خودروسازان فرانسوی از دیرباز در ارائه خودروهای لوکس و سدان‌های فول سایز با مشکل مواجه بوده‌اند اما تلیسمان نماد تلاش دوباره رنو برای عرض اندام در این بخش از بازار است. این سدان زیبا، که براساس زبان طراحی جدید رنو شکل گرفته است، همزمان با عرضه جهانی به کشورمان نیز وارد و با استقبال بسیار خوب مشتریان روبرو شد. تعداد بسیار محدودی از تلیسمان‌های وارداتی از مدل 2016 هستند اما واردات انبوه آن از مدل 2017 آغاز شد. تیپ E2 تلیسمان تنها در فروش اول آن موجود بود و به همین دلیل نیز هم‌اکنون در بازار نایاب است. عدم وجود آپشن‌هایی مانند سنسور جلو، رادار نقطه کور، هدآپ، صندوق‌پران هوشمند، سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن جلو و عقب، ماساژور، مانیتور بزرگ، صندلی‌های کامفورت و سیستم صوتی BOSE از جمله کمبودهای تیپ E2 تالیسمان در مقایسه با تیپ E3 آن است. نکته جالب دیگر این است که تیپ E3 فول شرکتی همگی دارای 3 رادار (نقطه کور+تغییرلاین+تابلوخوان) هستند اما رنو بدلیل شرایط نامناسب جاده‌های ایران، رادارهای تغییرلاین و تابلوخوان را غیرفعال کرده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • شتاب و عملکرد
    • امکانات رفاهی در تیپ E3
  • نقاط ضعف
    • تعلیق خشک (حالت اسپرت)
    • ناسازگاری پیشرانه با بنزین کم‌کیفیت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TCe200
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 190 اسب‌بخار
  • گشتاور 260 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.7 ثانیه
  • سرعت 225 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4848 میلی‌متر
  • عرض 1870 میلی‌متر
  • ارتفاع 1463 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2808 میلی‌متر
  • وزن 1444 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 225/55R17
  • چرخ عقب 225/55R17
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ 18 اینچی سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 5 حالته
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق الکترونیکی - نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TCe200
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 190 اسب‌بخار
  • گشتاور 260 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.7 ثانیه
  • سرعت 225 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4848 میلی‌متر
  • عرض 1870 میلی‌متر
  • ارتفاع 1463 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2808 میلی‌متر
  • وزن 1444 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 245/45R18
  • چرخ عقب 245/45R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 5 حالته
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق الکترونیکی - نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO

346 دیدگاه

Artingyyhgf(10 روز پیش)

سلام وقت بخیر.چه نوع مکملی برا تالیسمان خوبه؟باید بنزینی که داخلش میره چند اکتان باشه؟ممنون می شم جواب بدید

Amir (6 روز پیش)

بهترین های بازار به ترتیب : Rowe , لوکاس , ورث و گانگ .

رضابور(68 روز پیش)

سلام دوستان کسی میدونه چراافت قیمت تالیسمان انقدربالاست؟ الآن (اردیبهشت 1400) مدل ۲۰۱۷صفرخشک رومیگن ۱۵۶۰۰۰۰۰۰۰ولی ۶۰تاکارش رومیگن۹۵۰ تقریبا۶۰۰میلیون واسه۶۰ تاکار !!!!!!

taha hossini (53 روز پیش)

سلام عزیز ماشین خارجی همینه و با هر کیلومتر ویا خط جزئی وقیمت دلار و تمیزی ماشین قیمتش میلیونی و شاید هم میلیاردی تغییر کنه همه ماشین خارجی ها همینجوری هستند سپاس

Amir (37 روز پیش)

یکی از دلایلش اینه که تولیدش از 2019 متوقف شده

Amiram (27 روز پیش)

دقیقا این برا منم سوال بود!

Alirezako (21 روز پیش)

سلام ببنید این حرفی که میخام با شماها درمیون بگزارم یه چیزی هست که من خودم فکرشو کردم و تجربه یک روز و دو روز نیست و کاملا قابل اعتماد و صحیحه ودرصورتی که اهل ماشین بازی باشید از بازار سر در بیارید احتمالش بسیار کمه که حرف منو تایید نکنید.اینکه :ماشینای خارجی از کره ای، فرانسوی، ژاپنی والمانی و هر برندی خارجی با طرفدار الان تو این وضعیت بخاطر اینکه واردات این نوع خودرو ها حدود ۳ سال هست که ممنوعه کلا خیلی گرون شده اصلا باقیمت دلار همخوانی نداره بطوری که مثلا یه ماشین که اینجا صفرش (البته ۲۰۱۷) 1.7میلیارده همون ماشین ۲۰۲۱ که خیلی خیلی بهتر هست با احتساب گمرک و مالیت ها مثلا ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون بیشتر در میاد وچیزی که خودم فکر کردم این هست که این ماشینا چون نمونه های صفر کیلومترشون کمیاب هست روی قیمتشون چیزی میاد که من اسمشو گزاشتم "هزینه مرغوبیت صفرکیلومتر بودن" حالا این چی هست؟ این هزینه پولیه که شما بخاطر کمبود ماشینای "صفر" خارجی برای سوار شدنش باید بیشتر بدی و طوری هست که اگه همون ماشین ۵۰۰۰ کیلومتر کار کرد این قیمت ازش میوفته (که برا کره ای ها وژاپنیا و فرانسوی ها چیزی حدود ۱۵ تا ۲۵ قیمت صفرش هست) و سپس افت قیمت اون ۵۰۰۰ کیلومتر کم میشه ولی برا ماشینای لوکستر المانی این به بیش از ۳۰ درصد هم تو بعضی از موارد ممکنه برسه یا کره ای هایی که صفرشون به شدت نایابه مثل سورنتو جی تی جدا ازین بحثمون یکی از دلایلی که میگن اگه واردات ازاد بشه قیمت ماشینا حدود ۳۰ درصد افت میکنه با همین قیمت دلار بخاطر نوبری بودن ماشین های وارداتی به خاطر کمبودشون هست

mahf (8 روز پیش)

سلام دوست عزیز قیمت که اینطوری است چون ماشین دلاری است و به دلار بستگی داره هر چه بره بالا تمام ماشین های دلاری میره بالا هر چه میاد پایین ماشین های دلاری هم میان پایین این طبیعی است و تالیسمان با 60 هزار تا اونم بدون رنگ 600 میلیون نمیاد اگه سراغ داری بگو به من، من برم بخرم چون اصلا اصلا اون قیمت تالیسمان نداریم نکنه که پلاک ملی نباشه اون وقت میشه

Behzadpouria(18 روز پیش)

من بين تليسمان ٢٠١٧ با اپتيما جي تي لاين ٢٠١٦ مردد بودم ولي نهايتا يه تليسمان ٤٠ هزار تا خريدم. دليل انتخاب من تست رانندگي هر دو بود واقعا شناب تليسمان با اپتيما قابل مقايسه نيست. ظاهر داخلي و بيروني خيلي بهتره. واقعا مانيتور بزرگش هم خيلي امكانات در اختيارتون ميزاره

none (13 روز پیش)

از لحاظ امکانات اپتیما خیلی سرتره و ظاهرشون مساویه ولی شتاب تالیسمان خیلی سرتره

Sksksk (8 روز پیش)

دادا تلیسمان بهتره ولی دراز مدت اپتیما

ramansourian(62 روز پیش)

دوستان من مدت زیادی وقت گذاشتم تا ایراد فنربندی این ماشین خصوصاً کوبش عقب رو حل کنم و مطالب پایینتر هم اشاره کردم و خوشبختانه به نتیجه عالی رسیدم و حالا واقعاً این ماشین سواری لذت بخشی داره.

shaheen (58 روز پیش)

سلام جناب ramansuorian خوشحالم كه موفق شديد لطفا توضيح كامل بديد چطور كوبش عقب تاليسمان رو حل كرديد توسط نمايندگي و يا خارج از نمايندگي واينكه اين موضوع گارانتي رو دچار مشكل نميكنه ضمنا هزينه چقدر شد سپاسگذارم

Danial009 (57 روز پیش)

داداش چه چیزیشو عوض کردی؟

ramansourian (47 روز پیش)

نحوه کار و تغییرات توضیحات مفصلی داره بهم ایمیل بزنید یا شماره تماس بذارید [email protected]

Tohid10 (35 روز پیش)

لطفا به منم یاد بدین چه چیزشو عوض کردین

ramansourian (23 روز پیش)

دوستان جلوبندی سازی که از نوجوانی میشناختمش و برای ریس و آفرود ماشین آماده میکنه مشورت کردم و گفت مشکل از کمک نیست و از فنرهای ماشینه. تالیسمان با کمک برقی هم دیدم که مشکلش حل نمیشه. فنرهای جلو و عقب رو با نمونه های قویتر مال خودروهای دیگه برام عوض کرد و ارتفاع رو تنظیم کرد(بدون افزایش ارتفاع) چرخش بوش سر کمکهای عقب 90 درجه چرخش بوش سگدست عقب 90 درجه تعویض لاستیکها با کومهو که بسیار از نکسن سری SU که اسپرت و خشک هست نرمتر و بی صدا تره. قبلش من از ضربه گیر و برسام و ... استفاده کردم اگر دنبال کار اساسی هستید الان سواری سفت و کیپ. بدون کوبش و خالی کردن کمکهای جلو و هندلینگ بهتر بدون چرخش حول محور عرضی موفق باشید

83Mohammad Hossein(217 روز پیش)

چرا بعضیا میان تالیسمان رو با اپتیما جی تی یا سوناتا هیبرید مقایسه میکنن؟؟؟ درسته تالیسمان یکم خشکه ولی از نظر اپشن یه سر و گردن بالاتره از این دوتا تازه اینو رنو فرانسه زده اون دو تا رو کره از نظر شتابم که خیلی بهتره از اون دوتا، متاسفانه توی ایران خرید ماشین کره خیلی بیشتر از فرانسه شدع

arshiparshiya (148 روز پیش)

رنو اروپایی هستش قبول ولی کیفیتش از کیا و هیوندا بالا تر نیس یه جور از رنو بعضی ها حرف میزنن که انگار رقیبش بنز هستش . سانیانگ هم کره ای هستش ولی کیفیتش با کیا هیوندایی یکی نیس همون طور که دی اس فرانسوی و کیفیتش با رنو یکی نیس پس تالیسمان رو الکی یه جا دیگه نبریم بزاریمش رقبای این ماشن تو اکثر بازار های دنیا اپتیما و سوناتا هستن ماشین های دیگه ای هم هست که ما فعلا تو ایران نداریم و از بحث ما خارج میشه از نظر شتاب تالیسمان به دلیل داشتن توربو برگ برنده تو این قسمت رو داره ولی در عوض شما با رقیب کره ایش میری سوخت گیری کنی دنبال مکمل و اکتان بوستر نیستی . نرمی رقیب کره ایش خیلی بیشتر از تالیسمان هستش و اگه کسی مثل مادر من که مشکل کمر داره عقب ماشین بشینه شما تو جاده بیشتر از 100 تا بخوای بری از پشت با اعتراض مسافرین رو به رو میشی که عملا این شتاب ماشین که در اصل تو جاده به درد شما می خرد بی استفاده می مونه وحتی کمک برقی هم در جاده کمک چندانی نمی کند از نظر اپشن هم ما تو ایران داریم کارخونه تولید لندکروز 2020 میزنیم 2013 وارد میشه 2020 خارج میشه چند تا اپشن پیش و پا افتاده تالیسمان قابل این حرف ها هم نیس که ملاک خرید ماشین باشه و همش به صورت افتر مارکت رو پژو 405 هم نصب میشه رو کره ای ها که راحت نصب میشه در کل تو این رنج قیمت انتخواب بین تالیسمان - اپتیما و سوناتا کاملا سلیقه ای هستش و باید ببینید راحتی رو می خواین فدای سرعت کنید یا بر عکس

shaheen (136 روز پیش)

در پاسخ به arshya parshya شما خصومت با تاليسمان داري كه بدون تحقيق داري نظر ميدي تمام اپشن هاي اين سدان كاربردي و قابل رقابت با خودروهايي هست كه ذكر كرديد بخصوص شتاب كه واقعا لذت رانندگي رو تجربه ميكني تنها مشكل اين سدان زيبا اينه كه براي دست اندازها وسرعت گيرها كه مشكل جاده ها وخيابون هاي ايران هست طراحي نشده وكافيه كه شما با سرعت كم از ايم موانع عبور كني وگرنه تا ٢٣٠ تا سرعت هم شما از پايداري وامنيت حس خوب كه كاملا مسلط هستيد اطمينان خواهيد داشت مشكل ديگه هم كولر هاش هست كه توقع بيشتري ازش انتظار ميره و گرنه كسي كه اين خودرو رو سوار ميشه براش اصلا مهم نيست هر سه بار كه باك رو پر ميكنه مكمل هم استفاده كنه پس شما توقع داري هزينه نگهداري اين هم مثل پرايد باشه با نظر هايي كه داديد بعيد ميدونم شما سوار تاليسمان شده باشيد لطفا مردم رو كمراه نكنيد

arshiparshiya (130 روز پیش)

در جواب دوستمون من مشکلی با تالیسمان ندارم که بخوام بدش رو بگم خوب می خوندی گفتم شتاب ماشین به مراتب از کره ای های رقیبش بیشتر هستش پس با دقت بخون 2- اکثرا شما دوستان متعصب به یه ماشین تا یه کلمه انتقاد میشنوید سریع حمله می کنید من مشکلی با پرداخت پول اکتان هم ندارم والا الان ماشین توربو دار نمی خریدم پس نگران هزینش هم نیستم ولی وقتی سخن از مقایسه میشه نمیشه معایب رو نادیده گرفت اگه دارم میگم توربوی تالیسمان باعث شده شتاب ماشین بالا برود باید کنارش هم بگم همین توربو سبب بالا رفتن استحلاک ماشین میشه یعنی هر 15-20 هزار تا باید لنت عوض بشه باید گفت ماشین بعد 30 هزار تا بدون اکتان دچار مشکلات شدید فنی میشه پس شما کور کورانه از یه برند طرف داری می کنید فقط چون انتخواب شما اون برند بوده من 6 ماه این ماشین رو داشتم قبل از این ماشین هم ماشین های المانی زیاد داشتم اکثر ماشین های المانی بدلیل اب هوای اروپا کولرش تو کشور ما خوب کار نمی کنه و حتی صداش از همون پرایدی که مثال زدین بیشتر هستش پس من اینجا نیومدم حرفی از کولرش بزنم چون در این صورت نصف ماشین های اروپایی زیر سوال میرن ولی میام میگم اگه همین تالیسمان مورد علاقه شما ماشین خیلی اسپرتی هستش در کنارش فنی بشدت خشکی داره و صدای کابین خیلی زیادی داره و همهی این ها غیر قابل انکار هستن حتی اگه شما نارحت بشین و به نظر من منفی هم بدین بازم نمی تونید رد کنید حرف های من رو و در اخر من نگفتم اپشن های تالیسمان کاربردی نیست گفتم 60 درصد اپشن ها رو تمام خودرو های کره ای به صورت افتر مارکت قابل نصب هستش و به نظر من اگه می خوایم صحبت از اپشن کنیم باید از اپشن هایی حرف بزنیم مثل اسکن جاده رادار عابر پیاده ترمز خودکار جلوگیری از تصادف کروز کنترلر هوشمند و ... که رو هر ماشینی به راحتی پیدا نمی کنید والا ماساژور صندلی درسته اپشن خاصی هستش ولی به شخصه تو 6 ماه فقط هفته ی اول ازش استفاده کردم و بازم میگم برای دوستانی که متوجه نمیشن اپشن ها 90 درصد کاربردی هستن کسی خلافش رو نمی گه ولی اپشن هایی نیستن که روی ماشین های دیگه نصب نشه لطفا اگه تمایل به گمراهی دارید گمراه نشید به گفتهی دوستمون من نمی گم تالیسمان ماشین بدی هستش فقط میگم تو رنج قیمتیش ماشین های کره ای این جور که دوستان متعصب صحبت می کنن ماشین های بدی نیستن فقط ماشین هایی با شتاب کمتر هستن (چون مدل توربوی این ماشین ها وارد نشده) و در اخر انتخواب ماشین ها کاملا صلیقه ای هستش پس دوستانی که قصد خرید دارند حق دارند کنار فواید یک ماشین معایب اون رو هم بدونن حتی اگر به مذاق بعضی دوستان خوش نیاد

Hhhhhhhhhhhhhhhh (118 روز پیش)

من هزار بار گفتم باز هم میگم ماشین من ۵۵ هزار تا کار کرده و فقط یک یا دو بار از اکتان استفاده کردم . فقط اون اوایل که در سال ۲۰۱۷ بنزین سوپر موجود بود فقط بنزین سوپر میزدم . الان نزدیکه یک یا دو سال است که بنزین ساده میزنم و با ۵۵ هزار تا کار کرد هیچ مشکلی نداره . بدون اکتان . ماشین رو هم تازه چک کردم و هیچ مشکلی نداره که حالا حالاها در آینده به مشکل موتور سیلندر یا گیربکس بخوره از این رو برای دوستان تعصبیه اپتیما سوناتا و پاسات گفتم

parhamvatandost1 (95 روز پیش)

یه سوال Hhh از بنزین یورو چنده استفاده کردین لطفا جواب دهید ممنون

Abaei (94 روز پیش)

چون هر تو ماشین تقریبا شبیه هم هستن ولی تلیسمان توی شتاب و سرعت از همشون سر تره و توی اپشن هم هر دو حدودا یکی هستن مثلا تلیسمان ماساژور و نور پردازی داخلی و رادار تابلو خوان داره ولی اپتیما هم کلی رادار داره

Hhhhhhhhhhhhhhhh (90 روز پیش)

در جواب آقای parhamvatandost1‏ بگم که از بنزین یورو ۴ استفاده میکنم .

Ehsanabedi13841384 (79 روز پیش)

در جواب arshiparshiya دوست عزیز یک جوری از آپشن ها صحبت میکنید که انگار آپشن بدرد نمیخوره و باید بریم پراید و پژو سوار بشیم! من نه متعصبم نه چیزی ولی بدونید چهار چیز تو خودرو مهمه فنی . ایمنی . کیفیت . امکانات شما انگار میخواید امکانات رو حذف کنید درمورد اکتان هم بگم اکتان که واس همیشه نیست ۲ ماه یه بار . ۳ ماه یه بار ولی خب متاسفانه کوبش داره و کولر ضعیف داره

Mostafa60 (67 روز پیش)

تلیسمان موتور گیربکسش نیسان ژاپنه ینی یه عمر اذیت نمیکنه اما وجدانا ماشین کره بخری با تعمیرگاه قرارداد بستی

Manira (29 روز پیش)

دلیل اینکه خرید خودرو های کره ای از فرانسوی بیشتره اینه که خودرو های کره ای نسبت به خودرو های فرانسوی از لحاظ کیفیت تا حالا بهتر از فرانسوی ها عمل کردن دوم اینکه از لحاظ امکانات هم همیشه کره قوی تر کار کرده و به نظرم کار درستی نیست که کره رو با فرانسه مقایسه کرد و به نظرم کره رو کم کمش باید با ژاپن مقایسه کرد. تا الآن قوی ترین خودرو فرانسوی داخل ایران همین تلیسمانه اونم بخاطر توربوشه . و همین تلیسمان هم اگه یدونه هیوندای آزرای تمیز بیاد کنارش میزندش حالا حتی من حرفی از جنسیس و سنتنیال و موهاوی و سورنتو و ... نزدم و از لحاظ کیفیت و لذت سواری کم استهلاکی و شتاب و اصالت و ... شرکت های کره ای خیلی قوی کار کردن و اگه شما میای تلیسمان رو با اپتیما و سوناتا مقایسه میکنی بله درسته که سوناتا و اپتیما تو ایران با موتور های قوی وارد نشدن ولی ماشین های فرانسوی داخل ایران کلاً موتور قوی ندارن و قوی ترینشون تلیسمانه که اونم تنفس طبیعی نیست 😂 انقدر هم سنگ فرانسه رو به سینه تون نزنید. اگه تلیسمان هم چند تا آبشن بیشتر از سوناتا و اپتیما بیشتر داره دیگه به پای بقیه کره ای ها نمی‌رسه . همون جنسیس امکاناتش ۲ سر و گردن بیشتره از تلیسمان😂 حالا سنتنیال و ... جای خود دارن گذشته شرکت های فرانسوی مثل رنو داخل ایران همون ال ۹۰ ولی از اون طرف هم شرکت های کره ای با ماشینی مثل هیوندای ورنا و کیا ریو شروع کردن . و در آخر حرف من این نیست که فرانسه بده و کره خوب ولی اگه ی نگاهی به اطرافتون بندازین چند تا تحقیق کنید به حرف های من می‌رسید

Ashkan1348(194 روز پیش)

سلام خدمت همه ی دوستان من قبلا تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶ داشتم تقریبا خشک خریدمش واقعا ماشین عالی ای بود و سال پیش ماشین رو فروختم و رنو تلیسمان خریدم تلیسمان هم واقعا ماشین فوق العاده ای هست از نظر من ظاهر بیرونی تلیسمان خیلی از کمری قشنگ تره و ولی کمری از تلیسمان نرم تر و پر شتاب تره البته سوی تفاهم نشه منظورم نسخه ی هیبرید کمری هست کمری داخلش باکیفیت تره و همین طور مصرف سوختش خیلی پاین تره از نظر من هر دو ماشین عالی هستن من خودم هر دو رو دوست دارم به شما پیشنهاد میکنم که اگر شتاب ، هندلینگ ، کیفیت ، نرمی براتون مهمه برید سراغ کمری اما اگر ظاهر زیبا و آپشن براتون مهمه حتما برید سراغ تلیسمان البته شتابشون با هم فرق آنچنانی نداره و هر دو خیلی پر قدرت و پر شتاب هستند .

arshiparshiya (148 روز پیش)

با این که من هیبرید رو برای ایران قبول ندارم ولی تویوتا رو نمیدن تالیسمان بگیرن همه اپشن ها به صورت افتر مارکت میشد رو کمری نصب کرد و نرمی تویوتا به صد تا فیس کره ای و فرانسوی ارزش داره

Hhhhhhhhhhhhhhhh (112 روز پیش)

چرا شما همش داری نظر منفی میدی؟ اینم که میگید آپشن ها رو میشه نصب کرد : چرا الکی دردسر درست کنیم برای خود و خانواده و هزینه گزافی برای این کار بدیم و تازه معلوم نیست چه جنسی نصب میکن . نصف ‌این آبشن ها رو هم نمیشه رو ماشین های دیگه نصب کرد . ماشین هم الکی دست ببریم توش و فلان . بعد یه مدت خراب بشه . دهن آدم برای کاور کردن ماشین سرویس میشه . دیگه اینهمه آبشن رو بیاره رو ماشین پیاده کنه که .... انتخاب با خریداره . تلیسمان یا کمری یا اپتیما یا سوناتا . چرا مردم رو گمراه میکنید . یکی دوست داره ماشین با کیفیت اروپایی با آبشن و شتاب بالا و وحشتناک با رخ زیبا و تهاجمی و امنیت بالا بگیره که کمی تو دست انداز خشکه ؛ یکی دوست داره بره پول برند به اپتیما و ماشین کیفیت نسبتاً خوب با شتاب افتضاح و امکانات خوب و نسبتاً امن و نرم بده . ما اینجا نظر میدیم که بتونیم بر نیاز فرد ماشین خوب رو بهش معرفی کنیم . چرا همش بد میگی . ببخشید طولانی شد . سلامت و تندرست باشید.

Mohammadparsfa (109 روز پیش)

سلام مخاطبم اقای Hhh دوست عزیز بله معلوم نیست چه جنسی میندازن و غیره ولی بنده به شخصه ماشینی سنسور تغییر لاین کروز کنترل هوشمند داره رو انتخاب میکنم تا اینکه ماشینی که ماساژور و موس داره اول اپشن های رانندگی بعد اپشن رفاهی خیلی ممنون

Hhhhhhhhhhhhhhhh (90 روز پیش)

شما درست می فرمایید . ام آقای Mohammadparsfa‏ . ایران خط کشی درس حسابی نداره که سنسور تغییر لاین او اینا مهم باشه . یکی از دوستان میگه سنسور تغییر لاین خیلی رو مخه و بخاطر خط کشی نا مناسب جاده های ایران بد استفاده میشه .

Abaei(94 روز پیش)

سلام به همه ی دوستان چند تا سوال دارم به نظر شما کیا اپتیما gt لاین بهتره یا رنو تلیسمان مخصوصا برای اونهایی که 5 نفر هستن لطفا نگید سوناتا بخر اینو بخر میخوام بین این دو رو شما بگید بعد صدای موتور زیاد توی تلیسمان میاد و سرنشینان عقب با قدی حدود 180 راحت میشینن توی تلیسمان و کوبدگی زیاد داره توی تلیسمان و اینکه همیشه باید مکمل و اکتان بزنیم ، هزینه نگه داریش رو هم بگید زیاده یا معمولی ممنون میشم بگید چون به خاطر سرعت و شتاب بالا و امکانات خوب بیشتر تمایل به تلیسمان دارم چون خودم ماشین رنو داشتم و البته هنوزم دارم تشکر

SHAYAN.SHD (91 روز پیش)

بستگی به خودتون داره از نظر اپشن تقریبا برابر هستن یعنی یه چیزایی اپتیما داره یه چیزایی هم تلیسمان از نظر کیفیت هم هر دو نسبتا خوب هستن ولی از نظر نرم بودن سواری:اپتیما نرم تره اما نه اینکه مثه موم باشه ! ولی باز بهتر از تلیسمان.از نظر هزینه های نگه داری مثل روغن و .... یکسانه ولی حساسیت موتور تلیسمان بخاطر توربو بودنش بیشتره و نیازمند بنزین سوپر و یا معمولی + اکتان هستش.مشکل کوبش رو هم روش هایی هست که نمیدونم مطمئنا حل بشه یا نه.در ضمن قیمت تبیسمان نیز یکم پایین تره در حدود 50 تومن

Hhhhhhhhhhhhhhhh (90 روز پیش)

سلام دوست عزیز . در مورد سرنشینان عقب تا ۱۸۵ خوبه . صدای موتور داخل ماشین وارد نمیشه . (البته رو حالت اسپرت وارد میشه تا حس اسپرت بودن بده و صدای موتور کاملا تغییر می‌کنه ). من با ۵۵ هزار کار اکتان ۲ . ۳ بار ریختم و اون اوایل بنزین سوپر میزدم که الان نیست اما مشکلی نداره ماشین و کاملا سرحاله . (اما بد نیست که هر چند باک به اکتان بریزی). کوبش کمی داره بخاطر حذف کمک های برقی در ایران . اما با یکم دستکاری بهتر میشه (انداختن کمک های برقی با هزینه ۲۰ میلیون ، لاستیک عوض کنی ، ضربه گیر بزاری برای فنر که خیلی بهتر میشه و ...) . هزینه نگهداری خاصی نداره و هزینه سرویس هم خوبه . اما من پیشنهاد میکنم ماشین رو ببرید نمایندگی تهران فقط ‌‌. (برای دوستانی که در استان البرز هستند .) ببینید . خب در مورد اکتان و اینا ، خب شما ببینید که ماشین داره یه شتاب فوق‌العاده عالی به شما در برابر اپتیما میده با گیربکس ۷ سرعته که خیلی مچ هستن و موتور ماشین معادل موتور ۳۳۰۰ یا حتی ۳۵۰۰ هست . ماشین بسیار کم مصرف هستش . امکانات رفاهی کمی بیشتری داره از اپتیما . فیس سلیقه ای هست اما به نظر من طراحی جدید رنو خیلی زیبا تره و من رخ تلیسمان رو بیشتر می پسندم . داخل‌ تلیسمان به روز تره . به نظر من سیستم صوتی تلیسمان کمی بهتره (خیلی کم ). ۵ حالت رانندگی تلیسمان کاملا متفاوت هست و حالت اسپرت خیلی فرق داره .(صدای موتور بسیار عوض میشه و صدای زیبایی به شما میده که احساس قدرت میده و شما رو مجاب می‌کنه که بهش گاز بدید ، فرمان سفت میشه ، دور موتور بیشتر میشه ، فنر های ماشین سفت میشه و یه ماشین کاملا اسپرت به شما میده ). برعکس کیا و هیوندا که میگن اسپورت و بقیه هیچ فرقی نداره و فقط فرمان سفت میشه . نورپردازی داخل تلیسمان ۵ رنگ متفاوت داره و حتی کیلومتر شمار هم ۴ حالت داره . این مزایای تلیسمان نسبت به اپتیما بود . در مقابل تلیسمان اپتیما هزینه اکتان نداره اما شتاب تلیسمان رو نمیتونه بهت بده و دو این مورد خیلی عقب تر از تلیسمان میمونه . نرم تره . فضای سر تا ۱۸۸ خوبه . در مورد صدای موتور نمیدونم . قطعات هم راحت تر پیدا میشه . این نظر بنده بود که ۴ سال هست تلیسمان دارم . چون تجربه زیادی با اپتیما نداشتم خیلی نمیتونم در موردش بحث کنم . اما خودم واقعا تلیسمان رو بیشتر دوست دارم و به شما پیشنهاد میکنم . در آخر این شما هستید که انتخاب می‌کنید . ببخشید طولانی شد . سلامت و تندرست باشید . ❤️🌹🙏🏻👏🏻

Hhhhhhhhhhhhhhhh (90 روز پیش)

هندلینگ تلیسمان هم خیلی بهتره .

Hhhhhhhhhhhhhhhh (90 روز پیش)

به شما پیشنهاد میکنم بقیه نظر ها رو هم مشاهده بفرمایید . ❤️🌹🙏🏻👏🏻

1371m1371(97 روز پیش)

سلام و احترام به همه نظرات ،بنده طی تجربه چند ماهه رانندگی با تالیسمان و چندتا مسافرت محاسن و معایب رو کامل توضیح میدم ...قبلش اپتیما و سانتافه داشتم (چندماهه پیشم تازه خریده بودم نظر گذاشتم ) بدون تعصب روی هیچ برندی محاسن =بزرگترین حسن تالیسمان هندلینگ هست ک با سرعت بالای 200 تا هم اصلا احساس نا امنی نداری و ماشین به جاده چسبیده برعکس سانتافه و اپتیما حسن دوم .شتاب بسیار بالا در حد خودروهای هشت سیلندر .که در حالت اسپرت و اگر اپدیت ۹ کنید در حالت ریس چنان هیجانی به شما میده که لذت میبرید ..مخصوصا وقتی صدای ماشین تغییر میکنه (پنج حالت رانندگی واقعی هست و مثل اپتیما نیست فقط فرمان سفت بشه) حسن سوم .از نظر اپشن در حد ماشین های چند میلیاردی هست و ماساژور ...سه رادار .اتوپارک .صندوق عقب هوشمند...هداپ ...نوربالای خودکار ...چهارگرم دو سرد ..پنج حالت رانندگی و بسیاری اپشن دیگر ....در کل خیلی هوشمنده حسن چهارم ..قیمتش از رقیب اصلی یعنی اپتیما کمتره حسن پنجم ...(بنظر من و سلیقه من )زیبا ترین سدان ایرانه مخصوصا مشکی حسن ششم .بشدت با کیفیته معایب (این نکته رو بگم که شما الان خودروی ده میلیاردی هم تو سایت باما نگاه کنی در کنار حسن هاش چندتا عیب هم نوشته و خودرو همه چی تمام نداریم ) عیب اول ...روی دست اندازها یه مقدار خشکه ولی اصلا اذیت کننده نیست و تو جاده عالیه.رو حالت کامفورت بهتر میشه .و اگر کسی خیلی حساس باشه میتونه کمک برقی فابریک با هزینه هر چهارتاش ۵۰ میلیون عوض کنه ...این اپشن روی تالیسمان بوده و در ایران حذف شده و میتونید فابریک نصب کنید ...ولی برای من که اصلا فرقی با اپتیما نداشت خشکیش عیب دیگری به ذهنم نرسید ..(بنظرم موتور توربو اونم ژاپنی و ساخت نیسان .بخاطره حساسیت به بنزین (که من تا حالا حس نکردم همیشه ام معمولی میزنم )عیب نیست .چون بخاطره منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی هرکس بخواهد خودروی پرشتاب سوار شود باید توربو بخرد ..این موتور که ژاپنیه و ساخت نیسان ...و مشترک با نیسان جوک توربو ...بی ام و ۷۳۰ ام بخری همین به اصطلاح مشکل براتون هست ... نتیجه گیری نظرات خودم :یک خودرو پرشتاب با هندلینگ بالا و اپشنال و با کیفیت و رخ بسیار زیبا ،با قیمت ارزان تر رو ترجیح میدم به اپتیما با شتاب لاک پشتی و موتور ضعیف که با دو تا شتاب گیری یاتاقان میزنه .و اپشن کمتری داره و قیمت بالاتری داره ...ترجیح میدم خودرو روز اروپا مثل تالیسمان رو سوار شم با احترام به همه

AmirG(180 روز پیش)

سلام دوستان .خواهشاً کسایی که علمشو دارن پاسخ بدن .بین تالیسمان و کولیوس یا پاسات کدوم بهتره هم از نظر کیفیت و کم خرج بودن و سواری کدوم بهتره در کل و این که ماشین دیگری در رنج قیمت این ماشین ها اگه بهتر از اینها هستند بگید ممنون میشم 🙏🙏

Erpo (179 روز پیش)

اگه هزینه قطعات و استهلاک برات مهم نیست bmw320iبهترین گزینه هست مدل ۲۰۱۴.که کلا با روح و روان بازی می‌کنه.تالیسمان ماشین اسپرت و پر شتابی هست.کولیوس احساس میکنم خانوادگی تره و قابلیت کمی آفرود داره.ولی پاسات که مقداری گرون تر از تالیسمان هست و قطعا به نظرم فولکس چیز دیگه ای هست.ولی تو این رنج قیمت بهتر از تالیسمان نیست.به bmwهم سر بزن

123qweasdzxc (154 روز پیش)

من از کسایی که داشتن شنیدم که تالسمان با کلیوس تفاوت چندانی نداره فقط کولیوس یه مقدار نرم تر و فرمون بهتری داره ولی هم تالسمان و هم کولیوس کسایی هستن که ناراضی باشن ولی پاسات رو هر کسی سوار شده کاملا راضی بوده حتی شده که سواری پاسات رو با بنز هم مقایسه کنن چون هم ماشین خیلی نرم وهم پر دوامی هست

arshiparshiya (148 روز پیش)

من هم پاسات دارم هم تالیسمان داشتم اگه تهران هستی یا به تهران نزدیک هستی شک نکن پاسات بهترین انتخواب بعد از 100 کیلومتر سواری تو جاده متوجه میشی تا حالا چقدر اذیت شده بودی نرمیش یه چیز دیگس به بنز نمیرسه مخصوصا سری E ولی تو جای خودش عالی هستش ظاهرش یکم ساده هستش ولی کیفیت رانندگیش باعث میشه بعد یه مدت عاشقش بشی ولی برای شهرستان ها مناسب نیس البته تالیسمان هم مناسب نیس چون بنزین با کیفیت پیدا نمیشه باید همش پول مکمل و اکتان بدی و از طرفی برای پاسات هم تعمیرکار و هم قطعه نیستش برای تالیسمان فقط قطعه نیست ولی این رو هم بگم پاسات تو 1 سال تجربه رانندگیم 1 بار هم خراب نشده و فقط برا سرویس رفتم تعمیر گاه ولی تالیسمان یه بار سر دنده شکست یه بار اینه وسط افتاد و در اخر هم بعد خرج 30 ملیون تومن برای کمک های برقی ماشین رو فروختم و توبه کردم در مورد کلیوس نظری ندارم ولی اگه شاسی بلند می خوای سورنتو بهتر هستش 2 سال دارم به جز روغن و فیلتر خرج دیگه ای نداشته ولی سورنتو هم تقریبا تو کوبیدن چیزی از تالیسمان کم نداره

kalantari (140 روز پیش)

کولیوس خیلی کم دچار مشکل میشه ولی قطعات گرون تری نسبت به تالیسمان داره ولی تالیسمان زیاد دچار مشکل میشه ولی نسبت به کولیوس قطعات گرون تری داره

shaheen (132 روز پیش)

جناب kalantari يكبار ديگه نوشته ات رو ببين بالاخره كدوم دچار مشكل ميشه وكدوم قطعاتش گرونتره

Hhhhhhhhhhhhhhhh (118 روز پیش)

تلیسمان من بعد ۳ سال نه سر دنده شکست نه آینه وسط افتاد نه هیچ چیز دیگه . شاید واقعاً از ماشین بد استفاده میکنید . من نمیدونم چطوری سر دنده اون ممکنه بشکنه . آینه هم تا ضربه نخوره نمیوفته . من سانتافه داشتم ، یبار موقع تمیز کردن ماشین ضربه خورد بهش و افتاد که با یه چسب ۱،۲،۳ سریع درست شد و دیگه مشکل نداشت . فقط یبار شیشه بالابر راننده دکمش شکست که فکر کنم محکم میزدم . البته این مشکل برای تلیسمان های ۲۰۱۷ فقط هست و در ۲۰۱۸ رفع شده

Hhhhhhhhhhhhhhhh (118 روز پیش)

شما اولویت رو بزار برای تلیسمان بعد پاسات و کلئوس با هم

Amrkh (102 روز پیش)

سلام دوست عزیز از لحاظ کیفیت و سواری بی‌شک بهتون میگم پاسات بهتره شتاب تلیسمان با نرمی سواری کمری رو داره پاسات مناسب خانواده هست در عین حال حس و حال سواری اسپرت هم داره از لحاظ کیفیت قطعات و متریال کابین باز هم پاسات سرتر از تلیسمان هست خرج جفت‌‌شون یکیه تقریبا بنظر من تلیسمان هیچ مزیتی نسبت به پاسات نداره پاسات سواری نرم و دلنشین با چاشنی اسپرت،طراحی ساده و زیبا،کیفیت قطعات بسیار بالا،برند مطرح،شتاب خوب،امکانات فراوان و ایمنی عالی

ramansourian (99 روز پیش)

دوست عزیز مقایسه تالیسمان با کولئوس که منطقی نیست چون تو دو کلاس مختلف هستند ولی به هر حال کولئوس از نظر توان حرکتی حرفی برای گفتن در مقایسه با تالیسمان نداره خصوصا بخاطر گیربکس CVT و از نظر توان حرکتی بسیار نزدیک به اوت لندر و ایکس تریل هست. در مقایسه پاسات با تالیسمان (قبلا پاسات داشتم و الان تالیسمان) اگر از نظر کیفیت ادوات و تزینات داخلی بخوایم مقایسه کنیم پاسات دو سروگردن بالاتره.کیفیت قطعات پلاستیکی تالیسمان خیلی ضعیفه و اصلا در حد این کلاس نیست بعنوان مثال قابهای روی داشبورد کنار ستون یا قاب پلاستیکی هدآپ آفتابگیرها دگمه های چراغ سقف و ... . فضای داخلی و صندوق پاسات بزرگتره. از نظر آپشن تالیسمان کامل تره. از نظر طراحی خارجی تالیسمان زیباتره ولی من طراحی داخلی و ادوات داخلی پاسات رو بالاتر میدونم خصوصا پنل آمپر. کیفیت سواری و فنربندی و عایق بندی پاسات به مراتب بهتره و اصلا از ضعف کمک و خالی کردن و کوبش و لاق لاق خبری نیست .موضوعی که باعث به صدا افتادن زودهنگام اتاق تالیسمان میشه پاسات قطعا سواری بهتری داره خصوصا در سفر و جاده.از نظر کشش موتور و شتاب به هم خیلی نزدیک هستند. موتور هردو به بنزین افتضاح ما حساس هستند و اگر از بنزین معمولی استفاده میکنید فقط سرگاز رانندگی کنید و اجازه ندید بوست توربو بالا بره و موتور ناک بزنه.و اما نکته مهم گیربکس. هرو گیربکس دوکلاچه با یک تفاوت عمده : رنو دوکلاچه روغن و پاسات دوکلاچه خشک هرچند فولکس از صفحات و دیسکهای ضخیم و بزرگی برای این گیربکس استفاده کرده و عمر مفیدش رو تا بالای 180 هزار مایل ذکر کرده ولی تجربه گیربکس خشک آلفارومئو این نگرانی رو در صاحبان پاسات ایجاد میکنه که ترافیک شهری و نوع رانندگی چقدر میتونه این عمر رو کم کنه. بازار فروش و خدمات پس از فروش تالیسمان بخاطر واردات بیشترش و زمان حضور طولانی تر قطعا از پاسات بهتره. نتیجه گیری از نظر من از لحاظ فنی پاسات به مراتب بهتره و بارها خودروی سال اروپا شده و سابقه فنی و کیفی به مراتب بالاتری از محصول ترکیبی رنو نیسان و سامسونگ موتور داره و اگر بازار فروش و خدمات فروش مثل رنو داشت قطعا انتخاب خیلی ها میشد ولی از این بابت که ما همیشه چمشی به آینده داریم تالیسمان از بابت بازار انتخاب بهتری هست. در نتیجه اگر زیبایی آپشن بیشتر و بازار فروش براتون مهمه تالیسمان و اگر کیفیت از همه نظر فضای بیشتر و سواری عالی به همراه بازار ضعیفتر پاسات انتخاب شما خواهد بود. در آخر نکته بسیار مهم اضافی برای همه دوستان بگم که فنربندی برقی و تطبیقی از روی تالیسمان در ایران حذف شده و در نتیجه " تغییر حالت با اسپرت یا نچرال یا اکو یا کامفورت تحت هیچ عنوان روی فنربندی این خودرو هیچ و اصلا و ابدا اثری نمیذاره . متاسفانه ضعف در طراحی و مهندسی زیربندی تالیسمان در مقایسه با تمامی خودروهای هم کلاسش مثل آکورد/کمری/سوناتا/اپتیما به وضوح دیده میشه و نیاز با تغییر سایز لاستیک کمکهای قویتر چه برقی چه هیدرولیک همواره احساس میشه.

1371m1371(109 روز پیش)

با سلام و احترام به همه نظرات ،بنده طی تجربه چند ماهه رانندگی با تالیسمان و چندتا مسافرت محاسن و معایب رو کامل توضیح میدم ...قبلش اپتیما و سانتافه داشتم (چندماهه پیشم تازه خریده بودم نظر گذاشتم ) بدون تعصب روی هیچ برندی محاسن =بزرگترین حسن تالیسمان هندلینگ هست ک با سرعت بالای 200 تا هم اصلا احساس نا امنی نداری و ماشین به جاده چسبیده برعکس سانتافه و اپتیما حسن دوم .شتاب بسیار بالا در حد خودروهای هشت سیلندر .که در حالت اسپرت و اگر اپدیت ۹ کنید در حالت ریس چنان هیجانی به شما میده که لذت میبرید ..مخصوصا وقتی صدای ماشین تغییر میکنه (پنج حالت رانندگی واقعی هست و مثل اپتیما نیست فقط فرمان سفت بشه) حسن سوم .از نظر اپشن در حد ماشین های چند میلیاردی هست و ماساژور ...سه رادار .اتوپارک .صندوق عقب هوشمند...هداپ ...نوربالای خودکار ...چهارگرم دو سرد ..پنج حالت رانندگی و بسیاری اپشن دیگر ....در کل خیلی هوشمنده حسن چهارم ..قیمتش از رقیب اصلی یعنی اپتیما کمتره حسن پنجم ...(بنظر من و سلیقه من )زیبا ترین سدان ایرانه مخصوصا مشکی حسن ششم .بشدت با کیفیته معایب (این نکته رو بگم که شما الان خودروی ده میلیاردی هم تو سایت باما نگاه کنی در کنار حسن هاش چندتا عیب هم نوشته و خودرو همه چی تمام نداریم ) عیب اول ...روی دست اندازها یه مقدار خشکه ولی اصلا اذیت کننده نیست و تو جاده عالیه.رو حالت کامفورت بهتر میشه .و اگر کسی خیلی حساس باشه میتونه کمک برقی فابریک با هزینه هر چهارتاش ۵۰ میلیون عوض کنه ...این اپشن روی تالیسمان بوده و در ایران حذف شده و میتونید فابریک نصب کنید ...ولی برای من که اصلا فرقی با اپتیما نداشت خشکیش عیب دیگری به ذهنم نرسید ..(بنظرم موتور توربو اونم ژاپنی و ساخت نیسان .بخاطره حساسیت به بنزین (که من تا حالا حس نکردم همیشه ام معمولی میزنم )عیب نیست .چون بخاطره منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی هرکس بخواهد خودروی پرشتاب سوار شود باید توربو بخرد ..این موتور که ژاپنیه و ساخت نیسان ...و مشترک با نیسان جوک توربو ...بی ام و ۷۳۰ ام بخری همین به اصطلاح مشکل براتون هست ... نتیجه گیری نظرات خودم :یک خودرو پرشتاب با هندلینگ بالا و اپشنال و با کیفیت و رخ بسیار زیبا ،با قیمت ارزان تر رو ترجیح میدم به اپتیما با شتاب لاک پشتی و موتور ضعیف که با دو تا شتاب گیری یاتاقان میزنه .و اپشن کمتری داره و قیمت بالاتری داره ...ترجیح میدم خودرو روز اروپا مثل تالیسمان رو سوار شم با احترام به

parhamvatandost1 (100 روز پیش)

دوست عزیز با بنزین کدام شهر مشکلی پیش نیومده چون در تهران و ۹ شهر بزرگ بنزین باکیفیت تر نسبت به شهر های دیگه توزیع میشه

Show More