








V5 احتمالا ارزانترین خودروی تمام تاریخ کمپانی FAW چین است؛ محصولی که در همان سال 2009 که رونمایی شده بود، چهره بهروزی نداشت و در واقع این سیگنال را به مشتری میدهد که سازندهاش، با بیمیلی و از روی اجبار چنین محصولی را خلق کرده. نیازی به توضیح بیشتر نیست که گروه راین با چه قصدی دست روی تولید این خودرو گذاشت. این شرکت برای اخذ مجوزهای مربوط به ولا V5 زمان بسیاری را صرف کرد و همین قضیه البته به ضررشان تمام شد. حالا دیگر مشتری خاصی برای این خودرو پیدا نمیشود. محصولی با آپشنهای معمولی و البته با کیفیت بحثبرانگیز. نسخههای ابتدایی که با اسم راین V5 تولید میشدند، نتوانستند راهی برای عرض اندام پیدا کنند. در سری جدید راین با تعبیه جعبهدنده اتوماتیک، مایل بود تا بازار را به تسخیر خود دربیاورد که البته اینطور نشد. به طرزی عجیب، شاسی مدل وی5 با خودروهایی نظیر جیلی CK، دوو Lanos و خودروی روسی زاز مدل Sens یکی است.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای راین V5
- مصرف سوخت
-
معایب راین V5
- بازار دست دوم
- عرضه بسیار محدود
- کمبود امکانات رفاهی
- خدمات پس از فروش
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1395 تا 1398
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 4 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 97 اسببخار
- گشتاور 135 نیوتنمتر
- شتاب 13.4 ثانیه
- سرعت 180 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان کوچک
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4290 میلیمتر
- عرض 1680 میلیمتر
- ارتفاع 1500 میلیمتر
- فاصله محوری 2425 میلیمتر
- وزن 1010 کیلوگرم
- حجم باک 45 لیتر
- چرخ جلو 185/65R14
- چرخ عقب 185/65R14
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی تنظیم برقی ارتفاع نور
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکرهای جلو و عقب
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی USB
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده 4 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 97 اسببخار
- گشتاور 135 نیوتنمتر
- شتاب 13 ثانیه
- سرعت 180 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان کوچک
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4290 میلیمتر
- عرض 1680 میلیمتر
- ارتفاع 1500 میلیمتر
- فاصله محوری 2425 میلیمتر
- وزن 995 کیلوگرم
- حجم باک 45 لیتر
- چرخ جلو 185/65R14
- چرخ عقب 185/65R14
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی تنظیم برقی ارتفاع نور
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکرهای جلو و عقب
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی USB
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده 4 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
-
جیلی GC6
1397
-
جک جی 4
1397
-
برلیانس H230
1397
mani123
سلام میشه لطفا راهنمایی کنید و بگید قطعاتش راهت پیدا میشه یا نه
Amli
سلام بله پیدامیشه راحت
Aaaaali
سلام من مدل ۹۴ میخوام بخرم ولی نمیدونم با ۵ نفر تو سربالایی ها میکشه یا نه ؟ اگه از کوییک بهتره که خوبه .
Amli
سلام بله میکشه
ssfree
از جک و جیلی و لیفان و ولکس و ال 90 و سمند و پارس بهتره ولی به دنا و برلیانس نمیرسه
Fast
موتورش که خیلی ضعیف تر از جک و جیلی و سمند هست کیفیت که نداره گمنام هستش از هر ۱۰۰ نفر ۱۰ نفر اسمشو شنیدن گیربکسش هم که تکنولوژیش قدیمیه ظاهرش هم که خوب نیست قطعاتش سخت پیدا میشه کلا برید یه چیز دیگه بخرید 😂😔🥱
CitroenXsara
سمند؟ باشه، ولکس؟ باشه، ولی خداییش دیگه پارس و ال ۹۰ و چیز میز نمیشه دیگه عزیز 😂😂
Ab
سلام الان شرکت ۹۶۵۰۰دنده ای شو میده، بخرم یانه
مرتضی هستم!
دوست عزیز ارادت. این قیمتی که شما گفتید برای مدل 96 هست که فروشش از اسفند 98 شروع شده. دیگه خودتون قضاوت کنید چرا تا الان فروش نرفته! ضمن اینکه به فکر خدمات پس از فروش و تامین قطعات هم باید باشید
BARDIYA123
سلام عرض ادب و احترام جناب آقای مرتضی از سایت باما بنده از اول خرداد خبر دار شدم که نمایندگی پیش فروش گذاشته 115/000/000تومان در بازار 205/000/000 الی 212/000/000 است در ضمن قیمت رو به روز کنید تحت لیسانس فاو است که هم خودروی سنگین و سبک تولید میکنه فاو برزگترین برند چینی است که بعد از هاوالH 2 و JAC ( جک کرمان موتور ) البته نمایندگی انحصاری پرستو آبی ارگ است که هم در بم در نزدیکی زاهدان و هم در تهران و بعضی از کلانشهر ها تعمیرگاه و خدمات پس از فروش داره آدرس هر 3 تا رو دارم هم نمایندگی هم خدمات و هم تعمیرگاه هر کدام خیابان جدا هستند آدرس تعمیرگاه تهران قدس - ورد آورد - کنارگذر لشگری آدرس خدمات پس از فروش تهران تقاطع مطهری سر افراز محله سنایی آدرس نمایندگی شهریار - فاز یک اندیشه - بلوار طالقانی -کوچه ارغوان ششم و آدرس دوم تهران -کیلومتر 16 جاده مخصوض - بلوار کرمان - بلوار نخل - بلوار ارگ در ضمن خودروی کاملا با کیفیت و قدرت بالا شرافت داره به تیبا و کوییک و سایر خودروهای هم رده ببینید برادران اگر بنده دروغ میگم بگید دروغ میگی الان شما با این پول یک سایپا که معلوم نیست از از چه موادی و تجیهزاتی به کار برده شما با توجه به متن بنده راین رو میتوان با ظاهر قشنگ تر از تیبا و هم رده کوییک و تازه راین اتومات است الان شما یک کوییک اتومات فول بخوای بگیرید باید 200 تومان باید هزینه کنید شاید هم هم بیشتر هم خودرو یک مزیت و معایب داره خواستم بگم خودرو راین را یک قطعه با کیفیت با تیبا یا کوییک عوض نمیکنم خودروی نرم و مصرف سوخت مناسب هم تجربه دارم هم چند جا میگن دو و سه لول از کوییک بهتره و راین قدرت و کشش بهتری نسبت به کوییک و تیبا میده ولی من حاضرم صد تا از این خودروی راین بخرم ولی کوییک یا تیبا نخرم کیفیت راین رو میتوان5 سال نگه داشت به شرط به مرتبط رسیدگی کنید این هم توضیحاتی که دادم امیدوارم مفید باشه امتحان کردنش بعد نیست مصرف سوخت پایین و بادوام و نرمی خودروی مهم است یک لاستیک ژپنی یا کره ای بنداز حله با تشکر از سایت باما به دوستان و دیگر آشنا و خانواده پیشنهاد بدید
Hossein matin
سلام دوستان به قیمتش ارزش خرید داره.موتور گیربکسش واقعاً هماهنگه طراحی ژاپن. در ضمن در مورد قطعات همه لوازمش موجود با قیمت مناسب از خود سایت پرستو آبی میتونید تهیه کنید
Alim34
با سلام بنده مدل ۹۷ اتومات این ماشین را شهریور ۹۹ تحویل گرفتم و تا حالا ۳۰۰۰ تا باهاش رفتم.شتاب و همخوانی موتور با گیربکس عالی.تا ۱۶۰ تا باهاش رانندگی کردم سرعت به راحتی تا ۱۴۰ میاد ولی بیشترش خیلی موتور پاسخگو نیست.فرمان نرمی داره.مصرف ترکیبی ۸/۵.صدا موتور تا حدودی زیاده.طراحی داخلی نسبت به قیمت مناسبه و از پژو خیلی بهتره.متاسفانه درب های ماشین بخصوص صندوق عقب اصلا رگلاژ نیست و بعد از مراجعه به نمایندگی باز هم چراغ باز بودن درب روشن میشه.درپوش موتور و کروز کنترل را حذف کردند ولی می تونید بازار تهیه کنید.فاصله محوری نسبت به حتی سمند و پژو کمتره.
sarahahmadi61
من یک ماه قبل یدونه مدل 96 اتومات با کارکرد 33000 کیلومتر خریدم.الان 3000 کیلومتر باهاش رفتم.قبل از این زوتی z300 داشتم مادر زنم هم برلیانس 320 داره با هر سه تا ماشین آشنایی دارم . اولش با شک و تردید خریدمش ولی الان خیلی راضی یم تجربیاتم به شرح زیر است: 1 تعویض دنده خیلی نرم و هوشمند وبدون تقه ای دارد که نقطه قوت این ماشین است 2-قدرت و کشش این ماشین کاملا معقول است و از آریو و برلیانس کمی بهتر است3-به طرز عجیبی کم مصرف است من با زوتی صدی 8.5 الی 9.5 مصرف داشتم با این صدی 7.5 مصرف دارم البته نه در اتوبان4-فنر بندی و اطاق نرمی دارد البته شاید مال لاستیک کره ای من باشد5-اطاق بی کم صدا می باشد6 فرمان نرم و خوب است----## معایب 1-در سرعتهای بالا احساس کمبود پایداری دارم شاید به خاطر لاستیکهای نرمش باشه2-جنس داشبورد و قطعات داخلی آن در حد ماشینهای ایرانی است3-صدای موتور کمی زیاد داخل اتاق میاد4-ترمزهاش متوسط است-5 دنده حالت اسپرت نداره6 -صندلی عقب راحت نیست و نیمکتی است## در پایان با توجه به گیربکس و موتور خوبش ارزش این اتومبیل باید 350 تومان باشد .امروزه که اکثر خودروهای اتوماتیک چینی گیربکس cvt دارند وجود این گیربکس نعمت بزرگی است
محمودآبادان
درباره کولرش یه توضیحی بدین ممنون
آزاده
در حد ۲۰۶ تیپ ۲ هست
شینوبی
جالبه الان قیمتش با ساینا اتومات یکی ولی این کجا و آن ...کجا موتور این تویوتا گیربوکس میتسوبیسی اون یکی کپی ایرانی ریو گیربوکس سفارش سایپا به اتریش cvt
Sh-Az
سلام به همگی من این ماشینو با مدل ۹۷ اتومات اسفند ۹۸ خریدم . قبلش سراتو داشتم که بعلت نیاز مالی فروختمش ، شاید باور کردنی نباشه ولی هیچ مشکلی باهاش ندارم و تو این یک ماهه کاملا ازش راضیم . بنظرم در حد خودش ماشین مناسبیه ، دنده ها رو نرم عوض میکنه و شتابش هم بد نیست ، تو سربالایی اگه دنده رو بدید رو ۳ خوب خودشو مبکشه بالا . مصرفش عجیب پائینه و تا حالا حدود ۱۰۰ لیتر بنزین زدم و ۱۵۰۰ کیلومتر رفتم باهاش ، ۱۰۰۰ کیلومتر جاده و اتوبان تو مسافرت و بقیه ش تو شهر ، تقریبا صدی ۶/۵ ترکیبی میسوزونه . از خدمات راضی بودم و همون روز تحویل رفتم نمایندگی روغن و مایع خنک کننده رو عوض کردم که خیالم بابت خواب یکی دوساله ی ماشین راحت باشه ، حالا بعداً چی پیش بیاد خدا میدونه . برای خرید هم میشه توصیه کرد و هم احتیاط چون آینده ش معلوم نیست ولی چیزی که مشخصه خیلی خیلی از تولیدات ایران خودرو ( پژوجات ) بهتره و همین گیربکس آیسین ژاپن به کل ۲۰۶ و ۴۰۵ و پرشیا و اینا میارزه . با سپاس فراوان .