نیسان ترا با هدف عرضه در بازارهایی با جادههای ناهموار توسعه یافته است و بهعنوان جایگزینی تازه برای آفرودهای محبوب نیسان مانند رونیز و پاترول شناخته میشود. تاریخچه ترا ریشه در تلاش نیسان برای جذب مشتریانی دارد که به خودروهای با دوام و مناسب سفرهای طبیعتگردی اما با «قیمت اقتصادی» نیاز دارند.
نیسان ترا، که شاسیبلند متوسط با طراحی تنومند و
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
فضای بار وسیع
کابین بزرگ و جادار
ویژگیهای آفرودی
قابلیت چرخش تانک
صندوق عقب 1027 لیتری
نقاط ضعف
نداشتن رادارهای ایمنی
عدم عرضه نسخه 7 نفره
کیفیت ساخت برخی اجزای کابین
طراحی ظاهری برای سال 2018
حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین
کمبود امکانات رفاهی در تیپ لوآشپن
تریم های نیسان ترا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1403 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل الکترونیکی عقبگیربکس
8 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4K31TD)حجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
228 اسببخارگشتاور
360 نیوتنمترسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل اول (WD23)طول
4882 میلیمترعرض
1850 میلیمترارتفاع
1875 میلیمترفاصله محوری
2850 میلیمتروزن
2025 کیلوگرمحجم باک
73 لیترچرخ جلو
225/60R18چرخ عقب
225/60R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
رینگ آلومینیومیکروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
6 حالته (نرمال-اکو-اسپرت-برفی-گل و لای- شن)سایر ویژگیها
استاپ/استارت پیشرانه - کنترل کشش موتور (EDC) - چرخش تانکسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
هشدار دهنده آسیبدیدگی لاستیک (HAZ)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی - تنظیم ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکات - فرمان 3 حالته (استاندارد - لایت - اسپرت)مالتی مدیا
سیستم صوتی
هندزفریمانیتور
12 اینچی لمسی تسلایینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetoothسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر آنالوگ با نمایشگر 3.5 اینچیایمنی کابین
مجموع ایربگها
7ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات با پنل لمسی - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمرصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تنظیم دستی زاویه پشتی - زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مصنوعیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
شارژر وایرلس - تریم طرح چوبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
MMTehran 5 روز پیش
حدود ۳ ماه و کمتر از ۴۰۰۰ کیلومتر سوار این خودرو شدم.
نقاط قوت: کابین جادار، صندوق بسیار بزرگ، گیربکس تميز و هوشمند، سواری نرم و خدمات خوب و قابل قبول شرکت پرشیا خودرو.
نقاط ضعف: آلیاژ بدنه بسیار ضعیف حتی در قسمت گلگیرها که احتمالا از ورق ۱ میل استفاده شده، پیشرانه ضعیف و بی کیفیت که امیدی به دوام فنی آن نیست، کیفیت رنگ فوق العاده پایین، عایق کابین بسیار ضعیف و حتی می توان گفت چیزی به اسم عایق ندارد، عایق زیر کاپوت هم غیر قابل قبول، کیفیت پایین لاستیک های چینی و ترک از مبدا کارخانه، کیفیت قطعات داخل کابین بسیار پایین، کیفیت روکش صندلی ها فاجعه بار که با عنوان چرم مصنوعی عنوان میشه در حالی که پلاستیک بی کیفیت با دوخت ضعیف و بی کیفیت هستش، آب بندی و عایق درزها بسیار ضعیف و با اولین کارواش و یا باران آب از طریق سان روف و درز شیشه ها وارد می شود، کیفیت مونتاژ به طور کلی بسیار سطح پایین که گمان می کنم در زمان کمتر از بیست هزار کیلومتر تمام کابین به صدا در بیاد، پیشرانه این خودرو بی شباهت به موتور دایون نیست و انتظار دوام فنی و طول عمر از موتور چندان خوش بینانه نیست.
اضافه کنم ضعف ورق و آلیاژ ماشین که با کمی فشار روی گلگیر عقب و جلو به راحتی میره داخل در حالی که این دو قسمت معمولا ورق دوبل داره و به راحتی خم نمیشه. حتی آلیاژ استفاده شده در این ماشین هم بسیار ضعیف و بی کیفیت است.
با توجه به تمام موارد بالا خودرو را در کیلومتر کمتر از ۴۰۰۰ کیلومتر فروختم.
پاسخ
1
2
1
Aliii98989 5 روز پیش
اقا شما خودتو کشتی، ده بار تا حالا این کامنت و گذاشتی😂😂اخه انقدر تابلو، شما معلومه حتی این ماشین و از نزدیک ندیدی، آب میره توش!!!!!😂😂😂 من نزدیک یکسال هست این ماشین و دارم، قطعا ماشین بی ایرادی نیست و ایرادات جزیی دارد مثل هرخودرو دیگه ای،اما نه این چیزایی ک شما گفتین،
0
2
_2025Ali 6 روز پیش
شاهد فشاری شدن خیلی ها تو کامنتا هستیم 😂😂😂😂 اقا اگه خوشتون نمیاد یا پولشو ندارید نخرید خب چه اصراریه انقد هیت میدین
پاسخ
0
0
2
قبادفرهادی 6 روز پیش
ضمنا نیسان ترا موتورمیتسوبیشی گریبکسzfاصلا ترکیب این موتوروگریبکس ترکیب برنده هست.
پاسخ
0
0
0
قبادفرهادی 6 روز پیش
درود دوستان من کامیون دارهستم،وکلا تجربه خودم ازماشین ساخت چین چه سنگین چه سبک بهتون میگم،هرماشین ساخت چین که موتوروگریبکسش ازیک برند معروف باشه حرف نداره ودرخریدش شک نکنیدنیسان ترا موتورمیتسوبیشی وگریبکس معروف zf هست درموتوروگریبکس که خودچین تولید کنه سمتش نرید. درکامیون که مصیبته .مثلا کامیون کاوه ازهمه چینی ها بادوام تره چون موتورمیتسوبیشی وگریبکس zf.وخرابی درحد بنزوولوو.مونیتوریا ادوات اتاق چینیها واردن وگوشی شیامی حتی ازسامسونگ هم بادوامتره.امیدوارم کمکی کرده باشم.
پاسخ
0
0
0
آراردیاب 1404/9/7
درود بر شما من ۵ماهه از بازار آزاد خریدمش و درد انتطار رو نکشیدم
پرادو ۲۰۱۳ رو دادم رفت و ترا گرفتم با سلایق من سازگاره و خیلی راضیم لذت نرمی ماشین قدرت گیربکس آلمانی و توربو موتور مشهوده
پاسخ
0
1
5





