V5 احتمالا ارزان‌ترین خودروی تمام تاریخ کمپانی FAW چین است؛ محصولی که در همان سال 2009 که رونمایی شده بود، چهره‌ به‌روزی نداشت و در واقع این سیگنال را به مشتری می‌دهد که سازنده‌اش، با بی‌میلی و از روی اجبار چنین محصولی را خلق کرده. نیازی به توضیح بیشتر نیست که گروه راین با چه قصدی دست روی تولید این خودرو گذاشت. این شرکت برای اخذ مجوزهای مربوط به ولا V5 زمان بسیاری را صرف کرد و همین قضیه البته به ضررشان تمام شد. حالا دیگر مشتری خاصی برای این خودرو پیدا نمی‌شود. محصولی با ‌آپشن‌های معمولی و البته با کیفیت بحث‌برانگیز. نسخه‌های ابتدایی که با اسم راین V5 تولید می‌شدند، نتوانستند راهی برای عرض اندام پیدا کنند. در سری جدید راین با تعبیه جعبه‌دنده اتوماتیک، مایل بود تا بازار را به تسخیر خود دربیاورد که البته این‌طور نشد. به طرزی عجیب، شاسی مدل وی5 با خودروهایی نظیر جیلی CK، دوو Lanos و خودروی روسی زاز مدل Sens یکی است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • مصرف سوخت
  • نقاط ضعف
    • بازار دست دوم
    • عرضه بسیار محدود
    • کمبود امکانات رفاهی
    • خدمات پس از فروش
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1395 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 97 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4290 میلی‌متر
  • عرض 1680 میلی‌متر
  • ارتفاع 1500 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2425 میلی‌متر
  • وزن 1010 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 97 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4290 میلی‌متر
  • عرض 1680 میلی‌متر
  • ارتفاع 1500 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2425 میلی‌متر
  • وزن 995 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

27 دیدگاه

Ab(491 روز پیش)

سلام الان شرکت ۹۶۵۰۰دنده ای شو میده، بخرم یانه

مرتضی هستم! (484 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. این قیمتی که شما گفتید برای مدل 96 هست که فروشش از اسفند 98 شروع شده. دیگه خودتون قضاوت کنید چرا تا الان فروش نرفته! ضمن اینکه به فکر خدمات پس از فروش و تامین قطعات هم باید باشید

BARDIYA123 (67 روز پیش)

سلام عرض ادب و احترام جناب آقای مرتضی از سایت باما بنده از اول خرداد خبر دار شدم که نمایندگی پیش فروش گذاشته 115/000/000تومان در بازار 205/000/000 الی 212/000/000 است در ضمن قیمت رو به روز کنید تحت لیسانس فاو است که هم خودروی سنگین و سبک تولید میکنه فاو برزگترین برند چینی است که بعد از هاوالH 2 و JAC ( جک کرمان موتور ) البته نمایندگی انحصاری پرستو آبی ارگ است که هم در بم در نزدیکی زاهدان و هم در تهران و بعضی از کلانشهر ها تعمیرگاه و خدمات پس از فروش داره آدرس هر 3 تا رو دارم هم نمایندگی هم خدمات و هم تعمیرگاه هر کدام خیابان جدا هستند آدرس تعمیرگاه تهران قدس - ورد آورد - کنارگذر لشگری آدرس خدمات پس از فروش تهران تقاطع مطهری سر افراز محله سنایی آدرس نمایندگی شهریار - فاز یک اندیشه - بلوار طالقانی -کوچه ارغوان ششم و آدرس دوم تهران -کیلومتر 16 جاده مخصوض - بلوار کرمان - بلوار نخل - بلوار ارگ در ضمن خودروی کاملا با کیفیت و قدرت بالا شرافت داره به تیبا و کوییک و سایر خودروهای هم رده ببینید برادران اگر بنده دروغ میگم بگید دروغ میگی الان شما با این پول یک سایپا که معلوم نیست از از چه موادی و تجیهزاتی به کار برده شما با توجه به متن بنده راین رو میتوان با ظاهر قشنگ تر از تیبا و هم رده کوییک و تازه راین اتومات است الان شما یک کوییک اتومات فول بخوای بگیرید باید 200 تومان باید هزینه کنید شاید هم هم بیشتر هم خودرو یک مزیت و معایب داره خواستم بگم خودرو راین را یک قطعه با کیفیت با تیبا یا کوییک عوض نمیکنم خودروی نرم و مصرف سوخت مناسب هم تجربه دارم هم چند جا میگن دو و سه لول از کوییک بهتره و راین قدرت و کشش بهتری نسبت به کوییک و تیبا میده ولی من حاضرم صد تا از این خودروی راین بخرم ولی کوییک یا تیبا نخرم کیفیت راین رو میتوان5 سال نگه داشت به شرط به مرتبط رسیدگی کنید این هم توضیحاتی که دادم امیدوارم مفید باشه امتحان کردنش بعد نیست مصرف سوخت پایین و بادوام و نرمی خودروی مهم است یک لاستیک ژپنی یا کره ای بنداز حله با تشکر از سایت باما به دوستان و دیگر آشنا و خانواده پیشنهاد بدید

Hossein matin(131 روز پیش)

سلام دوستان به قیمتش ارزش خرید داره.موتور گیربکسش واقعاً هماهنگه طراحی ژاپن. در ضمن در مورد قطعات همه لوازمش موجود با قیمت مناسب از خود سایت پرستو آبی میتونید تهیه کنید

Alim34(182 روز پیش)

با سلام بنده مدل ۹۷ اتومات این ماشین را شهریور ۹۹ تحویل گرفتم و تا حالا ۳۰۰۰ تا باهاش رفتم.شتاب و همخوانی موتور با گیربکس عالی.تا ۱۶۰ تا باهاش رانندگی کردم سرعت به راحتی تا ۱۴۰ میاد ولی بیشترش خیلی موتور پاسخگو نیست.فرمان نرمی داره.مصرف ترکیبی ۸/۵.صدا موتور تا حدودی زیاده.طراحی داخلی نسبت به قیمت مناسبه و از پژو خیلی بهتره.متاسفانه درب های ماشین بخصوص صندوق عقب اصلا رگلاژ نیست و بعد از مراجعه به نمایندگی باز هم چراغ باز بودن درب روشن میشه.درپوش موتور و کروز کنترل را حذف کردند ولی می تونید بازار تهیه کنید.فاصله محوری نسبت به حتی سمند و پژو کمتره.

sarahahmadi61(277 روز پیش)

من یک ماه قبل یدونه مدل 96 اتومات با کارکرد 33000 کیلومتر خریدم.الان 3000 کیلومتر باهاش رفتم.قبل از این زوتی z300 داشتم مادر زنم هم برلیانس 320 داره با هر سه تا ماشین آشنایی دارم . اولش با شک و تردید خریدمش ولی الان خیلی راضی یم تجربیاتم به شرح زیر است: 1 تعویض دنده خیلی نرم و هوشمند وبدون تقه ای دارد که نقطه قوت این ماشین است 2-قدرت و کشش این ماشین کاملا معقول است و از آریو و برلیانس کمی بهتر است3-به طرز عجیبی کم مصرف است من با زوتی صدی 8.5 الی 9.5 مصرف داشتم با این صدی 7.5 مصرف دارم البته نه در اتوبان4-فنر بندی و اطاق نرمی دارد البته شاید مال لاستیک کره ای من باشد5-اطاق بی کم صدا می باشد6 فرمان نرم و خوب است----## معایب 1-در سرعتهای بالا احساس کمبود پایداری دارم شاید به خاطر لاستیکهای نرمش باشه2-جنس داشبورد و قطعات داخلی آن در حد ماشینهای ایرانی است3-صدای موتور کمی زیاد داخل اتاق میاد4-ترمزهاش متوسط است-5 دنده حالت اسپرت نداره6 -صندلی عقب راحت نیست و نیمکتی است## در پایان با توجه به گیربکس و موتور خوبش ارزش این اتومبیل باید 350 تومان باشد .امروزه که اکثر خودروهای اتوماتیک چینی گیربکس cvt دارند وجود این گیربکس نعمت بزرگی است

محمودآبادان(707 روز پیش)

درباره کولرش یه توضیحی بدین ممنون

آزاده (316 روز پیش)

در حد ۲۰۶ تیپ ۲ هست

mani123(320 روز پیش)

سلام میشه لطفا راهنمایی کنید و بگید قطعاتش راهت پیدا میشه یا نه

شینوبی(443 روز پیش)

جالبه الان قیمتش با ساینا اتومات یکی ولی این کجا و آن ...کجا موتور این تویوتا گیربوکس میتسوبیسی اون یکی کپی ایرانی ریو گیربوکس سفارش سایپا به اتریش cvt

Sh-Az(478 روز پیش)

سلام به همگی من این ماشینو با مدل ۹۷ اتومات اسفند ۹۸ خریدم . قبلش سراتو داشتم که بعلت نیاز مالی فروختمش ، شاید باور کردنی نباشه ولی هیچ مشکلی باهاش ندارم و تو این یک ماهه کاملا ازش راضیم . بنظرم در حد خودش ماشین مناسبیه ، دنده ها رو نرم عوض می‌کنه و شتابش هم بد نیست ، تو سربالایی اگه دنده رو بدید رو ۳ خوب خودشو مبکشه بالا . مصرفش عجیب پائینه و تا حالا حدود ۱۰۰ لیتر بنزین زدم و ۱۵۰۰ کیلومتر رفتم باهاش ، ۱۰۰۰ کیلومتر جاده و اتوبان تو مسافرت و بقیه ش تو شهر ، تقریبا صدی ۶/۵ ترکیبی میسوزونه . از خدمات راضی بودم و همون روز تحویل رفتم نمایندگی روغن و مایع خنک کننده رو عوض کردم که خیالم بابت خواب یکی دوساله ی ماشین راحت باشه ، حالا بعداً چی پیش بیاد خدا میدونه . برای خرید هم میشه توصیه کرد و هم احتیاط چون آینده ش معلوم نیست ولی چیزی که مشخصه خیلی خیلی از تولیدات ایران خودرو ( پژوجات ) بهتره و همین گیربکس آیسین ژاپن به کل ۲۰۶ و ۴۰۵ و پرشیا و اینا میارزه . با سپاس فراوان .

آزاده(500 روز پیش)

سلام دوستان وقت بخیر من با کلی تحقیق این ماشین رو در اسفند ماه تو رنج قیمت ۱۱۵ میلیون صفر خریدم هیچ گزینه بهتری واسه انتخاب خودرو صفر تو این رنج قیمت پیدا نکردم قبلا این ماشین چند سالی ۲۰۶ V8 داشتم، تو این رنج قیمت خودرو راین ماشین خوبی هست هم مصرف سوخت پایین داره هم دنده اتومات و هم به جای تسمه تایم زنجیر داره و فرمان برقی شتابش هم نسبت به مقدار اسب بخاری که داره خوبه ولی به ۲۰۶ تیپ ۵ نمیرسه هر چند شتاب واسه من تو انتخاب این خودرو جزو اولویت نبود ولی شاید واسه خیلی ملاک باشه فعلا از این ماشین خیلی رازی هستم پیش نمایندگی هم رفتم گفتن این ماشین تا الان هیچ خرابی نداشته فقط باید رو زمان سرویس تعویض روغن و اب رادیاتور دقت کنید

آزاده(500 روز پیش)

سلام دوستان وقت بخیر من با کلی تحقیق این ماشین رو در اسفند ماه تو رنج قیمت ۱۱۵ میلیون صفر خریدم هیچ گزینه بهتری واسه انتخاب خودرو صفر تو این رنج قیمت پیدا نکردم قبلا این ماشین چند سالی ۲۰۶ V8 داشتم، تو این رنج قیمت خودرو راین ماشین خوبی هست هم مصرف سوخت پایین داره هم دنده اتومات و هم به جای تسمه تایم زنجیر داره و فرمان برقی شتابش هم نسبت به مقدار اسب بخاری که داره خوبه ولی به ۲۰۶ تیپ ۵ نمیرسه هر چند شتاب واسه من تو انتخاب این خودرو جزو اولویت نبود ولی شاید واسه خیلی ملاک باشه فعلا از این ماشین خیلی رازی هستم پیش نمایندگی هم رفتم گفتن این ماشین تا الان هیچ خرابی نداشته فقط باید رو زمان سرویس تعویض روغن و اب رادیاتور دقت کنید

Show More