• مشخصات فنی manualsmtcng
  • مشخصات فنی manualsmtcng
  • مشخصات فنی manualsmtcng

مشخصات فنی ساینا S دنده ای دوگانه سوز سال 1399 - 1403

127 دیدگاه
سال
چهارسال بعد از عرضه ساینا، سایپا با شعار تبلیغاتی «یه تغییر به موقع» توانست اولین فیس لیفت ساینا را در نیمه دوم سال 99 به بازار بفرستد. مهم‌ترین نکته در ساینا نیوفیس این است که سایپا، از همان موتور 1.5 لیتری M15 استفاده کرده است ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی (بجای مکانیکی در ساینای معمولی) مجهز
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای جادار کابین
بهبود آپشن‌ها (نسبت به قبل فیس لیفت)

نقاط ضعف

کیفیت ساخت
شباهت فنی کامل به تیبا آپشنال
دریچه گاز مکانیکی در مدل گازسوز
حذف برخی ویژگی‌ها در مدل گازسوز

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر M15 دوگانه سوز

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

82 اسب‌بخار

گشتاور

127 نیوتن‌متر

شتاب

13.6 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (S232) - فیس لیفت

طول

4209 میلی‌متر

عرض

1667 میلی‌متر

ارتفاع

1490 میلی‌متر

فاصله محوری

2414 میلی‌متر

وزن

1140 کیلوگرم

حجم باک

41 لیتر

چرخ جلو

185/60R 14

چرخ عقب

185/60R 14

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی - مخزن گاز 62 لیتری

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو و عقب

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/7/23
درود بنده ساینااس اتومات تحویل اسفند سال ۱۴۰۲ هست دوستان گیربکس ماشین پانچ بلژیک هست و از نظر استهلاک‌پایین هست و از نظر کیفیت بالا گیربکسش چینی نیست این یک امتیازه برای شرکت سایپا هم چون توجیح اقتصادی نداره دیگه تولید نمیشه فقط یک سری تولید شده‌اونم برای این‌که توی سبد محصولاتشون بگن مدل اتومات هم تولید شده و اما نکته خیلی مهمی که میخوام بگم و امیدوارم کمکی کرده باشم در مورد کپ کردن .تکان ماشین .و خنگی ماشین در تاخیر گاز و کله کردن بعد از این که پا از روی گاز برمیدارین در تمام خودروهای دنده ای سایپا و مخصوصا مدلهای اتومات کوییک و ساینا باید دوستان استپ ترمز ماشین رو عوض کنین قیمتی هم نداره زیر پدال ترمز هست که ۲ تا کار رو‌انجام میده اشتپ ترمز اولیش چراغ ترمز عقب رو‌روشن میکنه و دومین کارش اینه که به ایسیو ماشین دستور میده بنزین رو قطع کنه وقتی این قطعه ایراد داشته باشه اون مشکلاتی که گفتم بوجود میاید و این که استپ ترمز ۲۰۶-۲۰۷.اچ سی کراس .کوییک .و ساینا دنده و اتومات یکی هستش حتما با تعویض این قطعه مشکل شما حل خواهد شد من این کار رو انجام دادم و برطرف شد .داخل استپ ترمز دوتا قطعه فلزی هست که بهم میخوره و‌دستور رو‌به ایسیو‌ارسال میکنه ممکنه چراغ ترمز شما سالم باشه ولی برخورد ناگهانی قطعه فلزی داخل استپ ترمز ایسو رو مختل میکنن بنزین قطع وصل میشه باعث میشه ماشین کپ کنه یا کله کنه وقتی گاز نمیدیدن حتما تعویض کنین اون موقع تفاوتش رو خودتون متوجه میشین امیدوارم که کمکی کرده باشم یا حق
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/7/7
ساینا نسبت به قیمتش خودروهایی که تو ایران تولید میشه فوق العادست.درسته کیفیته بدنه پاتاق زیاد خوب نیست .ولی موتور فوق العاده ای داره .اول اینکه به راحتی ۱۸۰ کیلومتر سرعت می‌ره.خودرو سبک وتیزی هست.مصرفش پایینه.اگه دوگانه سوز باشه که دیگه فوق العاده .با مبلغ ۵هزارتومان گاز ۲۰۰کیلومتر رانندگی کن.تو جاده تعادل خوبی داره.اینها که میگن بدرد نمیخوره دروغ میگن .
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/4/21
ساینا دوگانه سوزGx بهتراست یاسایناsدوگانه سوزکارخانه
پاسخ
1
0
0
مرتضی هستم 1403/4/23
دوست عزیز ارادت. تا تاریخ نوشتن این کامنت، ساینا جی ایکس هنوز وارد بازار نشده و مشخص نیست که نسخه تولیدنهاییش، چه ویژگی هایی داره
0
0
محمد زاده 1403/4/7
سلام ،من به ساینا اس ۴۰۳ دوگانه تحویل گرفتم ،اول اینکه تو اتوبان با سرعت ۷۰ به بعد به خاطر آیرودینامیک خیلی بد ماشین و مخصوصا آینه ماشین به شدت صدا میاد تو ماشین،دوم وقتی فن روشن میشه به شدت لرزش داره تو اتاق،سوم دور موتور وقتی به ۳ میرسه باز به شدت تمام لرزش و صدای موتور بلند میشه و از ۳ تا ۴ که گاز دادم همینطور بود ،و نمایندگی هم گفتن همشون همین‌طور هستند،در ضمن یه چیزای دیگه هست که باید فنی تون قوی باشه تا متوجه‌ بشید ،مثل ایراد در جلو بندی و گریبکس ،همش تو این ماشین از اول وجود داشت و خیلی جزئ بود از اونایی که به مرور زیاد میشه و خرج زیاد میزاره رو دستتون،،من این ماشین رو با کارکرد ۱۰۰۰ فروختم امیدوارم خریدار به جای اینکه منو نفرین کنه سازنده این ماشین رو نفرین کنه
پاسخ
0
0
0
Sadegh710 1403/2/23
سلام دوستان من یدونه ثبت نام کردم ۱۷۰ ملیون بی زبون دادم تحویل اسنفد ۱۴۰۳ هست بعد که خریدم خیلی پشیمون حس میکنم سرم کلاه رفته ثبت نام کردم پول میزاشتم تو بانک کلی امتیاز وام داشت:(
پاسخ
1
0
0
Iman80 1403/3/6
سلام به صورت حواله بفروشش
0
0