


خودروسازان فرانسوی از دیرباز در ارائه خودروهای لوکس و سدانهای فول سایز با مشکل مواجه بودهاند اما تلیسمان نماد تلاش دوباره رنو برای عرض اندام در این بخش از بازار است. این سدان زیبا، که براساس زبان طراحی جدید رنو شکل گرفته است، همزمان با عرضه جهانی به کشورمان نیز وارد و با استقبال بسیار خوب مشتریان روبرو شد. تعداد بسیار محدودی از تلیسمانهای وارداتی از مدل 2016 هستند اما واردات انبوه آن از مدل 2017 آغاز شد. تیپ E2 تلیسمان تنها در فروش اول آن موجود بود و به همین دلیل نیز هماکنون در بازار نایاب است. عدم وجود آپشنهایی مانند سنسور جلو، رادار نقطه کور، هدآپ، صندوقپران هوشمند، سردکن صندلیهای جلو، گرمکن جلو و عقب، ماساژور، مانیتور بزرگ، صندلیهای کامفورت و سیستم صوتی BOSE از جمله کمبودهای تیپ E2 تالیسمان در مقایسه با تیپ E3 آن است. نکته جالب دیگر این است که تیپ E3 فول شرکتی همگی دارای 3 رادار (نقطه کور+تغییرلاین+تابلوخوان) هستند اما رنو بدلیل شرایط نامناسب جادههای ایران، رادارهای تغییرلاین و تابلوخوان را غیرفعال کرده است.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای رنو تالیسمان
- کیفیت ساخت بالا
- شتاب و عملکرد
- امکانات رفاهی در تیپ E3
- عایق بندی کابین
- هماهنگی گیربگس و موتور
-
معایب رنو تالیسمان
- تعلیق اسپرت
- ناسازگاری پیشرانه با بنزین کمکیفیت
- فضای سر در عقب (قامت 175 سانت)
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2016
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TCe200
- حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 190 اسببخار
- گشتاور 260 نیوتنمتر
- شتاب 7.7 ثانیه
- سرعت 225 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4848 میلیمتر
- عرض 1870 میلیمتر
- ارتفاع 1463 میلیمتر
- فاصله محوری 2808 میلیمتر
- وزن 1444 کیلوگرم
- حجم باک 51 لیتر
- چرخ جلو 225/55R17
- چرخ عقب 225/55R17
- سایر ویژگیها (رینگ 18 اینچی سفارشی)
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 5 حالته
- سایر ویژگیها تعلیق الکترونیکی - نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO
سیستم هشدار دهنده
- سنسور جلو سفارشی
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
- رادار نقطه کور سفارشی
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 13 اسپیکر - سیستم پخش BOSE (سفارشی) - تشخیص صدا
- مانیتور 7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
- هدآپ سفارشی
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - SD card - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب - کنترل رطوبت
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 6 حالته برقی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
- ماساژور صندلی جلو (سفارشی)
- روکش صندلی پارچه مشکی - چرم بژ (سفارشی) - چرم مشکی ریورا (سفارشی)
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری پرده عقب - مموری آینهها - شیشه بالابر آنتیترپ
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TCe200
- حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 190 اسببخار
- گشتاور 260 نیوتنمتر
- شتاب 7.7 ثانیه
- سرعت 225 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4848 میلیمتر
- عرض 1870 میلیمتر
- ارتفاع 1463 میلیمتر
- فاصله محوری 2808 میلیمتر
- وزن 1444 کیلوگرم
- حجم باک 51 لیتر
- چرخ جلو 245/45R18
- چرخ عقب 245/45R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 5 حالته
- سایر ویژگیها تعلیق الکترونیکی - نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
- رادار تغییرلاین غیرفعال
- رادار تصادف جلو غیرفعال
-
رادار تصادف عقب
- رادار تابلوخوان غیرفعال
- سایر ویژگیها سنسور تشخیص اشیا متحرک
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو LED
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 13 اسپیکر - سیستم پخش BOSE - تشخیص صدا
- مانیتور 8.7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - SD card - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
- سایر ویژگی ایمنی کارت هندزفری رنو
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب - کنترل رطوبت
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری
- صندلی سرنشین جلو 6 حالته برقی
-
ویژگی صندلی عقب
- گرمکن صندلی جلو - عقب
- سردکن صندلی جلو
- ماساژور صندلی جلو
- روکش صندلی چرم مشکی ریورا - چرم مشکی ناپا (سفارشی)
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری پرده عقب - مموری آینهها - شیشه بالابر آنتیترپ
-
کیا اپتیما
2018
-
هیوندای سوناتا هیبرید
2018
-
فولکس پاسات
2018
Arashkh(136 روز پیش)
سلام دوستان یه سوال داشتم تالیسمان بهتره یا لکسوس es2015
Emam (75 روز پیش)
لکسوس لکسوس لکسوس…. لکسوس
HMans(347 روز پیش)
سلام تلیسمان ۲۰۱۷ با ۲۰۱۸ چه فرقی داره؟! بین تلیسمان و اپتیما و سوناتا ال اف کدوم گزینه واسه خرید بهتره؟ ممنونم از همتون
Pr (77 روز پیش)
تجربه تالیسمان رو خیر ولی سونوتا هیبرید تیپ سه( فول ترین حالت ممکن) رو داشتم واقعا مصرف بنزینش شگفت آور بود و گافی وقتا بنزین زدن از ذهن فراموش میشد موقع خرید سونوتا هیوندای وراکروز داشتم و روی وراکروز تعصب دارم بین خودرو های حجیم اما با اومدن سونوتا واقعا داشت خاک میخورد و فقط برای مسیر های دشوار و صعبالعبور استفاده میشد و غیر از اون خیر سواری نرمی داشت و احساس امنیت بالایی در سرعت های بالا میداد و من کلا زیاد اهل پر گاز رانندگی کردن بودم و امنیتش باعث میشد به طور معمول خارج شهر 170 تا رو رانندگی عادی بکنم( یه موضوع اینکه رنگ آبی کادیلاکی برای ترین داخلی خیلی چشم نواز بود و واقعا از رنگ های بی نظیر بود) اما دو نکته هزینه باتری خیلی زیاده به طوری که من ده سالم بنزین 3 هزار تومنی میزدم هم بازم هزینه باتریش برام به صرفه نبود و مشکل خیلی بزرگ اینکه زاپاس نداشت و من دائما تو جاده به فکر این بودم که نکنه زاپاس لازم بشم چون با یه کیت پنچری کاری آنچنان از دست آدم بر نمیومد
artdr1717(78 روز پیش)
درود به همگی.یه سٶال: کروز کنترل تطبیقی تالیسمان قابل فعال سازی هست؟
mehdishaba59(220 روز پیش)
هر کسی از سواری تالیسمان دفاع کنه یا حداکثر ۲۵ سالشه یا کلا این دومین یا سومین ماشینش هست که هر دو گروه هم قابل احترام هستن و حمل بر بی ادبی نباشه ماشین با شتاب بسیار عالی و امکانات و آپشن بالا ،اتاق فوق العاده زیبا، جادار و کلی چیز مثبت اما یه فاجعه تمام عیار تو سواری .دقیقا انگار گاری سواری یعنی من تالیسمانو دادم اسپورتیج خشک رو گرفتم هزار بار خداروشکر کردم فقط کسانی که پژو و پراید رو تقریبا تا آخرین درجه تو جوونی خوابوندن میتونن مجدد همون تجربه رانندگی رو دوباره زنده کنن
shaheen (209 روز پیش)
از اظهار نظری که کردی مشخصه یکی از نزدیکان شما که یک جورایی رقیب شماست تالیسمان خریده و بد جوری تو چشم شما میزنه !! چون هیچکسی تالیسمان رو با پراید و امثالهم مقایسه نمیکنه
Alireza63 (206 روز پیش)
دوست عزیز بجای اینکه ماشینت رو عوض میکردی از کمک برقی فابریک این ماشین استفاده میکردی که سوکت به سوکت و بصورت فابریک نصب میشه اما با این حال بدون نصب کمک برقی هم سواری این ماشین بسیار لذتبخش هست و احساس میکنم شما برای خرید اسپورتیج از نظر مالی راحت تر بودی
shaheen (200 روز پیش)
انشاالله وضع مالی شما رو به بهبود میره و توان خرید تالیسمان به قول خودتون خشک نه چپی و تصادفی نصیبتون میشه آنموقع لذت رانندگی با تالیسمان رو تجربه میکنید دیگه حتی خاطرات تلخ سواری پراید و امثال اون ها رو فراموش میکنید حتی سواری خشک اسپورتیج رو هم از یاد خواهید برد بخصوص سواری در جاده های شمال و چالوس
volkan350 (179 روز پیش)
آقای Shaheen پیشنهاد میکنم بخاطر چند تکه پاره آهن و چهارتا چرخ احترام هم میهن تون و وجهه خودتون را مخدوش نکنید . اونچه که مسلمه و اغلب مردم تجربه اش را دارند خشکی و سفتی آکسل عقب تلیسمان هست که در کنار زیبایی و محاسن فراوانش اینهم یک واقعیت انکار ناپذیر هست که با تعصب و پرخاشگری قابل رفع و رجوع نیست
mehdishaba59 (165 روز پیش)
من که میگم تالیسمان دادم اسپورتیج گرفتم بخاطر مشکل مالی نبود و یه ماشین در حد صفر بهم خورد در ضمن تالیسمانمهم ۱۲ تا کار بود تحربه ۵۲۸ و x3وc200وکمریو سوناتا و آزراو…هم داشتم پدر كشتگي هم با كارخونه رنو ندارم و از طرفداراشم تو استهلاك پايين و كمخرجي اما اگه ميگم اين ماشين سواريش فاجعه هست بيراه نيست حالا يه آدمي تا حالا صندلي راننده تايسمان هم نشسته مياد اظهارنظر ميكنه(با احترام به همه افرادي كه تجربه رانندگي شو دارن)
Smreza12220 (78 روز پیش)
من اپیروس، مزدا۳، سوناتا، اپتیما و تلیسمان داشتم، از اپیروس که بگذریم، بین بقیه میشه گفت تلیسمان چند سر و گردن از بقیه بالاتره، اونایی که میگن خشکه احتمالا غیر از تندر ۹۰ و پژو۴۰۵ سوار نشدن، از لحاظ خشکی شبیه اپتیما و سوناتا yf است ولی با امکانات و اپشن های بالاتر و قدر موتور بیشتر یک کلام: معرکه است
mahf(550 روز پیش)
سلام، بنده تصمیم گرفتم ماشینم را عوض کنم و یه ماشین کم خرجی بخرم. منظورم این است که خرج اضافی نداشته باشه مثلا به تعویض روغن و اینطور چیز ها نداشته باشه، نظرم را که گفتم کم خرج باشه قیافه زیبایی داشته باشه استحکام بدنه اش قوی باشه اکانات رفاهی بیشتری داشته باشه اینا، و من رفتم بنگاه و گفتم ماشین های اپتیما 2017 خوبه یا تالیسمان 2017 گفت هر دوتا خوبن ولی گفت من بیشتر تالیسمان را دوست دارم از بیرون نسبت به اپتیما گیافه قشنگی داره و به چشم میزنه ولی اپتیما نه مثل اینکه اون را هر روز دیدی مخصوصا سیاه میشه اپتیما هیچ به چشم نمیزنه ولی تالیسمان اینطوری نیست خب من نمیدونم لطفا شما راهنمایی کنید که کدوم ماشین را بخرم یا از این ماشین ها هم ماشین دیگه ای برتری هست من تا 2 میلیارد میتونم برستم مشکلی هم نیست 2 و 100 میلیون یا 200 میلیون باشه فقط ماشینی باشه راحت باشم توش لطفا یک راهنمایی بکنید
تویوتا (536 روز پیش)
سلام دوست عزیز . یه خودرویی رو بهت میگم بخر که پشیمون نمیشی و لذتشو میبری . تویوتا آریون مدل ۲۰۱۳ اسپرت . این خودرو اول کیفیت درحه ۱ بهت میده بعد لذت رانندگی و هیجان و شتاب در حد خودروهای آلمانی مثه بی ام و سری ۵ . تویوتا آریون کیفیت و پلتفرم لکسس es رو داره . و موتورش هم لکسس هس . حتما تحقیقی راجع به این خودرو بفرمایین متوجه حرفم میشین . البته آپشن نداره زیاد . اما اینخودرو کاری میکنه که یادتون بره آپشن براتون مهمه .
امیرعلی (531 روز پیش)
در جواب تویوتا باید بگم آریون نه اپشن داره نه خوشگله پیشنهاد من جنسیس ۲۰۱۳ هست
mahf (529 روز پیش)
سلام دوستان تشکر از نظرتون شما ماشین هایی که گفتید واقعا خوبن ولی بعضی چیز هایی دارن که من نمیتونم قبول کنم، تو تویوتا قیافه اصلا نداره و اپشن هم نداره کلا نه ولی کمه، و مدل 2013 است اگه بتونین ماشین های 2016 به بالا بگید چون الان میریم 2022 و ماله 9 سال پیش میشه و حداقل کمی جدیدتر باشه مشکل جنسیس این است که قیافه خوبی داره ولی قدیمی است و مارک برند نیست یعنی نه هیوندا هست نه کیا هست نه رنو هست نه پژو هست هیچکدوم حداقل یه برند معروفی باشه تو ایران من البته فعلا تالیسمان خریدم ولی اگه بهتر از این پیدا بشه حتما عوض میکنم، و اینکه بی ام و چه خودرو هایی هست مثلا 2 میلیارد و 800 یا نهایتا 3 میلیارد و 100 میلیون کدوم ها هست اگه از بی ام و کمی نظر هم بدین تشکر میکنم، خسته نباشید
VahidReza (526 روز پیش)
اگه برای راحتی و آسایش و راحتی و توی شهر ماشین میخوای پژو ۵۰۸ ، اگه برای اسپرت بودن و در عین حال سدان ماشین میخوای تلیسمان ، اگه برای آپشن و بازار دست دوم خوب میخوای اپتیما ، اگه برای شیطونی و مسابقه میخوای تویوتا جی تی ، اگه ماشینی تقریبا با آپشن خوب و در عین حال اسپرت و نرم میخوای جنسیس در کل من میگم تلیسمان بگیری بقیه پولتو بزاری تو جیبت داداش من
تویوتا (525 روز پیش)
سلام مجدد دوست عزیز . با نظرت موافقم که تویوتا آریون قیافه نداره و البته بعضیا میپسندن قیافشو و سادگیشو دوس دارن . ولی آپشن درسته نداره . اما راجع به کیفیت من خودرویی از لحاظ کیفیت رو ندیدم به جز لکسس که همون تویوتاس و مرسدس بنز اینا کیفیتشون درجه یکه و خرابی ندارن . این از این حرفم . جنسیس سدان ۲۰۱۳ ماشین سنگینی هسته ولی با آپشن خوب و تنظیم ارتفاع و همچنین دو موس که جالبه ولی خب بازم کره جنوبی پشتشه و میگن کمکاش حساسه و هزینه زیادی در صورت خرابی رو صاحب ماشین میندازه . البته مدل های ۲۰۱۰ ۲۰۱۱ صدق شده . راجع به بی ام و بخوام بگم تو این رنج قیمت سری ۵ هسته یا همون ۵۲۸ مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ . رانندگی اسپرت و با هیجان و شتاب کمتر از ۷ ثانیه، کابین شیک و باکیفیت ، ظاهر اسپرت و جوون پسند و بازار خرید فروش خوبی رو داره و تککلید داره و ۵ کلید فول که ۵ تا ۶ رادار داره . اما معایبش به بنزین معمولی زیاد حساسه و خرابی میاره و پیستون خراب میکنه . فقط مراقبت زیاد و وسواس زیاد میخواد بی ام و سری ۵ . اما پیشنهاد من تا ۳ میلیارد میتونین لکسس nX۲۰۰ سوارشین یا لکسس eS350 ۲۰۱۳ و یا لکسسeS250 2015 . مرسدس e کلاس هم میتونین سوارشین . مثه e300 یا e350 . و همچنین آزرا ۲۰۱۸ که قیمتی حدود ۲۲۰۰ داره ولی خب حجم موتور ضعیفه . این موارد رو میتونین بررسی کنین . مخصوصا لکسس Nx200 . کشور ما متاسفانه بخاطر عدم واردات از سال ۲۰۱۳ به بعد دیگه ماشینی بخواد هم لوکس باشه هم امکانات داشته باشه و هم قدرت موتور خوب داشته باشه و هم مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ باشه شامل خودروهای آلمانی میشه که اونا هم گرونن . فعلاتو رنج قیمت بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ رنو تلیسمان امکانات زیادی داره بین رقیب های خودش. و هم شتاب خوبی داره . فقط به بنزین معمولی حساسه. اپتیما جی تی لاین ۲۰۱۷ هم امکانات خوب و ظاهر خوبی داره . و همچنین وراکروز کیفیت خوب و کابین جاداری داره. و از لحاظ شتاب و قدرت و کیفیت و سواری هم آریون . ولی از اینکه تلیسمان رو انتخاب کردید خرید منطقی انجام دادین و مبارکتون باشه . فقط مراقب بنزین با کیفیت و تعویض روغن ها باشین . بسلامتی
ITSME (459 روز پیش)
به نظر من همون تلیسمان، چون خدمات پس از فروشش عاووولیع، سواری نررررررمممم، استهلاک صفر، لوازم یدکیش تو بازار کمه، چون اصلا خرابی نداره، کیفیت ساخت در حد بنز، دیگه از چیش بگم برات؟
AMIR2000cc (451 روز پیش)
توتا راوا 4 کیا سورنتو
SEPEHRY (448 روز پیش)
آقای تویوتا کمری هیبریدم میگفتی مگه خودت تویوتا باز نیستی !!؟
mehdishaba59 (442 روز پیش)
اگر دنبال راحتی هستید به هیچ عنوان تالیسمان نخرید
ssfree (432 روز پیش)
تالیسمان رو ول کن گزینه های بهتری هست که شاسی بلند هستن مثل نیسان ایکس تریل 2018 که از 2017 هم خوشگلتره هم بهتره و یا لکسوس nx و کی ام سی k7 هم تو این رنج هست که ماشین پر اپشنی هست از نظر من اگه بازار خوب و قیافه ای ک انگار از اینده اومده و با چینی بودن مشکلی نداره قطعا کی ام سی k7 و گرنه نیسان ایکس تریل
Javila (427 روز پیش)
سلام من بعد چندماه تردید بین اپتیما و تالیسمان تالیسمان و خریدم و واقعا اینقدر که تو سرش میزنن که خشکه و تعلیق ایراد داره منصافه نیست ، بله این خودرو اسپرته و نمیشه انتظار داشت خیلی نرم باشه ولی کوبشش واقعا تفاوت چندانی با مزدا ۳ که ماشین قبلی من بوده نداره ، لذت سواری این خودرو با امکانات کاربردی در کنار فیس فوق العاده اش آنقدری هست که دیگه اون ی مقدار کوبشش برات مهم نباشه ، پیشنهاد میکنم صرفا با خوندن نظرات تصمیم نگیرید تالیسمان و تست درایو کنید ، کیفیت بالای کابین ، شتاب و هندلینگ فوق العاده ، هماهنگی موتور و گیربکس و هزاران دلیل دیگه احتمالاشمارو هم مثل من مشتاق تالیسمان میکنه ، یا علی مدد موفق باشید
HEYDARJHOLAMI (351 روز پیش)
سلام به نظره من سوناتا هیبرید بگیری هم ار تالیسمان بهتره هم از اپتیما هم از خوده سوناتا بنزینی
Shayan2022 (338 روز پیش)
سلام عزیز واقعیت هیچ خودرویی نداریم که هزینه روغن و ... نداشته باشه اگه پیدا کردید به بنده هم معرفی کنید تو بازار کنونی با این مبلغ کولئوس 2018 10 تا کار میدن و ااینکه عزیزم شما خودرویی رو میخری که خودت لذت ببری نه اینکه مردم لذت ببرن در کل بنظر بنده با این مبلغ اپتیما بهتر هست چونکه هم عایق بندی بهتری داره و هم سوارای باهاش لذت بخش تره (ردیف غقب ) و هم اینکه نیازی به بنزین سوپر نداره البته که اپتیما حباب قیمتی هم داره که این برای مصرف کننده زیاد مناسب نیست
Shayan2022 (338 روز پیش)
mahf عزیزم اول اینکه مبارکتون باشه و انشاالله که به خوش استفاده کنید ثانیا جنسیس هیوندای هست چطور میفرمایید مارک برند نیست و اینکه شما هنوز خودرو رو نخریده میخواید برید سمت x4 و ... واقعا عجیبه
Aliday (296 روز پیش)
من واقعا تعجب میکنم که این دوستمون میگن کوبش تالیسمان زیاد نیست. ناسلامتی تالیسمان یه خودرو سدان هستش. من سیستم تعلیق به این خشکی برای یه خودرو سدان با این سایز رو اصلا درک نمیکنم. خشکی تالیسمان از خیلی از شاسی بلند ها بیشتره. سانتافه و حتی ویتارا خیلی نرم تر از تالیسمان هستن. مخصوصا برای سرنشین های عقب که فضای بالای سرشون هم خیلی کمه و توی تمامی دست انداز ها سرشون به سقف میخوره. البته از حق نگیریم اپشن های زیاد و خوبی داره. ولی به هزینه هاش هم فکر کنید. نمایندگی برای چشمی شیشه شور ماشین ۲ میلیون تز من پول گرفت. قیمت قطعات وحشتناکه. قیمت خدمات نگین خودرو وحشتناکه.
Msheykhi (200 روز پیش)
دادا بنظر من هرچیزی که میخای بگیری بر اساس پارامترایی که داری هیچ مشکلی نداره اما واسه خودت فیلتری بزار بنام سن یا سال ساخت ماشین…بنظر من سن وسال ماشینی که آدم میخاد دو میلیارد واسش هزینه کنه جزء سه پارامتر اصلیه واسه انتخاب… نظر شخصی من اینه که اصلا ماشینی با عمر بیشتر از پنج سال نخر که حتی بهش فکرم نکن حتی بنز و بیامو یه کرهای متوسط با عمر سه سال بارها و بارها بهتر از یک ژاپنی با هفت هشت سال کاره این نظر شخصی منه موفق باشی
Position (131 روز پیش)
برو تیگو۸ پرو بخر تالیسمان و اپتیما رو ول کن تیگو حداقل شاسی بلنده قیمتش هم کمتره آپشناشم خیلی زیاد طراحی خیلی خفنی هم داره
Smreza12220 (78 روز پیش)
در مورد تلیسمان اصلا شک نکن
mahf(127 روز پیش)
سلام، نظرم در مورد تالیسمان که بعد از حدودا نه ماه و نیم خیلی ماشین قشنگیه یعنی وقتی خواستید ماشین بخرید و تو گزینه هاتون تالیسمان باشه بدون شک اینو بردارید به ماشین های دیگه قکر نکنید، قیافه که حرفی برای گقتن نذاشته،موتور که توپ بدون صدا عالی با شتاب وقتی گاز میدی احساس خشن بودن موتور میکنی که آماده رفتن به سرعت های بالاست، بدون خرج اضافی از جلو تا عقب عالیه، تنها مشکلش اینه که قطعاتش کمه اما اینو از روش بگذریم، تو رده قیمتش و صفر باشه بدون شک تالیسمان، یدونه مشکلشم از نظر من شاید برای بعضی ها کافی باشه هیچ اینو نخوان ولی دو کلاچه بودنش یکم گیربکس رو حساس کرده که وقتی زیاد میرونی شتاب ماشین یکم میاد پایین اونم بدلیل دو کلاچه بودنش هس که برای امنیت گیربکس هس، شاید برای بعضیا دیده نشده باشه یا شاید دقت نکردن یا شاید با سرعت های بالا نرفتن بخاطر همین من نظرم از این ماشین اینه،با تشکر از دوستان
Smreza12220 (78 روز پیش)
سلام ۱۰سال پیش اپیروس را فروختم، بعد از اون سوار هر ماشینی شدم حس خوبی نمیداد تا اینکه تلیسمان خریدم، امکانات عالی در کنار قدرت و شتاب زیاد یه ماشین قابل قبولیو براتون عرضه میکنه بین ماشین های هم رنج قیمتیش اصلا حرف نداره،
ballspielv(169 روز پیش)
سلام... دوستان لطفا نظرتون رو درباره ی کولر تالیسمان بگید؟.. بعضی ها میگن نسبت به کره ایی ها مثل اپتیما و سوناتا کولر تالیسمان ضعیفتره ... حقیقته یا نه؟
shaheen (165 روز پیش)
بله توقع بیشتری از کولر تالیسمان دارم اما کار راه انداز نا امیدت نمیکنه برای راننده و سرنشین جلو از سرد کن صندلی استفاده میکنم بهتر جواب میده
ballspielv (160 روز پیش)
سلام shaheen عزیز... ممنون تشکر از پاسخ و توجهت.. دقیقا همین رو میخواستم بدونم که شما تایید کردی... پس اینطوریه... حالا من از جایی خوندم هر چی حجم موتور ماشینی بیشتر باشه کولر قویتر داره و زودتر و بیشتر خنک میکنه... شما تایید میکنی چنین چیزی رو؟ (البته توربو بودن یا نبودن تو این بحث مهم نیست انگار و ربطی به قویتر کردن کولر نداره)... مثلا اپتیما که 2.4 لیتری هست موتورش از موتور مثلا مزدا 3 یا النترا حجم سی سی بیشتری داره و کولرش خنک تره... یا حتی جنسیس که 3.8 سی سی هست انگار کولر خفنی نسبت به حجمهای کمتر از خودش داره... مثلا تالیسمان که 1600 سی سی هست (حالا کاری به توربو بودنش و مقدار اسب بخار تولیدی نداریم) نسبت به مثلا تویوتا آریون کولر ضعیفتری داره... چنین فرضیه ایی درسته به نظرتون؟ نمیدونم واقعا به چی مربوطه خفن بودن کولر...؟
shaheen (147 روز پیش)
در پاسخ به دوستمون balpilv باید عرض کنم قوی بودن و ضعیف بودن کولر بستگی به سفارش خودرو داره یعنی تالیسمان رو بیشتر برای اروپا در نظر گرفتن که خب کفایت میکنه در صورتی که اپتیما در آسیا بازار بهتری داره و توجه بیشتری به قدرت کولر شده احتمالا این ضعف در تولید های بعدی حتما اصلاح خواهد شد همینطور کوبش تالیسمان که برای جاده های ایران و داشتن سرعت گیر های غیر استاندارد حتما باید فکری به حالشون کرد
Gentleman(157 روز پیش)
سلام دوستان. توضیحات خیلی ازشون گذشته. من 2 ماهی هستش که تالیسمان خریدم. 88تا کار. ماشین اولش خشک بود و نا امیدم کرد و قصد فروش داشتم. اما با راهنمایی دوستان کمک های برقی انداختم و پک رفع کوبش انداختم. ماشبن عالی شد. آپشناشم هم که فوق العاده است. خیلی دوسش دارم. اصلا هم اینجوری که میگن به بنزین سوپر حساس نیست. گیرم نیومد معمولی میزنم. تو خرید شک نکنین. فقط خریدین کمک برقی بندازین و پک رفع کوبش و واقعا ازش لذت ببرین
Gentleman(180 روز پیش)
سلام دوستان. کسی تجربه نصب کمک های برقی رو داره؟
abbasizr78(293 روز پیش)
نسبت به رقبا هم از نظر شتاب هم از نظر زیبایی داخل کابین و رنگبندی های سفارشی که قابلیت شخصی سازی داره خیلی لذت بیشتری از رانندگی بهتون میده و نسبت به رقبای هم سطح خودش مثل اپتیما سونتاتا پاسات بیشتر پیشنهاد میکنم
HEYDARJHOLAMI (268 روز پیش)
سلام به نظره من سوناتا هیبرید بهتر از تالیسمان من هر دوتاشو داشتم تا حدودی البته سوناتا هیبرید منظورمه بهتره