بررسی مشخصات کوییک R پلاس
بررسی مشخصات کوییک R پلاس
بررسی مشخصات کوییک R پلاس
بررسی مشخصات کوییک R پلاس

کوییک R پلاس، نام نسخه ارتقایافته کوییک R است که سایپا در تابستان 1399 آنرا با گیربکس دنده‌ای معرفی کرد ولی از اواسط پاییز 1399، آنرا بدست مشتریانش رساند. تفاوت کوییک R پلاس دنده‌ای با کوییک R معمولی، دقیقا مشابه تفاوت ساینا پلاس با ساینا معمولی است! به عبارت بهتر، سایپا در قسمت بیرونی خودرو، فقط چند ویژگی ظاهری را تغییر داده اما در قسمت داخلی خودرو، «مولتی‌مدیا» و «فرمان دی‌کات» را در اختیار مشتریانش قرار داده است. تغییرات صورت گرفته در سایپا کوییک R پلاس دنده‌ای را میتوان در این موارد جدید خلاصه کرد: شیشه‌های دودی عقب، رینگ آلومینیومی جدید، لوگوی جدید کوییک، برچسب پارکابی با طرح +R، فرمان دی‌کات جدید با دکمه‌های کنترلی، روکش چرمی فرمان، روکش چرمی صندلی، مولتی مدیا (مانیتور+دوربین+نویگیشن)، برچسب گرافیکی R+ در زیر آینه ها، کفپوش سه بعدی برای صندوق و کابین. سایپا کوییک R پلاس را می‌توان در چهار رنگ سفید/مشکی، سفید/قرمز، مشکی/قرمز و مشکی/نقره‌ای سفارش داد.البته خاص‌ترین رنگ کوییک R پلاس، مربوط به مدل‌هایی است که «سقف قرمز» دارند چراکه پارس خودرو برای سقف قرمز، این آپشن‌ها را هم در اختیارتان قرار می‌دهد: کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز برای روکش صندلی‌ها، تریم قرمز برای روکش فرمان، جاسوییچی چرمی با دوخت قرمز، قاب قرمز برای دور مانیتور و پنل تهویه و سیستم پخش. شرکت سایپا همچنین از پاییز 1401 و با هدف رقابت با پژو 207 مولتی کالر شرکت ایران خودرو،، عرضه کوییک R پلاس اتوماتیک را نیز آغاز کرد. امکانات این نسخه جدید، دقیقا مشابه امکانات کوییک R پلاس دنده‌ای است ولی سایپا، آپشن‌های بیشتری مانند کیلس استارتر،دی‌لایت و روکش چرم صندلی را هم اضافه کرده. در قسمت فنی نیز شاهد استفاده از «دریچه گاز برقی» به همراه «فرمان برقی» هستیم.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای کوییک R پلاس

    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • بهبود تجهیزات نسبت به کوییک R معمولی
    • بهبود تجهیزات در مدل اتوماتیک
  • معایب کوییک R پلاس

    • کیفیت ساخت
    • عدم بهبود سیستم تعلیق نسبت به تیبا
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 130 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت (X212)
  • طول 4006 میلی‌متر
  • عرض 1678 میلی‌متر
  • ارتفاع 1532 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2412 میلی‌متر
  • وزن 1120 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت (X212)
  • طول 3989 میلی‌متر
  • عرض 1678 میلی‌متر
  • ارتفاع 1532 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2412 میلی‌متر
  • وزن 1065 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
4 دیدگاه

smp(77 روز پیش)

بعد از حدود ۲۰۰۰ کیلومتر رانندگی با کوئیک R پلاس اتومات مدل ۱۴۰۱ این نکات به نظرم میتونه به خریداران این ماشین کمک کنه در مورد ظاهر زیاد صحبتی نیست چون سلیقه ایه ولی من به عنوان یه عشق ماشین که دائما سرش تو مجلات و کلیپا و مستندا و ..ماشینی بوده به نظرم طراحی متعادل و تقریبا زیبایی داره که البته قدیمیه ولی نه عهد بوق ! جداری اتاق خوبه در مقایسه با هم رده هاش از پراید و ۲۰۶ قطعا بهتره، صندوق بسیار کوچیکی داره و مناسب مسافرت خانوادگی نیست ، سواری نرم و تقریبا بی سر و صدایی داره و به نظرم از لحاظ فنربندی جلو و بخصوص عقب قابل قبوله و کوبش نداره ، موتور m15 سایپا راندمان مناسبی داره و آمار خرابی بالایی نداره مصرفش خوبه باز در مقایسه با ۲۰۶ و حتی پراید مصرفش کمتره ، گیربکس cvt ساخت پانچ بلژیک احتمالا بهترین قطعه این خودرو هست هماهنگی بسیار خوبی با موتور داره و جوری برنامه ریزی شده که شتاب اولیه و شروع حرکت بسیار خوبی داره که این دو مورد اصولا بزرگترین مشکلات اکثر گیربکسهای cvt هست در مجموع ترکیب این موتور و گیربکس و البته اصلاح سیستم گاز برقی باعث شده راه رفتن ماشین بهتر از چیزی باشه که انتظار دارید و اما ترمز .. متاسفانه ضعف بزرگ این ماشین عملکرد ترمزش هست جدا از اینکه کلا قوی و اطمینان بخش نیست یه ایراد بسیار عجیب داره ، زمانی که خوردو سرد هست و استارت می‌زنید چند ثانیه اول ترمز ندارید !! اگر برای اولین بار پشت ماشین نشسته باشید و یا این مطلب رو فراموش کرده باشید ممکنه خیلی زود تصادف با خودروهای تو پارکینگ یا دیوار و ستون‌ها رو تجربه کنید آپشنهای اضافه شده در سری r پلاس اتوماتیک کاربردی و خوبن مثل کروز کنترل ، صندلی های چرمی مانیتور که کوچیکه ولی عملکرد خوبی داره و دوربین عقب که اوکیه، اما امان از صرفه جویی های خودرو سازان داخلی ( میگم صرفه جویی البته خیلی ها عبارت دیگه ای به کار می‌برند!) روکش چرم فرمان حذف شده ، سینی زیر موتور کنسول زیر آرنجی وسط ،دکمه صندوق پران داخل اتاق ، نور روی دکمه های بالابر شیشه ها و.. از نظر سایپا ضروری نبودن و باید خودتون از بیرون تهیه کنید ! در مجموع کوئیکR پلاس اتومات با تمام این تفاسیر قطعا بهترین گزینه صفر کیلومتر اتوماتیک در رنج ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بازار هست

MAHDISS(81 روز پیش)

سلام. حدودا دو ماه که کوییک آر اتومات رو خریدم و استفاده میکنم. روزی که تحویل گرفتم سنسور باد دو تا از چرخ ها مشکل داشت و غیر از این مورد مشکل دیگری نبود. گیربکس با کیفیتی داره. فرمان برقی خیلی نرم. فضای اتاق و ارتفاع سقف از ۲۰۶ و ۲۰۷ خیلی بهتره. کیفیت اتاق و موتور هم که مثل کوییک عادی هست. کیلس هم درست و خوب کار میکنه. خیلی جالبه که مصرفش در شهر از پراید کمتره که دلیلش هم بازدهی و عملکرد گیربکس cvt هست. در شهر مصرفش حدود صدی هشت هست برای من ولی جاده هنوز باهاش نرفتم. روی نمایشگرش هم نرم افزار نشان نصب کردم و خوب مسیریابی میکنه. دیگه ارزون ترین اتومات بازاره. ولی دو سه هفته طول کشید تا بهش عادت کنم. حتما قبل خرید ماشین cvt رو امتحان کنید چون به نظرم برای کسایی که دنبال هیجان و ویراژ دادن هستن شاید جالب نباشه. سر هزار تا هم روغن موتور و گیربکس رو عوض کردم چون به عزیزان سازنده تردید داشتم😉 حواستون باشه که همه جون گیربکس cvt به روغنش هست و حتما برای تعویض جای مطمئن و حرفه ای ببریدش. نکته جالبه دیگه اینکه گیربکس کوییک اتومات رادیات خنک کننده روغن گیربکس داره که دقیقا جلو رادیاتور موتور و پشت سپر جلو هست پس همیشه فاصله رو با ماشین جلویی حفظ کنید تا ضربه نخوره دیگه چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه خدانگهدار

Ali1387(625 روز پیش)

من کوییک دنده ای آر پلاس دارم و خوب هست که از این خودرو ۳۰۰ تا بیشتر تولید نشده

ssfree(629 روز پیش)

دقیقا ساینا پلاسه ولی قشنگه