مشخصات فنی ساینا S دنده ای گازسوز سال 1399 - 1402
سال
چهارسال بعد از عرضه ساینا، سایپا با شعار تبلیغاتی «یه تغییر به موقع» توانست اولین فیس لیفت ساینا را در نیمه دوم سال 99 به بازار بفرستد. مهمترین نکته در ساینا نیوفیس این است که سایپا، از همان موتور 1.5 لیتری M15 استفاده کرده است ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی (بجای مکانیکی در ساینای معمولی) مجهز
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای جادار کابین
بهبود آپشنها (نسبت به قبل فیس لیفت)
نقاط ضعف
کیفیت ساخت
شباهت فنی کامل به تیبا آپشنال
دریچه گاز مکانیکی در مدل گازسوز
حذف برخی ویژگیها در مدل گازسوز
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر M15 دوگانه سوزحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
82 اسببخارگشتاور
127 نیوتنمترشتاب
13.6 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (S232) - فیس لیفتطول
4209 میلیمترعرض
1667 میلیمترارتفاع
1490 میلیمترفاصله محوری
2414 میلیمتروزن
1140 کیلوگرمحجم باک
41 لیترچرخ جلو
185/60R 14چرخ عقب
185/60R 14سایر ویژگیها
رینگ فولادی - مخزن گاز 62 لیتریسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
اسپیکرهای جلو و عقبمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
اریموتی 5 روز پیش
با سلام ساینا s بسیااااار راضیم ازش . یه تصادف بقل به بقل تو سرعت صد کیلو متر داشتم که خط رو ماشین نیافتاد و ورق بدنه بسیار قوی . و فضای سپر تا رادیات حدودا ۳۰ سانت یا بیشتر برای اینکه توی تصادفات جزئی موتور و رادیات ضربه نبینه(خیلی مهمه این )
پاسخ
0
0
0
Kamiiiiiii 1402/8/20
سلام کسی میتونه جوابمو بده...من ساینا s ۱۴۰۲ دارم و با سرعت ۱۲۰ تا دور موتور روی ۳۵۰۰ هست میخواستم ببینم برای دوستان دیگه هم همینه؟ عادیه آیا؟ اگه نیست برای شما روی چه دور موتوریه؟
پاسخ
0
0
0
نیک 1402/8/17
سلام من ساینا s خریدم هنوز ۱۰۰۰ تا کار کرد داره وقتی سیخ فول روغن رو میشکم براده اهن داخل روغن هست ترو خدا کسی راهنمایی کنه مشکل کجاست
پاسخ
1
0
2
امیدکاردرست 4 روز پیش
روغن موتور عوض کن. کلا ماشین صفر ایرانی میخری کیلومتر ۵۰۰ عوض کن
0
0
Bmwandbenz563 1402/7/11
امیر با ماشین 135 خوب معلومه یک چیزی ازش میشکنه من عمو ام ساینا sداره این مشکلات که تو میگی ندارد فقط فرمانش یکم صدا می ده تو هم باید همون روز اولی یک تستش میکردی مشکل داشت به نمایندگی روز اول. میگفتی هیچ وقت با ماشین آنقدر تند نرو ولی مگه این که ایران خودرو یا برند های دیگه باشه
پاسخ
1
0
0
اریموتی 5 روز پیش
سلام صفحه کلاچتو چک کن . باید روی ۳ نهایتا ۳۲۰۰ باشه
0
0
amir138787 1402/6/16
سلام من یه ساینا sاتوماتیک یک هفته پیش گرفتم با ۳۳ تا دونه کار . یه سری معایب و یه سری مزایا داره که میخوام بگم . اول اینکه ظاهر خوبی داره و طراحی فرمان واقعا خوبه و خیلی نرمه . دسته دنده طراحی قشنگی داره . سوئیچ هم قشنگه. ترمز ها واقعا نرم و در جا میخکوب میشه . طراحی داشبوردش که همون قدیمیه . فضای صندوق هم بد نیست . موتورش قدرت معمولی داره و شتابش خوبی نداره. گیربکسش هم cvt هست که دیگه خودتون میدونید البته موضوع شتاب زیاد برای من مهم نیست ولی به موتور Tu5 و EF7 نمیرسه. تا ۱۳۵ تا برای مدت کوتاهی تونستم برم که به موتور فشار میومد و صدا میومد داخل .همین که ماشینم گرفتم در شاگرد باز نمیشد ، ضبط خراب بود ، سرعت شمار کار نمیکرد، کروز کنترل کار نمیکرد . دیروز رفتم نمایندگی گفت قبول نمیکنیم . رفتم بیرون ۶ ساعت طول کشید تعمیر کنه گفت سوکت برقش شکسته بوده . ماشین الان ۱۰۰ تا دونه کار داره فعلا باز امتحان نکردم که درست شده یا نه
پاسخ
0
0
0