نیسان ترا با هدف عرضه در بازارهایی با جادههای ناهموار توسعه یافته است و بهعنوان جایگزینی تازه برای آفرودهای محبوب نیسان مانند رونیز و پاترول شناخته میشود. تاریخچه ترا ریشه در تلاش نیسان برای جذب مشتریانی دارد که به خودروهای با دوام و مناسب سفرهای طبیعتگردی اما با «قیمت اقتصادی» نیاز دارند.
نیسان ترا، که شاسیبلند متوسط با طراحی تنومند و
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای بار وسیع
کابین بزرگ و جادار
ویژگیهای آفرودی
قابلیت چرخش تانک
صندوق عقب 1027 لیتری
نقاط ضعف
نداشتن رادارهای ایمنی
کمبود امکانات رفاهی
عدم عرضه نسخه 7 نفره
کیفیت ساخت برخی اجزای کابین
طراحی ظاهری برای سال 2018
حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1403مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل الکترونیکیگیربکس
8 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4K31TD)حجم موتور
2.0 لیترعملکرد فنی
قدرت
228 اسببخارگشتاور
360 نیوتنمترسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل اول (WD23)طول
4882 میلیمترعرض
1850 میلیمترارتفاع
1875 میلیمترفاصله محوری
2850 میلیمتروزن
2025 کیلوگرمحجم باک
73 لیترچرخ جلو
225/60R18چرخ عقب
225/60R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
6 حالته (نرمال-اکو-اسپرت-برفی-گل و لای- شن)سایر ویژگیها
استاپ/استارت پیشرانه - کنترل کشش موتور (EDC) - چرخش تانکسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
هشدار دهنده آسیبدیدگی لاستیک (HAZ)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی - تنظیم ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکات - فرمان 3 حالته (استاندارد - لایت - اسپرت)مالتی مدیا
سیستم صوتی
هندزفریمانیتور
10 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetoothسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر آنالوگ با نمایشگر 3.5 اینچیایمنی کابین
مجموع ایربگها
8ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات با پنل لمسی - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تنظیم دستی زاویه پشتی - زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مصنوعیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلس - تریم طرح چوبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
رقبای نیسان ترا 2.0 لیتر توربو در بازار
فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE
مقایسهAmori 4 روز پیش
لطفا در خصوص حساسیت موتور این خودرو به کیفیت بنزین هم توضیح بدید🙏🏻
پاسخ
0
0
0
سماواات 1403/10/11
خیلی ماشین خفنیه
خوشگل و قوی و با کلاس
خوشبحال هرکی تواناییشو داره این ماشینو بخره حالشو میبره
پاسخ
0
0
2
محسنDesert 1403/10/8
من حدود یک ماه پیش این خودرو را از پرشیا خودرو تو شیراز تحویل گرفتم. از اونجاییکه تفریح اصلی من آفرود ه، تجربهی شخصیام رو در مورد این ماشین برای کسانی که دنبال نظر یک مصرفکننده هستند، مینویسم.
قبل از هر چیز، لازمه بدانید که من قبلاً چند سال پاترول، یعدرونیز، بعد از آن سه سال لندکروز و اخیراً نیز پاژن داشتهام که فروختمش و این خودرو روثبت نام کردم.
به جرأت میتونم بگم که تنها خودرویی که میتونه با این ماشین رقابت کنه، لندکروزه و سایر ماشینا به هیچ وجه قابل مقایسه نیستن.
از نظر فنی، موتور و گیربکسی که روی این خودرو نصب شده، به هیچ عنوان کم نمیآره. شاسی مستقل، سیستم تعلیق قوی، ارتفاع زیاد و آپشنهای آن برای یک ماشین آفرود کاملاً قابل قبول است.
ظاهر ماشین هم از نظر من بسیار خوب و باکلاسه و کاملاً ازش راضی هستم. حس قدرت و توانمندی که این خودرو به شما میدهد، با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
برای درک بهتر حرف من، باید حتماً سوار شید و تو شرایط سخت آفرودی ازش استفاده کنید.
کافیه یه مدتی بگذرد و چند تا آفرودسوار حرفهای از این خودرو استفاده کنند، اون وقت متوجه میشید که چقدر طرفدار پیدا میکنه.
البته این موضوع عجیبی نیست؛ به هر حال، این ماشین حاصل طراحی و تکنولوژی نیسان و میتسوبیشی است و همین، برگ برندشه.
در مورد خدمات و سرویس دورهای همفعلاً پرشیا خودرو پشتیبانشه و امیدوارم این روند ادامه داشته باشه تا ما بتوانیم بالاخره با خیال راحت از داشتن یک ماشین آفرود ژاپنی صفر کیلومتر لذت ببریم. واقعاً جای چنین خودرویی در کشور خالی بود.
پاسخ
0
0
4
masoudshabani 1403/10/8
باسلام و احترام، دوستان محبت نمودن نظرات خودشون رو ثبت نمودن، اما من از بدو بوجود آمدن این خودرو که نمایشگاه بین الملی گذاشته بودن پیگیر بودم، بنظر از اول نباید به ماشینهای چینی که از در و دیوار با یه موتور و برند میتسوبیشی گرفتن دستشون پلتفرم رو عوض میکنن و میزارن اونیکی ماشین، یعنی مردم ساده و مهربون ما به سادگی فریب ظاهر را میخرن و الان شاید متوجه شرایط و نگهداری نشوند اما طولانی مدت متوجه خواهند شد، من متوجه عدم تعادل خوب و هندلینگ این خودرو و متریال و موتور حساس و کشش نا توازن بودن اتاق و موتور شدم و اینکه کلا برند نیسان نیست، الکی دوتا چراغ پشتش نیسان زدن مردم رو فریب میدهند، و امکانات بخصوصی هم ندارد، بنظر با این پول میشه یکی از بهترین خودرو که خودمم دارم موهاوی 8 گرفت و لذت برد، واقعا پشت پرده این ماشین چینی چه کسانی هستند که اینجوری مردم رو به فلاکت انداختند،
پاسخ
2
2
1
masoudshabani 1403/10/24
دوست عزیز نه تخریبه نه چیزدیکه اگر این ملت دلسوز مردم بود بجای فیک ترا، نیسان واقعی مثل سالهای قبل وارد مینمودنند و مردم هم لذت میبردن، اما پشت پرده ماشین چینی ها خودتون شاید از من بهتر متوجه این شرایط باشید،صحبت ماشین صفر یه موضوع دگر هست اما ماشین صفر بخرید بعد دنبال قطعات و مصیبت بعد چند سال استفاده بنظرم معقولانه نیست.بعد گذشت زمان نشان خواهد داد.
0
0
محسنDesert 1403/10/9
درود دوست عزیز، بنظرم باید این ماشین رو در شرایط آفرود و تست واقعی قرار بدیم و اونوقت قضاوت کنیم، من متوجه نمیشم چرا یعضیها بدون اینکه اطلاعات کافی داشته باشن و حتی خودرو تست کنن فقط در پی تخریب همه چیز هستن، این حجم نگاه منفی و انتقاد اون هم بدون پایه کمی عجیبه، به نظر میرسه یه جریانی مشکوک به دبال تخریب هستن، ضمنا موهاوی که شما فرمودید حداقل مال 10 سال پیش هست، این رو در نظر داشته باشید شاید کسی هم باشه که دلش نخواد ماشین 10 سال کارکده بخره و بخواد یه ماشین صفر سوار بشه که گارانتی هم داشته باشه
1
2
هرمزشریف 1403/10/5
سوال اینجاست که چرا این ماشین امکانات رفاهی خیلی سطح پایین را هم نداره، سنسور باران، نور بالا اتومات، مانیتورینگ باد لاستیکها، خب اینا دیگه تکنولوژی های خیلی پیش پا افتادهای هستن که اتفاقن خیلی کاربردی اند و اضافه کردن این آپشنها هزینهی عجیبی هم نداره، اما چرا واقعن ؟
پاسخ
0
0
0