مشخصات فنی رنو تالیسمان E3 سال 2017 - 2018
سال
خودروسازان فرانسوی از دیرباز در ارائه خودروهای لوکس و سدانهای فول سایز با مشکل مواجه بودهاند اما تلیسمان نماد تلاش دوباره رنو برای عرض اندام در این بخش از بازار است. این سدان زیبا، که براساس زبان طراحی جدید رنو شکل گرفته است، همزمان با عرضه جهانی به کشورمان نیز وارد و با استقبال بسیار خوب مشتریان روبرو شد. تعداد
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
شتاب و عملکرد
امکانات رفاهی در تیپ E3
عایق بندی کابین
هماهنگی گیربگس و موتور
نقاط ضعف
تعلیق اسپرت
ناسازگاری پیشرانه با بنزین کمکیفیت
فضای سر در عقب (قامت 175 سانت)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2016 تا 2018مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
7 دنده اتومات دوکلاچهپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ TCe200حجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
190 اسببخارگشتاور
260 نیوتنمترشتاب
7.7 ثانیهسرعت
225 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4848 میلیمترعرض
1870 میلیمترارتفاع
1463 میلیمترفاصله محوری
2808 میلیمتروزن
1444 کیلوگرمحجم باک
51 لیترچرخ جلو
245/45R18چرخ عقب
245/45R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
5 حالتهسایر ویژگیها
تعلیق الکترونیکی - نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECOسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
غیرفعالرادار تصادف جلو (FCW)
غیرفعالرادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
غیرفعالسایر ویژگیها
سنسور تشخیص اشیا متحرکسیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
13 اسپیکر - سیستم پخش BOSE - تشخیص صدامانیتور
8.7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
کارت هندزفری رنورفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب - کنترل رطوبتکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
جلوروکش صندلی
چرم مشکی ریورا - چرم مشکی ناپا (سفارشی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
پرده عقب - مموری آینهها - شیشه بالابر آنتیترپ درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1403/8/18
سلام به همه دوستان
من سه چهار ماهه که تالیسمان 2017 خریدم،قبلش اپتیما حی تی لاین هم داشتم.تالیسمان خیلی از لحاظ شتاب و حس رانندگی بهتره البته کمک های ماشین من عوض شده و کوبش نداره.ولی یه مشکل بزرگ باهاش دارم و اون لرزش در زمان اول راه افتادن ماشینه،تو ترافیک خیلی اذیت میکنه،چند جا تعمیرگاه زنگ زدم و گفتن دبل کلاچش هستش و باید عوض بشه،قیمتش بین هشتاد تا صد تومن هستش.تعمیراتش هم تو شهرستان ها خیلی کمه،همه میترسن بهش دست برنن.والا از تمام جوانب ازش راضی هستم
پاسخ
1
0
0
issa_senobari 4 روز پیش
دوست عزیز استفاده از گیربکس دبل کلاج قلق خواص خودشو داره به حرف این تعمیر کارا گوش نکنید کلا دفتار دبل کلاج با گیربکس AT خیلی متفاوته و همشون ابتدای حرکت کند هستند لرزش هم مال استفاده غلط شماست حین شروع اول گاز ندید اجازه بدید خودش که راه افتاد بعد شروع کنید گاز بدید
0
0
Shapor0gdgdjgkjv 1403/8/16
درود دوستان
تالیسمان ۲۰۱۷ بخرم
یا
کرولا ۲۰۲۳؟
پاسخ
0
0
0
Davod1361 1403/8/13
سلام دوستان .لطفا دوستانی که تالیسمان داشتن نظر بدن تا با آگاهی بیشتر بتونیم کمک کنیم به هم
۱.ایا موتور این ماشین هم در حد چینی ها که توربو هستن با بنزین حساس هست
۲ .چقدر هزینه نیاز هست تا کمک عقب رو برقی کنیم و آیا واقعا ارزش این کار رو داره
۳ .در آخر بین تالیسمان و اپتیما جی تی کدوم رو پیشنهاد میکنید
پاسخ
3
0
0
issa_senobari 4 روز پیش
1- تلیسمانهای ایران برای بنزین یورو 2 کالیبره شده و ناک نمی زنه ولی بهتره از اکتان استفاده کنید2- هزینه برقی کردن حدود 120 تومنه ولی خشکی تعلیق عقب به دلیلی اسپورت بودن ذات ماشین و هندلینگ عالی قابل توجیه هست اگر ماشین قبلی شما اسپرت باشه اذیت نمیشید. گزینه دیگه تعویض بوش سگ دست عقب و استفاده از ضربه گیر هست که هزینه این با اجرت بین 7 تا 9 تومنه من خودم با فابریکش مشکلی ندارم و اذیت نیستم 3- بین تلیسمان و جی تی به دلیل کیفیت بالای موتور ژاپنی تلیسمان که با نیسان جوک اسپرت قطعا تلیسمان سایر امکانات رفاهی مثل پارک اتوماتیک ماساژور یا کیفیت سیستم بوز که بماند یکیه
0
0
ناشناس 1403/8/15
1. بنزین های ایرانی دارای کیفیت مناسبی نیست اگر از بوستر بنزین استفاده کنید ضرر نمیکنید 2. نیازی نیست ولی اگر این کارو انجام بدید سواری خیلی نرمی تر خواهید داشت و هزینه اش متغیر هست 3 . اپتیما سواری و بازار دست دوم بهتری داره
0
0
Mo.g 1403/8/14
سلام،خير اصلا در حد چيني ها حساس نيست ولي خب واقعا بنزين ايران اشغاله اگه اكتان توش بريزي بهتره،الان ماشين هاي اتمسفر هم با اين بنزين ها اذيت ميشن،كمك برقي حدودا صدو بيست ميليونه و واقعا ارزشش رو داره و ماشين اصلا يچيزه ديگه ميشه،قطعا تاليسمان چون اپتيما هيچ برتري نسبت به تاليسمان نداره،موتور گيربكس اپشن هندلينگ ترمز كيفيت و همه چيز تاليسمان برتري داره اينو كسايي كه جفتشو داشتن ميفهمن،فقط حتما تاليسمان تميز و مرتب خريداري كنين و وقت بزارين خوبشو پيدا كنين چون نسخه هاي تركيده كه رسيدگي بدي بهشون شده و به اصطلاح ابشون گرفته شده زياده،بخاطر ظاهر و قدرت خوب اين ماشين خيليا اذيتش كردن و بهش نرسيدن
0
1
ناشناس 1403/7/14
دوستان من قصد خرید این ماشین رو دارم. الان سراتو دارم خیلی خشکه تعلیقش و فقط به همین خاطر میخوام عوضش کنم. درسته که با کمک برقی سواری این خودرو نرم میشه؟ انقدری خوب میشا که توی این جاده های بی کیفیت اذیت نشم؟
پاسخ
1
0
0
Mo.g 1403/7/15
من نميدونم شما چقدر انتظار نرم بودن داري،ولي توي اين رنج قيمتي ماشين نرم پيدا نميشه،ته تهش ميشه مثلا همين تاليسمان و سوناتا و اپتيما،تاليسمان با كمك برقي سواريش خيلي بهتر ميشه حتي يه مقداري هم از اپتيما هم بهتر ميشه ،ماشين خيلي نرم و گهواره اي بخواي بايد بري سراغ جنسيس و بقيه ماشين هايي كه كمك تطبيق پذير دارن
0
1
سرزمین 1403/7/13
دوستان عزیز سلام
من مدت دو سال تالیسمان داشتم که از صفر کیلومتر دست خودم بود و بعد مزدا اسپورتیج
حالا میخوام باز بخرم منتها بین تالیسمان و اپتیما جی تی لاین موندم
لطفا دوستانی که تحربه دوتاشونو دارن راهنماییم کنن کدوم
پاسخ
1
0
1
Mo.g 1403/7/15
داداش شما خودت تاليسمان داشتي خب بايد خوبي بدي هاشو بدوني،منكه اپتيما داشتم هيچ نقطه قوتي نسبت به تاليسمان توش نديدم ،همه چيز تاليسمان برتره،اپتيما فقط مقداري تعليقش بهتره كه اونم رو تاليسمان كمك برقي بندازي از اپتيما هم بهتر ميشه
0
2