ایران خودرو در سال 1380 محصول جدیدی را بر مبنای پلتفرم 405 به بازار معرفی کرد و نامش را سمند گذاشت. اولین سری سمند با کد X7 و EL (مدل ساده با داشبورد مشکی رنگ) در سال 1381 به شکل عمده تحویل خریداران شد. وجود عیبهای مونتاژی متعدد و برخی چالشهای فنی باعث شد تا ایران خودرو در سال 1383 سری دوم سمند را با کد SE (نمونه معمولی) و کد LX (با چراغ عقبهای متفاوت و برخی تجهیزات بیشتر) روانه بازار کند. سال 1388 نیز سری جدید از مدل LX مجهز به پیشرانه دوگانهسوز EF7 تحویل مشتریان شد و در سال 1390 شاهد عرضه نسخه بنزینسوز EF7 به بازار بودیم.
ادامه...
-
مزایای سمند LX
- سیستم تعلیق
- کابینی جادارتر از دنا
- کیفیت فنی خوب در مدلهای 83 تا 88
-
معایب سمند LX
- مصرف سوخت
- افت کیفیت در سالهای اخیر
قیمت
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1387 تا 1401
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر EF7
- حجم موتور 1.7 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 113 اسببخار
- گشتاور 155 نیوتنمتر
- شتاب 12 ثانیه
- سرعت 190 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4502 میلیمتر
- عرض 1903 میلیمتر
- ارتفاع 1460 میلیمتر
- فاصله محوری 2671 میلیمتر
- وزن 1240 کیلوگرم
- حجم باک 66 لیتر
- چرخ جلو 185/65R15
- چرخ عقب 185/65R15
- سایر ویژگیها رینگ فولادی
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
تنظیم موقعیت
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکرهای جلو و عقب
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی CD - MP3
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
- سایر ویژگی ایمنی سیستم گویا (29212) - مالتی پلکس (29211)
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته - تنظیم برقی پشتی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته - تنظیم برقی پشتی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم بژ - دسترسی به صندوق
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
قیمت
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1387 تا 1400
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر EF7
- حجم موتور 1.7 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 113 اسببخار
- گشتاور 155 نیوتنمتر
- شتاب 12 ثانیه
- سرعت 190 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4502 میلیمتر
- عرض 1903 میلیمتر
- ارتفاع 1460 میلیمتر
- فاصله محوری 2671 میلیمتر
- وزن 1340 کیلوگرم
- حجم باک 66 لیتر
- چرخ جلو 185/65R15
- چرخ عقب 185/65R15
- سایر ویژگیها رینگ فولادی - مخزن گاز: 75 لیتر
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
تنظیم موقعیت
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکرهای جلو و عقب
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی CD - MP3
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
- سایر ویژگی ایمنی سیستم گویا (29111) - مالتی پلکس (29110)
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته - تنظیم برقی پشتی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته - تنظیم برقی پشتی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم بژ - دسترسی به صندوق
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری باک 66 لیتری (کلاس 29110) - باک 75 لیتری (کلاس 29111)
قیمت
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1382 تا 1401
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر XU7
- حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 100 اسببخار
- گشتاور 153 نیوتنمتر
- شتاب 13.1 ثانیه
- سرعت 185 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4502 میلیمتر
- عرض 1903 میلیمتر
- ارتفاع 1460 میلیمتر
- فاصله محوری 2671 میلیمتر
- وزن 1220 کیلوگرم
- حجم باک 66 لیتر
- چرخ جلو 185/65R15
- چرخ عقب 185/65R15
- سایر ویژگیها رینگ فولادی
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
تنظیم موقعیت
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی اسپیکرهای جلو عقب
-
مانیتور
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی CD - MP3
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
- سایر ویژگی ایمنی سیستم گویا (29339) - مالتی پلکس (29340)
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته - تنظیم برقی پشتی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته - تنظیم برقی پشتی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم بژ - دسترسی به صندوق
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
نام
شماره تلفن
ایمیل
Yousoof1363(111 روز پیش)
سلام.من سمند ال ایکس سال سفارشی مدل ۹۰ دارم سمند ماشین خیلی خوبیه از قدرتش گرفته تا سرعتش تو جاده که اصلا خستگی سفر وجاده رو به سرنشینان وراننده منتقل نمیکنه مبله است داشبورد وتیینات داخلی چشم نوازه رینگ ۱۵ اش باعث میشه توی جاده ۴۰۵ وپارس رو مثل عقاب بگیره توی سرعت۱۶۰ و۱۷۰ ساعتها میتونی توی یه جاده نه چندان استاندارد بتازی بدون ایکنه سرنشینان متوجه این سرعت بشن من تا۲۰۰ تا هم باهاش رفتم ولی۱۸۰ رو بدون ترس البته منظورم این نیست سرعت بالا ارزشه واینها ولی بحرحال همچین خودرویی میتونی دایم باهاش۱۶۰ بری وحس ولذت سواری یک خودرو قدرتمند ومحکم رو بهت میده توی پیچ وسربالایی هم که عالیه اصلا کم نمیاره فرمان پذیری عالی داره توی دنده ۴ و۵ اصلا احساس نمیکنی گیربکس درگیره یعنی روان کار میکنه نور چراغهاش هم که حرف نداره واون سیتم سخنگو وکامپیتورش هم خوبه ودر مقابل۴۰۵ اشغاله بدنه حلبی فرمانپذیری افتضاح ۴۰۵ بنظرم همون پیکانه که کولر گذاشتن روش حالا کاری ندارم بعضیا میان میگن موتور وگیربکس ۴۰۵ وسمند ال ایکس یکیه موتور که بله وگیربکس حتما تفاوت هایی داره که در دنده ۴ و۵ تفاوت نرمی وسرعت بالاش با ۴۰۵ قابل مقایسه نیست شایدم بخاطر رینگهای۱۵ سمند باشه من۳ سال۴۰۵ داشتم با سمند قابل مقایسه نیست سرعت۱۳۰ به بالا ترسناک ووحشی میشه پژو پژو۴۰۵ نور قابل هم دفاعی نداره سر پیچها جفتک میندازه ودر تغیر جهت های ناگهانی هم اصلا عملکرد مناسبی نداره ونسبت به سمند ال ایکس اصلا هندلینگ وراحتی قابل قبولی نداره ترمزش هم در مواقع خطر نمیتونه ماشبنو خوب مهار کنه ولی سمند از ۱۳۰ و۱۴۰ به بالا تازه مثل اسب رام شده ایی میمونه که دوس داره به صاحبش سواری بده. بحرحال ماشینای ایرانی هیچوقت نسبت به خودروهای شرکتهای بزرگ دنیا خوب نیست هم به لحاظ ایمنی وهندلینگ وهم به لحاظ فنی ولی این مقایسه من بین ماشینای ایرانیه توی ایران ماشینا بعد یه مدتی خصوصا اگه نگهداری درست نشدن خرج موتوری با هزینه بالایی دارن همین سمند من بعد ۲۶۰ هزار دواندن و۱۰ سال کار همین چند روز پیش تعمیر کاملش کزد.و۱۷ میلیون توان هزینه ورداشت ودیگه تاحداقل۷ سال دیگه به امید خدا هزینه ایی بجز استهلاک های معمول نداره وواقعا میارزه به راحتی وقدرتش توصبه میکنم یه سمند ال ایکس سرحال بخرید البته بعدش دیگه هرگز نمیتونید پراید وپژو وتیبا وال۹۰ سوار بشید. یا حق
saeed8431 (6 روز پیش)
همچین از سمند تعریف کردی کسی ندونه فکر میکنه درمورد مازراتی حرف میزنی 😂😂 ضمنا عمرا اگه به گرد پای پارس یرسه
Saeed76(6 روز پیش)
Xu7موتور قدیمی وخیلی درد سر داره واشر زدن داغ کردن روغن کم کردن برعکس موتور l90که هم کیفیت بهتر وهم شتاب بهتری داره به خصوص تو ماشین سمند که لش وسرش به تنش سنگینی میکنه موتورش عمرا به tu5وelxبرسه من تا حالا نشده تو پیست ها از سمند بخورم البته سمند ef7 عرض می کنم سمند معمولی در حد کل انداختن باelxنیست elxالبته بگم نسبت به ماشین های هم ردش خوب مثلا در مقابل ماکسیما هیچ
arya234(165 روز پیش)
دوستان یه سوال داشتم. در سربالایی کدام سمند بهتر عمل میکنه؟ ef7یا xu7؟ و کدوم کولر بهتری داره؟
Mmm123 (164 روز پیش)
xu7 و کولر ها هم از نظر سال ساخت و حتی زمان تحویل فرق دارند.اما عموما سمند کولرش بد نیست
ManiGR (162 روز پیش)
xu7 بهتر عمل میکنه
Mojtaba8890 (150 روز پیش)
سمند فقط ای اف سون شک نکن
alirezashakrami (133 روز پیش)
سمند فقط ef7 موتور ef7 خیلی جون داره
Peugeot406 (127 روز پیش)
Ef7
ssfree (125 روز پیش)
ای اف
Yashar7979 (87 روز پیش)
موتور EF7 قدرت بیشتر و گشتاور بهتری داره البته اگه با دریچه گاز سیمی باشه سربالایی ماشینهای هم رده خودشو رو خیلی راحت جا میزاره . من خودم دوگانهسوز با دریچه گاز برقی دارم ولی بازهم سربالایی ها رو خیلی راحت بالا میره
Ef7cvvt (8 روز پیش)
نه ef7 خیلی خیلی بهتره
Hoseinnnn(54 روز پیش)
سلام من یه پژو پارس ساده 93 دارم .بنظرتون با یه سمند ef7 1401 یا 1400 عوضش کنم یا نه؟؟؟ لطفاً راهنماییم کنید ممنون
S2 (13 روز پیش)
سلام دوست عزیز،، اگه ماشینت تمیزه این کار رو نکن، چون اول اینکه ماشین های جدیدی که خودرو ساز های داخلی دارن جدیدا میدن بیرون اصلا کیفیت سال های گذشته رو نداره و اکثرا بدون عیب نیستن و دوم هم اینکه سمند از لحاظ دید اطراف اصلا خوب نیست نسبت به پارس و اینکه توی پیچ پارس بهتر عمل میکنه و تعادل بهتری داره ، درسته که سمند پهن تر و سنگین تر و بزرگ تره ولی خب دلیل نمیشه که بتونه راحت تر از پارس که جمع و جور تره بپیچه ، یعنی اینجوری بگم که این تُپُل بودن بدنه ی سمند یه جاهایی کار دستش میده با اینکه خودم سمند دارم و ظاهر سمند رو بیشتر از پارس دوست دارم ولی سعی کردم بدون تعصب باهاتون صحبت کنم اگر چه میدونم الان رفقای سمندباز ، بِهِم حمله ور میشن ولی خب واقعیت رو گفتم اگر هم باور ندارید خودتون یه بار پشتش بشینید.. در کل هر جور خودتون مایلید ،، امید کمکی کرده باشم ، یاعلی
S2(21 روز پیش)
سلام دوست عزیز،، اگه ماشینت تمیزه این کار رو نکن، چون اول اینکه ماشین های جدیدی که خودرو ساز های داخلی دارن جدیدا میدن بیرون اصلا کیفیت سال های گذشته رو نداره و اکثرا بدون عیب نیستن و دوم هم اینکه سمند از لحاظ دید اطراف اصلا خوب نیست نسبت به پارس و اینکه توی پیچ پارس بهتر عمل میکنه و تعادل بهتری داره ، درسته که سمند پهن تر و سنگین تر و بزرگ تره ولی خب دلیل نمیشه که بتونه راحت تر از پارس که جمع و جور تره بپیچه ، یعنی اینجوری بگم که این تُپُل بودن بدنه ی سمند یه جاهایی کار دستش میده با اینکه خودم سمند دارم و ظاهر سمند رو بیشتر از پارس دوست دارم ولی سعی کردم بدون تعصب باهاتون صحبت کنم اگر چه میدونم الان رفقای سمندباز ، بِهِم حمله ور میشن ولی خب واقعیت رو گفتم اگر هم باور ندارید خودتون یه بار پشتش بشینید.. در کل هر جور خودتون مایلید ،، امید کمکی کرده باشم ، یاعلی. »
ariqnbayat(97 روز پیش)
با سلام بنده یک سمند مدل ۹۸ گرفتم می خواهم بدانم که آیا میشود موتور ماکسیما های ۳۰۰۰ را بندازم؟ اصلا جا می شود؟ ضریب دنده رو حالا گریبکس را یک کار می کنم ولی اصلا جا می شه ممنون.
Erfaan (61 روز پیش)
موتور زانتیا سه هزار رو دیدمکه انجام دادن
Mostafa1366(92 روز پیش)
به حدی در بین ماشینهای ایرانی خوبه که من ایندفعه ی دوم هست بعد از سال ۹۳ که صفرش رو داشتم بازم ef7 خریدم
Alireza20si(120 روز پیش)
سلام دوستان بنده قصد خرید سمند دارم خواستم بدونم جنس داشبوردش فرقی کرده نسبت به سالای قبل تر؟لطفا توضیح بدید
Peugeot406 (103 روز پیش)
بله، مدل های ۱۰ سال پیش خوب بود (قبل از ای اف ۷) اما الا یکم بد هستش و خشکه
Mohamad54(115 روز پیش)
سلام من سمند xu7مدل آخر ۹۷ دارم. تا حالا ۱۳۵ هزارتا کار کردم بجز وایر شمع و تسمه تایم و لنت و روغن خرج دیگه ای نداشته. سرعت هم زیاد میرم. تفاوت این دو موتور اینه که در سرعت بالای ۱۲۰ صدای سمند موتور معمولی داخل کابین میاد ولی ای اف سون صداش کمتر میاد . هزینه قطعات و همچنین روغن ای اف سون طبیعتا بیشتره. اگر اهل سرعت زیاد و کورس گذاشتن نیستید موتور معمولی بگیرید چون واقعا خرجش کمتره. اینایی که میگن یاتاقان میزنه و از این حرفها یه چیزی شنیدن. کلا ماشینهای ایرانی شانسی ان. اگر ماشین داخلی اقتصادی و جادار و راحت میخوایید سمند معمولی اگر به فکر سرعت بیشتر هستید ای اف سون ولی خوب ای اف گفتم هزینه نگهداریش هم بیشتره. تفاوت سرعت زیادی هم ندارن. ولی ماشین محکمیه و نسبتا راحته. من از اهواز بارها تا تهران با خانواده و کلی بار و حتی باربند پر باهاش رفتم فقط برا بنزین ایستادم. خستگی زیادی هم نداشته . قبلا ۲۰۶ صندوقدار داشتم اونم ماشین خوب و کم خرج و پرشتابیه ولی فضای داخل اذیت میکنه بخصوص صندلی عقب. کلا اگر خانواده دو یا سه نفره با قد متوسط هستید ۲۰۶ صندوقدار عالیه اگر جمعیتتون بیشتره سمند عالیه. پارس تیو فایو هم شتاب و سرعت خیلی خوبی داره.
Amiralirajabi(117 روز پیش)
سلام دوستان من یه سمند xu7دارم تو سرعت بالی 60 یه صدای گور گور میاد هرجا رفتم نهفمیدند میگفتند بلورینگ یکی می گفت سوپاپ و فلان از چی هست ، الان دلم رو زده ماشین از این صدا کلا ماشین 50000 هزار کارکرده