• مشخصات فنی lxbasic
  • مشخصات فنی lxbasic
  • مشخصات فنی lxbasic

مشخصات فنی سمند LX XU7 سال 1382 - 1401

422 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
ایران خودرو در سال 1380 محصول جدیدی را بر مبنای پلت‌فرم 405 به بازار معرفی کرد و نامش را سمند گذاشت. اولین سری سمند با کد X7 و EL (مدل ساده با داشبورد مشکی رنگ) در سال 1381 به شکل عمده تحویل خریداران شد. وجود عیب‌های مونتاژی متعدد و برخی چالش‌های فنی باعث شد تا ایران ‌خودرو در سال 1383
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 4.4
امتیازهای پنج‌گانه
4/10 رانندگی و فنی
4/10 طراحی ظاهری
4/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
4/10 کیفیت

نقاط قوت

سیستم تعلیق
کابینی جادارتر از دنا
کیفیت فنی خوب در مدل‌های 83 تا 88

نقاط ضعف

مصرف سوخت
افت کیفیت در سال‌های اخیر

تریم های سمند LX

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1382 تا 1401

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر XU7

حجم موتور

1.8 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

100 اسب‌بخار

گشتاور

153 نیوتن‌متر

شتاب

13.1 ثانیه

سرعت

185 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4502 میلی‌متر

عرض

1903 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1220 کیلوگرم

حجم باک

66 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

اسپیکرهای جلو عقب

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

سیستم گویا (29339) - مالتی پلکس (29340)

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دستی - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته - تنظیم برقی پشتی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته - تنظیم برقی پشتی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم بژ - دسترسی به صندوق

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای سمند LX XU7 در بازار

برلیانس H230 دنده ای

برلیانس H230 دنده ای

مقایسه
رانا LX

رانا LX

مقایسه
پژو 405 GLX بنزینی

پژو 405 GLX بنزینی

مقایسه
دیدگاه کاربران
سردارسورنا 1404/8/11
سلام من خودم سمند رو دوست دارم ولی برلیانس اچ 230 خیلی عالی و کم خرج هست چون الان دارم خیلی راضی هستم
پاسخ
0
0
0
سردارسورنا 1404/8/11
سلام من خودم سمند رو دوست دارم ولی برلیانس اچ 230 خیلی عالی و کم خرج هست چون الان دارم خیلی راضی هستم
پاسخ
0
0
0
Nasehh 1404/7/29
سلام عرض سمند با چهارصد و پنج یکیه ولی ظاهرا شما از همه عرضشو از همه ماشینهای دنیا بیشتر گرفتید
پاسخ
1
0
1
vahidbahrami56 1404/9/1
به خاطر عریض بودن و ضخامت بالای دربهای سمند، عرض آن درست است و ۱۹۰ سانتی متر درست هست..
0
0
MZ4 1404/7/20
ببخشید توی این مدل های سمند بعضی مدل ها هست که رودری هاش رنگ نارنجی انها چه مدلی هستند
پاسخ
0
0
0
اصلدولتی 1404/7/7
سال ۸۴ یا ۸۵ اولین بار سوار سمند lx موتور xu7 یکی از دوستان شدیم پنج نفری شب از اصفهان رفتیم اردستان اینقدر خاطره انگیز و جالب بود برام اون شب و سواری سمند lx که هنوز در ذهنم مونده، نور قشنگ چراغ‌های داخل اتاق و داشبورد و بخصوص پشت آمپرها اون موقع بسیار تارگی داشت. بگم قبلش پدرم یه سمند معمولی بژ رنگ خریده بود حدود ده تومن که بخاطر بدهی عموم فروخت و سوار نشد علیرغم علاقه زیادش و اشتیاق خانواده ما خدارحمت کنه پدرم را. خلاصه اولین تجربه من از سمند lx خاطره جذابی بود بخصوص اینکه این رفیق ما توی اون شب خلوت توی جاده یه طرفه پر از پیچ و مارپیچ و کم عرض بودن جاده، عقربه سرعت سنج را روی ۱۴۰ نگه میداشت البته اون راننده معمولی بود. خودم سال ۸۷ یه سمند lx دوگانه از نمایندگی ایران خودرو تحویل گرفتم با موتور xu7 توی جاده فرودگاه اصفهان ده دقیقه پاهام تخته گاز بود ولی از ۱۶۰ رد نکرد لذا دیدم هن بنظر میاد ماه بعد فروختمش. از سال بعد ظاهرا موتور ملی هم روی سمند قرار گرفت و سالهای بعد موتور تیوفایو. البته تجربه‌اونا را دیگه نداشتم ولی اس دی تیوفایو مدل ۸۶ داشتیم خیلی سریعتر از سمنده بود برای همین سال ۸۸ دوباره یه اس دی گرفتم. اما سمند موتور ملی سری های اول تا سال حدود ۹۱ و ۹۲ واقعا سریع بودن بخصوص در سرعت بالا و سربالایی. شاید در حد تیوفایوهای ۷۴۴ میرفتن و زانتیا دو هزار و ... چون خودم بکی دوبار باهاشون انداختم با اس دی تا ۱۸۰ پا به پا میرفتیم که من شل کردم چون اس دی سر پیچ اصلا پایداری سمند را نداشت و نداره یکی از مزیت های سمند از همون اول پایداریش در سرعت بالا و سر پیچ ها بود. اگر سمند شما اینطوری نیست عیب از مونتاژ و کیفیت قطعه است وگرنه سمند از پژو پارس هم سر پیچ بهتر میپیچید. البته پارس سر پیچ ماشین خیلی خوبیه.
پاسخ
0
0
0