مشخصات فنی کوییک R پلاس دنده ای سال 1399 - 1402
سال
کوییک R پلاس، نام نسخه ارتقایافته کوییک R است که سایپا در تابستان 1399 آنرا با گیربکس دندهای معرفی کرد ولی از اواسط پاییز 1399، آنرا بدست مشتریانش رساند. تفاوت کوییک R پلاس دندهای با کوییک R معمولی، دقیقا مشابه تفاوت ساینا پلاس با ساینا معمولی است! به عبارت بهتر، سایپا در قسمت بیرونی خودرو، فقط چند ویژگی ظاهری را تغییر
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
هزینه نگهداری
بازار دستدوم
بهبود تجهیزات نسبت به کوییک R معمولی
بهبود تجهیزات در مدل اتوماتیک
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
عدم بهبود سیستم تعلیق نسبت به تیبا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1399مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر M15حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
87 اسببخارگشتاور
128 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
160 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچ بک کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفت (X212)طول
3989 میلیمترعرض
1678 میلیمترارتفاع
1532 میلیمترفاصله محوری
2412 میلیمتروزن
1065 کیلوگرمحجم باک
41 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دی کاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - Bluetoothسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم رنگی کابین - کفپوش سه بعدی کابین و صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
تریم رنگی بدنه - شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Ilia09 1402/6/4
سلام دوستان، من یک نکته ای رو متوجه نشدم نسخه دنده ای دریچه ی گازش سیمی هست یا برقی؟
پاسخ
0
0
0
smp 1401/8/27
بعد از حدود ۲۰۰۰ کیلومتر رانندگی با کوئیک R پلاس اتومات مدل ۱۴۰۱ این نکات به نظرم میتونه به خریداران این ماشین کمک کنه در مورد ظاهر زیاد صحبتی نیست چون سلیقه ایه ولی من به عنوان یه عشق ماشین که دائما سرش تو مجلات و کلیپا و مستندا و ..ماشینی بوده به نظرم طراحی متعادل و تقریبا زیبایی داره که البته قدیمیه ولی نه عهد بوق ! جداری اتاق خوبه در مقایسه با هم رده هاش از پراید و ۲۰۶ قطعا بهتره، صندوق بسیار کوچیکی داره و مناسب مسافرت خانوادگی نیست ، سواری نرم و تقریبا بی سر و صدایی داره و به نظرم از لحاظ فنربندی جلو و بخصوص عقب قابل قبوله و کوبش نداره ، موتور m15 سایپا راندمان مناسبی داره و آمار خرابی بالایی نداره مصرفش خوبه باز در مقایسه با ۲۰۶ و حتی پراید مصرفش کمتره ، گیربکس cvt ساخت پانچ بلژیک احتمالا بهترین قطعه این خودرو هست هماهنگی بسیار خوبی با موتور داره و جوری برنامه ریزی شده که شتاب اولیه و شروع حرکت بسیار خوبی داره که این دو مورد اصولا بزرگترین مشکلات اکثر گیربکسهای cvt هست در مجموع ترکیب این موتور و گیربکس و البته اصلاح سیستم گاز برقی باعث شده راه رفتن ماشین بهتر از چیزی باشه که انتظار دارید و اما ترمز .. متاسفانه ضعف بزرگ این ماشین عملکرد ترمزش هست جدا از اینکه کلا قوی و اطمینان بخش نیست یه ایراد بسیار عجیب داره ، زمانی که خوردو سرد هست و استارت میزنید چند ثانیه اول ترمز ندارید !! اگر برای اولین بار پشت ماشین نشسته باشید و یا این مطلب رو فراموش کرده باشید ممکنه خیلی زود تصادف با خودروهای تو پارکینگ یا دیوار و ستونها رو تجربه کنید
آپشنهای اضافه شده در سری r پلاس اتوماتیک کاربردی و خوبن مثل کروز کنترل ، صندلی های چرمی مانیتور که کوچیکه ولی عملکرد خوبی داره و دوربین عقب که اوکیه،
اما امان از صرفه جویی های خودرو سازان داخلی ( میگم صرفه جویی البته خیلی ها عبارت دیگه ای به کار میبرند!)
روکش چرم فرمان حذف شده ، سینی زیر موتور کنسول زیر آرنجی وسط ،دکمه صندوق پران داخل اتاق ، نور روی دکمه های بالابر شیشه ها و.. از نظر سایپا ضروری نبودن و باید خودتون از بیرون تهیه کنید !
در مجموع کوئیکR پلاس اتومات با تمام این تفاسیر قطعا بهترین گزینه صفر کیلومتر اتوماتیک در رنج ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بازار هست
پاسخ
0
0
0
MAHDISS 1401/8/22
سلام. حدودا دو ماه که کوییک آر اتومات رو خریدم و استفاده میکنم. روزی که تحویل گرفتم سنسور باد دو تا از چرخ ها مشکل داشت و غیر از این مورد مشکل دیگری نبود. گیربکس با کیفیتی داره. فرمان برقی خیلی نرم. فضای اتاق و ارتفاع سقف از ۲۰۶ و ۲۰۷ خیلی بهتره. کیفیت اتاق و موتور هم که مثل کوییک عادی هست. کیلس هم درست و خوب کار میکنه. خیلی جالبه که مصرفش در شهر از پراید کمتره که دلیلش هم بازدهی و عملکرد گیربکس cvt هست. در شهر مصرفش حدود صدی هشت هست برای من ولی جاده هنوز باهاش نرفتم. روی نمایشگرش هم نرم افزار نشان نصب کردم و خوب مسیریابی میکنه. دیگه ارزون ترین اتومات بازاره. ولی دو سه هفته طول کشید تا بهش عادت کنم. حتما قبل خرید ماشین cvt رو امتحان کنید چون به نظرم برای کسایی که دنبال هیجان و ویراژ دادن هستن شاید جالب نباشه. سر هزار تا هم روغن موتور و گیربکس رو عوض کردم چون به عزیزان سازنده تردید داشتم😉
حواستون باشه که همه جون گیربکس cvt به روغنش هست و حتما برای تعویض جای مطمئن و حرفه ای ببریدش.
نکته جالبه دیگه اینکه گیربکس کوییک اتومات رادیات خنک کننده روغن گیربکس داره که دقیقا جلو رادیاتور موتور و پشت سپر جلو هست پس همیشه فاصله رو با ماشین جلویی حفظ کنید تا ضربه نخوره دیگه
چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه
خدانگهدار
پاسخ
0
0
0
Ali1387 1400/2/28
من کوییک دنده ای آر پلاس دارم و خوب هست که از این خودرو ۳۰۰ تا بیشتر تولید نشده
پاسخ
0
0
6
ssfree 1400/2/25
دقیقا ساینا پلاسه ولی قشنگه
پاسخ
0
0
0