مشخصات فنی رنو داستر SE دو دیفرانسیل سال 2016 - 2018
سال
از میان خودروهای اقتصادی داچیا، که همگی با استفاده از پلتفرم لوگان شکل گرفتهاند، داستر تنها محصول با توانایی آفرود و در عین حال از ارزانترین خودروهای کراساور جهان است. سال 2014 واردات این مدل در نسخههای تکدیفرانسیل به کشورمان آغاز شد. مدل دو دیفرانسیل داستر نیز از 2016 در ایران قابل خریداری بود. داستر همچنین برای مدل 2016
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای جادار کابین
توانایی آفرود در مدل 4WD
نقاط ضعف
عملکرد فنی
امکاناتی کمتر از رقبا
کمبود تجهیزات در تیپ PE
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2016 تا 2018مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 3 حالته با قفل مرکزیگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
135 اسببخارگشتاور
195 نیوتنمترشتاب
11.4 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفت دومطول
4315 میلیمترعرض
1822 میلیمترارتفاع
1690 میلیمترفاصله محوری
2673 میلیمتروزن
1359 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
215/65R16چرخ عقب
215/65R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
حالت رانندگی برفیسایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
کنترل سیستم صوتی پشت فرمان - هندزفریمانیتور
7 اینچ لمسی (نصب نمایندگی)نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکه - 3 پشتسری عقبگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تنظیم ارتفاع کمربندهای جلوآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Amirq3 1403/1/26
اخه کی میاد وقتی میتونه جک s5 یا هایما s۷ بگیره داستر میگیره
پاسخ
1
1
0
M1360 1403/1/29
یه جلوبندی و یه لوگوی این ماشین میارزه بن تمام هیکل این چینی های فیک ۲ سال مصرف!!
0
0
محمود 1402/11/2
سلام، لطفا راهنمایی کنید که داستر تک دف بهتر ه یا کپچر؟🙏
پاسخ
2
0
0
سیاوشم 1402/11/8
کپچر از نظر رده بندی یه سر و گردن از داستر بالاتره، اما ممکنه به خاطر موتور توربو شارژ استهلاک بیشتری داشته باشین. مصرف کپچر خیلی پایینتره و اگر برای استفاده شهری میخواین انتخاب کنید کپچر واقعا ماشین راحتتریه
1
0
Hossini123 1402/11/3
داستر میتونه گزینه بهتری باشه بخاطر موتوری که داره ولی بازار دست دوم هم دو خودرو شاید در اینده براتون چالش برانگیز باشه با احترام به داردندگان این دو خودرو
0
0
Kavez 1402/10/27
داستر برای افرادی که دنبال بهبه چهچه مردم نیستن انتخاب خیلی خوبیه. تو این رنج قیمت تنها ماشین کم استهلاک و نرمی هست که قابلیت افرود و طبیعیت گردی رو در کنار شهری بودن بهتون میده. فقط ویتارا هست که خیلی خشکه و سرنشین های عقب حتما بعد سفر چند روزی مهمون فیزیوتراپن. اون طرف داستر اصلا کوبش نداره. تنها ضعفش نسبت به ویتارا نداشتن کمک دف و در ویتارا کلاس ۱۰ سانروف که هم قیمت نیستن. در هیچ موضوع دیگه ای ویتارا برتری نداره.داستر در استهلاک و سواری کاملا برتره
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1402/9/24
دوستان من ساندرو دارم میخام با داستر معاوضه کنم یا کلا بفروشمش داستر تک بخرم .. نظرتون رو لطفا بگید . علت اینکار فقط میخام شاسی باشه
پاسخ
1
0
1
میثم 1402/10/2
قدیما ماشینهای دو دیفرانسیل دارای شاسی بودن که از اونجا به شاسی بلند معروف شدن ولی کراس آورها که اومدن ظاهری به شاسی ها داشتن ولی باطن اون رو که دو دیفرانسیل و شاسی زیر اتاق هست رو نداشتن .پس اگه میخوای شاسی باشه به این موضوع دقت کن
0
0
EhsanT 1401/1/23
مزایا : به این راحتی ها خراب نمیشه و کلا تا حدودی میشه طبیعت گردی کرد و قیمتش نسبت به کیفیتش خوبه، سیستم کنترل پایداریش خیلی خوب عمل میکنه و هر جور فرمان میگیری ماشین تحت کنترل هست، کروز دو حالته خوبی داره، تعلیق نرمه، به علت طول کم عبور از موانع خوبه، ردیف عقب مشکل کوبش و گیجی ندارد، مصرف بنزین خوبه. کنترل هرزگردی چرخ خیلی خوبه، عمر و ایمنی گیربکس خوبه، سیستم کامپیوتری کاملا از موتور و گگیربکس مراقبت میکنه، تسلط و دید به محیط خوبه. در صورت خاباندن صندلی های عقب امکان جابجایی اجسام حجیم رو به خوبی داره، در حالت کلی در این قیمت رقیب دو دیفرانسیل نداره.
ایرادات: مهمترین ضعف ۴ دنده بودن گیربکس هست هم تو جاده و هم آفرود این ضعف تو ذوق میزنه، صندلی ها معمولی هستند، جای پای شاگرد کمه، شتاب پایین به نسبت موتور، بد مشتری، در صورت گیر کردن در برف و یا ماسه و گل سیستم کامپیوتری اجازه فشار آوردن معمولی به موتور را هم نمیده و ماشین در عین ناباوری خیلی ساده گیر میکنه، فرمان سنگینه، سیستم صوتی کیفیت متوسط، برآمدگی روی گلگیر ها احتیاج به تجربه رانندگی داره، طراحی عقب جذابیت خاصی نداره، کاش سانروف داشت،
پاسخ
2
1
6
P.N. 1403/1/17
تمام مواردی که اشاره کردید درست و دقیق بود، الا گیر کردن تو گل و برف! با تجربه ۵-۶ ساله من داستر تو گل و برف واقعا عالی عمل میکنه. جایی که از بقیه ماشینهای آفرودی کم میاره تو شیب های تنده که نمیتونه مثل پاجرو و پاترول ۶ سیلندر و... عمل کنه
0
0
M1360 1402/9/6
یه چند تا دیگه گزینه معرفی میکردی که هر کی میخواد نظر بده حداقل یه 2 ،3 روزی ذهنش درگیر بشه خب
0
1