مشخصات فنی نیسان ترا ساده سال 1403 - 1403

37 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
نیسان ترا با هدف عرضه در بازارهایی با جاده‌های ناهموار توسعه یافته است و به‌عنوان جایگزینی تازه برای آفرودهای محبوب نیسان مانند رونیز و پاترول شناخته می‌شود. تاریخچه ترا ریشه در تلاش نیسان برای جذب مشتریانی دارد که به خودروهای با دوام و مناسب سفرهای طبیعت‌گردی اما با «قیمت اقتصادی» نیاز دارند. نیسان ترا، که شاسی‌بلند متوسط با طراحی تنومند و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنج‌گانه
7/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
7/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

فضای بار وسیع
کابین بزرگ و جادار
ویژگی‌های آفرودی
قابلیت چرخش تانک
صندوق عقب 1027 لیتری

نقاط ضعف

نداشتن رادارهای ایمنی
عدم عرضه نسخه 7 نفره
کیفیت ساخت برخی اجزای کابین
طراحی ظاهری برای سال 2018
حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین
کمبود امکانات رفاهی در تیپ لوآشپن

تریم های نیسان ترا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1403

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل الکترونیکی عقب

گیربکس

8 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4K31TD)

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

228 اسب‌بخار

گشتاور

360 نیوتن‌متر

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول (WD23)

طول

4882 میلی‌متر

عرض

1850 میلی‌متر

ارتفاع

1875 میلی‌متر

فاصله محوری

2850 میلی‌متر

وزن

2025 کیلوگرم

حجم باک

73 لیتر

چرخ جلو

225/60R18

چرخ عقب

225/60R18

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

6 حالته (نرمال-اکو-اسپرت-برفی-گل و لای- شن)

سایر ویژگی‌ها

استاپ/استارت پیشرانه - کنترل کشش موتور (EDC) - چرخش تانک

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

هشدار دهنده آسیب‌دیدگی لاستیک (HAZ)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی - تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات - فرمان 3 حالته (استاندارد - لایت - اسپرت)

مالتی مدیا

سیستم صوتی

هندزفری

مانیتور

10 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر آنالوگ با نمایشگر 3.5 اینچی

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات با پنل لمسی - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تنظیم دستی زاویه پشتی - زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم مصنوعی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

شارژر وایرلس - تریم طرح چوب

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای نیسان ترا ساده در بازار

تانک 300 2.0 لیتر توربو

تانک 300 2.0 لیتر توربو

مقایسه
سانگ یانگ کوراندو 1.5 لیتر توربو AWD

سانگ یانگ کوراندو 1.5 لیتر توربو AWD

مقایسه
فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE

مقایسه
اکستریم TXL 2.0 لیتر توربو

اکستریم TXL 2.0 لیتر توربو

مقایسه
دیدگاه کاربران
فوادددد دیروز
سلام دوستان میخواستم بدونم از زمان تکمیل وجه چند روز طول میکشه ماشین تحویل بدند . الان ۲۰ روز گذشته خبری نشده.
پاسخ
0
0
0
مفرخ 1404/2/2
داداش در این که حق مردم ایران بیشتر از ماشین چینی هست شکی نیست،ولی اگه فکر می‌کنی مافیای خودرو اجازه ورود خودرو میدن سخت در اشتباهی،توی این شرایط بهتر واقعیات در نظر داشته باشیم،بعید می‌دونم خودرو ساز ،یا وارد کننده خودرو به فکر مردم باشن،پس بهتره اگه یه نکته فنی در مورد هر ماشینی داریم بیان کنیم که شاید به هموطنان عزیز ی که قصد خرید دارن کمک بشه
پاسخ
0
0
0
مفرح 1404/1/31
فروشندگان غیر دلال نیسان ترا ، تیپ۲ را در دهه اول فروردین ماه ۴۵ هزار دلار می‌فروختند. اکنون نیز قیمت واقعی ترا حداکثر ۴۵ هزار دلار می‌باشد در صورتی که توافق با آمریکا به سر انجام برسد با ۴۵ هزار دلار می‌توان بهترین شاسی بلند ر‌وز دنیا هیبریدی با حجم موتور ۲۵۰۰cc و با احتساب کليه هزینه‌های مترتببر آن را وارد نمود در این صورت قیمت نیسان ترا ی چینی حداکثر ۳۵هزار دلار خواهد بود. دلیل اینکه درجاده وشهر ترا وجود ندارد چیست ، چرا اکثرا" با دو هزار کیلومتر ۰۰۰۰ اغلب فروشنده اند !
پاسخ
0
3
0
جوادعابد 1404/1/22
گیربکس ۸ سرعته است و تعویض دنده ها در دور موتور حدود ۲۰۰۰ عوض میشه و بدلیل تعداد دنده زیاد خیلی سریع و مرتب اینکار را انجام می‌دهد ، با توجه به اینکه همیشه دور موتور را حدود ۲۰۰۰ نگه می دارد کمتر به موتور فشار می آید و صدای موتور را باید دقت کنید تا متوجه بشوید ، با توجه به گیربکس خوبی که این ماشین دارد و عدم رانندگی در دور موتور بالا امیدوارم که استهلاک موتور در طولانی مدت کم باشد.
پاسخ
0
0
3
جوادعابد 1404/1/18
من حدود یکماه است که تحویل گرفتم و نتیجه تجربیاتم را خدمتتان عرض خواهم کرد ۱- کمی طول می کشد که با ابعاد و زاویه های ماشین عادت کنم ، موردی که برای من کمی عجیب بود در دید بودن کل کاپوت بود که در حین رانندگی‌در جلوی راننده است البته بعدا عادت کردم و‌حتی این دید باعث شد تا فاصله نسبت به ماشینها ی مجاور راحت‌تر احساس شود . ۲- من تجربه رانندگی با پرادو دو درب و چهار درب چهار سیلندر و سوزوکی و سانتافه و اوتلندر را داشته ام ، نسبت به تجربه متفاوت رانندگی با ترا که البته الان خیلی باهاش راحت‌تر شدم بیشتر شبیه به پرادو چهار درب می باشد . ۳- شتاب گیری ترا نسبت به تمام ماشینهایی که در بند قبلی معرفی کردم بهتر است و واقعا پر شتاب است. ۴- در زمان پیاده شدن حس سواری با پرادو را دارد ولی در کل هندلینگ پرادو بهتر است. ۵- مصرف سوختش با اکتانی که از خود پرشیا خودرو گرفتم حدود ۱۰ ۵ لیتر می باشد ۶- داخل ترا بسیار لوکس است و واقعا حس لوکس بودن را منتقل می کند ۷- فرمان بسیار خوشدست با قابلیت سفت شدن در ساعت‌های بالا را دارد و دگمه های کامل از اطلاعات مصرف سوخت و سرعت و مولتی مدیر و کروز کنترل همه از طریق فرمان انجام می شود ۸- اپشنهایش همه کاربردی هستند و من تقریبا از هم اش استفاده می کنم ۹- صندلیها بسیار راحت دارد ‌و گودی کمر را هم از طریق کلید برقی پر می کند ۱۰- مونیتور ‌‌پشت آمپر بسیار با کیفیت ۱۱- کیفیت دوربین ۳۶۰ درجه بسیار با کیفیت ‌و کاربردی ۱۲- سیستم بوق هشدار وقتی‌ماشینی بصورت نامناسب نزدیک شود ۱۳- سیستم کولر بسیار قوی ۱۴- شارژ واریز لس قوی ۱۵- اینه داخل فوتوکرومیک استو شیشه های عقب دودی و فضای داخل بسیار جادار است ۱۶- لاستیکها خارجی چینی هستند ولی درجه یک چینی
پاسخ
0
0
4