش)
زانتیا نرمه؟
CitroenXsara (145 روز پیش)
زانتیا نرمه؟ برادر زانتیا احتمالا نرم ترین خودروی داخل ایران هستش
Javad62 (106 روز پیش)
قطعا
Tonder(173 روز پیش)
سلام بنظرتون الان که به پول نیاز دارم عقلانیه ماکسیما ۸۷ دنده کارکرد ۱۴۲ تا رو بفروشم و یه اس ال ایکس ۹۵ یا ۹۶ بخرم اگه تو این رنج (۲۰۰ تا ۴۰۰ تومن) پیشنهادی داشته باشید حتما بگین
Shayanmti(202 روز پیش)
ماکسیما از لحاض سوختی 11.5 توی شهر 8 توی جاده البته نحوه رانندگی خیلی تاثیر توی سوخت داره ولی باتوجه به حجم موتور سوخته خوبی داره مثل. پارس 4سیلندر میسوزنه.
Arvins(300 روز پیش)
سلام دوستان یه سوال من تا ۵۰۰ ت یه ماشین می خوام بگیرم به نظرتون چه ماشینی خوبه ؟ آیا با اینکه الان ۱۴۰۱ هستیم ماکسیما هنوز جوابه ؟ قطعات پیدا میشه ؟ ماشین پر خرجی هستش ؟ اولویت اولم امنیت ماشین هستش و الویت های دوم و سوم هزینه نگه داری و خرج ایناش من جوان هستم و ماشین برو و تقریبا جوان پسند می خوام اما در کنارش ماشین خانواده هم باشه منتظر نظر هاتون هستم
Hjjjjjjj (266 روز پیش)
دوست عزیز با ۵۰۰ میلیون ماکسیما خوب نمیشه پیدا کرد . اگه امنیت و جادار بودن مهم واستون که مگان گزنیه خوبی هستش یا هیوندای اوانته
Aliiiiiiiiiiiii (208 روز پیش)
خودرو ژاپنی تاریخ انقضا نداره،من سال ها ماشینم رو عوض میکردم و به قول دوستام به شدت تنوع طلب بودم ولی از روزی که ماکسیما گرفتم ،۵ سالی میگذره و هنوزم قراره پیشم باشه،تا ۵۰۰ م مدل پایین دور رنگ یا مدل پایین نقره ایی یه لکه دو لکه رنگ گیرت میاد ،
Aliiiiiiiiiiiii (208 روز پیش)
اگه دنبال سواری نرم و راحت،شتاب بالا،قطعات مصرفی با قیمت پایین(حتی کمتر از ۲۰۶)هستی ،حتما یکی بگیر