مشخصات فنی پیکان وانت دوگانه سوز سال 1348 - 1393
سال
پس از ورود پیکان به ایران بعد از مدت کوتاهی و در سال 1348 تولید وانت پیکان نیز آغاز شد. با وجود اینکه پیشتر رقبا برای این وانت بیشتر بودند، در سالهای دهه 60 خورشیدی و بعد از خروج رقبا از ایران، وانت پیکان تبدیل به یکی از ایدهآل ترین خودروهای کار و تجاری برای مصرف داخل شهر شد. تا
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
مخارج پایین تعمیرات
توان متناسب با وزن خودرو
نقاط ضعف
نداشتن کولر
صدای زیاد پیشرانه
مصرف سوخت زیاد
عدم امکان تنظیم صندلی
فرمان بدون هیدرولیک
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1348 تا 1393مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل عقبگیربکس
4 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر OHVG2 دوگانه سوزحجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
86 اسببخارگشتاور
140 نیوتنمترشتاب
12.7 ثانیهسرعت
160 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
پیکاپ جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (هیلمن اونجر)طول
4332 میلیمترعرض
1620 میلیمترارتفاع
1422 میلیمترفاصله محوری
2502 میلیمتروزن
960 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
165/80R13چرخ عقب
165/80R13سایر ویژگیها
رینگ فولادی - مخزن گاز 70 لیتریسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
دکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
2 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
بخاری دستیکول باکس
صندلی راننده
صندلی سرنشین جلو
ویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر دستی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Essi66 1401/5/23
سواری بسیار نرم هندلینگ عالی موتور پرقدرت سواریش واقعا عالیه 😂😂😂
پاسخ
1
0
0
Bardo1392 1401/6/23
مشتی به غیر از موتور
بقیش دسته کمی از این ماشینای شاتون و واشر elxنداره ها...
0
4
abbbbbba 1401/2/26
من خودم مدل آخر دارم لال لال. حتی تو دور موتور بالا..کولره روآ هم روش نصب کردم..با کولر بدون کولر اصلا کم نمیاره کلا ماشین سگ جونیه اصلا مرگ نداره...فرمونشم دادم یهخورده خلاص کردن با یه دست همچین میچرخونم از دور نگا کنی میگی هیدرولیکه
فقط عیب اصلی این ماشین اینکه یه دنده نداره یعنی ۴ دنده س
اگه گیربکس روآ سال بندازی روش(۵ دنده) اونموقع پابه پا ماشین های پژو.زانتیا.ef7.میاد...شک نکنید😉
پاسخ
4
0
1
Bardo1392 1401/6/23
باب ۳۵۰
در ضمن در مورد کوچیکی کابین هستم باهات ولی فرمونتو حتما ببر جلوبندی بگو روی سیستم فرمونت کار کنه...مثلا رو سیبک..سگدست میل موجگیر یا همون تعادل و اینکه اللخصوص طبق هات که یکم جلوبندیت ردیف شه...اون نیسانه که باهاش جلو بازو در میاری نه پیکان البته بعضیاشون😂
0
2
Bardo1392 1401/6/23
در جواب به bob 35۰...در مورد پارگراف آخر هستم باهات.. همون باردو ۱۳۹۳ هستم منتها اون حسابم پرید
حالا جواب های بعدیت رو بدم تا بدونی با یه وانت باز طرف حسابی نه ۴ تا آدمی که از ما تحت مرغم سر در نمیارن
یا وانت نداری داری ادعا میکنی...یا پشت یه وانت لش نشستی که قطعا هم همینطوره
ولی اینکه وانتت تو کفی ۱۲۰..۱۲۵ تا میره...ماشینت یبوست داره مشتی..حتما مشکلشو بر طرف کن،،، این از این..در مورد موتوراش..دوتا موتور بیشتر نداره..یه ۱۶۰۰ یه ۱۷۰۰ که ۱۰۰ سیسی اختلاف حجم دارن..ولی راندمانشون آسمون تا زمین فرقشه...که صد درصد مدل وانت شما زیر ۹۲ هستش از این تیپ های ۱۶۰۰ هستش شک نکن...سره خودتم کلاه نزار...دفر تویوتایی بنداز رو ماشینت تا بفهمی شتاب کشش چیه روی ۱۶۰۰ گیربکس ۵ دنده جواب گو نیس داشم..من مدل ۹۳ دارم ریمپ شدس هدرز دستساز روشه..خدا بخواد یه سوپر شارژ هم بهش نصب میکنم...یه نکته دیگه،،، گیربکسه ۵ دنده روی ۱۷۰۰ ها عالی جواب میده که هیچ ،،،ثاثیر منفی هم روی موتور یا کولر گرفتن اللخصوص در سربالایی نداره...که با بار یکمی حس میشه افت قدرت...اونم داری میگی با بار😉خو این هم از این....بریم بعدی...
من تابستون ۹۹ یه کولر روش بستم با ۴،۵۰۰...جرات نمیکنی بیشتر از ۲۰ دقیقه کولر روشن کنی تو جاده باید هر از چند گاهی خاموش کنی...مصرف سوخت این جور چیزا هم..باید سرویس دوره ای انجام بدی..حالا تنبلی از خودته دلیل میشه که مصرف سوختت افتضاح بالائه خیلی افتضاح...چون من تو جاده صدی ۷ تا میزنم داخله شهرم میانگین با ۱۰۰ کیلومتر پیمایش اگرم باشه که ۱۰۰ تا نمیرم تو شهر بازم نزدیک که ۵ تا ۸ میزنم....سوال و ادعای دیگه ای بود در خدمتم🙌
2
4
BOB350 1401/5/27
در پاسخ به AMIRITK
خیلی مال یک دقیقشه
دوستمون یه دیفرنسیل هم عوض کنه احتمالا بی ام و و بنز ها راهم رنده میکنه . البته وقتی خود باما سرعت 160 تا و شتاب 12 ثانیه ای را براش اعلام میکنه از ما وانت سوارها هم باید چنین ادعاهایی را شنید .
بنده خودم یدونه از همین وانت پیکان ها دارم البته دوستمون راست میگه توی جاده آخر سر یه دنده کم داره اما گیربکس اگر ده تا دنده هم داشته باشه دنده آخرش نسبت یک به یک داره و بازم با این دیفرنسیل دنده کم میاره مگر اینکه اوردرایو داشته باشه و نسبت یک به هفتاد یا هفتاد و پنج داشته باشه .
درهرحال خوب شد که تولیدش را متوقف کردن چون بازم اون قدیمی هاش بخاطر طراحی داخلی ساده تر جادار تر بود با این صندلی های و داشبرد فرمان میچسبه به شکم آدم راه نمیره فرمانش باعث میشه پشت بازو بیاری مصرف بالا و ازهمه بدتر عبور لوله اگزوز و کاتالیست از زیر پای راننده که تابستان واقعا پاشنه ها توی کفش آب پز میشه و بجای کولر سیستم آرامپز راننده داره
ضمنا توی اتوبان و بدون شیب و در حالت کفی بکشیش 120 تا 125 تا بیشتر نمیره اونم با دور موتور نزدیک 5 هزارتا که آدم احساس میکنه هر لحظه ممکنه سوپاپ ها از لوله اگزوز بیرون بریزن .
اما برای ما ملت همیشه راضی حتی با این قیمت گزاف خوبه و از سرمون هم زیاده
2
0
AMIR1TK 1401/3/3
خیلی بالایی داداش😀
1
1