چهارسال بعد از عرضه ساینا، سایپا با شعار تبلیغاتی «یه تغییر به موقع» توانست اولین فیس لیفت ساینا را در نیمه دوم سال 99 به بازار بفرستد. مهمترین نکته در ساینا نیوفیس این است که سایپا، از همان موتور 1.5 لیتری M15 استفاده کرده است ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی (بجای مکانیکی در ساینای معمولی) مجهز
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.2
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
فضای جادار کابین
بهبود آپشنها (نسبت به قبل فیس لیفت)
افزایش آپشنهای ایمنی در تیپ 85گانه
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
شباهت فنی کامل به تیبا آپشنال
دریچه گاز مکانیکی در مدل گازسوز
حذف برخی ویژگیها در مدل گازسوز
تریم های ساینا S
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر M15 دوگانه سوزحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
82 اسببخارگشتاور
127 نیوتنمترشتاب
13.6 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (S232) - فیس لیفتطول
4209 میلیمترعرض
1667 میلیمترارتفاع
1490 میلیمترفاصله محوری
2414 میلیمتروزن
1140 کیلوگرمحجم باک
41 لیترچرخ جلو
185/60R 14چرخ عقب
185/60R 14سایر ویژگیها
رینگ فولادی - مخزن گاز 62 لیتریسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
اسپیکرهای جلو و عقبمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
سرمای_بیپایان 3 روز پیش
سلام
ساینا اس مدل ۱۴۰۲
تجربه دو سال خودم را در خدمت تون میگذارم؛هرچی نکته به نظرم مهم و کاربردی میرسید بهتون میگویم ولی خلاصه بگویم در کل این ماشین حتی انتظارات کم شما را هم نمیتواند برآورده کند و چند مشکل مهم دارد و چندتا مزیت مهم.فقط ماشین کار راه انداز است و براساس اینکه خودروی صفر هرجور شده از خودروی ۱۰ سال کار مطمئن تره،من سراغ این ماشین رفتم؛خودم عاشق پرشیا تیوفایو هستم ولی با این پول من مدل بالایش نمیشه خرید و مدل پایین میشه خرید ولی نمیدانم در این سالها چه بلایی سرش اومده.
ساینا اس ماشین خوبیه ولی شرکتش یا نمیدانم کدام خدانشناش،قصدا جنس های بیکیفیت انداخته رویش.لذا توصیه میکنم تا زمانیکه سایپا جنس خوب رویش به کارنبرده،این ماشین نخرید ولی نمیدانم مدل های اخیرش جنس خوب استفاده شده یا نه بازهم برید تحقیق کنید.من هم چون بودجه بیشتر ندارم نمیتونم بفروشم قطعا پرشیا تیوفایو عالی است ولی سلیقه ام ماشینی مثل رانا را نمیپسنده حداقل ساینا اس از رانا جای بیشتری دارد.رانا واقعا یک ماشین خفه است کابینش ولی در کل بهتر از ساینا اس هست بخاطر موتور تیوفایو. با اینکه طول ساینا اس ۴ متر و۲۰ سانته ولی رانا طولش از این بیشتره دقیق یادم نیست ولی هرچیه از این بیشتره.اصلاالبته دو مولفه ماشین شانسی هست خوب دربیاد یا نه و نحوه رانندگی با آن خیلی تاثیر گذار است ولی ماشین من خیلی در صف نمایندگی های سایپا وایساده.ولی خدا را شکر تمام هزینه را خودشان متقبل شدند.ولی چند عیب پرتکرار این ماشین در نظرات مالکان این خودرو مانند لرزش فرمان در سرعت بالای ۸۰،مشکل جلوبندی ،عدم تعادل و روهوا بودن ماشبن در خودروی من نبوده اما یک نکته جالب سمت راست یا اصلاحا شاسی راست که شاگرد اون طرف نشسته با شاسی چپ که راننده روی اون نشسته کاملا وزن متفاوتی دارد؛رانننده احساس میکند رو هواست ولی شاگرد اون طرف اصلا این حس را ندارد و حس میکند کاملا ماشین چسبیده به زمین که نشانه عدم تقسیم وزن درست است؛امتحان کنید متوجه میشید که حرف مالک این خودرو با حرف کسی که سوار این ماشین نشده یا کلا یک دور زده باهایش فرق دارد.تعادل سرپیچ ها نمیگم عالیه که بهش مطمئن بشید ولی ماشین بیخودی نیست که سر پیچ ها ولو بشه و حس و حال بیتعادلی را به شما القا کند و به راحتی چپ نمیکند. در کل حس و حالش در پیچ ها ضعیف تر از پژو پرشیا ولی بهتر از ۲۰۶ و رانا پلاس است.در کل یک ماشین بیادعا هست که سروصدا نمیکند و هیچ موقع از لاین سبقت ها با غرور نمیرود ولی ماشین مطمئنی است و در جاده نمیگذارد با اطمینان.ولی کلی مشکل کوچولو داشته که بازهم خدا را شکر مشکل ریز بوده و هزینه اش را خود شرکت پرداخت کرده؛اذیت کن ترین مشکل من،مربوط به چراغ چک بوده هر یک ماه تا دو ماه قطعا روشن میشه؛بیشتر هم مربوط به سنسور اکسیژن و فیلتر بنزین و فیلتر هوا و کاتالیزور میشود.
توصیه من این هست که به چراغ چک اهمیت بدهید؛زیرا عدم رفع عیب بعد چند ماه،میتواند باعث ریپ زدن موتور بشود.
پیچ تا پیچش فابریکه الان خدا را شکر چند ماهه خراب نمیشه.هیچ مشکلی ام نداره فقط مدتی است روغن خوب و فیلتر هوا خوب میگیرم برایش.یک سفر جاده ای به تهران داشتم؛مجموع وزن خانوادم حدود ۳۰۰ کیلو میشه؛کولر روشن رفتم چله تابستان وسط ظهر؛ همه سربالایی و جاده های ممتد هم با دنده ۵ رفتم اصلا ۴ ندادم مگر جایی که ترافیک و تجمع خودروها بود.ماشین در سربالایی با کولر بین ۹۴ تا ۱۱۰ میکشید.آمپر ماشین بین ۳ خط تا ۴ خط(یعنی وسط) در گردش بود.وقتی ماشین خیلی میخواست داغ تر بشه،خود به خود فن کولر و کمپرسور از مدار خارج میشدن و فقط فن اصلی کار میکند.
ولی فشار روی موتور واقعا حس میشود، نسبت به موتور پژو پرشیا.ولی موتور پراید اصلا نمیتونه کولر روشن در سربالایی با ۳۰۰ کیلو وزن برود؛یعنی میگم اصلا چون تجربه داشتم؛حالاهم کسی میگه موتورm15 با موتور m13 هیچ فرقی ندارد؛درسته ذاتش همونه ولی تازگیا فهمیدم هیچ چیز جای افزایش حجم موتور را نمیتونه بگیره؛نه ریمپ نه هدرز نه مکش
وقتی جفت فن ها کار میکنن،صداشون زیاده؛وقتی هم که فن دور تند روشن بشه که البته به ندرت اتفاق میافتد،واقعا صدای هلکوپیتر میدهد.
مشکل این ماشین یورو پنج بودن و دریچه گاز برقی است که یهویی بخواهی گاز بدی اصلا راه نمیره حتما باید از قبل با دو موتور بالا ۳ یا ۳ و نیم وارد سربالایی بشی.اگر ترمز زدی تمام میشه باید بکشی کنار به هیچ وجه دیگه راه نمیره فقط حفظ سرعت میکنه.
من بخاطر اینکه گارانتی باطل نشود،ریمپ نکردم.ولی دیدم کسانی که ریمپ اصولی و دقیق زدن،عالی راه میره حتی در سربالایی اگر توفق کنند دوباره ماشین هاشون دور میگیره.
مشکل واشر زدن پرشیا ۱۸۰۰ را ندارد.
صدای موتور زیاده ولی نه به اندازه ای که این همه اغراق شده؛در ۱۲۰ تا صدایش اندازه پژو هست ولی تا سرعت ۸۰ صدای بیشتری دارد
در این ماشین شما احساس میکنید موتور زورش به اتاق نمیرسد؛بله درست و دقیق است.لذا شرکت محترم ضرایب گیربکس این ماشین را به اندازه ای سنگین کرده که تا موتور بتونه اتاق را بکشه.و دیگه مثل پراید نیست در دنده ۵ که با دور موتور نزدیک ۳ هزار بتونی ۱۲۰ تا بری.در این ماشین با دور موتور ۳ هزار و ۵۰۰ یا ۳هزار و ۶۰۰ میتونی از روی جی پی اس،کلا ۱۱۵ تا ۱۱۸ تا بری که صد بار تست گرفتم.
دو دلیل به ذهنم میرسد صدای این ماشین بیشتر از پرایده:افزایش حجم موتور و ضرایب سنگین گیربکس
کمک فنرها استاندارد نیست؛اصلا برای این ماشین نیست ولی مشکل برخورد لاستیک عقب با بدنه در این ماشین وجود ندارد چون فاق این کوچکتر است ۶۰ است.
بدترین مشکل این ماشین که ثابت شده است،ضعیف بودن شاسی است.ماشین من خداروشکر هنوز ترک برنداشته ولی یکجورایی شوق و ذوقم را کور کرد وقتی فهمیدم بالاخره یک روز قراره شاسی اش ترک بردارد.با همه مشکلاتش کنار اومده بودم و عاشق این ماشبن شده بودم ولی همین مشکل حالم را گرفت میدونید دیگه یکجورایی از چشمم افتاده این ماشین فقط به خاطر اینکه ناشکری خدا نباشد،ناراحتی نمیکنم تا همین هم از دست ندهم.
صندوق عقب خوبه.
فضای پا خوبه؛شاید از پشت نگاه کنی ماشین کوچولویی به نظر بیاد ولی داخلش بزرگه اما نه دیگه اغراق کنم اندازه پرشیا نیست.
مصرف بنزین هم اگر با سرعت ۱۰۰ تا بکوب در جاده بری حدود ۶ یا کمتر ؛با کولر روشن یک کوچولو بیشتر میشه.ولی اگر بخواهی بالای ۱۱۰ تا ۱۳۰تا بری و ماشین چهار سرنشین باشه،به شکل عجیبی بنزین را مثل آب میخورد تا صدی ۸ و نیم لیتر تا ۹ و نیم لیتر داخل جاده هم میرسد.داخل شهر هم راحت راحت ده تا یازده لیتر مصرف دارد.
کولرش واقعا یخ میکند در وسط تابستان.بخاریش هم عالی است.
اصلا برای کورس و این چیزها فکرش هم نکنید.فقط ماشینی که برسونه به مقصد و یک مسافرت آرام ببره.
هزینه فیلتر هوا و بنزین هم مثل پرایده.
ترمزها وقتی صفر میخری،مثل سمند و ۴۰۵ مطمئن عمل میکند ولی به مرور ضعیف و ضعیف تر میشه در حدی که ممکنه یکجا معادلات شما را بهم بریزه و نگه نداره و به ماشین جلویی بزنید.ولی وقتی صفره یا کم کارکرد،ترمز دستی در سربالایی تیز با کلی بار هم ماشین را نگه میدارد و قفل میکند
نور چراغ ها خوبه،منظم پخش میکنه ولی روشنایی اش ای کاش بیشتر بود ولی واقعا تنظیم و در بهترین جای ممکن پخش میکنه.
صدای کابین ندارد به شرطی که داشبورد و رودری درب های ماشین باز نشود.من ماشینم تا قبل باز شدن رودری درب هایش صدا نداشت ولی چندبار مجبور شدم ببرم تعمیرگاه رودری هایش را بخاطر تعمیر ادوات داخلش تعمیر کند که بعدش دیگه به سر وصدا افتاد.حتی شیشه بالابر هم درست تنظیم نشده وگاهی گیر میکنه به لاستیک های کناریش.
پاسخ
0
0
0
Ar3312aR 6 روز پیش
سلام ساینا اس دوگانه از همون ابتدا خطای چراغ بنزبن داره و با وجود اینکه باک پر بنزینه ولی یهو عقربه میاد پایین و چراغ بنزین روشن میشه و جالب اینکه چراغ که روشن میشه میفته رو گاز . نمایندگی هم متاسفانه چندین بار رفتم ولی ایراد به قوت خود باقی .. آخه این چه ایرادیه که نمایندگی متوجه نمیشه انگار اصلا مکانیک نیستند .. سه بار مراجعه کردم نمایندگی اونها هم که فقط فاکتور صادر میکنند .خدا شاهده نمایندگی که میری یک چیزایی میگن و سرهم میکنند انگار اصلا تا بحال مکانیکی نکردن دلت میخاد بری رو برج میلاد و خودتو با ماشین پرت کنی پایین اینقدر اینها گسناخ شدند . آخه ماشینهاتون که فرغونه حداقل پشتیبانی خوبی بدین .. پول میگیرین کارهم انجام بدین
پاسخ
0
0
0
Ehsanp 1404/9/3
سلام من تازه ماشین سایناs گرفتم.هیچی همراهش نیست. مگه نباید اچاری چیزی همراهش باشه؟
پاسخ
2
0
0
علیسلامـــــــتی 5 روز پیش
بله باید باشه صندوق عقب زیر زاپاس سمت چپ چک کردین ؟ زمان توحویل خودرو باید بهتون تحویل میدادن وازاتون امضا میگرفتن
0
0
RS2025 6 روز پیش
آچار چرخ بکسل بند دفترچه راهنما مثلثی داره ماشین من
0
0
Arash79 1404/9/1
سلام دوستان من مدل ۱۴۰۴ گرفتم یه ماهه دارم بخوام راجب این ماشین بگم ماشین من اون مشکل تاخیر پدال گاز که دوستان گلایه میکردن رو نداره و اوکیه.هندلینگ و فرمان و نرمی این ماشین فوق العادس.به طوری ک من کلا از ماشین های خانواده پراید و تیبا و ساینا اینا متنفدن ولی این ماشین نظرمو عوض کرده.تنها مشکلی ک داره این ماشین لشه.کولر بگیری تو سربالایی کم میاره.بخاطر اینکه یورو ۵ کردن موتورش اون زوری ک باید داشته باشه رو نداره و باید دور بالا دنده بدی.کیفیت ساختش هم چنگی به دل نمیزنه.ولی از نظر نرمی و فضای سرنشین و این داستانا ماشین خوبیه.
توی سرعت بالا هم تا ۱۵۰ تا اوکیه ولی بیشتر بری هم ماشین جون نداره و خیلی زور میزنه هم خطرناکه و فرمان پذیریش مناسب نیست
پاسخ
0
0
0
ظهیرمن 1404/9/1
ـ مصرف سوخت داخل شهر بسیار بالا. ( بین ۱۲ تا ۱۵ لیتر)
ـ عایق بندی ضعیف کابین( درب جلو سوت میکشد و گوشه پایین درب های عقب گرد و خاک داخل میاد)
ـ باک بنزین کم حجم کمتر از میزان اعلامی شرکت.
ـ باک سرریز میشود ولی آمپر صفحه بندرت فول را نشان میدهد.
ـ تعادل ضعیف.
ـ esp اصلا فعال نمیشود.
ـ صدای موتور از صدای ضبط واضح تر داخل کابین شنیده میشه.
ـ نشت روغن از درب محفظه روغن هیدرولیک.
_ رودری ها و داشبور پلاستیک کیفیت پایین که فوری دچار خط و خش میشه.
ـ تنظیم صندلی راننده سخته ، میبری جلو زانو گیر میکنه به داشبورد میاری عقب نوک کفش میرسه به پدال ها.
سایپا خسیس یه دونه سؤیچ ریموت دار زده یکی دیگه ساده.
و ...
پاسخ
2
0
1
RS2025 6 روز پیش
مدل 1401 دارم اصلا اینطوری نیست ماشین شما ایراد داره
0
0
ظهیرمن 1404/9/2
ـ لرزش در سرعت بالای 80 کیلومتر و غیر قابل رفع
0
0


