قشقایی نامی شناخته‌شده در دنیای خودروها و البته افتخاری برای ایران است چراکه می‌گویند استقامت و سخت‌کوشی ایل قشقایی، از دلایل اصلی انتخاب این نام از سوی نیسان بوده است. قشقایی خیلی دیر به ایران آمد. این خودرو سال 2006 توسط ژاپنی‌ها رونمایی شد اما تقریبا 3 سال بعد و در مدل 2009 به ایران رسید. البته این یکی از خاص‌ترین تولیدات نیسان ژاپن است چون‌که تولید و طراحی‌اش در دفتر انگلیسی نیسان صورت گرفته بود. قشقایی روی پلتفرم C گروه رنو-نیسان تولید شده بود؛ پلتفرمی موفق که یک دوجین محصول توسط آن راهی بازار شده‌اند. از رنو مگان نسل 3 و فلوئنس مدل 2009 گرفته تا نیسان سنترا مدل 2007 و نیسان ایکس‌تریل مدل 2008. قشقایی در دوره‌ای کوتاه نیز به‌صورت مونتاژی توسط پارس‌خودرو در داخل کشور نیز تولید می‌شد. این ژاپنی به دلیل کیفیت فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود و بعید است حتی بعد از گذشت یک دهه از حضورش در بازار ایران، مشتریان از این خودرو ناراضی باشند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • توانایی آفرود (تیپ LE)
    • کیفیت ساخت بالا
  • نقاط ضعف
    • صندلی‌های ردیف عقب
    • کمبود امکانات در تیپ SE
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2009 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 2 حالته با قفل الکترونیکی
  • گیربکس CVT ایکس‌ترونیک
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 196 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.3 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (J10)
  • طول 4315 میلی‌متر
  • عرض 1783 میلی‌متر
  • ارتفاع 1606 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1477 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R18
  • چرخ عقب 215/55R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2009 تا 2010
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT ایکس‌ترونیک
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 196 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.7 ثانیه
  • سرعت 178 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (J10)
  • طول 4315 میلی‌متر
  • عرض 1783 میلی‌متر
  • ارتفاع 1606 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1385 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R18
  • چرخ عقب 215/55R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
7 دیدگاه

CarBaz(25 روز پیش)

انصافا عنوان شاسی بلند برا این ماشین مناسب نیست و بیشتر یه کراس اوور شهری باید محسوبش کرد که مصرف و استهلاک نسبتا پایینی داره و از نظر فنی نسبت به خودروهای داخلی آپشنال محسوب میشه ولی در مجموع بنظرم بدنه ضعیفی داره و فضای بار و سرنشینهای عقب هم خیلی کمه و نسبت قدرت به وزن خودرو هم پایینه و کلن نسبت به مابقی خودروهای نیسان خیلی لوس محسوب میشه ولی توای بازار که قیمت دست دومش با خیلی از رقبای چینی هم تراز شده بنظرم ارزش خرید داره، هرچندد چینیها هم دارن کاملا بروز می شن و بازارهای جهانی رو دارن هدف گذاری میکنن

Ezdar(261 روز پیش)

این خودرو یک کراس اوور کامپکت است که در سال 1388 توسط پارس خودرو وارد بازار ایران شد و به علت داشتن مشکلاتی همچون موتور ضعیف، طراحی ساده، گیربکس ناهماهنگ در بازار داخلی نتوانست به فروش بالایی دست یابد و به سرعت از خط مونتاژ خارج شد. این خودرو به علت مشکلات ذکر شده و کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم بد، ارزش خرید بالایی ندارد. در نتیجه می توانید به سایر رقبای این خودرو یعنی پژو 2008، کیا اسپورتیج و رنو کپچر بیاندیشید.

Ezdar(266 روز پیش)

اصلا سواری نرمی نداشت موقع فروش هم اسیر شدم و در آخر با کلی ضرر زیر قیمت فروختم و خلاص شدم فقط چون نیسان هست که نمیشه گفت خوبه مورانو هم نیسانه ، ولی همشون از گیربکس بسیار ضعیف و پر هزینه اند

SBRT(746 روز پیش)

این ماشین تو سواری‌نرم ، راحتی ، استهلاک پایین ، رانندگی بی سروصدا ، هزینه نگهداری کم ، حرفی واسه کفتن داره .👌

SBRT(789 روز پیش)

نکات مثبت : ماشین خوب ،رانندگی نرم و بی صدا ، هزینه نگهداری پایین ، قدرت موتور قابل قبول ( نسبت به ۲۰۰۰ سی سی ) نکات منفی : بازار دست دوم ضعیف ، کمبود آپشن ،

مکانیک برتر(834 روز پیش)

بسیار با کیفیت سواری نرم مصرف سوخت پایین و رخ زیبایی داره .کیفیت داخل خودرو معرکه دیزاینشم خوبه امکاناتشم عالی .این ماشین ژاپنی در انگلیس مونتاژ میشه

جی تی ار(885 روز پیش)

ماشین خوبی ولی بدنه و موتور قوی ندارد