مشخصات فنی کوییک R پلاس اتوماتیک سال 1399 - 1402
سال
کوییک R پلاس، نام نسخه ارتقایافته کوییک R است که سایپا در تابستان 1399 آنرا با گیربکس دندهای معرفی کرد ولی از اواسط پاییز 1399، آنرا بدست مشتریانش رساند. تفاوت کوییک R پلاس دندهای با کوییک R معمولی، دقیقا مشابه تفاوت ساینا پلاس با ساینا معمولی است! به عبارت بهتر، سایپا در قسمت بیرونی خودرو، فقط چند ویژگی ظاهری را تغییر
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
هزینه نگهداری
بازار دستدوم
بهبود تجهیزات نسبت به کوییک R معمولی
بهبود تجهیزات در مدل اتوماتیک
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
عدم بهبود سیستم تعلیق نسبت به تیبا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVTپیشرانه
4 سیلندر M15حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
87 اسببخارگشتاور
130 نیوتنمترسرعت
160 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچ بک کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفت (X212)طول
4006 میلیمترعرض
1678 میلیمترارتفاع
1532 میلیمترفاصله محوری
2412 میلیمتروزن
1120 کیلوگرمحجم باک
41 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دی کاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - Bluetoothسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم رنگی کابین - کفپوش سه بعدی کابین و صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
تریم رنگی بدنه - شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Masoud__h76 1403/8/18
سلام دوستان حدود یک سال که کوییک آر پلاس فول دارم، از مزایاش بگم:
امکانات قابل قبول و داشتن کروز کنترل، صندلی های به نسبت راحت (کاش گودی کمر میداشت)، باله عقب، شیشه دودی کیلس استارتر ، مانیتور، صفحه کیلومتر زیبا و ...
ماشینی که من گرفتم فرمون چرمی و کفی ۳بعدی داخل حتی صندوق هم داشت، رینگش هم متفاوت بود (این چند قلمی که گفتم سفارشی بود و بعضی از کوییک ها دارن).
معایبش:
ورود صدای نسبتا زیاد موتور به داخل موقع شتاب گرفتن،
درست نشدن مشکل لرزش فرمان (تو سرعت ۹۵ تا ۱۱۰ که خیلی شدید نیست)، صندوق پران هم فقط رو ریموته و دقیق نبودن صفحه کیلومتر (اون هم تو مانیتور میتونید سرعت دقیق رو که از جی پی ای میگیره ببینید) و نداشتن بک لایت دکمه های رو فرمون ولی کاش دسته راهنما و برف پاک کن بهتری میزاشتن مثل شاهین نه مثل پراید.
اگر این ماشین رو صفر میگیرید یکم احتیاط کنید تا موقع آب بندی، مثلاً وقتی استارت میزنید چند بار پدال ترمز روفشار بدید که ترمز درست کار کنه موقعی که از پارک بیرون میآید نزنید به در یا ماشین (الان خیلی وقته این مشکل رو دیگه ندارم).
تو سفر دو روزه ای که داشتم ماشین از نظر راحتی اذیت نمیکنه، یه نکته مثبتی که تو گیربکسش دیدم تو سراشیبی دو موتور رو بالا میبره که ماشین فرار نکنه و شما مجبور نیستی از حالت دستی استفاده کنی (سنسور شیب سنجش عالی عمل میکنه) و این خودش به راحتی بیشتر راننده کمک میکنه، حالت دستیش هم گوش به فرمانه همین که میخواید دنده رو سبک و سنگین کنید سریع عوض میکنه و مکثی تو کارش نیست و شروع به حرکت ماشین هم خیلی خوبه و کند نیست، شتاب و راه رفتن ماشین هم عادیه و تنبل نیست (آزار دهنده نیست) تونستم با این ماشین ۱۷۵ کیلومتر سرعت برم و هیچ مشکلی نداشتم فرمون ماشین هم سفت بود، و تخته کردن پدال گاز رو اصلا توصیه نمیکنم، چون مشخصه بعد از دور ۳۵۰۰ تانهایت ۴هزار دور حداکثر قدرت رو در اختیار و بعد از دور ۴ فقط فشار مضاعف میارید و اصتحلاک رو زیاد میکنید و داشتن فرمون برقی هم خودش نعمتیه که تو ماشین های هم قیمتش نیست و این هم پارک رو راحت میکنه و هم تو سرعت فرمان سفت میشه، و اینکه فرمونش خیلی خوش دسته و مصرف جاده هم صدی ۷ تا ۷.۵ تجربه کردم، و مانیتور ماشین اطلاعات جالبی رو نشون مثلاً تو قسمت اطلاعات خودرو همه چی رو دارید اطلاعاتی از قبیل:
دمای موتور، میزان بنزین به درصد، سرعت خودرو با توجه به جی پی اس، دور دقیق موتور همه این مقادیر به صورت لحظه ای پایش و نمایش داده میشه (مثل دیاگ میمونه).
خلاصه اگه ماشینی میخواید که از نظر موتور خیالتون راحت باشه و فضای اتاق و راحتی و امکانات از ۲۰۶ بهتر باشه، گزینه خوبیه، همونطور که بالاتر گفتم از نظر امکاناتی تکمیله.
پاسخ
0
0
0
omid538 1403/2/2
سلام آیا کیربکس ماشین 6 دنده است یا 4 دنده است ؟
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/4/3
سلام ۶ دنده مجازی cvt
0
0
Alireza88012 1402/12/26
سلام بنده کوییک Rاتوماتیک ثبت نام کردم موعد تحویل اسفند ۱۴۰۲ هست ولی هنوز پیام تکمیل وجه نیومده میخواستم بدونم کسی میدونه کی پیام تکمیل وجه میاد؟؟
پاسخ
0
0
1
فرزین سیف الهی 1402/8/25
من الان یک ماهه خریدم. قبلا هم 206 تیپ 5 و 207 اتومات داشتم. کوییک R اتومات از لحاظ امکاناتی و رفاهی مثل 207 اتومات هست حتی شاید بهتر. ولی از لحاظ موتور و کیفیت ساخت اصلا قابل قیاس نیست. ولی خب شما به قیمت هم باید نگاه کنید. در کل کوییک اتومات با این قیمت برای رانندگی شهری خیلی خیلی خوبه. ولی باید ریمپ بشه که من کردم و الان یکم تیز تر شده.
پاسخ
0
0
1
Ilia09 1402/6/4
سلام دوستان، من یک نکته ای رو متوجه نشدم نسخه دنده ای دریچه ی گازش سیمی هست یا برقی؟
پاسخ
0
0
0