مشخصات فنی سمند LX EF7 سال 1382 - 1401
سال
ایران خودرو در سال 1380 محصول جدیدی را بر مبنای پلتفرم 405 به بازار معرفی کرد و نامش را سمند گذاشت. اولین سری سمند با کد X7 و EL (مدل ساده با داشبورد مشکی رنگ) در سال 1381 به شکل عمده تحویل خریداران شد. وجود عیبهای مونتاژی متعدد و برخی چالشهای فنی باعث شد تا ایران خودرو در سال 1383
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
سیستم تعلیق
کابینی جادارتر از دنا
کیفیت فنی خوب در مدلهای 83 تا 88
نقاط ضعف
مصرف سوخت
افت کیفیت در سالهای اخیر
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1387 تا 1401مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر EF7حجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
155 نیوتنمترشتاب
12 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4502 میلیمترعرض
1903 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2671 میلیمتروزن
1240 کیلوگرمحجم باک
66 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
اسپیکرهای جلو و عقبمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
سیستم گویا (29212) - مالتی پلکس (29211)رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستی - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته - تنظیم برقی پشتیصندلی سرنشین جلو
4 حالته - تنظیم برقی پشتیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم بژ - دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
5678 1402/9/5
من سمند lx xu7 مدل ۱۳۸۵ دارم واقعا ازش راضی هستم شتابش خوبه سربالایی هم خوب می ره و ماشین جاداری است
پاسخ
0
0
0
hhbb 1402/9/3
من سمند ا ی اف سون مدل 97 دارم ، الان 5 ساله که دارمش واقعا ماشین عالیه، بجز لوازم مصرفی خرج دیگه ای نداره، فقط باید حواستون به روغنش باشه و سر وقت روغن رو تعویض کنید. اینایی که میگن خرج داره خوپ اگه به ماشین نرسی و سر موقع مصرفیاش و عوض نکنی و پیش مکانیک کاربلد نبری خوپ هر ماشینی باشه به خرج میفته. سمند ماشین جاداریه و برای خونواده و مسافرت تو رنج قیمتی خودش عالیه.
پاسخ
0
0
1
مددی 1402/8/25
سمند ماشین عالی هست
پاسخ
0
0
0
محمد9211 1402/8/22
من یه سمند ای اف۷ مدل ۹۵ داشتم که تمیز بود ولی واقعا تو خرج بود،با اینکه هواشو داشتم زیرو بندش شش ماه یکبار کار داشت ،یه روز کولر یه روز بخاری،یه روز صفحه کلاج یه روز انژکتور کار داشت خلاصه سرویسم کرد تا فروختمش و یه آریو برداشتم جونم راحت شد ؛گول تبلیغات رو نخورید هرکسی هرماشینی رو میخاد بره خودش تست کنه و بخره ؛ من دیگه طرف ماشین وطنی نمیرم چینی شرف داره به اینا؛الان یکساله راحت شدم از تعمیرگاه
پاسخ
0
0
0
khzrxda 1402/6/17
سلامدو ستان من خیلی خواهان v سمند ef7 بودم اما یه عده دو ستان گفتن باید کلیه هاتم بفروشی انقدر خرج دارن مثل پرنده هی از این شاخه به اون شاخه رفتم الان مسخوام یه ساینایی چیزی بگیرم زیر ۳۰۰ ملیون یه ساینای ۹۸۹۹ میشه خرید به جای سمند ۹۱۹۲ طرف ۴۰۵ و پارس موتور معمولی هم که اصلا نمیرم با اون قیافه ی ۵۰ سال پیششون لا اقل ادم یه کم دلش به سمند خوشه میگی نسبتا جدیده مال ۲۰ سال پیش سمند موتور معمولی هم که همون ۴۰۵ ایا ef7 ارزش دره؟ خرجش زیاد نیست؟؟
پاسخ
1
0
0
Vahidi 1402/7/9
دوست عزیز موتور ef7 سری های اول اکثرا دچار ایراد میشدن یعنی یا خوب خوب بودن یا بد بد.سالهای جلوترش، موتور رو بهینه کردن و توی یه برهه هم ای اف جزو ده موتور اقتصادی میان رده شناخته شد.توی سربالایی کشش عالی ای داره توی جاده مصرف کمی داره فقط موتور بسیار حساسیه.به موقع باید سرویساش انجام شه و بله.اگر به خرج بیفته خرجش بالاست.اما دائم خراب
0
0